marsboers stereo (nye bilder #1465) - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 74 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 1478
    Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Uff, da blir det vel mobilnett. Bruker ca 1 minutt på å laste en side ...
    Jeg tviler vel egentlig på at et område uten ADSL sentraler har høyhastighets mobilnett utbygd

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    = et skrekkens hjem :twisted:
    Det er prisen man må betale for å komme seg langt inni skauen for å slippe irriterende naboer som klager bare SVSen røsker litt i huset deres så ungene våkner

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nytt hus! Det blir spennende å se hvor lenge det går før du kjøper et par 802D igjen

Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    I svarte! Jeg oppdaga en litt stygg ting:
    Mine initielle undersøkelser muligheter for ADSL tyder på at det IKKE er mulig å få ADSL opp dit pga lang linjelengde (6km)

ARGH, men jeg vet at det er mulig å levere på de strekningene så lenge det ikke er noe på linjen som umuliggjør dette, eller at kobberet er av for liten dimensjon. Så her er det bare å krysse fingrene.

Et hjem uten internett....uff.. jeg klarer ikke å forestille meg det en gang.
    Noe måtte det være med det huset
    Kommer kabel-TV der? Det kunne være en mulighet.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, internett via kabel TV ja, det hadde jeg ikke tenkt på!
    Uansett må dette med DSL også sjekkes nøyere opp.

Det bor jo en del folk oppi der så jeg ble litt overrasket over at en bolig som ligger kun 4.4 km unna Lillehammer by ikke får opp et krystallklart JA ved sjekk av DSL muligheter.

Hvis ikke så kan det jo hende det er mulig med radio oppi der, eller kanskje de har lyst til å grave inn en fiber
    Lite sannsynlig men...

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Gratulerer med nytt hus! Det blir spennende å se hvor lenge det går før du kjøper et par 802D igjen
    Vi får se hvordan det går med 805S først, hehe

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Hmm, internett via kabel TV ja, det hadde jeg ikke tenkt på!
    Uansett må dette med DSL også sjekkes nøyere opp.

Det bor jo en del folk oppi der så jeg ble litt overrasket over at en bolig som ligger kun 4.4 km unna Lillehammer by ikke får opp et krystallklart JA ved sjekk av DSL muligheter.

Hvis ikke så kan det jo hende det er mulig med radio oppi der, eller kanskje de har lyst til å grave inn en fiber
    Lite sannsynlig men...
    Har du sjekka Eidsiva? De var de eneste som klarte å levere der min datter bor, Telenor klarte ikke.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er eidsiva jeg skal sjekke med ja. Telenor klarer å levere akkurat like mange plasser som Eidsiva siden alle bruker de samme linjene, forskjellen er bare at Telenor kun leverer der de kan garantere hastigheten, mens Eidsiva er villige til å gjøre et forsøk uavhengig av om det går bra eller dårlig.

Har Eidsiva nå, og har også jobbet i Eidsiva med teknisk support som en liten bi-inntekt for noen år siden

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med nytt hus! Jeg hadde en veldig ustabil linje fra Telenor (1000/200) byttet til en "stabil" Eidsiva linje (1800/300). Eidsiva har forsøkt flere hastigheter. Bor også langt inne granskogen..

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei sveis! Etter jeg omsider somlet meg til og fikse REW så ser jeg jo nytten av noe bedre måleutstyr enn jalla-lydkortet som følger med laptopen, men for og minimere mengde kabler tenker jeg på internt lydkort til htpc'n.

Dette er samme som du har eksternt er det ikke ? ps.no - CREATIVE E-MU 0404 Digital Audio System PCI 24-bit 192kHz 1 4"Analog In-Output Opt-in/out MIDI In/Out

og hvor kjøpte du ditt eksterne? Finner det ikke noen plass.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det samme kortet ja, men E-MU 0404 USB er likevel en forbedret utgave av det interne kortet så vidt jeg har fått med meg.

Jeg kjøpte mitt på Procom Music

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jammen meg NextGenTel bekreftet at de uten problemer skulle kunne levere bredbånd også :-D
    Eidsiva kunne dessverre ikke levere de heller. Det spørs om de ikke hadde utstyr i sentralen slik at de måtte låne av telenor, som jo ikke vil levere på så lange linjeavstander.
    Da ser det ut som om jeg fremdeles kan si at jeg tilhører dataalderen de neste årene også..

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jammen meg NextGenTel bekreftet at de uten problemer skulle kunne levere bredbånd også :-D
    Eidsiva kunne dessverre ikke levere de heller. Det spørs om de ikke hadde utstyr i sentralen slik at de måtte låne av telenor, som jo ikke vil levere på så lange linjeavstander.
    Da ser det ut som om jeg fremdeles kan si at jeg tilhører dataalderen de neste årene også..
    Grattis! Vet du hvilken hastighet du får? -merkelig at NGT kunne igrunn... min erfaring er at de leverer kun i sentrums kjerner.

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Gratulerer!

Det var godt å høre at det er mulig å høre fra deg etter flytting.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å være en party pooper, men NGT har for vane ALLTID å svare at de kan levere i første omgang. Når det kommer til stykket ender det ofte opp med at det viser seg at de ikke kan likevel - i mellomtiden har man kastet bort noen uker. Har hendt meg to ganger, også hendt flere bekjente.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phatbull
    Grattis! Vet du hvilken hastighet du får? -merkelig at NGT kunne igrunn... min erfaring er at de leverer kun i sentrums kjerner.
    De har et eget langdistanseabbonnment. Vi snakker om hastigheter opp mot 1.8Mbit/s. Uansett så var visst linjekvaliteten meget god opp til huset slik at karen fra NextGenTel var meget optimistisk mtp å oppnå en god hastighet.

Selv er jeg fornøyd bare jeg får et bredbåndstilbud.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SEB
    Ikke for å være en party pooper, men NGT har for vane ALLTID å svare at de kan levere i første omgang. Når det kommer til stykket ender det ofte opp med at det viser seg at de ikke kan likevel - i mellomtiden har man kastet bort noen uker. Har hendt meg to ganger, også hendt flere bekjente.
    Mulig det, var derfor jeg ble så overrasket når jeg sjekket på sidene deres. Derfor sendte jeg en forespørsel til dem om de kunne bekrefte at dette var riktig og ikke en feil hvorpå en fra NGT ringte meg opp etter at han hadde sjekket nøyere og sa at det ikke burde være noe problem pga linjekvaliteten.

Men for å være helt ærlig ble jeg overrasket over at ikke Eidsiva ville levere. Ut i fra det jeg kan se er det snakk om meget god linjekvalitet, uten elektronikk på linjen og andre forhold. Med andre ord burde det gå fint å få bredbånd, så jeg tror faktisk det var andre forhold (som f.eks mangel på utstyr i sentral) som var mer styrende.

Uansett så finner jeg vel ut dette på den harde måten om jeg likevel ikke skulle kunne få... Men da blir jeg skuffet

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg faktisk begynt å leke med tanken på å bygge kino i ekstra-garasjen i kjelleren. Er litt for smal, men jeg har trua på at det går bra med litt demping av førsterefleksjoner.

Dette er jo bare et idé-utkast, og jeg har sålangt ikke vurdert noen som helst parktiske løsninger på noen ting.

Jeg ser imidlertid ett mulig problem, og det er at lerretet blir hengende omlag 90 cm over gulv. Det er for høyt med mindre jeg kan vinkle det noe nedover, noe som forsåvidt bør være fullt mulig å få til. Blir jo i prinsippet ikke annerledes enn å ha lerretet lengre ned for projektoren eller? Lerretet er forøvrig 16:9 av typen 92" med omlag 2,8 m som sitteavstand, men sitteavstanden kan tilpasses noe, det er jo bare å flytte med seg anlegget. Avstanden til høyttalerne er låst pga likesidet trekant prinsippet, derfor blir det ikke aktuelt å ha dem bak lerretet siden dette ville gitt alt for lav sitteavstand til bildet.

Bilder fra Google Sketchup her:
    Den spede begynnelse….

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser kult ut, du skal bare ha en tøyvegg bak lerretet altså?

Hvis du vinkler det nedover kan du vel bare rette det inn ved hjelp av litt "keystone"?

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke helt for meg at det skal hjelpe noe særlig med vinkling av lerret...

Ville nok heller vurdert et lavere rack - du kan jo gjemme uønskede komponenter (om det er noen?) bak lerretet i det ekstra "rommet".

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skulle ikke vinklingen hjelpe? Det er det jeg gjør med TVen i dag og det fungerer glimrende.

Det er ikke selve høyden i seg selv som er problemet. Det er det at sentrum i bildet i den høyden ikke står vinkelrett på seeren som jeg ikke ble fortrolig med på TVen i dag, og ihvertfall ikke kommert til å bli på et lerret. En liten vinkling og lerrettet står plutselig vinkelrett på, og jeg har oppnådd det jeg vil. Eller mente du noe annet?

Side 21 av 74 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •