marsboers stereo (nye bilder #1465) - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 74 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 73 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 1478
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Virkelig lekkert og helhetlig her nå. Sikler på kablene dine
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frdrk
    Snasent oppsett du har nå marsboer. Flotte bilder også. Litt bortskjemte de 805ene dine med AW400 og kimber XL :wink: Stilig!
    De fortjener såpass. Selv om de er stativhøyttalere er de akkurat like gode og dermed like kresne som de store modellene i 800-serien på kvaliteten i kjeden. Unntaket er selvfølgelig at antall watt ikke er like viktig. Er nok på den sikre siden der med AW400

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Virkelig lekkert og helhetlig her nå. Sikler på kablene dine
    Ja, nå har anlegget etterhvert begynt å ta form, og jeg har funnet komponenter jeg virkelig liker. Monocle XL kablene gjør seg virkelig, og det er faktisk litt kult med så feite kabler på et sett stativhøyttalere siden man da faktisk ser litt mer av de enn når de bare ligger kveilet opp skjult bak en gulvstående.

Det som gjenstår i oppsettet er å pusse opp hele rommet og legge opp øvrig kabling ordentlig. Dette var det jeg klarte å få til på den måneden vi har hatt siden vi flyttet inn med masse andre prioriteringer som barnedåp, mye jobb o.l.

Nå skal jeg planlegge litt hvordan jeg vil ha det, men lydmessig begynner ting virkelig å falle på plass både på film og musikk.

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NÅ snakker vi oppsett marsboer:-) Skikkelig stilig! Nå mangler du bare en single AW400 til senterkanalen

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får si som Devilej, pokkers fine kabler og utstyrer har jeg lagt igjen en beskjed på profilen din. Disse kablene luktet highend lang vei, men de er vel flotte og nøytreale i lyden også vel?

Fikk lyst på sånne selv jeg, frister med noe svære feite svin bak høytalerne her.

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis, virkelig LÆKKERT :-) God elektronikk på gode HT.....og flotte bilder!

Ser du har antennene på Transporteren, kjører du trådløst på den?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppsettet ditt ser meget bra ut nå, marsboer. Har jo testet ut 805S hjemme her selv for en god stund siden, og husker jeg vart svært imponert ja. Hyggelig å se at du ikke lar de lide noen nød på elektronikkfronten også (les: AW400). Har kune hørt Nemo selv, men betviler ikke et sekund at blokkene dine også er virkelig gode. Er veldig for prinsippet med å "overdimensjonere" elektronikken litt i forhold til høyttalerne. Det å hente ut maks av det man har er ingen uting.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører trådløst til den ja. Rett og slett fordi jeg ikke har hatt noen problemer. Signalstyrken er på 78% så det er nok derfor det går helt fint selv om det hovedsaklig er flac i cd-kvalitet eller høyere som spilles.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg får si som Devilej, pokkers fine kabler og utstyrer har jeg lagt igjen en beskjed på profilen din. Disse kablene luktet highend lang vei, men de er vel flotte og nøytreale i lyden også vel?

Fikk lyst på sånne selv jeg, frister med noe svære feite svin bak høytalerne her.

Høhø, ja det er et eller annet spesielt med tiltrekningskraften på feite kabler. Man vet man egentlig ikke trenger dem, men man MÅ bare ha det likevel

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HansMarius
    NÅ snakker vi oppsett marsboer:-) Skikkelig stilig! Nå mangler du bare en single AW400 til senterkanalen
    Dette har vi diskutert før og svaret er NEI NEI NEI NEI NEI. Ingen slike tanker i hodet nå..

Men fra spøk til revolver.. en 3xAW120 er nok mer realistisk.
    Eller aller helst en topp receiver fra Yamaha (f.eks Z7 eller Z11)
    Synes bare prisen på disse er litt stiv å betale for teknologi som ikke er verdt metallet en gang om to år (i salgsverdi, ikke bruksverdi vel og merke)

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Oppsettet ditt ser meget bra ut nå, marsboer. Har jo testet ut 805S hjemme her selv for en god stund siden, og husker jeg vart svært imponert ja. Hyggelig å se at du ikke lar de lide noen nød på elektronikkfronten også (les: AW400). Har kune hørt Nemo selv, men betviler ikke et sekund at blokkene dine også er virkelig gode. Er veldig for prinsippet med å "overdimensjonere" elektronikken litt i forhold til høyttalerne. Det å hente ut maks av det man har er ingen uting.
    Takk for komplimentene folkens! Føler kanskje ikke at det er helt fortjent i forhold til mange andre her men det varmer et hi-fi hjerte likevel!

Det er helt fascinerende å høre på 805S. Jeg ble tatt helt på senga når jeg hørte at den spilte så usaklig voksent i forhold til hva man forventer fra en stativhøyttaler. Det er tydelig at AW400 virkelig gjør susen på 805S, og har sannsynligvis noe av æren for at det låter slik det gjør, samtidig som det gjør min egen eierglede over anlegget enda større!

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig stilig oppsett du har fått til her. :-D 805'ene gjør ikke mye av seg, men de er utrolig lekre. Ser også ut til å passe meget godt til rommet ditt. Vil tro det spiller "akseptabelt"... 8)

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes faktisk det spiller mer enn akseptabelt akkurat nå. Det er jo trossalt snakk om 800-serie lydkvalitet på billigsalg ;-)

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Høhø, ja det er et eller annet spesielt med tiltrekningskraften på feite kabler. Man vet man egentlig ikke trenger dem, men man MÅ bare ha det likevel
    Det skal være sikkert og visst og skal si jeg fikk lyst på sånne hoggormer til kabler selv, skjønner Devilej frustrasjon og lyst på disse kablene. Er det lett å ikke ha lyst på slike kabler, minner meg nesten om Audioquest kablene som ble brukt på Usher høytalerne på Hortenmessen.

Jeg blir dårlig av mindre......

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

jeg ser av historien din at du har solgt din EC4.8 for en stund tilbake, men jeg finner ikke ut hvorfor?

Jeg har planer om å kjøpe meg en og skulle gjerne hatt litt brukererfaringer fra deg.

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du generelt sett mer fornøyd med lyden nå i forhold til når du hadde 802? Jeg husker jeg ble blåst over ende av 805 i forhold til 802 når jeg fikk disse sammenlignet for en tid tilbake... Med de effektreservene du har tilgjengelig vil jeg tro vi snakker beinhard kontroll og tight bass?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goxboxlive
    Hei.

jeg ser av historien din at du har solgt din EC4.8 for en stund tilbake, men jeg finner ikke ut hvorfor?

Jeg har planer om å kjøpe meg en og skulle gjerne hatt litt brukererfaringer fra deg.
    Jeg solgte den fordi den var ubrukelig i mitt nåværende oppsett. Kun en receiver kunne løse mitt behov på en tilfredsstillende måte.

EC 4.8 er en bra forforsterker. Den tilfører lydbildet noe fylde og størrelse fremfor å kjøre uten forforsterker. Dersom dette er ditt mål så er den midt i blinken. Lydbildet var imidlertid en smule mer detaljert og ble oppfattet noe mer nøytralt dersom jeg kjørte rett fra Transporteren, så man får ikke i pose og sekk. Jeg vil tro at EC 4.8 er en grei forforsterker til prisen, men neppe den aller beste.
    Den har også prosessorinngang, noe som er genialt for de av dere som faktisk kjører uten sub på stereo men som også vil ha muligheten for hjemmekino.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HansMarius
    Er du generelt sett mer fornøyd med lyden nå i forhold til når du hadde 802? Jeg husker jeg ble blåst over ende av 805 i forhold til 802 når jeg fikk disse sammenlignet for en tid tilbake... Med de effektreservene du har tilgjengelig vil jeg tro vi snakker beinhard kontroll og tight bass?
    Lyden overgår totalt sett 802D oppsettet på musikk ja, og på film er det selvfølgelig rått parti.

Det er selvfølgelig ikke helt sort-hvitt. 802D var nok litt bedre i øvre mellomtone, mens helheten er enda bedre nå musikalsk og smaksmessig for min del.
    Mest av alt fordi bassen endelig sitter som ei kule musikalsk sett. Dette skyldes at jeg flyttet og at det nåværende rommet (som er mye mindre) fungerer kjempebra med 805S. Med den gulvstående DM683 (og da også alle andre gulvstående med tilsvarende plassering av basselementene) var bassen totalt krise dersom SVSen ikke fikk gjøre jobben og selv da hørte man at frontene bidro med litt rusk i mellombassen.
    Dette kan selvfølgelig ikke brukes som en sammenligning rent kvalitativt mellom 805S og 802D, det sier bare noe om at korrekt høyttaler til korrekt rom er essensielt. 802D har selvfølgelig kjempepotensiale dersom man kan gi dem de rammefaktorene de trenger med tanke på rom og utstyr. På utstyrssiden var jeg nok innenfor sikker margin, men det var et eller annet helt umusikalsk med det gamle rommet.

Kort sagt så er jeg glad for at jeg har klart å holde meg til "planen" etter salget av 802D, for det har vist seg å gi skikkelig gode resultater uten at lommeboka har blitt helt tom. Jeg har nå kjempelyd både på musikk og film og da skal jeg ikke be om mer. Samtidig så er det et eller annet med anlegget som gir meg masse eierglede. Jeg føler på en måte at ting har stabilisert seg i forhold til før hvor jeg prøvde litt på måfå og byttet til helt forskjellig type utstyr ofte. Jeg har rett og slett komponenter jeg er kjempefornøyd med over hele fjøla, og som alle bidrar til helheten på sin særegne måte noe som har medført at anlegget sakte men sikkert har tatt form i løpet av det siste 1,5 året.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er gøy at du har oppdaget hvor gode 805S er. Jeg er kanskje litt mindre beskjeden enn deg, og vil hevde at for folk flest er 805S den beste høyttaleren i 800-serien. Den er som skrevet en rekke steder; mer lettdreven musikalsk, leken, rocka, detaljert osv. på en gang! Og bassen overrasker stadig (Åpenheten og lekenheten skyldes et stykke på vei 1.ordensfilteret som gjør at det er lite som står i veien for lyden i høyttaleren, og de andre høyttalerne i 800-serien har mer kompliserte filtre).

Da jeg hadde 803D og 802D (og ikke minst den "elendige" 804S), så var høyttalerne mye mer kravstore på forsterker (selvsagt), men også på rommet/plasseringen var av betydning. 805S er derimot ganske lettplasserte.

Poenget mitt er at ved å kjøpe 805S, så slipper du å ivestere en formue på forsterker, og totalsummen blir enormt mye mindre enn med 803/802. Men musikk-opplevelsen blir nesten like god.

Så gratulerer med godt valg (jeg har som sagt eid to par av 805S, og har angret på at jeg solgte dem - begge gangene!)

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har helga blitt brukt til Hi-Fi, som seg hør og bør.

Jeg har en kompis som har et sett Gallo ref 3.1 som han hadde lyst til å høre på AW400 og Transporter. Han kom derfor innom på fredagen sammen med en tredje entusiast og høyttalerne.

Vel, fra første stund var det ingen tvil om at krisebassen fra mine forrige gulvstående var tilbake med Gallo reference 3.1. Det vil si en rotete, upresis og generelt tom bass man aldri får noe tyngdefølelse av. Det fascinerende er imidlertid at 805S gir motsatt bass-effekt i rommet. Dette var forøvrig også nyttig for meg å få demonstrert siden også et originalt bassdesign som ref 3.1 innehar viste seg å fungere like dårlig som en tradisjonell gulvstående. Med andre ord ser det ut som om det blir stativhøyttalere på meg i all fremtid i dette rommet.

Ellers så prøvde vi mange forskjellige plasseringer mtp stereoperspektiv men eieren følte seg aldri komfortabel med lyden. Han synes det låt litt puslete og tilbakelent.
    Jeg trakk ikke noen større konklusjoner ut av dette siden en slik 3-timers seanse neppe gir optimal plassering, samtidig som bassen definitivt ikke fungerte i rommet. Men uansett så er ref 3.1 en høyttaler jeg seriøst har vurdert før, så det var jo interessant å høre hvordan den låt hos meg.

Men det er i hvertfall ingen tvil om at 805S er en meget bra høyttaler for mitt rom og etter min smak. Den har mer sting og en mye mer frempå lyd uten å bikke over. Bassen låter også fyldigere, mye mer definert og relativt tung også i forhold til både Galloene og 683 i samme rom. Jeg ble faktisk overrasket over hvor stor den klanglige forskjellen mellom 805S og ref 3.1 var.
    Når det er sagt er det imidlertid ingen tvil om at Galloene innehar fantastiske kvaliteter i mellomtone samt det faktum at den forsvinner mer i lydbildet når man sitter utenfor sweetspot, men de passet nok ikke helt min preferanse for lyd, i tillegg til at de definitivt ikke passet i mitt rom.

Side 23 av 74 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 73 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •