marsboers stereo (nye bilder #1465) - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 74 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 1478
    Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lekkert!

Vil også ha!! :cry:

Men tror jeg vil bestille med annen strømpefarge.

Servicen til XtremeCable er veldig bra, men det er Viablue som sinker litt med levering av kabler..

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulere med jente.

Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Men uansett så tenkte jeg bare at jeg skulle vise hvordan en EKTE PC-entusiasts skrivepult bør se ut, nå som alt er kastet i luften mens jeg venter på et nytt kabinett og hovedkort.
    Skrivepulten din er et syn for Guder!! Her snakker vi ekte PC entusiast Veldig likt mitt Command Center. (mye likt utstyr også!)
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Ser du har det noe mer rotete enn meg, jeg bruker skuffene til alt rotet.
    PS. -Skuffer til rydding er overdrevet....

marsboers stereo (nye bilder #1465)-kontorbakside-jpg

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt på musikk med viablue kablene et par timer nå og out-of-the-box synes jeg at de virker noe udynamiske og mangler litt oppløsning i forhold til kablene de skulle erstatte. Strenger og stemmer mangler litt hurtighet i anslagene og rommet og stereoperspektivet virker litt mindre luftig og noe mer tilslørt. De minner igrunn veldig om sist gang jeg hadde et sett tykke kobberkabler (Tara Labs Omni 3)
    I følge Viablue bør de ha minst 100 timer innspilling før de låter optimalt.
    Jeg er SVÆRT skeptisk til innspilling av kabler, men kommer til å utføre en ny sammenligning når kablene har fått en del timer til på baken.
    Til info så skulle mine gamle kun erstattes fordi de opprinnelig var bi-wire, mens jeg kjørte alle ender inn på kun ett sett terminaler, dvs at jeg kjørte single-wire med bi-wire kabler noe som så stygt og klønete ut. Men siden jeg faktisk føler meg mindre engasjert av musikken nå så spørs det om jeg ikke bare kommer til å kjøpe et single-wire sett av min "gamle" kabel, selv om disse både er mye billigere og kjedeligere utseendemessig.

Mao så er fremdeles mine gamle stusselige kabler de beste jeg har hatt noen gang med mindre Viablue kablene åpner opp lukene litt mer etter de har fått en lang runde med "innspilling"...

For ordens skyld er mine gamle kabler av typen Better Cables som lsound selger. Har enda ikke hørt noen bedre i mitt anlegg på høyttalerkabel siden.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har heller ikke skjønt hva som skal skje når en kabel spilles inn, men det må være noe IQ-gutta kan se på molekylnivå. Jeg er og meget godt fornøyd med Better Cables fra Lsound, god kvalitet til fornuftig penge.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Skjønner du gjerne vil være litt rebelsk og "gi ****" i kabler, men du kommer jo nesten krypende tilbake til utgangspunktet her...Ikke at det gjør noe, Bettercables er i særklasse det beste jeg har prøvd i denne prisklassen, og bør egentlig være gode nok kabler til de aller aller _aller_ fleste av oss. Jeg rangerer de foran det meste, inkludert alle kablene til et merke som minner om en ost. (minus de 2 dyreste modellene)

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Capitaine
    Hei

Skjønner du gjerne vil være litt rebelsk og "gi ****" i kabler, men du kommer jo nesten krypende tilbake til utgangspunktet her...Ikke at det gjør noe, Bettercables er i særklasse det beste jeg har prøvd i denne prisklassen, og bør egentlig være gode nok kabler til de aller aller _aller_ fleste av oss. Jeg rangerer de foran det meste, inkludert alle kablene til et merke som minner om en ost. (minus de 2 dyreste modellene)
    Hehe, der fikk jeg den ja

Tenkte at det nok ville bli minimal til ingen forskjell, men det ser ut til at det er en liten negativ effekt ved viablue kablene. Nå skal jeg imidlertid innrømme at viablue kablene virket bedre i dag enn i går når jeg foretok noen sammenligninger, men skjønner ikke hvorfor det skal være nødvendig å legge "godviljen" til når det allerede finnes et bedre og billigere alternativ..

Better Cables ht-kablene er konge, men jeg misliker bananpluggene. Får ikke kjøpt better cables på lsound med spader i begge ender dessverre. Bananpluggene er av typen som enten sitter eller som løsner hele tiden avhengig av terminalene. Jeg hadde foretrukket noen av "nordost og viablue" typen eller evt med mulighet for utvidelse slik som WBT.

Men nå skal det legges til at jeg aldri har hatt noen problemer med at de ikke har sittet fast ordentlig.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant nå ut at det var like greit å rydde opp i kabelsalaten for å forbedre nattesøvnen. La derfor ut noen kabler på bruktbørsen.

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=34020&cat=46

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=34018&cat=46

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=34017&cat=46

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg begynt å se etter hus, som faktisk blir mitt eget. Samtidig har også trangen til noe mer high-end på høyttaler siden begynt å komme tilbake. Spesielt pga at det ikke finnes en god senterhøyttaler i DM600 serien.
    HTM61 har jeg jo hatt og rett og slett funnet ikke tilfredsstillende, selv i forhold til sin prisklasse.

Har begynt å tenke high-end på billigsalg og brukt egentlig:
    B&W 805S i front
    HTM3S center
    B&W SCMS bak. Tenkte di-poler først, men fant ut at alle B&Ws dipoler er totalt vingeklippet i dipol modus.

Dvs ekte 800-serie lydkvalitet i alle kanaler, med PC-Ultra som nødvendig drahjelp i bånn selvfølgelig.

Men så har vi jo Martin Logan Vantage høyttalerne som ligger ute på bruktmarkedet nå...
    Hadde det vært på tide å prøve noe nytt?
    Men da oppstår jo problemet med manglende centerhøyttaler igjen. Vet ikke helt hvor bra centeren som ML tilbyr i dag egentlig er.
    Har jo også hørt en tydeligvis "mislykket" demo på disse i Oslo, og der var lyden riktignok bra men stereoperspektivet befant seg enten rett foran hver høyttaler eller i midten, og ikke i en fin jevnt fordelt bue som jeg er vant til fra vanlige konvensjonelle høyttalere. Dette er visstnok ofte et problem med denne typen høyttalere, selv om det påstås at ML ikke har dette problemet når de er riktig satt opp. Skal jeg ta sjansen?
    Blir meget skuffet om jeg ikke får et jevnt lagt ut stereoperspektiv slik som toppserien til B&W i såfall. (også DM683 også for den saks skyld)

Gallo ref. 3.1 er jo også fristende etter at jeg hørte dem på NAT i fjor, og spesielt mtp prisen. Men også her vet jeg ikke helt om de har noen skikkelig centerhøyttaler annet enn den lille kula som riktignok produserer fantastisk mye lyd til størrelsen.

I alle tilfeller ligger det nok enda en SVS PC-Ultra i lufta, men kommer til å avvente til jeg ser hvor mye plass jeg får å boltre meg på.

I tillegg er det jo masse anna snacks ute også. Dynaudio har jo f.eks Focus 140 eller hva den nå heter som jeg hørte på Hegel i Oslo. Fungerte strålende.
    Sikkert en drøss andre som jeg ikke hart tenkt på også..

Dette er jo selvfølgelig bare noen tanker, men det er da i hvertfall artig å leke seg med noen ideer.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen på paret som ligger ute nå er uslåelig.
    Du får nok igjen pengene om de ikke skulle passe.
    Elektrostater er nok ikke for alle, men når det klaffer kan det diske opp med et lydbilde som er større og mer treffsikkert enn rivalene i prisklassen. For å få dette ofrer man jo noe, responsen off axis og eventuelle problemer med den dipole spredningen er noe man må ta med i regnestykket.

Senteren dugde for Akto i sin tid og Devilej har en på vei inn. Jeg ville ha hørt med de om eventuelle erfaringer. Selv har jeg utelukkende benyttet mine i stereo.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ikke lett dettan marsboern! Vet akkurat hvordan det er. Vantage er nok knall til pengene og eneste grunn til at de ikke er solgt er nok det daffe markedet på sommeren. Tror du lett får igjen penga på dem uansett og da har du vel noe av det bedre innen lyd.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der ble det faktisk avgjort. De ble visst solgt kun minutter etter at jeg begynte å tenke på å kjøpe de

Kanskje like greit for lommeboken. Da er nok ML strøket fra listen er jeg redd, selv om det hadde vært artig å prøvd.

Newcomer mskjold sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Gallo ref. 3.1 er jo også fristende etter at jeg hørte dem på NAT i fjor, og spesielt mtp prisen. Men også her vet jeg ikke helt om de har noen skikkelig centerhøyttaler annet enn den lille kula som riktignok produserer fantastisk mye lyd til størrelsen.
    Gallo har skikkelige senter og bakhøytalere også.

Dette er bakhøytalerene, senter er lik men med diskant stående. Så du kan få et glimrende Gallo oppsett til surrelyd også.

Har hørt Gallo oppsettet hos Morten på Nat og rommet hans yter ikke disse høytalerene rettferdighet. Hos meg spiller Ref 3.1 åpnere og med en mye større scene enn hos NAT. Likte du litt av de du hørte på NAT bør du vurdrere disse sterkt. Er et enormt potensiale i disse høytalerene.

Er du interresert i en demo så send en PM. Bor på Lena så er ikke lange turen.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MSkjold: Du har PM...

Ellers er det jo også Focal Utopia rimelig å oppdrive på brukten på HFS - de skal jo være enorme.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok det er en reell fare for at en tidligere 802 eier kan bli skuffet over et par Utopia. Etter min mening er B&W 802 en mye bedre høyttaler
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er klar over det, men i følge posten litt opp var jo mye rart aktuelt så jeg tenkte det var verd et tips.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Focal har jeg rett og slett ikke sansen for utseendemessig. Utopia serien ser rett og slett ut som den er overvektig og feit

Har hørt 1027BE også, og må nok si meg enig med DevilEj at toppserien til B&W nok passer meg bedre. Men uansett så vet jeg at 800-serien har en lyd jeg liker, men det finnes jo mye anna snacks der ute.

Et kritisk punkt er faktisk senteren. Jeg ble rett og slett lettere sjokkert når jeg hadde HTM61. Da håper jeg virkelig at det ikke er de samme folka som har voicet HTM3S også. Jeg må i hvertfall innrømme at jeg mistet tilliten til B&Ws evne til å lage senterhøyttaler med HTM61 - men det kan jo hende at dette ikke representerer lydbildet man kan forvente med HMT3S. Men jeg er skeptisk. F.eks DM683 har jo definitivt et nært slektskap lydmessig med sine 800-søsken, og da synes jeg det nesten er rart om ikke dette skulle gjelde senteren også.

Noen med erfaringer fra enten HTM3S eller HTM2D her? I følge ymse fora med folk som har hatt begge skal forskjellen på disse i praksis være helt minimal.

Uansett, det jeg vil frem til er at mitt neste høyttaler valg er nødt til å ha en særdeles god center helst i samme serie. En center som gjør jobben like bra eller bedre enn phantom center ville gjort. Og da mener jeg ikke på trøkk o.l, men rett og slett på oppløsthet og klarhet i stemmer og lydbildet generelt. Problemet er at butikkene sjelden har de gode centerhøyttalerne tilgjengelig for lytting.
    Har vært å sjekket ut Dali Mentor serien også, og selv om de spiller morsomt er lydbildet enormt farget, og jeg synes det høres fryktelig ut som om lyden kommer fra noen tre-kasser. Spesielt den største center-høyttaleren i Mentor-serien hørtes ut som om alle folka snakket fra en tre-kasse, selv om det ikke var noe i veien med selve lydkvaliteten og klarheten fra denne. Merk at mitt vante sammenligningsgrunnlag er 802D og DM683 som også faktisk har særdeles lite åpenbar utilsiktet farging av lyden, selv om ingen av dem er nøytrale. Men jeg har ofte hørt rimelige høyttalere uten åpenbar farging, så det bør da være mulig å få til dette i en middels dyr center også.
    Stiller jeg for store krav til centerhøyttaleren? Må man alltid inngå et kompromiss med lydkvaliteten i forhold til phantom center med et par bra fronthøyttalere? Det er nemlig min foreløpige erfaring. Men jeg har enda ikke hørt de beste center-modellene til noen høyttalerprodusenter med unntak av Focal.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Dali Euphonia MS4 og CS4, og selv om lyden fra senteren ikke er identisk med frontene, er det omtrent så nært man kan komme med tanke på konstruksjon og plassering. Den er noe mindre enn frontene, men føyer seg veldig bra inn i frontrekka.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger et sett wilson watt puppy 7 til salgs på sentralen akkurat nå.'
    Han skal ha 97K. Noe å sjekke ut?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs om ikke Euphonia blir litt over min prisklasse her gitt, selv brukt.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Det ligger et sett wilson watt puppy 7 til salgs på sentralen akkurat nå.'
    Han skal ha 97K. Noe å sjekke ut?
    Trenger Center også..
    Dessuten hører de til et av de desidert styggeste høyttalerdesign jeg vet om faktisk, og vil nok aldri være aktuelle uansett hvor bra de skulle være.

Men Revel da?
    De har vel mye bra? Ser svært lite til dem her i Norge, men de får jo knalltester utenlands.

Side 15 av 74 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •