marsboers stereo (nye bilder #1465) - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 74 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 1478
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Euphonia kommer på noe over 50k nye, ca 80 med senter. Tenker du på MegaLine nå, kanskje?

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Men Revel da?
    De har vel mye bra? Ser svært lite til dem her i Norge, men de får jo knalltester utenlands.
    Nå blir jo jeg litt feil person å spørre om Revel da jeg så absolutt ikke er objektiv, men som du sier Revel kan skaffes til meget sympatiske priser i det store utland og senter og surroundhøyttalerene til Revel er av meget høy klasse.
    Du er selvfølgelig velkommen til å sjekke ut mitt oppsett. (send PM)
    Husk at Revel ikke er de mest lettdrevene høyttalerene i verden og at du derfor vil trenge skikkelig forsterkeri.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om Electrocompaniet AW400 inngår i din definisjon av skikkelig forsterkeri, men det skulle vel dra det meste. Planen laaaangt frem i tid (som i om mange år) er vel etterhvert å anskaffe 3x120 Wattern til EC til center og bakhøyttalerne og en eller annen XLR-basert prosessor.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller en NADA til til senteren, og to 2x120 til side og bak :-)

Det "ultimate" forsterkersett er imidlertid NEMO til front, NADA til senter, 2x AW250 til side og bak...

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg vært på Hi-Fi klubben Lillehammer og forhørt meg om det hadde vært mulig å fått høre HTM3S. Jeg visste jo at de ikke hadde denne, men gledelig nok regnet de med at den kunne lånes fra en annen butikk slik at jeg fikk den til demo. Bra det har noen fordeler å ha lagt igjen mengder med gryn i samme butikk over en årrekke

Hvis HTM3S ikke kommer gjennom "nåløyet" er det i hvertfall avgjort at det ikke blir B&W som blir mine neste høyttalere, selv om jeg synes de vanlige høyttalerne er aldri så gode. Mitt neste oppsett SKAL ha center som låter bra sammen med frontene.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Eller en NADA til til senteren, og to 2x120 til side og bak :-)

Det "ultimate" forsterkersett er imidlertid NEMO til front, NADA til senter, 2x AW250 til side og bak...
    Høhø, kan ikke ha NADA til centeren, siden det blir seende usymmetrisk og teit ut.
    Men hør hva jeg tenkte på:
    Hvis jeg kjøper stativhøyttalere i front og bak, så kan disse kanskje drives med mindre effekt. Hva med da å bruke mine NADA blokker BI-AMPET på centeren!

Haha, det hadde vært latterlig fett og unødvendig, men det morsomme er jo at den plasseringsmessige symmetrien hadde vært bevart, samt at alle hadde trodd at fronthøyttalerne hadde blitt fôret av NADA blokkene

Da kan man VIRKELIG snakke om å prioritere hjemmekino foran musikk!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg holder en knapp på mitt forsterkersett :-) En kan jo alliere seg med en annen syk person og kjøpe et par NEMO på deling (de selges jo kun i par), så har en hver sin til senterhøyttaleren

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var jo forøvrig en som skulle selge den nette sum av 4 stk AW180

Noen som sa 6 kanaler? NADA i front og AW180 på bakhøytalere og center foran og bak

Seriøst: Kommer nok ikke til å skje noen endringer på elektronikkfronten med det første. Er svært fornøyd med den biten foreløpig.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I rest my case.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg vært på Hi-Fi klubben Lillehammer og forhørt meg om det hadde vært mulig å fått høre HTM3S. Jeg visste jo at de ikke hadde denne, men gledelig nok regnet de med at den kunne lånes fra en annen butikk slik at jeg fikk den til demo. Bra det har noen fordeler å ha lagt igjen mengder med gryn i samme butikk over en årrekke

Hvis HTM3S ikke kommer gjennom "nåløyet" er det i hvertfall avgjort at det ikke blir B&W som blir mine neste høyttalere, selv om jeg synes de vanlige høyttalerne er aldri så gode. Mitt neste oppsett SKAL ha center som låter bra sammen med frontene.
    Hvis du lukter på Revel så er du jo oppe i HTM1D prisnivå. Fra tid til annen er det jo en brukt HTM1D tilsalgs i US.

Har hørt HTM3S og det er ett stykke til HTM1D i mine ører, men det er jo en viss prisforskjell også.

Når det er sagt så er Revel ett meget godt alternativt om en priset helt innihampen her i landet i forhold til USA.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HTM1D blir nok aldri aktuell pga utseendet og pris. Revel har vel noe i rimeligere prisklasser også? Vil tro at det er en meget merkbar forskjell i ytelse mellom HTM3S og HTM1D ja! Det er ikke en gang sikkert at HTM3S faller i smak i det hele tatt, og i såfall blir B&W kastet på dør som høyttalere i mitt neste HT-anlegg.

Målet var liksom at dette ikke skulle bli så forferdelig dyrt, med andre ord hadde det vært fint om det hadde vært noe som i hvertfall teoretisk sett kunne dukket opp på bruktmarkedet.

Tenkte jeg skulle holde meg til maks 25k men gjerne mindre per høyttaler, dvs 25k for frontene, 25k for centeren og bakhøyttalere i samme kvalitetsklasse. Erfaringsmessig synes jeg faktisk ikke at det bør spares på å kjøpe bakhøyttalerne i en billigere serie i disse HD-lyd dager hvor man får godlyd i alle kanaler, samt at klangbildet blir noe ulikt. Men dersom man må inngå et økonimisk kompromiss så mener jeg selvfølgelig at det mest fornuftige er å kjøpe noen rimelige bakhøyttalere.
    Jeg har også planer om å kjøpe noen høyttalere som ikke har lagt penger i en stor basseksjon eller i å få skikkelig dypbass. Jeg prøver egentlig bare å handle ut fra en konsekvens av at SVS PC-Ultra er så overlegen de aller aller fleste høyttalere i fleksibilitet og ytelse i sitt arbeidsområde at disse på nåværende tidspunkt alltid vil være en del også av musikkdelen i anlegget. Jeg har derfor sett på en del stativhøyttalere i front, og centeren trenger da neppe trippel 8" eller hva det nå er i HTM1D.

Men det jeg gjerne SKULLE opplevd, var en demo av HTM1D, det ser jo bare usaklig fett ut på sin egen groteske måte. En så massiv center må jo gi filmopplevelsen en ny dimensjon!

Men men, hvis jeg først skulle tatt en skikkelig budsjett sprekk hadde jeg nok testa ut et komplett Pioneer S-1EX med tilhørende center også

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Målet var liksom at dette ikke skulle bli så forferdelig dyrt []
    AVforum-jungelord nummer to. Nummer én er "Nå er jeg fornøyd, og er ferdig med utskiftninger." :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men det jeg gjerne SKULLE opplevd, var en demo av HTM1D, det ser jo bare usaklig fett ut på sin egen groteske måte.
    Godt oppsummert... Den er større i virkeligheten enn den virker på bilde :-D

Pioneere er nok flotte greier. Nå har de jo fått dedikert senter til 3'er serien også, dvs sprekken trenger ikke å bli så stor...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, ingen liker vel store sprekker.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Nei, ingen liker vel store sprekker.
    Høhø

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er Revel aktuelt vet jeg at HifiHuset i Bærum har en sort Revel Legacy Ultima Voice Center stående som han har tatt i innbytte
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Er Revel aktuelt vet jeg at HifiHuset i Bærum har en sort Revel Legacy Ultima Voice Center stående som han har tatt i innbytte
    Jeg har denne senterkanalen selv og det er en vannvittig bra senterkanal, helt der oppe sammen med den store Focal BE og B&W 800D senterkanalene.
    Spørsmålet er selvfølgelig hva Andrè skal ha for den?
    Ny pris var jo luftige 60K og det er uten senterkanal stativet!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen tvil om at Revel centeren er kanon, har lest flere tester hvor denne Revel serien har fått knallbra kritikk.

Det er dumt at det et så bra merke ikke er mer utbredt i Norge, da flere internasjonale anmeldere mener denne serien fra Revel er minst på høyde med D-serien til B&W, i hvertfall like bra om enn noe annerledes.

Problemet slik jeg ser det er at jeg kommer til å føle en viss "forpliktelse" til å kjøpe i det minste fronthøyttalere i samme serie, samtidig som Revel så og si aldri dukker opp brukt det jeg har sett i hvertfall.
    Dette er jeg rett og slett ikke klar for økonomisk i disse tider hvor jeg driver å leter etter hus. Jeg er dessverre en av de som ikke klarer å forsvare å betale på høyttalere i 30 år ved å låne "någgå attåt".
    Et profesjonellt bygget hjemmekinorom derimot, kan imidlertid forsvares
    Men jeg aner ikke hva dette koster - om vi snakker 100k, 200k, 300k eller mer for å få denne jobben gjort av profesjonelle folk. Vet jo at en eller annen luring her på forumet fikk dette gjort med meget godt resultat (var det gorm mon tro?)

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen tvil om at Revel centeren er kanon, har lest flere tester hvor denne Revel serien har fått knallbra kritikk.

Det er dumt at det et så bra merke ikke er mer utbredt i Norge, da flere internasjonale anmeldere mener denne serien fra Revel er minst på høyde med D-serien til B&W, i hvertfall like bra om enn noe annerledes.

Problemet slik jeg ser det er at jeg kommer til å føle en viss "forpliktelse" til å kjøpe i det minste fronthøyttalere i samme serie, samtidig som Revel så og si aldri dukker opp brukt det jeg har sett i hvertfall.
    Dette er jeg rett og slett ikke klar for økonomisk i disse tider hvor jeg driver å leter etter hus. Jeg er dessverre en av de som ikke klarer å forsvare å betale på høyttalere i 30 år ved å låne "någgå attåt".
    Et profesjonellt bygget hjemmekinorom derimot, kan imidlertid forsvares
    Men jeg aner ikke hva dette koster - om vi snakker 100k, 200k, 300k eller mer for å få denne jobben gjort av profesjonelle folk. Vet jo at en eller annen luring her på forumet fikk dette gjort med meget godt resultat (var det gorm mon tro?)
    Revel dukker opp på bruktmarkedet på div. utenlandske forum ganske ofte.
    Men det er jo litt mere jobb å gjøre det på den måten kontra det å kjøpe i butikk eller av noen her på forumet.
    Er du interessert så har jeg en kontaktadresse du kan prøve.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, jeg prøvde forgjeves å få en HTM3S til hjemlån fra Hi-Fi klubben. Det var ikke noe problem å låne ut til meg på Lillehammer, problemet er at de ikke er lisensiert til å ha høyttaleren, og de klarte ikke å skaffe den fra noen andre.

Men det gjorde forsåvidt ikke så mye.
    Mitt neste surroundanlegg kommer kun til å bestå av små pinglehøytalere, uten at dette forhåpentligvis kommer til å reflekteres i lyden.

Det blir dermed B&W 805S i front, med B&W SCMS i bakkant (etterhvert som jeg får flyttet inn i nytt hus) og HTM4S som senter. Det fine med dette er at alle har identisk elementbestykning og bør således passe like bra sammen lydmessig som utseendemessig.

Årsaken til at jeg valgte relativt små høyttalere denne gangen er at jeg etter at jeg fikk SVS PC Ultra i hus har oppnådd en bass jeg ikke har tørt å drømme om både på musikk og film med en såpass høy delefrekvens som 100hz. Jeg bruker alltid sub uansett kilde, så da tenkte jeg at jeg skulle prøve å ikke kaste bort penger på en påkostet bass-seksjon som ikke kom til å ha noen større funksjon.

Dette blir spennende. HTM4S dukker svært sjelden opp på brukten med riktig farge samtidig som den er billig så jeg bestilte den ny på hi-fi klubben i dag.
    Selvfølgelig en ukes leveringstid, men det gjør ikke noe siden jeg ikke har penger før den tid uansett
    Det samme tror jeg nok at jeg må gjøre med SCMS når den tid eventuelt kommer. Men 805S bør jeg nok kunne få tak i brukt siden disse ofte ligger ute.

Det må imidlertid være i riktig farge med svarte stativer, så jeg håper det ikke tar for lang tid.

Har aldri vært noen stativhøyttalermann så det blir morsomt å se om jeg får til like god sub-integrasjon som mine nåværende høyttalere, og om lydbildet kommer til å lide av de manglende basselementene, eller om det evt blir omvendt! Fordelen med at alle høyttalerne er så små er at de kan drives med noe anna enn et kraftverk, selv om disse også liker kvalitetsstrøm.
    Frontene får jo uansett mat fra AW400 så der er jeg ikke bekymret.

Etterhvert som prosessorene får satt seg med skikkelig HD-støtte kommer det nok til å bli en surroundprosessor med balanserte inn/utganger også.
    Haka gikk i hvertfall kraftig i gulvet når jeg så Marantz sin nye prosessor. Blir spennende å se på kritikken denne får.
    Målet ellers er en EC trippel-AW120 forsterker til senter og bakkanaler sånn ca om 100 år

marsboers stereo (nye bilder #1465)-bwn805sbk_2_m-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-bwnhtm4sbk_1_m-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-bwnhtm4sbk_2_m-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-bwnscmsbk_1_m-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-bwnscmsbk_2_m-jpg

Side 16 av 74 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •