marsboers stereo (nye bilder #1465) - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 74 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 1478
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Siden du har variabel avstand på veggene dine tror jeg nok Focalene vil gjøre en kjempejobb. Var hos Andreas21 for et par uker siden, og han hadde RS62 montet rett over hode. Dette førte til at det meste av surroundeffektene forsvant ut i rommet uten at øret kunne plukke dem opp
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det skjønner jeg, men skal ikke ha dem over hodet men på såpass avstand at jeg definitivt er mer enn godt nok innenfor optimal "lydstråle" fra Klipschene.

Legger ved et bilde som kanskje illustrerer bedre. Proporsjonene er omtrent riktige på sofa vs lengde.

marsboers stereo (nye bilder #1465)-rom-jpg

Det eneste som ikke blir helt optimalt er at jeg ikke har et bakrom for Klipschene å reflekteres fra, men jeg har trua på at det ikke blir snakk om en like direkte lyd som jeg sleit med før uansett.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn å forstå. Jeg trodde du skulle ha dem på bakvegg
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er i hovedsak fordi jeg har lyst på 7.1 at jeg er interessert i hvordan miragene fungerer på bakvegg hos deg. Det gjelder liksom å få rettet lyden mot lytteren uten at den er direktestrålende. Ikke lett.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal teste dette så fort de er i hus. Mistenker dog at det er ganske store forskjeller i lydsignaturen på Mirage og Klipsch
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tonart i trondheim har Rs52 i butikken sin,i tilfelle du ikke klarer å vente.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Tonart i trondheim har Rs52 i butikken sin,i tilfelle du ikke klarer å vente.
    Haha, da jeg ringte rundt til fire andre var det en femte som ikke tok telefonen. Du kan jo gjette hvem :twisted:

Får ta en telefon i morgen og høre om de har et par til overs..

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg skal teste dette så fort de er i hus. Mistenker dog at det er ganske store forskjeller i lydsignaturen på Mirage og Klipsch
    Ja, og der er jeg muligens på dypt vann allerede med B&W og Klipsch. Men det kan jo kanskje fort bli et større problem bak siden bakhøyttalerne jobber mer som én enhet, særlig ved 5.1 med dolby pro logic IIx til 7.1
    Men nå har jo OMD-5 uansett forsvunnet fra tilbudet som gjaldt så de er nok ikke lenger så aktuelle nå.
    Hvis det likevel tar 2 nesten mnd før jeg får mulighet til å kjøpe Klipsch har jeg jo god tid til å se på alternativer også forsåvidt.

Om ikke annet så er de i hvertfall lettsolgte. Og primært så er det jo 5.1 jeg vil forbedre nå, så får heller kanal 6 og 7 komme om jeg skulle komme over en tilfredsstillende løsning.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er forresten noen produktbilder av den nye blu-ray spilleren, Pioneer BDP-51FD:

marsboers stereo (nye bilder #1465)-bdp51fd_main_large-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-bdp51fd_rear_gallery-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-bdp51fd_remote_large-jpg

En lekker sak synes nå jeg!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må bare gi meg ende over for lsounds service. På søndag bestilte jeg sub, i går ble den sendt og i dag har jeg allerede kalibrert og satt den opp.

I tillegg har jeg hele tiden hatt problemer med at min første PC13 Ultra har nektet å slå seg på når den først har vært av, enten i forbindelse med kalibrering eller at sikringer går. Det står at det kan ta fem minutter i manualen, men min tar det minst en time med, og gjerne to, for ikke å nevne at det ofte går en hel natt. Totalt uberegnelig, men jeg har alltid fått den på så jeg har ikke orka å gjøre noe med det, men i dag var det nok. Den brukte et døgn før jeg fikk den på. Jeg kontaktet lsound og uten å mukke har han allerede sendt meg en ny forsterker i posten. Fantastisk, og faktisk omtrent unikt etter min erfaring!

Men nå er i hvertfall min andre SVS PC13 Ultra på plass. Den ble plassert i bakre høyre hjørne etter planen og kalibrert etter alle kunstens regler. Resultatet: Mere rølp, mindre kontant trøkk en før og dårligere lyd. Frekvensresponsen ble heller aldri bra uansett hvor mye jeg lekte med fase, EQ o.l.

Da var det å flytte dem frem, bak hver sin fronthøyttaler for maksimal symmetri, og eneste logiske plassering forsåvidt. De passer glimrende bak 805S, og det er nå jeg er glad jeg har tubene og ikke PB-versjonen.

Her var frekvensresponsen en helt anne for begge suber, og resultatet er så inni ******* kanon bass at jeg omtrent ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg.
    Den nyvunne symmetrien og mye bedre integrasjon med frontene rent plasseringsmessig gjorde at det for første gang ikke ble dårligere lydbilde av å kjøre frontene og center som small sammen med sub på film. Før har jeg ofret basstrykket fordi lyden var såpass mye bedre når jeg ikke kjørte deling til sub rent lydkvalitetsmessig. Det ble et gapende hull lydmessig mellom høyttalere og sub før, men det hullet har sannsynligvis rømt døra!

Fy flate for et overskudd og trøkk det ble nå i forhold til før! Ikke helt på phatbull nivå, men det nærmer seg virkelig

Anlegget mitt gikk fra å være en geriatrisk avdeling til å spytte flammer på film i løpet av en kveld :-D
    Kombinasjonen mer overskudd, bedre plassering, seriøs kalibrering av begge to, symmetri, mye bedre integrasjon med frontene slik at small muliggjøres frigjorde en helt annen verden av dynamikk og tyngde. Har vel aldri glist så rått som da jeg fyra opp Hulk med min nye blu-ray spiller og DTS-HD Master lyste mot meg i displayet og virkelig følte hvert eneste fottrinn med maksimal tyngde. Det eneste jeg angrer på nå er at jeg ikke gjorde dette for lenge siden! Nå mangler bare et par hissige bakhøyttalere fra Klipsch så har jeg et anlegg som jeg lydmessig kan leve svært lenge med på film, selv om det må gjøres oppdateringer på bildesiden.

En annen ting forresten - fy søren for en volumforskjell det er på PS3s PCM og bitstream til min Yamaha RX-V1800. Jeg tror nesten vi snakker en 8-10db på enkelte filmer. Det forklarer også hvorfor jeg opplevde volumet hos Phatbull så mye høyere enn samme nivå hos meg til tross for samme referansenivå kalibreringsmessig. Gir jo i hvertfall den mentale effekten av sinnsykt mye mer dynamikk selv om volumet står vesentlig lavere enn før.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde nesten samme opplevelse med en av mine PC-Ultra - og samme "Outstanding!" kundeservice fra L-sound:

:arrow: http://avforum.no/forum/962901-post662.html

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer!
    Symmetri er tingen

Har forøvrig fått ny amp til min Plus/2 også, uten problemer.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp, har vel aldri hørt om noen som har dårlige erfaringer med lsound...

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er forsterkerene ett kjent og stort problem for SVS suber eller?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil jeg ikke påstå, men det spiller nesten ingen rolle, så lenge L-sound har ny forsterker på vei nesten før den ryker :-)

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Er forsterkerene ett kjent og stort problem for SVS suber eller?
    Er nå på min 4. SVS sub nå (PB10, PB12 plus/2, og 2xSVS PC13 Ultra) og det er kun denne ene jeg har hatt problemer med. Den nye fungerer strålende. Når man tenker på antallet her på forumet som har SVS så hører man ikke om mye feil, og tviler faktisk på at det så mange utenom forumkretser som har SVS siden dette ikke er noe man finner i butikk de vanlige plasser.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, okei! Ble kanskje litt skeptisk, har hørt flere som har hatt litt tull med forsterkerene ser dere.

Hadde jo planer om Velodyne DD eller JL Audio Fathom. Men, etter å ha fått litt klarhet i tankene her, så vurderer jeg å gå for en PC13-Ultra nå i starten.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Hehe, okei! Ble kanskje litt skeptisk, har hørt flere som har hatt litt tull med forsterkerene ser dere.

Hadde jo planer om Velodyne DD eller JL Audio Fathom. Men, etter å ha fått litt klarhet i tankene her, så vurderer jeg å gå for en PC13-Ultra nå i starten.
    Skal ikke kommentere på ytelse til de to andre, men du får svært mye sub for pengene om du går for PC13-Ultra, og to av dem som du jo får råd til for summen av en av de andre, skambanker stortsett det meste på markedet av enkeltsuber vil jeg tro.

Men det er jo selvfølgelig avhengig av at rommet funker, slik som alt annet. Min erfaring i dag var jo at det låt tamt en plass og sinnsykt en annen plass. Det er jo de samme subene og samme kalibreringsmetode i samme rom, bare plassert på en annen måte. Med andre ord ingen garanti for noen ytelse dessverre.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det ut til å bli bakhøyttalere på meg ganske snart likevel.

Focal JMLab Chorus SR 800 V lå ute på brukten til en grei pris og de bruker samme prinsipp som Klipschene så da ble det dem. Sparte penger gjorde jeg også i forhold til et sett nye Klipsch. Focalene koster en del mer nye, så kanskje er det en liten lydmessig/byggekvalitetsmessig bonus i tillegg.

Så nå er det bare å vente. Det artige er jo at selger også har B&W 805S som fronter

marsboers stereo (nye bilder #1465)-sr800v475-jpg

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Focalene i hus, og min første initielle testing tilsier at dette fungerer grisebra i forhold til den gamle løsningen. Et helt annet omsluttende lydbilde, bedre plassering av effekter samt et mye mer helhetlig lydbilde uten at bakhøyttalerne hyler "her er jeg" til de som sitter på sofaendene.

Et stort løft for filmopplevelsen i forhold til ordinære stativhøyttalere i hvertfall!

Skal se en hel film i kveld, så da får jeg vurdert litt nøyere.

Side 27 av 74 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •