marsboers stereo (nye bilder #1465) - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 74 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 1478
    Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg bruker selv et 77" lerret i rommet mitt.
    Hos meg er lerret/øyne avstand ca det samme som ditt rom.
    Dette syns jeg har fungert meget bra dem siste 2årene.
    Men når ser det ut som det er flytting på gang,så da skal 802ene mine få
    etterlengtet større rom å utfolde seg i
    Men du burde ikke tvile noe mer på pj/lerret på den avstand du har der,de funker knall!
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh, flott. Akkurat det jeg trengte å høre!
    Takker!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det på tide med en ørliten endring i oppsettet igjen.
    Jeg har til nå brukt et sett B&W 685 høyttalere som bakhøyttalere. Selv om jeg har relativt god avstand til disse fra lytteposisjon er det slik at de som sitter på sidene i sofaen stort sett kun hører bakhøyttalerlydene fra sin nærmeste høyttaler. Med et håp om å utbedre dette tenkte jeg at jeg skulle forsøke meg på dipole bakhøyttalere til tross for at de blir plassert ganske nærme hjørnet mot bakvegg på sideveggene. B&Ws egne dipole høyttalere ser helt talentløse ut på papiret med sin begrensning på 10000hz oppover i dipolmodus så derfor tenkte jeg å bestille et sett med spreke spesialiserte bakhøyttalere fra en annen produsent, nemlig Klipsch.
    Valget falt på RS-52 på bakgrunn av pris vs størrelse. Dessverre er det ingen som virker å ha disse tilgjengelig NÅ slik jeg ønsker :neutral:
    Men det blir vel bestilling fra komplett.no faktisk. Sparer en 500kr der i forhold til andre plasser.

Jeg håper dette kan bidra til en generelt vanskeligere lokalisering av lyden fra bakhøyttalerne for alle i sofaen uten å ødelegge surroundeffekten for mye. Jeg håper også det ikke blir lydmessig totalkrasj mot frontrekka, men det tviler jeg i grunn på at blir noe problem.
    Det er litt begrenset hvor mye forskjellige bakhøyttalerløsninger som kan fungere siden jeg sitter med sofaen helt inntil bakvegg.

B&W 685 ble lagt ut for salg i går og var vel så godt som solgt omtrent et kvarter etterpå. Forhåpentligvis kan denne brukes i front slik den fortjener hos nestemann. Det er virkelig en god høyttaler til prisen.

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis! Kjøpte du horn?? Blir spennende å høre hva du synes. Demo snart? Neste blir vel at du "oppgraderer" AW400 (NADA) til Crown XLS Series etter at vi har vært hos Striky på demo. hehe.!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å nei du, frontrekka står veldig trygt! Spiller skikkelig musikk så der er jeg strålende fornøyd etter mine preferanser

Striky får se å få ut fingeren å invitere oss på demo snart. Han kan da umulig være så opptatt. Studier er oppskrytt!

Men kombinasjonen horn og B&W er jo en tradisjonell kombinasjon er det ikke
    Synes surroundeffekten hos deg var såpass overbevisende og mer i tråd med hva jeg ønsker selv at jeg tenkte jeg skulle se om jeg fikk til noe som ligner i mitt eget rom, selv om jeg selvfølgelig ikke får det like bra uten rom bak sofaen.

Neste steg blir nok oppussing av rommet og projektor/lerret.
    Etter det igjen må det nok inn en PC Ultra til for å få litt mer kontant trøkk.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RS-42 kan også gjøre en veldig god jobb. Har du vurdert disse?

Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Da var det på tide med en ørliten endring i oppsettet igjen.
    Jeg har til nå brukt et sett B&W 685 høyttalere som bakhøyttalere. Selv om jeg har relativt god avstand til disse fra lytteposisjon er det slik at de som sitter på sidene i sofaen stort sett kun hører bakhøyttalerlydene fra sin nærmeste høyttaler. Med et håp om å utbedre dette tenkte jeg at jeg skulle forsøke meg på dipole bakhøyttalere til tross for at de blir plassert ganske nærme hjørnet mot bakvegg på sideveggene. B&Ws egne dipole høyttalere ser helt talentløse ut på papiret med sin begrensning på 10000hz oppover i dipolmodus så derfor tenkte jeg å bestille et sett med spreke spesialiserte bakhøyttalere fra en annen produsent, nemlig Klipsch.
    Valget falt på RS-52 på bakgrunn av pris vs størrelse. Dessverre er det ingen som virker å ha disse tilgjengelig NÅ slik jeg ønsker :neutral:
    Men det blir vel bestilling fra komplett.no faktisk. Sparer en 500kr der i forhold til andre plasser.
    Det er litt begrenset hvor mye forskjellige bakhøyttalerløsninger som kan fungere siden jeg sitter med sofaen helt inntil bakvegg.

Artig at du skulle nevne dette nå.
    Har dem siste dagen lekt med tanken om å bytte ut mine 804 bak til Rs52/62.
    Tror det bli knall bakht til frontrekka mi

mvh Kim

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    RS-42 kan også gjøre en veldig god jobb. Har du vurdert disse?
    Ja, men tenkte like godt jeg kunne bruke 1500 ekstra og få rs-52. Jeg har ingen spesielt dyptgående erfaring med noen av dem så dette er kun basert på mye vil ha mer prinsippet.

Har du sammenlignet disse? Om de i praksis yter det samme på film så sparer jeg gjerne 1500,-

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Artig at du skulle nevne dette nå.
    Har dem siste dagen lekt med tanken om å bytte ut mine 804 bak til Rs52/62.
    Tror det bli knall bakht til frontrekka mi

mvh Kim
    Jeg har ingen anelse på hvordan dette kommer til å fungere, men magefølelsen tilsier at det kommer til å fungere ganske bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men tenkte like godt jeg kunne bruke 1500 ekstra og få rs-52. Jeg har ingen spesielt dyptgående erfaring med noen av dem så dette er kun basert på mye vil ha mer prinsippet.

Har du sammenlignet disse? Om de i praksis yter det samme på film så sparer jeg gjerne 1500,-
    Jeg har begge to men jeg har ikke kjørt noe direkte test. Jeg bruker RS-52 som surround HT og RS-42 som presence.

Du snakker om 1500kr. De prisene jeg har sett indikerer 1000kr forskjell mellom de to. Hør med Rune hos SoundPlanet eller send meg en PM for mer info.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har begge to men jeg har ikke kjørt noe direkte test. Jeg bruker RS-52 som surround HT og RS-42 som presence.

Du snakker om 1500kr. De prisene jeg har sett indikerer 1000kr forskjell mellom de to. Hør med Rune hos SoundPlanet eller send meg en PM for mer info.
    Har sendt PM (og mail til Soundplanet)

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det RS-42 i stedet for RS-52 etter en runde med Soundplanet.
    Suben tar jo bassen uansett og det er ikke store rommet som skal fylles.
    Så får vi håpe at det stemmer det som sies om forskjellen mellom RS-42 og RS-52.

Da er jo neste spørsmål:

Vil det være noe poeng å henge opp enda et sett RS-42 på veggen rett bak sofaen (husk at sofaen står helt inntil vegg) for å få 7.1?
    Noen med erfaring angående dette? Eller blir det bare at man bare får lyd, men ingen god effekt av dem?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så får vi håpe at det stemmer det som sies om forskjellen mellom RS-42 og RS-52.
    Så ikke dette før jeg svarte din PM. Bra at du snakket med Rune. Du fikk vel en god pris tipper jeg

Da er jo neste spørsmål:

Vil det være noe poeng å henge opp enda et sett RS-42 på veggen rett bak sofaen (husk at sofaen står helt inntil vegg) for å få 7.1?
    Noen med erfaring angående dette? Eller blir det bare at man bare får lyd, men ingen god effekt av dem?
    Poenget med dipole høyttaler er at refleksjoner på bakveggen øker surround effekten men det betyr i praksis at du bør ha litt plass mellom bakveggen og din sofa.
    Du kan helt sikkert få litt bedre surround effekt med to ekstra høyttaler rett over hodet ditt men da bør de stråle mot deg (som Devilej har gjort med Focal Dome montert på takket) og ikke rett frem mot lerret.

My 2 cents ...

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så ikke dette før jeg svarte din PM. Bra at du snakket med Rune. Du fikk vel en god pris tipper jeg

Poenget med dipole høyttaler er at refleksjoner på bakveggen øker surround effekten men det betyr i praksis at du bør ha litt plass mellom bakveggen og din sofa.
    Du kan helt sikkert få litt bedre surround effekt med to ekstra høyttaler rett over hodet ditt men da bør de stråle mot deg (som Devilej har gjort med Focal Dome montert på takket) og ikke rett frem mot lerret.

My 2 cents ...
    Jeg drøyer dette til jeg får noen bakhøyttalere for da kan jeg rett og slett bare teste. Om det blir RS-42 eller 52 blir ikke avklart før i morgen, avhengig av om RS-42 er på lager eller ikke. Eller dvs at jeg tar RS-42 om de er på lager, og RS-52 om de likevel må bestilles opp.

Edit:
    Kom på noe kult. Hva med å ta to RS-42 og vri dem 90 grader? På den måten vil jo den ene halvdelen gi lyd nedover og frem mot lytterne mens den andre går mot taket og gir en "luftig" effekt. Dette skal jeg prøve om jeg får ånden over meg tror jeg. Konge hvis det fungerer! Men da får jeg vel egentlig bare direktelyd problematikken rett i trynet igjen tenker jeg.

Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne du utdypet dette med forskjellen mellom Rs-42 og Rs-52??
    Send meg gjerne en pm

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jo ikke hørt dem, men på folk her og Soundplanet har jeg forstått at det i grunn bare er bassen som blir forskjellen, og bassen sender jeg jo uansett til sub. Med andre ord er det egentlig hipp som happ for meg hvem av dem det blir.

Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jo ikke hørt dem, men på folk her og Soundplanet har jeg forstått at det i grunn bare er bassen som blir forskjellen, og bassen sender jeg jo uansett til sub. Med andre ord er det egentlig hipp som happ for meg hvem av dem det blir.
    Takker for svar.
    Da blir det sikkert Rs-42 på meg også,siden jeg også sender bassen
    til subene.
    Så får en se om det ikke blir et ekstra par Rs-42 seiner vis de
    blir "lite" lyd fra bak.
    Da spørs det om et par B&W804 ryker ut på avtorget iløpet av dagen

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro at det blir bedre med noe annet enn en gulvstående bak ja.
    Men er spent på hvordan det vil fungere. Men er jo heldigvis ikke dyre inngangsbilletten så da har jeg i hvertfall fått testa det skikkelig hjemme.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da viser det seg at importøren av Klipsch til Norge er helt skrapa for RS-serien og de får ikke inn før i mars!

Synd at mine nåværende surroundhøyttalere ble postet og sendt i dag da.. Da blir det litt tamt de neste par månedene gitt..

Uansett så er i hvertfall et sett RS-52 bestilt - en tomme her og en tomme der..

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rs-52 funker som gull.
    Ble overasket over at 52 var mye bedre en det jeg trode på forhånd

Eneste forskjellen er nok fylden på lyden når rommene blir større og avstanden lengere.

Side 25 av 74 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •