marsboers stereo (nye bilder #1465) - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 74 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 1478
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Flott liten guide Marsboer! Endelig var det noe som sparket meg såpass i ræva at jeg tok tak i nettverket her hjemme og ordnet og fikset litt på ting, som jeg burde ha gjort for lenge siden!

Nå er det bare og vente på 10/10linja som kommer i slutten av aug.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Flott liten guide Marsboer! Endelig var det noe som sparket meg såpass i ræva at jeg tok tak i nettverket her hjemme og ordnet og fikset litt på ting, som jeg burde ha gjort for lenge siden!

Nå er det bare og vente på 10/10linja som kommer i slutten av aug.
    Vet ikke hvilken av guidene du referer til men det er bare hyggelig å kunne være til hjelp!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vista guiden, det glemte jeg jo

Leste linux guiden og den fikk meg til og tenke på de gode gamle dager da microsoft produkter var bannlyst her i heimen, kun bsd og slack som var annerkjent! Tror jeg må bygge en liten kosebox igjen

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Vista guiden, det glemte jeg jo

Leste linux guiden og den fikk meg til og tenke på de gode gamle dager da microsoft produkter var bannlyst her i heimen, kun bsd og slack som var annerkjent! Tror jeg må bygge en liten kosebox igjen
    Koseboxen min gjør i hvertfall nytten sin, både som server og offer for mine nettverkstesting påfunn

Kjørte du Vista på maskinen din nå du også? I så fall er det alltid artig å finne ut en del morsomme ting man ikke visste

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Koseboxen min gjør i hvertfall nytten sin, både som server og offer for mine nettverkstesting påfunn

Kjørte du Vista på maskinen din nå du også? I så fall er det alltid artig å finne ut en del morsomme ting man ikke visste
    Det er det som er planen, en regelrett koseboks og sitte og knote med i høstmørket! Savner de gamle serverne mine som jeg ikke har kontroll over lengre!

Kjører Vista på både laptop og htpc! Men ser behovet for en server jeg kan lagre og streame ifra, for ikke snakke om hvor gøy det er og knote med!
    Husker vi hadde en openBSD server som sto på i 4år uten restart, savner den boxen gitt, mest paranoide skapningen jeg noengang har opplevd!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OpenBSD ja, to kritiske sårbarheter på 10 år!

Høhø, det er serveren sin da. Synd de tilhører steinalderen når det gjelder skalérbarhet over flere CPU-kjerner og ytelse. Men det er prisen for at hver bidige linje kode skal være verifisert i orden.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OpenBSD ja, to kritiske sårbarheter på 10 år!

Høhø, det er serveren sin da. Synd de tilhører steinalderen når det gjelder skalérbarhet over flere CPU-kjerner og ytelse. Men det er prisen for at hver bidige linje kode skal være verifisert i orden.
    Jepps, de er litt treige, men du slipper og bekymre deg for at noen cracker den Forsåvidt et greit system, det har et bruksområde og det er sikkerhet og atter sikkerhet.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, jeg står ovenfor en liten konfliktsituasjon nå.

Som mange sikkert vet er mine AW400 egentlig en brokoblet AW120 i ett chassis. Nå som jeg har fem kanaler igjen er det derfor litt fristende å bytte ut mine AW400 med 1 stk AW120-M 2-kanaler og en AW120-M 3-kanaler slik at jeg får tilnærmet AW400 lyd i alle kanaler. Begge disse to kan også brokobles slik at de blir tilsvarende AW400 igjen i stereo. Jeg har fått til en meget god deal på kjøp av disse to forsterkerne slik at dette prismessig blir fullt overkommelig men jeg er likevel i sterk tvil.

Vil det å ha AW120W på center og bakhøyttalere påvirke lydbildet positivt nok til å rettferdiggjøre tapet av eierglede og stolthet over mine AW400?
    Jeg tenker NEI akkurat nå, siden jeg foreløpig ikke synes det mangler noe med Yamahaen, men det vet jeg jo ikke.

Hva tror dere? Beholde AW400 eller 5xAW120, alle med nesten tilsvarende lydkvalitet som AW400 men med mindre krefter?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, så lenge du ikke TRENGER kreftene (og det tviler jeg på), er min erfaring at single ended låter bedre enn brokoblet. Det vil låte grisefett uansett!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på introduksjonen av EC butikken i Oslo, og da demonstrerte de disse effekt trinnene, og såvidt jeg forstod da så er man avhengig av EC sin forfortserker for å kunne switche mellom 2x400 og 5x120. (hvis det var å kunne swiche mellom 2x400 for misukk i to kanaler og 5x120 til kringlyd).

Hvis så ikke er tilfellet så hadde jeg gått for bytte til AW120-M 2 kanaler og AW120-M 3 kanaler.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet at for å få brokoblingen til å skje automatisk så må man ha EC 4.9. Men jeg vil tro at det også er mulig å aktivere brokoblingen mer permanent ved hjelp av en bryter på baksiden. Uansett er ikke dette så viktig på nåværende tidspunkt siden ingen høyttalere blir større enn stativhøyttalere.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Vel, så lenge du ikke TRENGER kreftene (og det tviler jeg på), er min erfaring at single ended låter bedre enn brokoblet. Det vil låte grisefett uansett!
    Ikke EC-brokoblingen, siden de gjør det balansert, dvs ikke NAD/bilstereo metoden. En 2xAW120-M brokoblet er så godt som eksakt det samme som en AW400.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du mulighet til å låne en 120 og teste på senteren før du eventuelt kjøper?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både ja og nei. Jeg får sikkert lov til å låne en, eltek pleier å være greie slik, men jeg bor to timer unna hver vei, så jeg synes det blir drøyt med 2x4 timers turer for å få visshet. En "enklere" måte kan jo være å koble AW400 på senteren bare for å teste.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff, jeg gjorde den store tabben å teste AW400 på center-høyttaleren i stedet for RX-V1800s innebyggede effekttrinn. Dette medførte selvfølgelig en hittil uhørt luftighet og rasp/definisjon, så det står egentlig klinkende klart for meg at jeg må tilføre litt EC-power til center-kanalen.

Problemet er jo selvfølgelig at classic serien til EC koster flesk, siden jeg ikke skal ha noe "dårligere" enn AW120-M. Det vil si at noe må ofres, og da står nok AW400 for hugg siden deres eksistensgrunnlag er betydelig redusert når lasten kun blir 805S som i tillegg er subfiltrert. Jeg får jo god trøst i 3xAW120-M, som riktignok har null eierglede i forhold til å se de majestetiske monoblokkene på hver sin side av racket, klare til å takle enhver utfordring.

Spørsmålet er egentlig hva og hvordan?
    Jeg har fått et godt tilbud fra Eltek i innbytte noe som krever at jeg kjøper nytt utstyr derfra, men jeg kan også selge dem på bruktmarkedet og dermed få enda større fleksibilitet i etterkant.
    Den prefererte metoden vil være et bruktsalg, men vi får se på interessen, samt min tålmodighet. Eltek-tilbudet kan jo iverksettes umiddelbart.
    Foreløpig så går det nok bra til jeg får tak i noen 805S, men men tålmodighet har aldri vært min sterke side når det gjelder hi-fi

marsboers stereo (nye bilder #1465)-3x120-jpg

versus

marsboers stereo (nye bilder #1465)-elektronikken-jpg

Det blir ikke helt det samme liksom..

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff, jeg gjorde den store tabben å teste AW400 på center-høyttaleren i stedet for RX-V1800s innebyggede effekttrinn. Dette medførte selvfølgelig en hittil uhørt luftighet og rasp/definisjon, så det står egentlig klinkende klart for meg at jeg må tilføre litt EC-power til center-kanalen.

Problemet er jo selvfølgelig at classic serien til EC koster flesk, siden jeg ikke skal ha noe "dårligere" enn AW120-M. Det vil si at noe må ofres, og da står nok AW400 for hugg siden deres eksistensgrunnlag er betydelig redusert når lasten kun blir 805S som i tillegg er subfiltrert. Jeg får jo god trøst i 3xAW120-M, som riktignok har null eierglede i forhold til å se de majestetiske monoblokkene på hver sin side av racket, klare til å takle enhver utfordring.

Spørsmålet er egentlig hva og hvordan?
    Jeg har fått et godt tilbud fra Eltek i innbytte noe som krever at jeg kjøper nytt utstyr derfra, men jeg kan også selge dem på bruktmarkedet og dermed få enda større fleksibilitet i etterkant.
    Den prefererte metoden vil være et bruktsalg, men vi får se på interessen, samt min tålmodighet. Eltek-tilbudet kan jo iverksettes umiddelbart.
    Foreløpig så går det nok bra til jeg får tak i noen 805S, men men tålmodighet har aldri vært min sterke side når det gjelder hi-fi
    Du ble vel ikke helt sjokkert? Med lik effekt over hele linja og med den frontrekka vil du jo få en sømløshet av en annen verden!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble langt i fra sjokkert - men det var greit å høre det med egne ører!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei uff, bare av å se på bildene av monoblokkene og det at jeg har blitt så vant til å se den blå EC logoen på hver side, plantet oppå granittblokkene sine gjør at jeg kommer til å beholde AW400!

Jeg kan da **** meg ikke kvitte meg med dem! De er jo perfekte! Da får lommeboka heller blø seinere når savnet etter mer EC-power melder seg.
    Jeg føler liksom at hele identiteten til anlegget forsvinner og eiergleden blir mye mindre dersom de blir borte. Noen ganger må man tenke med hjertet også!

Beklager mitt svake øyeblikk tidligere hvor jeg faktisk vurderte å la de gå!

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er tilgitt, og jeg forstår deg godt. Eierglede er ubetalelig :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe! Høres ut som meg med min M25 dette! Det er nesten så den får en klem og 'takk for i dag' hver kveld når jeg legger meg.

Side 19 av 74 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •