marsboers stereo (nye bilder #1465) - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 74 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 1478
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette ser pent ut! Skulle tro det holder med AW400 på frontene

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, er rimelig sikker på at det blir seende pent ut, og lyden vet jeg blir bra fra 805S. Er mest spent på centeren etter min heller labre opplevelse med HTM61.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fulgt denne tråden siden starten, og vil følge ekstra nøye med nå. 805+HTM4+EC er en kombinasjon jeg er mer enn middels interessert i, og venter spent på dine erfaringer. Jeg vil også gjerne høre hva du synes om 805 kontra 802D - det sceneskiftet var jo særs interessant!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har investert i et veggmonteringsfeste til TVen på Clas Ohlson til den nette sum av 350,-. Anbefales. Knallsolid MED tilt, til en tusenlapp mindre enn de fleste andre konkurrentene som ser betydelig mer skrøpelig ut.

Uansett så henger i hvertfall TV'en på veggen nå, så nå er alt klart for ny center. Underlag til senteren trenger jeg imidlertid litt hjelp med. Jeg må nesten ha noen grader tilt opp foran for å få det perfekt. Siden jeg har så god erfaring med Auralex Gramma så tenkte jeg litt på et sett Auralex MoPADs brukt baklengs for å isolere høyttaleren fra glassplaten på racket. Da blir det i hvertfall gjort litt mer skikkelig enn kun et par gummiknotter, som igjen ikke helt løser problemet med tilt på en ordentlig måte. Ulempen er at disse ikke er å få tak i i Norge så vidt jeg kan se, samtidig som at de kommer til å gjøre høyttaleren en del høyere

EDIT: Har sjekket ut og funnet ut at MoPADsene bygger for mye i høyden i fremkant slik at vinkelen blir for stor

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir dermed B&W 805S i front, med B&W SCMS i bakkant (etterhvert som jeg får flyttet inn i nytt hus) og HTM4S som senter. Det fine med dette er at alle har identisk elementbestykning og bør således passe like bra sammen lydmessig som utseendemessig.

Årsaken til at jeg valgte relativt små høyttalere denne gangen er at jeg etter at jeg fikk SVS PC Ultra i hus har oppnådd en bass jeg ikke har tørt å drømme om både på musikk og film med en såpass høy delefrekvens som 100hz. Jeg bruker alltid sub uansett kilde, så da tenkte jeg at jeg skulle prøve å ikke kaste bort penger på en påkostet bass-seksjon som ikke kom til å ha noen større funksjon.
    Det synes jeg høres fornuftig ut. Jeg har selv hatt 802D og 803D, men angrer ikke på de er solgt (store, dyre, trenger stor plass + dyr fosterker). 805S har jeg derimot eid to ganger (ulike par), og de har jeg angret på jeg har solgt - begge gangene!

Men nå blir det ingen tredje gang. Pioneer S-3EX ser omsider ut til å finne veien hjem her sør.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dine erfaringer underbygger egentlig det jeg har fått med meg fra alle plasser hvor 805S har vært testet; at det er en fantastisk høyttaler til en betalbar pris.
    Kan jo bli morsomt om jeg får SVSen skikkelig integrert - kan tenke meg et par overraskede fjes når stativhøyttalerne står og spiller samtidig som SVSen tar tak i hele bygningen og ryster den ved grunnvollene på sitt særegne vis

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT men hvor høyt tør du å spille med suben din?
    Jeg må innrømme at jeg er litt forsiktig med min, så fort jeg hører at veggene rister rundt så tar jeg ned volumet et par dB ned ops:

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ja, Plus-subbene er ville, Ultraene er .....

Så Transformers her om dagen og jeg to et par tapp på Volum - hver gang en robot hoppet rundt...

Blir kult med 805 og Ultra vil jeg nok tro. Hvor er det naturlig å dele? 80 - 100?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Litt OT men hvor høyt tør du å spille med suben din?
    Jeg må innrømme at jeg er litt forsiktig med min, så fort jeg hører at veggene rister rundt så tar jeg ned volumet et par dB ned ops:
    Jeg har suben tunet slik at det låter bra på musikk, også på film. Volumet begrenses derfor mer av fronthøyttalerne enn av suben. Det vil si at når jeg virkelig vil dra på skrur jeg opp (dersom naboen er borte....) til jeg hører frontene begynner å slite litt. Da har Ultraen fremdeles mye å gå på, siden jeg kun har volumet på litt over kl 9 på suben. Når jeg går bort til suben hører jeg da ingen ting som tyder på at den er overbelastet, men veggene rundt vrir seg og gardinene bak suben flagrer

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Blir kult med 805 og Ultra vil jeg nok tro. Hvor er det naturlig å dele? 80 - 100?
    Med mine nåværende DM683 fungerer det faktisk best med 100hz fordi jeg har en dip i området mellom 80 og 100hz dersom frontene får ta denne jobben. Med delefrekvens på 100hz fylles dette hullet igjen, noe som gir mer homogen og fyldig mellombass med mer fysisk punch. Jeg regner imidlertid med at jeg må gjøre hele jobben på nytt igjen med 805S siden denne ikke lenger spiller bass via en nedre basseksjon, men via mellomtoneelementet i tilsvarende høyde. Det er derfor fullt mulig at bass fra denne høyden vil gi helt annerledes utslag i rommet.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk HTM4S i dag. Første inntrykket uinnspilt rett fra boksen var særdeles bra!
    Og den toppmonterte diskanten samt det at begge elementene er montert langs en vertikal akse i stedet for horisontalt gir en fantastisk god spredning sidelengs uten å miste detaljeringen!
    Jeg fikk bare testet noen minutter nå før det kommer gjester. Men jeg satser på film i kveld!

Men sålangt er dette en av de investeringene jeg har fått best godfølelse av etter første lytt, selv om skepsisen var meget stor på forhånd!

Dette beviser bare enda sterkere at HTM61 er en kritikkverdig dårlig center selv til prisen.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut, blir moro å se når du får 805 i hus. Noe av det absolutt bedre fra B&W - og ja, du vet jo at bilder er oblig.

Kvisleis finish har du gått for?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Kvisleis finish har du gått for?
    Som alltid ( eller sist gang om du vil ) rosenut. Det vil si slik som bildene jeg la inn i tråden her. Det er bare den som gjelder for meg. Den lyse går også an, men den svarte gjør at de ser billige ut og føles rett og slett ikke som 800-serien lenger. Det er liksom bare feil med svart på de høyttalerne i mine øyne, til tross for om det kun er mørk kino som gjelder.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til å se godsakene rigget til. Du burde jo ha nok elektronikk til å få fart på elementene...

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, de stakkars 6,5" elementene som i tillegg ikke kommer til å få noe særlig under 100hz kommer ikke til å få noe slingringsmonn nei..

Men nå er det nok film!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå sitter jeg forøvrig bare å venter på at det skal dukke opp et sett egnede 805s på bruktmarkedet. Dersom noen ønsker å "donere" sine til meg for en god slump penger så ta kontakt!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Mr. & Mrs Smith nå, og jeg må virkelig si meg i overkant fornøyd med kjøpet!

Det er første gang jeg eier en center som faktisk gjør filmopplevelsen entydig bedre. HTM4S er en meget god match til DM683, en MYE bedre match lydmessig og klangmessig enn HTM61. Jeg merket imidlertid på lydmessige panoreringer at DM683 manglet litt luft og definisjon i forhold til HTM4S. Det skal derfor bli svært spennende når 805S kommer i hus etter hvert med tanke på hvordan det høres ut nå!

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan får tunet suben inn i dette systemet uten å få en dip eller pik i mellombass og bass omerådet.

Jeg sleit veldig med Von Shweikert LCR15 og Xavian Cuore en stund tilbake, der følte jeg mellombassen ble nesten borte. Kan være rommet mitt som var vanskelig. Forskjellige rom tuninger ble testet også, men det hjalp ikke så mye på problemet. Bare tørheten i lyden.

A.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La ut et par kjappe provisoriske bilder her: B&W HTM4S ankommet

Bedre bilder kommer når hele greia er mer komplettert.
    Ble tøft med TV på veggen også synes jeg.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser på bildene du ikke har stativer i front..

Misforstod tankene dine der.. En del lettere å integrere med gulv stående høyttalere ja..

A.

Side 17 av 74 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •