marsboers stereo (nye bilder #1465) - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 74 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 62 72 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 1478
    Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Ser kult ut, du skal bare ha en tøyvegg bak lerretet altså?

Hvis du vinkler det nedover kan du vel bare rette det inn ved hjelp av litt "keystone"?
    Ja, tenkte jeg bare skulle bruke f.eks høyttalertrekk stoff i firkanter som kan tas av. Selve lerrettet tenkte jeg at jeg skulle lage en ordning for å kunne vippe opp for å komme til bakrommet.
    Å plassere utstyr bak der blir nok ikke aktuelt siden det fremdeles blir for tungvindt å komme til, men denne løsningen vil i hvertfall gjøre at jeg kommer til med f.eks en ny sub eller ved kalibrering. Det er m.a.o ikke meningen å kunne gå bak der til daglig.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    ...Det er ikke selve høyden i seg selv som er problemet. Det er det at sentrum i bildet i den høyden ikke står vinkelrett på seeren som jeg ikke ble fortrolig med på TVen i dag...
    Jeg tolket det som at det var selve høyden som var problemet, derfor skjønte jeg ikke tiltingen - er det bare vinkelen mot deg det er snakk om skjønner jeg hva du mente.

Bruk av digital keystone vil løse dette, men kan kanskje gi litt reduksjon i bildekvalitet.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Waschera?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er feil 805 utgave. Det er den gamle Nautilus serien og ikke dagens S serie som er ganske mye bedre på et par vesentlige punkter jeg definitivt bryr meg om. F.eks høres diskanten nå ut som en naturlig integrert del av lydbildet, mens den i den gamle Nautilus serien var litt vel "metallisk" og skilte seg ganske klart ut i lydbildet. Faktisk synes jeg den nye rimelige DM-serien er bedre enn Nautilus på dette punktet. Imidlertid er jo Nautilus bedre på det meste annet, men ikke nok til at jeg vil bytte ut mine DM683 som fungerer meget bra nå. Jeg har uansett andre ting å bruke penger på nå, så jeg har mulighet til å vente til det perfekte par 805S skulle dukke opp.
    Uansett får jeg vondt inni meg når jeg ser noen som putter et par høyttalere av 805s kaliber oppå TV-bordet inntil TVen som om det skulle være et sett PC-høyttalere.

Det skjer i grunn mye. Har flyttet inn i huset nå, og har fått rigget opp alt av anlegg. Lydmessig fungerer rommet utrolig mye bedre enn det gamle rommet, siden refleksjoner er omtrent eliminert i forhold pga mye mindre størrelse, mye mer solid konstruksjon og teppegulv. Bassen er imidlertid ikke helt god fra frontene, men hva gjør vel det når jeg heldigvis fikk PC-Ultra til å sitte som et skudd både til musikk og film.

Med andre ord er jeg svært fornøyd. Mitt påtenkte garasjeprosjekt blir nok ikke noe av, siden jeg fant ut at den andre dobbelgarasjen vi også har er utrolig stor, og svært mye mer egnet til hjemmekino på lang sikt enn den lille "bunkersgarasjen". Foreløpig koser jeg meg imidlertid glugg ihjel i "midlertidig" (blir sikkert flere år) rom.

Skal se om jeg får tatt noen bilder en dag, selv om rommet i seg selv er grisestygt så synes jeg det ble et koselig "gutterom" hvor man virkelig kan føle seg komfortabel både til film og musikk.

Internett er også i full drift, og fungerer helt stabilt med god hastighet. Tusen takk til NGT som ville levere der ingen andre ville!

Intermediate B&W Spydeberg sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angående bilder

Det er feil 805 utgave. Det er den gamle Nautilus serien og ikke dagens S serie som er ganske mye bedre på et par vesentlige punkter jeg definitivt bryr meg om. F.eks høres diskanten nå ut som en naturlig integrert del av lydbildet, mens den i den gamle Nautilus serien var litt vel "metallisk" og skilte seg ganske klart ut i lydbildet. Faktisk synes jeg den nye rimelige DM-serien er bedre enn Nautilus på dette punktet. Imidlertid er jo Nautilus bedre på det meste annet, men ikke nok til at jeg vil bytte ut mine DM683 som fungerer meget bra nå. Jeg har uansett andre ting å bruke penger på nå, så jeg har mulighet til å vente til det perfekte par 805S skulle dukke opp.
    Uansett får jeg vondt inni meg når jeg ser noen som putter et par høyttalere av 805s kaliber oppå TV-bordet inntil TVen som om det skulle være et sett PC-høyttalere.

Det skjer i grunn mye. Har flyttet inn i huset nå, og har fått rigget opp alt av anlegg. Lydmessig fungerer rommet utrolig mye bedre enn det gamle rommet, siden refleksjoner er omtrent eliminert i forhold pga mye mindre størrelse, mye mer solid konstruksjon og teppegulv. Bassen er imidlertid ikke helt god fra frontene, men hva gjør vel det når jeg heldigvis fikk PC-Ultra til å sitte som et skudd både til musikk og film.

Med andre ord er jeg svært fornøyd. Mitt forhenværende garasjeprosjekt blir nok ikke noe av, siden jeg fant ut at den andre dobbelgarasjen vi også har er utrolig stor, og svært mye mer egnet til hjemmekino på lang sikt. Foreløpig koser jeg meg imidlertid glugg ihjel i "midlertidig" (blir sikkert flere år) rom.

Skal se om jeg får tatt noen bilder en dag, selv om rommet i seg selv er grisestygt så synes jeg det ble et koselig "gutterom" hvor man virkelig kan føle seg komfortabel både til film og musikk.
    Dempet belysning, spotter som lyser opp anlegget og noen stearinlys fjerner jo det "stygge" gutterommet og får frem det som er fint:-D

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feil utgave men, jeg husket det jo selv om det har vært stille fra den kanten lenge. Det var liksom på det mest spennende når du forsvant. Jeg antar du har hatt nok å gjøre den siste tiden.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeje, da er det ting som tyder på at et par 805S i riktig farge er innen rekkevidde. Stativer kjøper jeg nye siden klubben satte ned prisen fra 6000 til 4000 nå for noen dager siden, og da synes jeg det går greit.

Jeg sendte da en melding til en kompis som har savnet en bedre partner til sin EC AW250 hvorpå han svarte: Kan jeg hente dem nå?
    Ergo ble jeg et par høyttalere fattigere et par uker før jeg hadde planlagt, men det får så være. Da har jeg i hvertfall noe gryn

Men men, det skal bli tøft å se hvordan 805S spiller i mitt nye rom, og basert på mine erfaringer med 802D, 803S, Nautilus 804 og HTM4S tyder dette godt.

Jeg har forøvrig tatt et par kjappe bilder av det relativt stygge rommet jeg har utstyret i nå. Skal se om jeg ikke får lagt de ut.

I tillegg slo jeg til på et sett høyttalerkabler jeg har siklet på i flere år men aldri tatt meg råd til å kjøpe nye: Kimber Monocle XL!
    De dukket opp brukt så da måtte jeg bare guffe på. Og jeg angrer ikke. Om de gjorde noe med lyden er uvisst siden jeg ikke prøvde dem mot de gamle før jeg flyttet fra det forrige huset, men fy **** for noen feite kabler!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er noen snapshots - beklager rotet som fremdeles står der

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_2811-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_2820-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_2821-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_2822-jpg

Intermediate B&W Spydeberg sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den pipa di

Heisan.

Får du noen følesle av at noe av bassen fra SVS-røret ditt går bort i gjennom pipa di?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg kan ikke si det. Lydmessig er det den beste posisjonen jeg har funnet hittil. Faktisk vil jeg si det låter strålende. Når det gjelder ren og skjer trøkk så har jeg hatt mer før siden jeg ikke lenger har en ganske massiv peak rundt 30 hz. Jeg er imidlertid strålende fornøyd med akkurat suben. Skal bli spennende og se om integrasjonen blir like god som med DM683

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det bekreftet at jeg får kjøpe 805S og da dro jeg ned og bestilte stativer i dag. Dersom alt ordner seg får jeg lyd igjen i helga om en og en halv uke... Det blir kjedelig uten filmlyd eller musikk, men ventetiden kortes ned av at jeg er på øvelse hele neste uke 8)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så skikkelig gøy ut dette 'gutterommet' ditt! Blir sikkert ikke noe værre med 805

Et lite software spørsmål, mister jeg noe av mulighetene ift tweaking ved og gå over til zoomplayer standard? Lastet ned den proffesional og har begynnt og sett meg lei på av å vente i 40sec før den starter for at jeg ikke har betalt

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en svipptur innom hi-fi klubben (hente stativer) og en 2-timers kjøretur er jeg nå den stolte eier av 805S Rosenut med svarte originalstativer.

Totalt kan det hele oppsummeres med ett ord: sykt!
    Rakkerne spiller jo søren hakke meg som digre gulvstående med to unntak: mye ryddigere og samtidig morsommere bass og null dypbass. Jeg lurer på hvor mange fysiske lover som egentlig brytes i denne konstruksjonen?!
    Disse var virkelig innertier når det gjaldt rommets bassrespons som var totalt elendig med gulvstående høyttalere som desperat trengte sub for å rydde opp.

Sannsynligheten for at disse går ut døra i den hensikt å oppgradere er fullstendig mikroskopisk!

Det er stygt å si det men 802D var bare tull når man sammenligner med den ytelsen man får med 805S til en brøkdel av prisen (og med tanke på at jeg kjøpte 805S brukt til en rimelig penge begynner det hele å tendere mot latterlig).
    Faktisk vil jeg si at opplevelsen er enda bedre med 805S da dette virkelig er en høyttaler som har kun to ting i fokus: musikk og engasjement!!

Aldri har jeg vært i nærheten av en slik musikkglede i mitt anlegg!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en svipptur innom hi-fi klubben (hente stativer) og en 2-timers kjøretur er jeg nå den stolte eier av 805S Rosenut med svarte originalstativer.

Totalt kan det hele oppsummeres med ett ord: sykt!
    Rakkerne spiller jo søren hakke meg som digre gulvstående med to unntak: mye ryddigere og samtidig morsommere bass og null dypbass. Jeg lurer på hvor mange fysiske lover som egentlig brytes i denne konstruksjonen?!
    Disse var virkelig innertier når det gjaldt rommets bassrespons som var totalt elendig med gulvstående høyttalere som desperat trengte sub for å rydde opp.

Sannsynligheten for at disse går ut døra i den hensikt å oppgradere er fullstendig mikroskopisk!

Det er stygt å si det men 802D var bare tull når man sammenligner med den ytelsen man får med 805S til en brøkdel av prisen (og med tanke på at jeg kjøpte 805S brukt til en rimelig penge begynner det hele å tendere mot latterlig).
    Faktisk vil jeg si at opplevelsen er enda bedre med 805S da dette virkelig er en høyttaler som har kun to ting i fokus: musikk og engasjement!!

Aldri har jeg vært i nærheten av en slik musikkglede i mitt anlegg!

Gratulerer Marsboer! Deilig og være skikkelig fornøyd?

Etter en slik omtale er jeg nok pent nødt til og sjekke ut 805 på nytt, selv om jeg har avskrevet b&w når det gjelder engasjement. Men man lærer noe nytt bestandig

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var selv innom HiFi-klubben i Drammen sist uke, og hørte da på både 805S, 804S og 802D. Alle med NAD M5 og M3.

Ble imponert over 805 jeg også, men det var jo en annen oppløsning i mellomtone og diskant i 802 da - bassen er jo ikke verdt å sammenligne.

I forhold til prisforskjellen er det ingen tvil om at 805 er et godt kjøp, og spesielt brukt!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mitt tilfelle grisebanker 805S 802D på ren kvalitet i bassen, selv om 802D gikk dypere. I et optimalt rom vil jo selvfølgelig 802D sannsynligvis være best, men slik var det ikke her. Dette forteller hvor mye riktig høyttaler til riktig rom har å si.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_3082-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_3083-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_3084-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_3085-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_3087-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_3088-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_3091-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_3092-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_3094-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_3097-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_3098-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_3101-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_3102-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_3103-jpg

Komplett utstyrsliste finnes her:
    Hi-Fi og hjemmekino

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oh my! Dette er ingenting annet enn meget vakkert

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snasent oppsett du har nå marsboer. Flotte bilder også. Litt bortskjemte de 805ene dine med AW400 og kimber XL :wink: Stilig!

Side 22 av 74 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 62 72 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •