marsboers stereo (nye bilder #1465) - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 74 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 64 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 1478
    Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fikk Squeezebox Boom i posten i dag. Fy søren for et genialt produkt!

marsboers stereo (nye bilder #1465)-squeezebox-boom-jpg

Visste jo hvordan funksjonaliteten var etter å ha brukt Transporter i snart to år, men det er jo bare brilliant å få med et sett høyttalere innebygget. Jeg kjøpte min som en gave til meg selv, selv om den skal stå på kjøkkenet og bli brukt av sjefen i huset (dvs ikke meg.. )

Ser for meg grillfest med denne på verandaen i sommer gitt! Genialt å bare ta med seg dingsen ut og få tilgang til alt av lyd på nett og hele musikksamlingen uten noe dill!

Og så må jeg bare nevne byggekvaliteten. Jeg tror faktisk den overgår omtrent alt jeg har opplevd. Selve boksen er kompakt, men utrolig tung og solid konstruert. Ikke noe som helst antydning til hulrom, slark eller skranglete deler!
    Virkelig imponert! Kom faktisk i en egen eksklusiv tøypose med snøring. Kan faktisk bli nyttig om den skal tas med til en annen plass med trådløs tilgang. Får riktignok bare tilgang til musikktjenester på nett uten Squeezecenterserveren men det er langt bedre enn ingenting.

Lyden er overraskende åpen og romslig i forhold til størrelsen, men bassen er jo relativt hul og går overhodet ikke dypt (i forhold til Hi-Fi anlegg selvfølgelig) men er ca 10 millioner ganger bedre enn klokkeradioen den erstattet. Uansett mer enn bra nok til det meste av uhøytidlig bakgrunnslytting. Man har jo også hodetelefonutgang om man av en eller annen grunn skulle få lyst til å lytte litt mer seriøst. Kan f.eks være kjekt om man bruker den som klokkeradio på soverom. Bare sleng i et sett med øretelefoner og man kan ligge på senga og høre på all musikken med god kvalitet.

Glemte jeg å si det?
    Squeezebox Boom RULER!

Må nok ha en eller to til på sikt..

marsboers stereo (nye bilder #1465)-squeezebox-boom-2-jpg

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er prisen på denna geniale lille saken ?

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke annet å si en flott oppsett du har fått deg her.
    Angret litt på at jeg solgte mine 805 et øyeblikk.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Hva er prisen på denna geniale lille saken ?
    Jeg betalte 2300,- på komplett.no, men du får den en hundrings eller to billigere enkelte andre plasser.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også en sånn på kjøkkenet, og har tatt den med på soverommet noen ganger for å se om den er verd den litt stive prisen for en der også... Og svaret er JA!
    For det første er volukmontrollen fintfølende nok til å finne perfekt volum å sovne inn til. Å våkne til radio eller musikk er jo den beste måten.
    I tillegg har den lyssensor så lysstyrken i display er perfekt i alle situasjoner; når rommet er helt mørkt er det akkurat nok lys til å lese display men uten å gi lys til rommet.

Neste er badet.. Og så er det å selge noen pent brukte tivoli-radioer

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Ikke annet å si en flott oppsett du har fått deg her.
    Angret litt på at jeg solgte mine 805 et øyeblikk.
    Du hadde vel Nautilus 805 du mtp at du nå har Nautilus 802 i følge signaturen din i hvertfall.

Jeg mener jeg så et intervju med konstruktøren av 805S hos B&W hvor det ble nevnt at denne var spesielt mye forbedret i forhold til den gamle modellen.
    Det er i hvertfall mye for pengene, spesielt mtp at jeg kjøpte dem brukt!

Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Du hadde vel Nautilus 805 du mtp at du nå har Nautilus 802 i følge signaturen din i hvertfall.

Jeg mener jeg så et intervju med konstruktøren av 805S hos B&W hvor det ble nevnt at denne var spesielt mye forbedret i forhold til den gamle modellen.
    Det er i hvertfall mye for pengene, spesielt mtp at jeg kjøpte dem brukt!

Ja jeg hadde den "gamle" utgaven,men var ikke noe å utsette på lyden.
    Ihvertfall ikke til en stativ ht å være.
    Å kjøpe brukt ht i 800serien er jo som oftest en kjempe deal,lyd kontra penger.
    Fikk jo mine 802 & 804 fryktelig billig

Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte å skrive at du må gjerne komme med innspill/meninger i min
    sorroundforsterker/stereo preamp tråd.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vært stille her lenge nå, men det er selvfølgelig fordi jeg har vært opptatt med andre aktiviteter - AV-aktiviteter selvfølgelig, kun avbrutt av et og annet pliktløp i jula.

Jeg har i det siste prøvd å justere meg frem til et enda mer naturlig bilde på min LG LCD TV via dens meget godt utstyrte kalibreringsmuligheter. Jeg har imidlertid fort innsett mine egne begrensninger når det gjelder øyemål så da var det vel på tide å se på litt mer proff bildekalibrering. Her fant jeg masse kult og interessant på nett, og spesielt denne guiden traff spikeren midt på hodet for et bildemessig analfabet som meg:

GREYSCALE & COLOUR CALIBRATION FOR DUMMIES

Da var det bare å finne den jævla X-rite Eye-One LT sensoren til salgs en plass som ville sende til Norge. Amazon ville ikke av en eller annen grunn. Plutselig kom jeg imidlertid over denne hos satan sjøl, dvs i apple store.

Gretag Macbeth i1Display LT - Apple Store (Norge)

Selvfølgelig hadde jo merkenavnet skiftet fra X-rite til det meget logiske navnet Gretag Macbeth i1 Display LT som er identisk som X-rite Eye-One LT (det står X-rite eye-one LT på selve enheten) noe som gjorde jobben med å finne denne til salgs her til lands ca hundre ganger verre.
    Etter å ha solgt sjela og dratt kortet var en sensor på vei i posten fra Nederland av alle plasser. Og noen dager senere sto en typisk UPS mann på døra med en pakke, mens jeg og Phatbull sto og diskuterte de eksistensielle spørsmål rundt PCer og nettverk.

Ved bruk av gratisprogrammet Color HCFR og AVC HD 709 plata ble det liv i heimen bildemessig.
    Dette er uten tvil den beste investeringen jeg har gjort på bildesiden i hvertfall.
    Bildene ser vesentlig mer naturlig ut med skikkelig punch i fargene uten å bikke over eller virke bloomy. Genialt!

Her er i alle fall resultatene etter en 4-5 runder med kalibrering (lærte stadig noe nytt jeg måtte gjøre opp igjen) inklusive den opprinnelige referansen som var innstillingene etter øyemål.
    Ble ikke så bra som jeg ønsket mtp CIE diagrammet selv om TV'en har et eget color management system, som dessverre har bare to i stedet for tre kontroller per primær/sekundær farge. Her fikk jeg korrigert sekundærfargene ganske bra, men primærfargene rikket ikke noe særlig på seg av for meg uante årsaker. Jeg har en tint innstilling per farge, men denne gjorde ikke særlig utslag i CIE diagrammet av en eller annen grunn.
    Her kan det nok bli bedre med litt mer eksperimentering og erfaring, men det er på ingen måte noen krise (tror jeg? ). Gråskalaen ble jo meget bra, og gammaen spot on (2.21 average)

marsboers stereo (nye bilder #1465)-luminance-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-gamma-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-rgb-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-color-temperature-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-cie-jpg

Dette anbefales for alle hjemmekino entusiaster! Meget lærerikt og morsomt å holde på med om innstillingsmulighetene finnes, og sluttresultatet øker filmopplevelsen betraktelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei du.

Jeg ser fra før av at du har hatt en EC4.8. Jeg har en slik selv sammen med en Squeezebox som jeg kjører gjennom en ECD1. Men jeg er fortsatt ikke helt overbevist når det gjelder preampen. Jeg ser at du erstattet denne med en Transporter.
    For meg så syns jeg at i bassområdet samt i mellomtonen så spiller Ec4.8 veldig bra, men i de øvre frekvensene så syns jeg det mangler litt oppløsning. Når jeg sammen ligner EC4.8 med min forrige preamp (Abrahamsen V3.0) så syns jeg at EC'n låter bedre i bass og mellomtone, mens Abrahamsen låt mye bedre i toppen, ten var på en måte mer definert og oppløst. Nå har jeg kun hatt min 4.8 i ca 1,5 mnd (spilt ca 100t) så det kan jo være derfor at det ikke har åpnet seg enda, men jeg trodde dette skulle skje før 100t avspilling.

Hvordan er det med Transporteren? Låter denne på høyden med EC4.8 i bass og mellomtone? Samt er den bedre i toppen?
    Jeg spurte deg en gang før om hvorfor du byttet ut din 4.8, du svart kun at den ikke passet i oppsettet ditt, kan du definere det litt mer?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goxboxlive
    Hei du.

Jeg ser fra før av at du har hatt en EC4.8. Jeg har en slik selv sammen med en Squeezebox som jeg kjører gjennom en ECD1. Men jeg er fortsatt ikke helt overbevist når det gjelder preampen. Jeg ser at du erstattet denne med en Transporter.
    For meg så syns jeg at i bassområdet samt i mellomtonen så spiller Ec4.8 veldig bra, men i de øvre frekvensene så syns jeg det mangler litt oppløsning. Når jeg sammen ligner EC4.8 med min forrige preamp (Abrahamsen V3.0) så syns jeg at EC'n låter bedre i bass og mellomtone, mens Abrahamsen låt mye bedre i toppen, ten var på en måte mer definert og oppløst. Nå har jeg kun hatt min 4.8 i ca 1,5 mnd (spilt ca 100t) så det kan jo være derfor at det ikke har åpnet seg enda, men jeg trodde dette skulle skje før 100t avspilling.

Hvordan er det med Transporteren? Låter denne på høyden med EC4.8 i bass og mellomtone? Samt er den bedre i toppen?
    Jeg spurte deg en gang før om hvorfor du byttet ut din 4.8, du svart kun at den ikke passet i oppsettet ditt, kan du definere det litt mer?
    Den passet ikke i form av at den ikke trengtes lenger rent funksjonalitetsmessig, og at pengene dermed kunne brukes andre steder. Når det gjelder dette med innspilling så ville jeg nok ikke ventet på noe mirakel der nei.

Jeg erstattet ikke EC 4.8 med Transporter, jeg hadde bare Transporter som kilde. Jeg testet imidlertid å koble Transporter rett i effekttrinn flere ganger, dvs at jeg gikk utenom EC 4.8.
    Lyden uten EC 4.8 er som å få fjernet et lite slør i toppen ja. Detaljer kommer klarere frem og rommet blir enda litt mer definert. EC 4.8 legger også til litt fylde i nedre mellomtone som låter bedre på noe musikk og dårligere på annen musikk.
    EC 4.8 låt overhodet ikke dårlig i mitt oppsett, men det var ingen tvil om at lyden totalt sett var hakket bedre uten pre-ampen. Men da er det bare spørsmålet om man stoler på en software-basert løsning som volumkontroll da.
    Hva om softwaren i Transporteren bugger og du får støy i fullt volum ut på effekttrinnene f.eks... Ikke at jeg noen sinne har opplevd noe slik så jeg ville tatt det med ro angående dette i alle fall.

Håper dette ga litt mer klarhet, no pun intended

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei du, ja absolutt. Takk for svar.

Jeg var ikke klar over at Transporter hadde software kontroll av volumet, trodde det gjaldt kun de rimeligere modellene fra Logitech. Jeg heller tror ikke det er noe fare, men man vet aldri, i hvert fall ikke etter oppgraderinger.

Så Transporter åpner altså toppen av frekvensene. Dette er jo bra. Men hva med de nedre? Klarer den å matche 4.8 der? Som jeg skrev så er jeg ganske imponert over hvordan 4.8 håndterer de nedre frekvensene.
    Er Transporter like stram i bassen?

SKjønte at den ikke var like god i mellomtone området som EC4.8 var (etter min smak)..

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man skal bruke Transporter som pre-amp kan man vel åpne den og velge default-volum ved hjelp av noen jumpere.

Mener man kan velge 0dB, -10dB, -20dB, -30dB, -40dB og -50dB.
    Er ikke så farlig dersom softwaren bugger som Marsboer sier, men har forståelse for å ikke velge Transporter som pre.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goxboxlive
    Hei du, ja absolutt. Takk for svar.

Jeg var ikke klar over at Transporter hadde software kontroll av volumet, trodde det gjaldt kun de rimeligere modellene fra Logitech. Jeg heller tror ikke det er noe fare, men man vet aldri, i hvert fall ikke etter oppgraderinger.

Så Transporter åpner altså toppen av frekvensene. Dette er jo bra. Men hva med de nedre? Klarer den å matche 4.8 der? Som jeg skrev så er jeg ganske imponert over hvordan 4.8 håndterer de nedre frekvensene.
    Er Transporter like stram i bassen?

SKjønte at den ikke var like god i mellomtone området som EC4.8 var (etter min smak)..
    Det blir feil å si at EC 4.8 er bedre enn Transporter i mellomtonen siden Transporter faktisk gir den opprinnelige mellomtonen som EC 4.8 forvrenger (for å sette ting på spissen) til en litt annen klang. Jeg vil si at hele frekvensspekteret låt best uten pre-amp, og at lydbildet totalt sett blir noe mørkere med EC 4.8. Om dette kler anlegget eller ikke er nå en helt annen ting, men jeg vil tro at de aller aller fleste high-end anlegg (som vi jo snakker om her) vil låte best med litt ekstra oppløsning fremfor et noe mørkere, men også litt mindre oppløst lydbilde.

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Hvis man skal bruke Transporter som pre-amp kan man vel åpne den og velge default-volum ved hjelp av noen jumpere.
    Mener man kan velge 0dB, -10dB, -20dB, -30dB, -40dB og -50dB.
    Takk, det var godt å høre... :-D

I jula var jeg på demo hos marsboer.
    En utrolig kontroll Electrocompaniet AW400 hadde på B&W 805S. Anlegget var svært engasjerende og det likte jeg godt. :-D

Dette var imponerende marsboer!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phatbull
    Takk, det var godt å høre... :-D

I jula var jeg på demo hos marsboer.
    En utrolig kontroll Electrocompaniet AW400 hadde på B&W 805S. Anlegget var svært engasjerende og det likte jeg godt. :-D

Dette var imponerende marsboer!
    Takker så mye!
    Et koselig besøk hvor vi fikk diskutert mye om løst og fast. Selvfølgelig med faglig fokus

Det var godt å høre at det er flere som liker lyden! Det er ikke så ofte man hører dette om et B&W anlegg som atpåtil har den "nøytrale inntil det kjedsommelige" Transporter som kilde. Noe som forøvrig bare bekrefter at man ikke skal tro på alt man hører på diverse forum her i verden
    Føler en eller annen slags indre ro når det gjelder lyden på musikk nå, noe som gjør at oppgraderingsspøkelset har tatt på seg frakk og hatt og forlatt lokalet. Men jeg må innrømme at det hjelper veldig at jeg har hatt 802D før og at jeg da på en måte vet hva en skikkelig dyr høytaler kan levere av lyd (som faktisk er imponerende lite ekstra i forhold til en mer fornuftig valgt og mye rimeligere høyttaler på god elektronikk)
    Da slipper jeg å leve med den nysgjerrigheten i hvertfall.

Når det derimot gjelder det å få gjort om rommet til en skikkelig kino med lerret og krembilde så svever det mange tanker.

Regner forøvrig med å ta turen for å oppleve den etterhvert så småberømte kinoen din også phatbull. Du vil jo få et imponerende kontoroppsett også. Jeg må innrømme at jeg er meget nysgjerrig på S-3EXene. Kanskje jeg kan ta med AW400ene om du vil teste dem også hvis du ønsker. Vet i hvertfall at de fungerer glimrende med kun Transporter som Pre uten noe mer dill.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det ting som tyder på at jeg faktisk har mer enn nok plass til en projektor slik jeg har oppsettet mitt nå, noe jeg tidligere ikke en gang har giddet å sjekke ut fordi avstanden bakvegg/frontvegg er så kort (3.3 meter).

Et 77" lerret faller omtrent eksakt innenfor anbefalt maksimal THX-størrelse med min sitteavstand med 2.8m lerret/øyne og er godt innenfor zoom-mulighetene på en projektor som f.eks Sony VPL-HW10. Dette var fantastiske nyheter for min del som da endelig kan kaste ut TV som alt for liten bildekilde.

En kosmetisk oppussing av rom er også nært forestående, og da skal dette definitivt tas høyde for. Jeg tenker også å slenge opp en rockwooldempet vegg med scenemolton langs hele frontveggen som i dag består av kun pusset leca-mur, avrette betonggulvet og legge nytt vegg til vegg teppe, samt sette inn takplater der det i dag er et gapende hull opp til det originale plankelaget (grunnet et dobbeltskap jeg knuste og pælma ut for å få plass til anlegget da jeg flytta inn)

Jeg har også muligheten til å tette igjen en dør inn til rommet og snu oppsettet til kortvegg i stedet for langvegg. Da får jeg god plass både til projektor og lydkanal 6+7. Jeg får imidlertid dårlig plass på siden av hver høyttaler, samtidig som hunecke.de | Room Eigenmodes Calculator viser at det er en masse lugubre diper langs senter-aksen i lengderetningen på rommet. Jeg er derfor rimelig sikker på at musikk-gjengivelsen blir vesentlig dårligere enn slik jeg har oppsettet i dag (langs langvegg), som jo forsåvidt også er en ryddigere måte å ha oppsettet på også.

Men det skal i hvertfall bli konge å få inn projektor.
    Tidshorisonten er imidlertid opp mot et halvår så det kan jo fort ta sin tid dette her...
    Selvfølgelig avhengig av økonomi osv..

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg glemte å spørre om en sak tidligere, ifbm. den Apple-kalibreringssaken. I spesifikasjonene står det at

Sitat Opprinnelig postet av Apple
    Removable light head for ambient measurements
    Betyr dette at man kan bruke den som sensor for å kalibrere projektorer også, mon tro? Den er jo riktignok kategorisert som "monitor kalibrering"...

Gratulerer med de nye planene forresten, det blir nok bra med større bilde.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Proben egner seg utmerket til å kalibrere projektorer. Men tror ikke du bruker diffusoren da nødvendigvis.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, da var det jo ikke ille pris (selv om den kanskje selges i "feil" butikk )

Side 24 av 74 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 64 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •