marsboers stereo (nye bilder #1465) - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 74 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 69 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 1478
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Grattis! Du mister nok endel headroom i forhold til PC13 x 2 naturlig nok, men kan godt være dette fungerer bedre i ditt rom...

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må dere huske på at dette ikke er motivert av ytelsesproblemer med SVS PC13 Ultraene. Jeg fikk i grunn både ålreit lyd og bra trøkk (mer trykk-trøkk en i ryggen slik jeg liker best) med SVSene. Problemet var at den posisjonen hvor de fungerte best, rett og slett var totalt uakseptabelt visuelt.

Så dette byttet er kun motivert av å forbedre det visuelle (samt en liten lyst til å prøve noe nytt også selvfølgelig) og jeg forventer egentlig ikke noe annet enn en nedgradering i ytelse, men prøver å minimere dette mest mulig med å kjøpe en av de sprekeste "små" subene på markedet.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit med noe mer håndterlig også, husker enda hvor tung PC13 var å slepe opp en lang trapp - tør ikke tenke på PB13

Kan jo være hendig med EQ også hvis rommet ditt er tøft å få til. Det skader jo ikke at JL ser litt "hårete" ut også på en positiv måte. Er ikke no jentewoofer som sitter i den

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Greit med noe mer håndterlig også, husker enda hvor tung PC13 var å slepe opp en lang trapp - tør ikke tenke på PB13

Kan jo være hendig med EQ også hvis rommet ditt er tøft å få til. Det skader jo ikke at JL ser litt "hårete" ut også på en positiv måte. Er ikke no jentewoofer som sitter i den

Er ikke den "lille" JLen 55kg???

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    52. Det hadde jeg ikke trodd. Hekkan, kan ikke være mye luft inni der

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_

Håndterlig og håndterlig, den er 25% tyngre enn PC13 Ultra..

PC13 Ultra: 41kg
    F112: 52kg

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men likevel trenger den en del rom og puste i for og gi maks lydkvalitet.

Men bedre lyd blir det selv om mann ofrer litt når det kommer med til 20 og videre nedover :-D

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Men likevel trenger den en del rom og puste i for og gi maks lydkvalitet.

Men bedre lyd blir det selv om mann ofrer litt når det kommer med til 20 og videre nedover :-D
    Det blir nok ikke det samme bånndraget, nei. Uansett så er rommet mitt ekstremt dypbassvillig, noe som gjorde at jeg måtte sette begge SVSene i room comp small for å få noe som lignet på en utflating under 20hz. Dette blir jo gratis drahjelp for en mindre sub, så jeg håper den skal klare seg greit.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    * slettet pga bug *

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var så dum at jeg tok en tur innom bruktmarkedet på HFS i dag, og der lå det jammen meg en meget rimelig EC 4.8 forforsterker til salgs. Den passer mine nåværende behov glimrende så dermed blir det gjensyn med en gammel kjenning for min del (hadde denne for 1,5 år siden).

Har tenkt litt på dette med forforsterker siden jeg nå ikke bruker sub sammen med 805S slik jeg trodde jeg måtte da jeg solgte EC 4.8 forrige gang i min forrige bolig.
    Men de siste månedene som jeg uansett har kjørt ren stereo i musikk så var det irriterende at jeg visste at jeg for det første måtte gå via RX-V1800 som forøvrig gjør en glimrende jobb i Pure Direct, men ikke på samme nivå som resten av kjeden.
    For det andre så er både Transporter og AW400 i utgangspunktet balanserte konstruksjoner, noe jeg bare kunne glemme å utnytte med en surroundreceiver i kjeden. Nå blir det dermed endelig ekte balansert dual mono hele veien på stereo, samtidig som EC 4.8s prosessorinngang (eller HT-inngang som den kalles) gir meg fleksibiliteten jeg trenger for å hekte på surroundanlegget mitt sømløst.

Så da blir de både ny sub og skikkelig pre, begge i high-end klassen. Blir nok noen interessante dager fremover.

marsboers stereo (nye bilder #1465)-ec48-jpg

Uff, da var det å se om jeg finner noen greie balanserte kabler da..

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult! Tipper du gleder deg til helga da, nå med snart fullt EC forsterkersett og ny subwoofer fra JL Audio.

Får selv EC 4.8 og NADA inn til test rett etter at jeg har kommet meg inn i den nye leiligheten

Planen var EC 4.8 og NEMO, men de hadde bare NADA inne i Haugesund, så får nøye meg med det i første omgang.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal jeg snart ta fatt på den vel 5 timer lange (tur/retur totalt) kjøreturen for å hente Fathom-suben. Blir spennende å se hvordan denne fungerer og ser ut i praksis!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vet jo at bilder er oblig.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var nesten 6 timer kjøring unnagjort, og jeg rakk så vidt å koble den opp, uten kalibrering eller noe annet enn å justere avstand og grovjustere volum etter feelingen.

Førsteinntrykk av utseendet er at dette er et klasseprodukt. Den var faktisk enda mindre enn jeg trodde, samtidig som den ser skikkelig eksklusiv ut.

Oppkoblingen viste imidlertid noen problemer. Jeg får hørbar 50hz lyd fra suben. Dette kommer ikke via signalkablene, men fra strømkabelen. Det står riktignok en rød merkelapp på ledningen om at det er SVÆRT viktig at man bruker jordet kontakt, noe jeg selvfølgelig ikke gjør. Jeg håper derfor at det er dette som er tilfellet. I såfall får jeg sørge for å legge jordet kabling når strømnettet skal legges opp på nytt på rommet når det skal pusses opp.

Men lyden derimot.... ÅH lyden! Førsteinntrykket med musikk på middels volum er MEGET bra. Men jeg har som sagt til gode å aktivere den innebyggede romkorreksjonen (ett bånd kun) samt å teste den på mer fysiske krumspring på film. Unge og samboer har lagt seg så det får vente til i morgen. Det er jo trossalt dette den skal brukes til. Men allerede nå kunne jeg høre at den ikke hadde noe som helst problem med å fylle rommet med kvalitetsbass med tyngde.

Tiden vil vise.. Bilder får komme senere.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er vel en skikkelig nedtur å gå fra SVS til JL Audio vil jeg tro.

Utrolig praktisk størrelse er det i allefall.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Oppkoblingen viste imidlertid noen problemer. Jeg får hørbar 50hz lyd fra suben. Dette kommer ikke via signalkablene, men fra strømkabelen. Det står riktignok en rød merkelapp på ledningen om at det er SVÆRT viktig at man bruker jordet kontakt, noe jeg selvfølgelig ikke gjør. Jeg håper derfor at det er dette som er tilfellet. I såfall får jeg sørge for å legge jordet kabling når strømnettet skal legges opp på nytt på rommet når det skal pusses opp.
    Gratulerer med nyinnkjøp, blir spennende å lese dine intrykk av F112, vi er i alle fall meget fornøyd med våre to F113.

Mhp jordstøy, bak på subben er det en bryter der du kan veksle mellom Grounded og Isolated. Har du prøvd å endre instilling på den?

Våre to F113 er tyste som i graven når det ikke spilles musikk eller film og de står på en ujordet kurs.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Ja, det er vel en skikkelig nedtur å gå fra SVS til JL Audio vil jeg tro.

Utrolig praktisk størrelse er det i allefall.
    Output messig under 20HZ så er det jo rimelig stor forskjell på output å gå fra 2 ultra til en F112, men hvor mye det betyr faktisk på praktisk musikk og film lyd blir spennede å høre fra marsboeren....

F112 har noen kjekke kvaliteter mhp lyd i tillegg til at den er forholdsvis liten i fysisk størrelse :-D

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Gratulerer med nyinnkjøp, blir spennende å lese dine intrykk av F112, vi er i alle fall meget fornøyd med våre to F113.

Mhp jordstøy, bak på subben er det en bryter der du kan veksle mellom Grounded og Isolated. Har du prøvd å endre instilling på den?

Våre to F113 er tyste som i graven når det ikke spilles musikk eller film og de står på en ujordet kurs.
    Ivrig som jeg var har jeg selvfølgelig ikke sett denne bryteren. Dette skal sjekkes! Takk for tipset.
    Sikkert ikke uten grunn de har inkludert en slik bryter tydeligvis...

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, her var folk tidlig oppe eller seint i seng gitt. Får håpe at bryteren er løsningen for deg Gratulerer med nytt produkt!

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Men lyden derimot.... ÅH lyden! Førsteinntrykket med musikk på middels volum er MEGET bra.
    Merker du at den er hurtigere enn tubene du hadde?

Side 29 av 74 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 69 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •