marsboers stereo (nye bilder #1465) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 74 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 53 63 73 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 1478
    Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I et anfall av kjøpslyst fant jeg ut at jeg MÅTTE ha et sett Black Magic Revelation IC XLR med Furutech Rhodium plugger. Forventer svært lite forandring siden det trossalt kun er snakk om en kabel, men jeg klarte ikke å la være.

Årsaken til kjøpet er at jeg prøvde noen kobber kabler uten sølv i dag, og jeg likte lyden fra disse bedre enn lyden fra Better Cables XLR kablene jeg har i dag. BC kablene har kobbberledere med sølvbelegg. Lyden var klart mer oppløst pga litt mer fokus på de øvre frekvenser på BC kablene, men når det gjaldt naturlighet var kobberkablene best. Jeg forsøker derfor å oppnå en blanding av kobberlyden men med mer oppløsning med Black Magic kablene. Kanskje er det et bomkjøp, men da har jeg i hvertfall et par tøffe kabler som står mer i stil til høytalerne :-D

Forøvrig så sikler jeg meg omtrent i hjel på noe EC utstyr.. men jeg må rane en bank først. Så dersom dere hører om NOKAS ran nr. 2 snart så vet dere hvem som står bak

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Forøvrig så sikler jeg meg omtrent i hjel på noe EC utstyr.. men jeg må rane en bank først. Så dersom dere hører om NOKAS ran nr. 2 snart så vet dere hvem som står bak
    Ellers så har jeg hørt det er større muligheter for å tjene penger på erotiske malerier om dagen....

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I forbindelse med at jeg nå har gått til innkjøp av en Behringer ECM8000 målemic for å kunne måle stereooppsettet mitt med en viss nøyaktighet måtte jeg også ha et lydkort. Eneste krav var at det hadde USB tilkobling siden laptopen det av og til skal benyttes på kun har USB og ikke FireWire, og det måtte også ha mic-inngang med 48v phantom spenning pga målemic'en. Sånn der og da virket E-MU 0404 Usb som det beste kjøpet.

Stor var overraskelsen når jeg bare for morro skyld koblet til øretelefoner på lydkortet. Dette var virkelig kremlyd fra så et så "billig" lydkort (2000 kroner).

Jeg fant derfor ut at jeg skulle slenge på et bedre headset for å utnytte dette.
    En liten tur på hi-fi klubben og der ble jeg anbefalt en utgående modell til halv pris, nemlig Sennheiser HD250 linear II som er/var en av toppmodellene til Sennheiser så vidt jeg forsto. Headsetet lå til demo og jeg var selvfølgelig skeptisk siden det var støvete og så litt pinglete ut. Men det viser seg at det kan være verdt å lytte til noen visdomsord fra de "eldre" og mer erfarne. Lyden var i hvertfall klart bedre enn det andre de hadde der. Og til halv pris var dette en bankers.

Lyden er nå definitivt godt innenfor high-end land med en billig kombinasjon i forhold til lyden. Lyden i HD250 er faktisk det desidert beste jeg har hørt fra headset noen gang, og det er svært behagelig å ha på. Jeg har imidlertid ikke hørt high-end headsetene som head-fi entusiastene bruker.

Prisoverslag:
    E-MU 0404 Usb - ca 2k
    Sennheiser HD250 linear II - Egentlig 2k, men til halv pris 1k

For totalt 3k får man med andre ord svært, svært bra lyd fra pc'en.
    En liten anbefaling fra meg, som sikkert ingen ser fordi ingen leser denne tråden :-D

-------------

En liten ting til. Jeg måtte selvfølgelig grave litt i hvorfor lyden fra 0404 var så overraskende musikalsk, oppløst og bra.
    DAC'en som benyttes i 0404:
    AKM AK4396

DAC'en som benyttes i Slimdevices Transporter til 17k som jeg selv har, og som har enormt bra lyd:
    AKM AK4396 (også kjent som miracle DAC)

Altså samme DAC
    I say no more......

Selvfølgelig er jo bl.a analogdelen i utstyret også kjempeviktig, og det er jo her Transporteren utmerker seg, men likevel er det ganske morsomt at det sitter samme DAC i begge siden jeg reagerte på hvor bra jeg synes begge låter.

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leser tråden din jeg marsboer :-) du ligger litt over meg i utstyrsnivå (det er IKKE å ta i), liker at du skriver om dine erfaringer med oppsettet, du prøver ut ulike kombinasjoner, plassering, du har god IT-innsikt og gjør bruk av denne i oppsettet, og nå også fokus på headset med utg. via PC.

Jeg har også vurdert å skaffe til veie et godt oppsett for headset. Det er ikke ALLTID resten av huset setter pris på det lydnivået jeg mener skal til for at lyden skal sitte!!

Keep your reports comming!! :-)

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Globe
    Jeg har også vurdert å skaffe til veie et godt oppsett for headset. Det er ikke ALLTID resten av huset setter pris på det lydnivået jeg mener skal til for at lyden skal sitte!!
    Sennheiser HD-650 kan anbefales på det varmeste. Den krever en bra hodetelefonforsterker så det baller fort på seg.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har planer om å fortsette å rapportere jeg, Globe. Takker for tilbakemeldingen, bra det er én som av og til er innom

Så hvordan låter anlegget mitt om dagen?
    Vel.. lyden er bedre enn noen gang her hjemme. Men totalt oppsummert låter det... vel... umusikalsk, kaldt og med et grumsete lydbilde som ikke klarer å frem alle detaljer jeg vet er der. Midbass kjennes godt i de alt for vibrerende gulvplankene men er lydmessig fraværende. Frustrerende, mildt sagt. Det er faktisk bare én ting som stemmer og det er dypbassen. Den sitter ekstremt bra i forhold til resten og har en meget god tyngde med svært god punch, trøkk og definisjon. Jeg merker så alt for godt at anlegget virkelig kan, men får liksom ingen respons fra omgivelsene.

Denne erkjennelsen kommer av at jeg har brukt den siste delen av ferien min til å bygge opp litt erfaring med andre anlegg. Jeg har bl.a vært på besøk hos Marantz, hatt en lengre lytteøkt hos Emtech på diverse meget akseptabelt utstyr, samt tilbrakt litt tid hos en kamerat med et Nautilus 804 basert anlegg (om jeg husker riktig). Han har imidlertid litt aldrende elektronikk som spiller meget musikalsk og engasjerende, men som mangler en del på oppløsning og kontroll. For å finne ut hvor mye han kunne forvente ved en oppgradering tok jeg med Transporteren og NAD'en til han for å teste. Dette skulle vise seg å bli en svært nyttig erfaring. Her fikk jeg i hvertfall verifisert at denne kombinasjonen virkelig drar frem det aller meste av detaljer og oppløsning i lydbildet, samt at det evner å fremvise langt mer varme, musikalitet og et spikret stereoperspektiv enn jeg får ut hjemme. Vi konkluderte også med at Transporteren faktisk har en klang som er svært lik den eldre Marantz spilleren hans, men med en god del bedre oppløsning og definisjon i hele lydbildet. Når vi så erstattet Cyruz forsterkeren hans med NAD'en i balansert drift var det tydelig at det var nå Transporteren endelig fikk vist hva den kunne mtp å trekke frem et suverent oppløst lydbilde. Imidlertid forsvant noe av den varme og for meg meget musikalske klangen når NAD'en ble satt inn i stedet for Cyruz. Ikke mye, men merkbart. Dette skyldes nok at Cyruz, som elektrocompaniet, har en litt mer "romantisk" klang enn gjennomsnittet. Det minnet i hvertfall litt om da vi erstattet Electrocompaniet med McIntosh hos Emtech. Imidlertid var det klasseforskjell på gjennomsiktighet og kontroll på NAD'en og Cyruzen. Dette var en gunstig test for både meg og han vi testet hos. Jeg fikk bekreftet at elektronikken ikke var "hovedsynderen" i mine problemer hjemme, samt at Transporteren er verdt å holde på videre, mens NAD'en nok skal byttes ut med noe mer romantisk (f.eks AW400 og EC 4.8 :-D ) etterhvert. Kameraten min fikk det bevist at høytalerne hans reagerer meget positivt på bedre elektronikk. Han var jo også med på Emtech og er (forståelig nok) helt forelsket i AW180 på EC 4.8.

Uansett så blir jeg mer og mer klar over at stua mi virkelig er på trynet når det gjelder akustikk. Jeg tror hovedproblemet er mange bare flater av typen gips og spon, samt elendig strukturell styrke. Sponplatene er f.eks bare spikret øverst og nederst slik at man kan dytte sponplatene opptil én cm inn ved spikerslagene midt på veggen. De "flekser" med andre ord siden de ikke er festet mer. Dette kan også, i tillegg til størrelsen og volumet på rommet, være grunnet til at dypbass fungerer så glimrende i rommet. Veggene absorberer rett og slett bass (min teori). Midbassen forsvinner i intet i rommet, så Michael Jackson, som er en heftig opplevelse på anlegg med gunstige rom med litt mer romantisk varme og punch i midbassen enn meg, er f.eks svært uengasjerende i forhold til hva jeg har hørt andre plasser.

Når det gjelder et roms akkustikk kan man gjerne føle det på seg om akustikken er god eller dårlig. I dette rommet får man litt den samme følelsen som da man går inn i et fullstendig tomt rom, men ikke så ekstremt riktignok. Klapping avslører et vell av flutter echo og andre etterklanger fra rommet som helhet, men også fra underetasjen siden det går en åpen trapp fra stuen og ned.

Kjedelig å sitte på dette kremanlegget uten å få utnyttet det i det hele tatt. Imidlertid leier jeg bare svært midlertidig dette huset. Det skal virkelig bli godt å komme seg til noe litt mer akustisk vennlig etterhvert, og kanskje til og med *gisp* et dedikert lytterom også! Akustikkplater o.l kommer jeg ikke til å begynne med i dette huset, men det skal definitivt forskes på når jeg tar steget over i noe mer langvarig.

Uansett så har jeg etterhvert forstått at ingenting er bedre enn å skaffe seg egen erfaring med ulike oppsett. Dette flytter også (dessverre) listen høyere for eget anlegg, og slik fortsetter denne hobbyen. Da må det investeres mer, mer kunnskap må tilegnes og flere morsomme forsøk må gjennomføres.
    Selv om det nåværende rommet er elendig, så nyter jeg ethvert øyeblikk med utforsking og testing.
    Neste steg nå er å gjennomføre ørten målinger med ECM8000 for å analysere problemer nøyere. Imidlertid får riff.no aldri ut fingeren så de får sendt mic'en....

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Marsboer, takker for ett hyggelig treff hos Marantz, håper hifi turen dagen etterpå og var interessant. Utifra vår samtale over pizzaen så virket det som du har litt erfaring med forskjellige nettverksbaserte hifi løsninger. Så jeg lurte på om du har tid til å hjelpe meg med mitt oppsett? Det jeg tenker på er hvilken løsning skal gå for og hvordan server skal settes opp o.s.v. Vet du annbefalte transporter (?) om jeg husker rett, men jeg lurer på å bruke DAC en i Parasounden min, slik at da trenger den kanskje ikke være like bra (og dyr) som i Transporteren? Besøk gjerne tråden min og se hvilke tanker jeg har gjort så langt, for da får jeg samlet alt i en tråd.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JIPPI - Endelig spiller det musikk!!

Men WAF'en gikk i dass. Nå dominerer anlegget fullstendig i stua, heldigvis synes samboern at det ser ok ut

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var tiden kommet for å dra til Oslo for å høre på det vi kunne høre på av EC utstyr. Siden hverken jeg eller kameraten min hadde hørt alt som var aktuelt måtte vi nesten få hørt dette med egne ører. Testene vi har lest sier jo noe, men ikke alt.

Jeg ringte på forhånd til de aktuelle butikkene, dvs Eltek og ECbutikken for å høre hva de hadde slik at vi ikke dro på bomtur fra Lillehammer.
    Det viste seg at Eltek hadde følgende av de tingene som var aktuelle:
    AW120-M
    AW250R (tror jeg den het)
    AW400 (NADA)
    AW600 (NEMO)

Men de hadde ikke AW180 som var en meget aktuell kandidat, spesielt for han jeg reiste med.
    ECbutikken hadde AW120-M og AW180 men ikke AW400 eller AW600.

Vi dro derfor først på Eltek. De hadde et skikkelig dempet lytterom som burde avsløre forskjeller mellom utstyr ganske greit. Høytalere for anledningen var et Dynabel sett (egenprodusert av Eltek så vidt jeg forsto) til rundt 17.000 kr.
    Disse klarte seg bra til prisen, men det manglet en del i forhold til dyrere høytalere. Men til formålet fungerte de utmerket.
    Her må jeg virkelig si meg imponert av servicen. Når de fikk høre at vi også skulle videre til ECbutikken for å få testet AW180 sendte de faktisk en mann nedover for å hente blokkene hos ECbutikken slik at vi fikk testet alle sammen i samme rom. Dette er aldeles utmerket service, og vi følte oss straks "hjemme" i testlokalene. Vi satt der vel en 3 timers tid å hørte på diverse forsterkere.
    Som ventet så var ikke forskjellen stor mellom de ulike effekttrinnene, men det var likefullt forskjeller.

En kort oppsummering av mine inntrykk:
    AW120-M (2x120W): Virket noe slankere enn de andre vi testet. Meget bra detaljering og holografi. Men kunne bli noe kvass i toppen forhold til spesielt monoblokkene.

AW180 (1x180W): Lyden fikk mer kropp i forhold til AW120, og lydbildet ble noe roligere.
    Diskanten var litt mer avbalansert, men ikke så behagelig som på de største monoblokkene. Særdeles god holografi og størrelse på lydbildet.

AW250 (2x250W):
    I utgangspunktet to stk 180W i en stereoeffekt. Men med større strømforsyning slik at effekten ble økt til 2x250W. Denne låt ganske likt som AW180 klangmessig, men låt noe fetere i bassen. Holografien var heller ikke så bra som AW180.

AW400 (1x400):
    Varm og fyldig klang med det jeg vil karakterisere som dagens største lydbilde. Holografien var helt på topp, med utmerket detaljering. Totalt sett den forsterkeren jeg mente ga den beste lyden.

AW600 (1x600):
    Satte på denne rett etter at jeg hadde hørt AW400. Det var tydelig at EC med denne hadde satset på et litt strammere mer nøytralt lydbilde. Bassen var ikke like feit som på AW400 og lydbildet var ikke så varmt og stort. Detaljene og holografien var helt på topp her også.
    Det overrasket meg at AW400 spilte med et varmere og større lydbilde, men jeg kunne også høre at NEMO blokkene nok var mest korrekte. Imidlertid så synes jeg AW400 rett og slett tiltalte meg mest. Dette kunne han hos Eltek som hjalp oss hele veien bekrefte. Noen var AW400 folk, andre var AW600 folk. De var i hvertfall ganske ulike, men begge var definitivt Electrocompaniet.

Felles for hele testen var forøvrig:
    Electrocompaniet ECM-1UP cd-spiller og Electrocompaniet EC 4.8 forforsterker. Kimber kabling ble benyttet hele veien.

Oppsummering:
    Felles for alle forsterkerne var den typiske EC lyden, dvs et stort og storslått lydbilde med hjertevarme og musikalitet, men samtidig svært god kontroll på begivenhetene. De til tider svært små forskjellene mine mer eller mindre gode ører kunne detektere er gjengitt ovenfor. En annen ting som kom frem under testen var at alle monoblokkene definitivt hadde et klarere og bedre stereoperspektiv enn sine stereobrødre.

Resultatet av denne ekskursjonen kommer med fraktbil om litt
    Forøvrig må Eltek belønnes for sin villighet til å gi rabatt (i hovedsak i form av utstyr pga EC's strenge holdning til nettopp prisreduksjon) samt sin profesjonelle entusiastholdning gjennom hele testen. Jeg fikk aldri under noen omstendighet følelse av at det sto en selger der som ville prakke på oss noe.

Jeg testet også Dynamic Precision bare for morro skyld siden jeg har hørt mye bra om disse. Det dreide seg om dpA1b effekttrinn (2x250W) og dpC1b forforsterker. Her var det tydelig at et annet klangideal var målet. Gjengivelsen var strammet opp og mer nøytral. Dette fungerte meget bra på enkelte musikksjangere (på høyde med EC) men med f.eks Diana Krall og jazz snurrende i ECM-1UP så virket lydbildet mye mindre og trangere med DP enn med EC. Rett og slett kjedeligere. Og fjernkontrollen til DP forforsterkeren må sees. Den er det støggeste makkverket av en fjernkontroll jeg har sett! Den ser ut som om den skulle vært verdens første fjernkontroll. Vi snakker faktisk firkantet kloss på størrelse med en vedkubbe her. Jeg hadde aldri tørt å vise frem et produkt i denne prisklassen med den fjernkontrollen

Etterpå dro vi innom og hørte på 2 millioners anlegget på Hi-Fi center kjeden eller hva det nå var. Dette låt bra som forventet, men ikke fantastisk mye bedre enn noe man kan bygge seg for en tiendel av prisen. Vi gikk imidlertid når en ung "jypling" som tydeligvis jobbet der skulle demonstrere anlegget for et par godt voksne menn. Han satte da på noe av den verste grauten jeg har hørt av musikk og det på et volum som gjorde det helt umulig å være i rommet for å lytte. Det virket nesten som om han trodde anlegget kosta 2 mill fordi det kunne spille avsindig høyt og ikke BRA.... Skandaløst at slike folk får drive med slikt utstyr. Hadde han satt på egnet musikk på et anstendig volum ville alle sannsynligvis gått ut med et fårete glis om munnen i stedet for i aggresjon..

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken ble det da ? Tipper enten 250 el 400

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal slenge inn et par bilder når forundringspakken dukker opp!

Inntil videre må du leve i spenning! Jeg også forsåvidt..

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ny statusrapport:

Den siste ommøbleringen gjorde virkelig susen. Nå slipper lyden fullstendig fra høytalerne. Før har lyden vært konsentrert til området mellom høytalerne, mens nå er lyden helt uavhengig av høytalernes plassering både i dybde og bredde. Et enormt oppløst gigantisk lydpanorama er vel egentlig en god oppsummering. Man hører kun musikk, og ikke noe anlegg. Deilig at alt endelig klaffer! Faktisk helt utrolig at det er samme utstyr som jeg har hatt før. Det har vært flere på besøk som har fått noen a-ha opplevelser når det gjelder hi-fi i det siste

Det fine er at når alt gjengis så krystallklart og oppløst som nå, helt uten at man hører ulumskheter i anlegget, bare innspillingsrommet, så behøver ikke hjernen konsentrere seg lenger. Det er bare å slappe av og få musikken servert på sølvfat. Dette merkes også på lyttetretthet, som her er helt fraværende, men uten å låte tamt.

Lyden er ikke helt perfekt, det er fremdeles noen problemer i bassområdet, men dette er for lommerusk å regne, og påvirker ikke opplevelsen negativt for meg! Jeg har faktisk aldri hørt mer på musikk enn nå :-D

Det ligger likevel an til oppgraderinger for å få frem enda litt mer godlyd. En liten gavepakke fra EC er på vei, og EC 4.8 skal bestilles så snart økonomien har kommet seg etter sjokket den fikk ved siste tur til Eltek. NAD M3 ble solgt før jeg rakk å legge den ut på bruktmarkedet, og får snart en ny lykkelig eier. Jeg skal imidlertid beholde M3 til jeg får nytt EC forsterkeri.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende å lese hva som skjer hos deg om dagen !

Jeg har også opplevd at Eltek har veldig god service (og bra priser). Enda en butikk som fortjener å bli bedre kjent av flere Hifi entusiaster i Norge :-D

Jeg ser at du har gått fra squeezebox'en til transporter'en. Bortsett fra prisen, hva ble de store forskjellene for deg ? For eks. hvordan ble lydbildet ?
    Jeg har lest testen i Lyd&Bilde og kunne tenke meg å bytte min gammel CD spiller mot en av disse to (+en NAS).
    Hva er dine erfaringer med alt rundt PC vs NAS ?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På slutten så kjørte jeg Squeezebox v3 analogt (i ca 1 måned) før jeg endelig fikk Transporter. Squeezebox'en låter forsåvidt helt greit den, men mangler ganske mye på oppløsning og i bassen. Man får følelsen av at musikken er veldig grovkornet i forhold til skikkelig bra utstyr.

Forskjellen når jeg satte inn Transporteren (med balansert kabling) var betydelig. Det fine er at den fine klangen jeg mener SB3 har er bevart. Men absolutt alle aspekter av lyden blir forbedret. I toppen slutter det å være diskant og går over til å være fjærlett luft, helt uten tegn til grovkornethet. Bassen får mye mer definisjon og samtidig mer skyv. Mellomtonen åpner seg skikkelig opp og man får en enorm romfølelse, både i dybde, bredde og høyde. Det låter rett og slett high-end i mine ører, dersom anlegget ellers slipper igjennom alle detaljene Transporteren kan by på. SB3 låter innelukket i forhold.
    Jeg har testet Transporteren ubalansert også, men da låter den mindre åpen og mer grovkornet og tilsløret. Egentlig mye mer lik SB3. Det vil si at å kjøre Transporteren ubalansert ikke får ut potensialet i det hele tatt.

Jeg har lest en test hvor deltakerne ikke klarte å høre forskjell på SB3 og Transporter i analog modus. Hva dette skyldes vet jeg ikke, men forskjellen er IKKE subtil. Det er store forbedringer over hele fjøla, og jeg har intet problem med å beholde denne selv med svært solid utstyr koblet til ellers.

Klangen minner forøvrig ganske mye om den eldre Marantz cd-spillere har (har ikke hørt de nyeste, så det kan hende det gjelder disse også), en klang jeg liker godt. Jeg synes at Transporteren er bedre enn f.eks EMC 1-UP på de fleste punkter også. Derfor blir ikke transporteren byttet ut med EC-spilleren. I tillegg så liker jeg å ha all musikken enkelt tilgjengelig.

Når det gjelder Transporteren i forbindelse med NAS så fungerer dette aldeles glimrende. Jeg bruker en selvbygd filserver som kjører den FreeBSD baserte FreeNAS distroen. Til FreeNAS finnes det en SlimNAS plugin, som muliggjør innlegging av Slimserver. Dette fungerer problemfritt og helt uten bugs i bruk. Det eneste jeg har kommet borti er at æ, ø og å i titler ikke gjengis korrekt i displayet på Transporteren dersom man kjører Slimserver på FreeNAS. Dette skyldes nok at FreeNAS ikke har støtte for norsk bokstavsett, og er sikkert noe som kan fikses enkelt. Jeg har bare ikke brydd meg med det, da jeg ikke plages nevneverdig av dette.
    Jeg kjører forøvrig serveren på et Compact Flash kort med en IDE-til-CF converter. Dette gjør jeg for at jeg da slipper å bruke en disk til FreeNAS, i tillegg til at strømforbruk og støy blir lavere. Som lagringsdisk bruker jeg en 750gb disk, som fungerer helt fint.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag fikk jeg de spesiallagede granitt-steinene jeg fikk laget til de to EC-monoblokkene som forhåpentligvis er på vei snart.
    Steinene er blankpolert på toppen og på alle fire sidene. Kantene er noe avrundet på toppen. Jeg har kjøpt noen gummiknotter jeg skal lime på på undersiden slik at steinene ligger støtt og ikke rett på gulvet.

Jeg kjøpte stein fordi jeg synes det ble så stusselig å la monoblokkene ligge rett på gulvet. Ser mye fetere ut med skikkelig underlag!

Dessverre klarer ikke bilder å rettferdiggjøre utseendet, som jeg ble meget fornøyd med! Det kommer ikke så godt frem på bildet, men de ganske hvite flekkene på bildet er i virkeligheten glinsende gullfargede partikler i granitten. Poenget med det var at da matcher granittblokkene EC look'en hundre prosent, i tillegg til at de ikke gjør seg bort med annet utstyr heller

Her er imidlertid et par bilder for å gi en viss idé om utseendet..
    Kanskje klarer noen å gjette hvilke forsterkere jeg bestilte også!

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_0654-low-res-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_0656-low-res-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag fikk jeg de spesiallagede granitt-steinene jeg fikk laget til de to EC-monoblokkene som forhåpentligvis er på vei snart.
    Steinene er blankpolert på toppen og på alle fire sidene. Kantene er noe avrundet på toppen. Jeg har kjøpt noen gummiknotter jeg skal lime på på undersiden slik at steinene ligger støtt og ikke rett på gulvet.
    Disse ser utrolig finne ut ! Hvor kjøpte du dem ?

Kanskje klarer noen å gjette hvilke forsterkere jeg bestilte også!
    Tipper på to av disse:
    AW400 (1x400):
    Varm og fyldig klang med det jeg vil karakterisere som dagens største lydbilde. Holografien var helt på topp, med utmerket detaljering. Totalt sett den forsterkeren jeg mente ga den beste lyden.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AW400 er korrekt
    Gleder meg som en unge!

Fikk de laget ved Gudbrandsdal Steinindustri A/S på Tretten.
    De fleste lokale stein-bedrifter kan lage slike. Jeg tror mine består av en type Indisk granitt som ble kalt stjernehimmel eller noe lignende pga de mange små glitrende detaljene i steinen. Det lønner seg å dra å se før man kjøper.

Prisen avhenger en del av hvilken steintype du vil ha, men det som virkelig er fordyrende er dersom steinen skal poleres, og hvor mange sider de må polere. Størrelse på steinen har også mye å si.

Jeg betalte 2900,- for begge, noe som kan virke dyrt for et par steiner. Men dersom man skal kjøpe 2 mini-rack blir det fort samme pris. I tillegg passer steinen perfekt til de utradisjonelle målene på AW400 blokkene, og granitt varer omtrent evig og tåler alt! Akustisk dødt er det også. Mekanisk stabilitet for forsterkerne er dermed sikret

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skifer ligger på ca 2000kr m2 og granitt ligger på ca 2500kr m2

Bestilte to stykk 45x45x2cm skiferplater til subbene mine, og to 25x35x2cm til frontsettet. Tilsammen 1563kr. Granitt ville vært ca 2000kr, usikker på om dette var polert eller ikke..

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine er 40x50x3 cm og kostet 3000kr m2. Koster sannsynligvis mer siden jeg ville ha 3 cm. Jo mer massive de ser ut jo bedre

Polering var dyrt, og dette koster også per m2 så vidt jeg har skjønt. Dersom du har glassklar overflate på steinene er de polert. Jeg tviler egentlig på at skiferen er polert siden skifer vel ofte er ganske porøst.

Newcomer Score sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Aw 400

Ser du har bestilt deg noen nye monoblokker Gratulerer så mye, ikke et dumt valg
    Skulle da tro de passer bra til ht dine. Er iallefall selv meget fornøyd med de

Side 3 av 74 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 53 63 73 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •