marsboers stereo (nye bilder #1465) - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 74 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 1478
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du vurderer ikke AW400 x 2 + AW120 x 1?

De burde har nokså like klang og du kan jo uansett matche nivået?

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AW120 kommer kun som stereoeffekttrinn.

Men jo - det er det alternativet som nok gjelder i fremtiden.

Enten kjøpe 2xAW120-M og brokoble denne på center, eller om jeg har enda mer penger, en 3xAW120-M som jeg kjører uten brokobling men på center og bakhøyttalere.
    En AW400 er en 2xAW120 brokoblet så de har så godt som identisk klang. Uansett så har jeg hørt alle EC effekttrinn side om side og vet at alle sammen har veldig lik klang, med noen nyanseforskjeller.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en AW120 og bi-ampe senteren?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AW120 og 2xAW120-M har begge to kanaler. 2xAW120-M er den nye utgaven og betyr ikke 2xAW120 forsterkere, men bare at den har to kanaler, akkurat som den opprinnelige AW120 som også hadde to kanaler men uten 2x foran i navnet. AW120 er laget for balansert brokobling så man oppnår en større lydforbedring ved brokobling enn bi-amping med mindre man har høyttalere som dipper særdeles lavt ned i impedanse, sannsynligvis må man under 1 ohm med ECs forsterkere. Med balansert brokobling reduseres støygulvet i forhold til ordinær drift, i motsetning til "hobby-versjonen" av brokobling som sjelden gjør noe positivt med lyden annet enn å tilby mer krefter.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men da er jo saken klar da, vel?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Men da er jo saken klar da, vel?
    Jupp, men det koster noe inni gamperæva, så jeg venter til jeg har kommet i mål med 805S så får det være mitt neste prosjekt. Eneste grunnen til at jeg ikke vil bruke den eldre AW120DMB er at EC logoen og skriften er farget i en blekere gullfarge slik at de ser annerledes ut enn logoen på AW400

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, de siste dagene har jeg plutselig fått et annet infall.
    Siden jeg kun skal kjøre subfiltrerte stativhøytalere så trenger jeg neppe så mye krefter, men tvert mot er det jo trossalt 800-serie høyttalere det er snakk om så mest mulig kvalitet i hele kjeden er jo å foretrekke.
    Og hvilket surroundprodukt er det som regnes som noe av det råeste i dag, og som fremdeles er innenfor mitt budsjett (Så lenge AW400 selges..)? Jo, Yamaha DSP-Z11 selvfølgelig.

Planen er da å kjøre Yamahaen alene helt uten effekttrinn, noe jeg vil tro at fungerer strålende siden jeg har såpass små høyttalere som bekymrer seg mer om kvalitet enn kvantitet på kreftene.

Men så er det dette da: er det noen god plan?
    Vil den totale forbedringen i surround være noe særlig i forhold til hva RX-V1800 og EC AW400 klarer i dag så lenge vi foreløpig kun snakker 5.1 og ikke et fullt utbygget 11.2 oppsett. (Men 11.2 kan fort bli en realitet i fremtiden, men vil altså ikke være styrende for et valg nå)
    Jeg er ute etter den løsningen som gir meg den beste totalopplevelsen og med Z11 vil jo også senterkanalen, bakkanalene samt selve prosessordelen få seg et løft (sannsynligvis) i forhold til med RX-V1800?

Så hva tror dere vil gi den beste totalopplevelsen på film sett opp mot at det også skal låte bra på musikk, noe jeg ikke har lest noe som indikerer at Z11 ikke er i stand til på egenhånd?

Hvordan låter Z11 i forhold til RX-V1800 rent kvalitetsmessig om man ser bort fra mulighetene for de ekstra kanalene og ekstra funksjonalitet?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Hvordan låter Z11 i forhold til RX-V1800 rent kvalitetsmessig om man ser bort fra mulighetene for de ekstra kanalene og ekstra funksjonalitet?
    Når jeg byttet ut 1800 med Z11 var det et enormt løft lydmessig i 7.1 uten precence. Utopia center spilte også mye bedre enn med 1800 og Bryston 4B SST som effekt. Det er ingen tvil om at det her ikke bare handler om effekt, men også prosessorkraft. DACen i Z11 er også vassere enn i 1800 og 3800.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er dette jeg har forstått av det jeg har lest også. Med andre ord tror jeg løftet totalt sett blir større om jeg setter inn Z11 enn om jeg går for EC i center, som jo også blir MYE dyrere.

Da har det faktisk gått så langt at AW400 ligger ute på bruktbørsen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei uff, bare av å se på bildene av monoblokkene og det at jeg har blitt så vant til å se den blå EC logoen på hver side, plantet oppå granittblokkene sine gjør at jeg kommer til å beholde AW400!

Jeg kan da **** meg ikke kvitte meg med dem! De er jo perfekte! Da får lommeboka heller blø seinere når savnet etter mer EC-power melder seg.
    Jeg føler liksom at hele identiteten til anlegget forsvinner og eiergleden blir mye mindre dersom de blir borte. Noen ganger må man tenke med hjertet også!

Beklager mitt svake øyeblikk tidligere hvor jeg faktisk vurderte å la de gå!
    Har du gått over dette og virkelig bestemt deg for å la dem gå ? ;-)

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ja.

Men jeg må innrømme at det var ytterligere input fra et par medsammensvorne i hi-fi hysteriet som gjorte at det blir utskiftning av AW400 likevel.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, Z11 er ikke dumt tror jeg :-D
    Du mister en del fleksibilitet når det gjelder musikk/hjemmekino (forforsterker/forsterker vs z11) og du må bruke ubalanserte utganger for din Transporter (og det betyr dårligere 2-kanal musikk).
    Men er du klar over det og velger å prioritere hjemmekino så får du vel mye for pengene.
    Heldig kan du bli!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må jeg uansett kjøre ubalansert fra Transporter til RX-V1800, så jeg vil nok uansett få en forbedret musikkopplevelse også siden Z11 nok er en bedre pre enn RX-V1800, som i og forseg klarer seg ganske godt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må jeg uansett kjøre ubalansert fra Transporter til RX-V1800, så jeg vil nok uansett få en forbedret musikkopplevelse også siden Z11 nok er en bedre pre enn RX-V1800, som i og forseg klarer seg ganske godt.
    Ja, det stemmer. Jeg hadde glemt at du kjører direkte til RX-V1800 nå. Da er det bare å bruke kredittkortet så fort du har fått solgt forsterkere dine!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jippi! I dag ble det hus på oss gitt! Og akkurat det huset vi ville ha til en fornuftig pris.

Men da dras vel sparekniven frem i hjemmekinoen en periode, men vi får se. Huset var så godt som helt strøkent så det trengs ikke å investeres noe i oppussing o.l.

Selvfølgelig kjøpte jeg et hus med stort potensiale for ombygging av en kjellergarasje til hjemmekino

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, gratulerer! Spennende!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jippi! I dag ble det hus på oss gitt! Og akkurat det huset vi ville ha til en fornuftig pris.

Men da dras vel sparekniven frem i hjemmekinoen en periode, men vi får se. Huset var så godt som helt strøkent så det trengs ikke å investeres noe i oppussing o.l.

Selvfølgelig kjøpte jeg et hus med stort potensiale for ombygging av en kjellergarasje til hjemmekino
    Gratulerer!! Dette blir en spennende tid!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I svarte! Jeg oppdaga en litt stygg ting:
    Mine initielle undersøkelser muligheter for ADSL tyder på at det IKKE er mulig å få ADSL opp dit pga lang linjelengde (6km)

ARGH, men jeg vet at det er mulig å levere på de strekningene så lenge det ikke er noe på linjen som umuliggjør dette, eller at kobberet er av for liten dimensjon. Så her er det bare å krysse fingrene.

Et hjem uten internett....uff.. jeg klarer ikke å forestille meg det en gang.
    Noe måtte det være med det huset

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I svarte! Jeg oppdaga en litt stygg ting:
    Mine initielle undersøkelser muligheter for ADSL tyder på at det IKKE er mulig å få ADSL opp dit pga lang linjelengde (6km)

ARGH, men jeg vet at det er mulig å levere på de strekningene så lenge det ikke er noe på linjen som umuliggjør dette, eller at kobberet er av for liten dimensjon. Så her er det bare å krysse fingrene.

Et hjem uten internett....uff.. jeg klarer ikke å forestille meg det en gang.
    Noe måtte det være med det huset
    Uff, da blir det vel mobilnett. Bruker ca 1 minutt på å laste en side ...
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et hjem uten internett....[...]
    = et skrekkens hjem :twisted:

Side 20 av 74 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •