marsboers stereo (nye bilder #1465) - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 74 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 1478
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Sub+fronter med høyere y-akse oppløsning:
    Hva betyr dette? For meg ser de to siste grafene ut som samme måling, bare med høyere oppløsning (ppo). Det står under at alle målingene er med 6 ppo/1/6 oktavs oppløsning?
    jeg ville tippet at den nest nederste er 1/3 oktav og nederste 1/6 oktav, eller har jeg misforstått?

Forøvrig meget bra resultater, spesielt med tanke på at dette er uten noe form for EQ.
    Imponerende!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først for morro skyld: 0-20000hz fronter+sub

Sub+fronter:

Sub+fronter med høyere y-akse oppløsning:

Alle målingene er glattet til 1/6 for lesbarhetens skyld.

Delefrekvens 100hz. Ingen EQ eller romkorreksjon. Sub i 15hz konfigurasjon.
    Jeg synes at du kan bli veeeldig fornøyd med målingene dine! Hvor høyt målte du nr 3 ift nr 2 ?

Jeg sliter j**** i mitt rom og blir rett og slett misunnelig nå jeg ser dine ... :cry:

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Hva betyr dette? For meg ser de to siste grafene ut som samme måling, bare med høyere oppløsning (ppo). Det står under at alle målingene er med 6 ppo/1/6 oktavs oppløsning?
    jeg ville tippet at den nest nederste er 1/3 oktav og nederste 1/6 oktav, eller har jeg misforstått?

Forøvrig meget bra resultater, spesielt med tanke på at dette er uten noe form for EQ.
    Imponerende!
    Takker så meget for det! Er jo selvfølgelig et par peaker rundt 30 og 50hz, men siden disse er ved nettopp disse frekvensene, så forstyrrer de ikke stereoperspektivet slik som for mye effekt rundt 60-90hz ville gjort. I stedet legger det tvert i mot på litt ekstra tyngde, som gjør seg godt!

Det er de samme målingene på alle sammen. Dvs tatt i full oppløsning, for deretter å skru på 1/6 glatting på alle bildene bare for å bli kvitt rusket i mellomtone/diskant. Jeg har zoomet inn på Y-aksen i REW slik at man se mer nøyaktig variasjonene, samt at jeg tok med to utsnitt som kun fokuserte på bassområdet (dvs med kun de laveste frekvensene på x-aksen), kun for å kunne lese bassresponsen lettere. Det er vanskelig å se akkurat hvor mye db-variasjonen er på med 15 db per "nivå" på y-aksen - derfor tok jeg med et bilde som viser 5db per nivå.

Med andre ord er det ikke snakk om ulike målinger med ulike innstillinger, kun forskjellige utsnitt og forstørrelse av frekvensresponsen.

Forøvrig var standardvolumet satt til 75db (dvs den rette streken)

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KimSan
    Jeg har hørt folk klage over sine regelmessige impulskjøp, men noe slik har jeg aldri hørt om! Så gratulerer så mye med ny tv Får du sikkert mye morro med!
    Takk for det. Fotball EM i HD på en 47" gjorde seg gitt!
    Det skal jo nevnes at det hjalp jo selvfølgelig på at jeg fikk utbetalt en relativt betydelig sum fra jobben i forbindelse med en lengre reise jeg hadde vært på akkurat i dette tidsleiet

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dro frem igjen måleutstyret i dag for å se om jeg kunne kurere hengekøya i øvre mellomtone. Siden høytalerne fungerer utrolig bra mtp stereoperspektiv og sub-integrering der de står så må dette skje via en lett EQ. Mitt håp var da at jeg kunne benytte meg av RX-V1800 meget begrensede innebyggede 7 bånds EQ per kanal på frontene.
    Men siden "hengekøya" spenner over så stort område i et område som øret er speselt sensitivt vil selv en liten økning på 1db over hele området påvirke hele klangbildet vesentlig. Dette krever derfor litt mer omhu og smak og behag enn når man skal fjerne enn peak +-10hz.

Jeg endte til slutt opp med +1,5db ved 2.5khz på begge fronter, samt +1,5db ved 6.3khz på venstre høytaler og +2db ved 6.3khz på høyre.
    Nå er EQen på Yamahen veldig grov, dvs at et stort område rundt begge senterfrekvenser påvirkes mye. Dette var ideelt for min del som hadde jevnt over for lavt nivå i dette området, med det resultat at det ble mindre luft og crisphet enn det optimalt sett burde være.

Før:
    marsboers stereo (nye bilder #1465)-range-utgangspunkt-jpg

Etter:
    marsboers stereo (nye bilder #1465)-range-eq-jpg

Nå lastet jeg også inn kalibreringsfiler for micen samt kjørte REW med loopback korrigering for rimelige nøyaktige resultater.

Den nederste kurven er nok forøvrig ca 3 db lavere i problemområdet nå, siden jeg først endte opp med 3db økning per høyttaler og ikke 1,5db (kun basert på målinger)
    Men etter å ha hørt litt på musikk synes jeg det ble noe i overkant og senket til verdiene nevnt ovenfor.

De lydmessige resultatene er faktisk betydelige. Vesentlig mer luft og følelse av oppløsning. Utrolig hvor mye klangbildet endrer seg selv med bare 1db endring over et så stort og viktig område.

Det fine med å bruke Yamahaen i stedet for Inguz korreksjonen som før er at jeg da får utbytte av disse små men svært betydningsfulle endringene også på film og konsertdvd/bd'er

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er forøvrig den nåværende reelle kurven etter de små korrigeringene jeg har gjort, ikke så stor forskjell kurvemessig kanskje, men stor forskjell lydmessig:

marsboers stereo (nye bilder #1465)-front-med-eq-jpg

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg mekket en ufattelig simpel side for å legge ut private bilder på min egen server. Da kunne jeg like godt legge ut litt om anleggene jeg har bilder fra også. Med min usle internettlinje med bare 500 bits/s uthastighet kan det riktignok oppfattes som litt tregt.

Uansett så kan dere finne bilder gjennom ulike revisjoner og utstyrshistorikk dersom dere følger linken i signaturen min:

https://marsboer.net/anlegg/anlegg.html

Dersom dere får opp en beskjed om usikkert sertifikat så er dette bare fordi jeg ikke har betalt en CA for å signe det - det er helt trygt å bare gå videre likevel.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du har samme styret som meg. Masse mellombass, lite dypbass og masse sub-bass... Omtrent samme rom-nodene også. Hvordan ser det ut i 'vanlig' HTS skala? Hvor mye smoothing har du der?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 1/6 smoothing.

Men kulen ved 50 og 30hz er igrunn ikke så plagsomme som dersom de hadde vært ved 80hz. 50hz høres ikke så godt som brummingen som oppstår rundt 80hz, bare som litt ekstra punch.

marsboers stereo (nye bilder #1465)-sf-jpg

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer ikke inn her :-( Får en "Cannot find server or DNS Error".

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var rart. Linken fungerer også når jeg går inn på linken via ulike web-proxy servere.

Hva skjer om du bare går inn på https://marsboer.net eller https://www.marsboer.net alternativt https://87.248.7.36 for å utelukke DNS-problemer.

Kan det være sikkerhetsinnstillingene i web-leseren din som ikke vil godta siden siden den bruker et usignert sertifikat mon tro? Fikk du opp en melding når du gikk inn på siden om et sertifikat?

Hvis dette ikke fungerer kan du trykke på kjør på start-menyen, skrive cmd og deretter kjøre nslookup marsboer.net i kommandolinjevinduet
    Bare skriv hva den svarer med da, så kan vi se om det er et DNS problem.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Kommer ikke inn her :-( Får en "Cannot find server or DNS Error".
    Linken fungerer fint hos meg.
    Bra dokumentert, marsboer.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var visst bare noe sikkerhetsgreier på nettet på jobben som stengte meg ute. Kom inn hjemmefra nå, etter å ha akseptert høyrisikoserveren din :-)

Men hvor er det bilder å finne?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Var visst bare noe sikkerhetsgreier på nettet på jobben som stengte meg ute. Kom inn hjemmefra nå, etter å ha akseptert høyrisikoserveren din :-)

Men hvor er det bilder å finne?
    Trykk på April, mai, Oktober 2007 og mai 2008.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det foregår ikke så mye hi-fi aktivitet om dagen, mest fordi jeg fikk ei lita jente for et par uker siden. Men jeg har imidlertid hatt mine prosjekter på PC-siden de siste dagene. I hovedsak dreier det seg om å få den "vanlige" brukspcen min stillegående, samt å bygge en ny Debian (Linux) basert filserver/webserver/Squeezecenter/mediaserver. Sistnevnte har gått helt etter planen, og alt er oppe og går slik det skal. Førstnevnte har foreløpig ikke vært like morsomt.

Jeg kjøpte et svinedyrt LianLi kabinett med lydisolering og det hele, kosta meg godt over 2 lapper. Dobbelt så dyrt som noe annet kabinett jeg har hatt...

Vel makan til *******s elendig drittkabinett skal man lete lenge etter. Visst ser det fancy ut, med såkalte "lure" løsninger, og det var trangt og jævlig å jobbe i. Men dette kunne jeg stå ut med for litt stillhet. Imidlertid gikk alt til ******* når bakplata som hovedkortet skulle monteres i begynte å krangle fra første stund.

Her er hele listen med "festlige" overraskelser dette kabinettet kunne by på kun på hovedkortmonteringen alene..

- To av skruene som skulle feste hovedkortet røk bare rett av mens jeg skrudde. De to spacerne (dvs de festene man skrur i hovedkortplata som skruene som fester hovedkortet skal skrus ned i, som er omlag en halv cm høye) resten av skruen satt fast i måtte dermed kastes

- Gjengene på ytterligere tre spacere gikk føyken, med det resultat at jeg ikke fikk festet tre av skruene. Det var ikke selve spaceren det var noe i veien med, men den latterlige vurderingen til Lian Li å bruke en aluminium bakplate uten forsterkning rundt gjengene til spacerne.

- To av skruene satte seg helt fast i spacerne med det resultat at jeg måtte BORRE opp skruene for å få løs hovedkortet igjen.

- En siste skrue nektet så til de grader å løsne, at jeg først skrudde i filler toppen på skruen (skruene var omtrent laget av smør, derav to skruer som røk også) for deretter å måtte KLIPPE opp den fa..ns bakplata for å få løs hovedkortet

- Som et resultat av all denne herjinga har den ene LAN-porten på hovedkortet slutta å virke og det er ikke lenger stabilt, med merkelige blu-screens hele tiden.
    Med andre ord kosta dette dyre og fancy kabinettet meg enda et nytt hovedkort samt et nytt kabinett. LianLi kabinettet kjørte jeg rett på el-retur på elkjøp. Makan til skrøpelige greier.

Nå skulle man kanskje tro jeg var problemet, men jeg har sikkert montert et hovedkort inn i en pc 50 ganger i hvertfall - uten et eneste problem noen gang. Mitt nåværende kabinett har jeg sikkert hatt ymse kort ut og inn 20 ganger uten at noe tyder på slitasje.

Men uansett så tenkte jeg bare at jeg skulle vise hvordan en EKTE PC-entusiasts skrivepult bør se ut, nå som alt er kastet i luften mens jeg venter på et nytt kabinett og hovedkort.
    For de av dere som aldri har sett inni en pc - følg med!!

Her har vi en oversikt:
    På bordet - kjørende i friluft har vi den vanlige bruks-pcen min
    Under til venstre i svart kabinett har vi brannmuren min og til høyre i sølvgrått kabinett har vi den nybygde (kun innmaten) Debian serveren jeg bruker til alt jeg kan. Som dere ser ligger det mye rart på pulten min
    marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_1776-jpg

Her har vi brannmuren. Den kjører en FreeBSD basert brannmurdistro kalt pfSense. Den har aldri vært nede noen gang med mindre jeg har restartet den pga softwareoppdatering! Anbefales virkelig. Det er en AMD A64 3200+ med 1gb ram og en Samsung 160gb harddisk. I tillegg har den et Intel Server nettverkskort med 2xGB porter, samt et Intel 1000 mbit PCI-kort. (I tilllegg til det integrerte søplegigabit-kortet fra nvidia)
    marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_1777-jpg

Her har vi den nybygde fil/web/squeezecenter/media-serveren min
    Den består av en Intel Core 2 Duo E8400 (3ghz) 4gb PC6400 (800mhz DDR2) ram og en Samsung 160gb (samme som i FW) samt en Western Digital 750gb disk til lagring. Hovedkortet er et m-ATX (et hovedkort av den mindre typen) fra Intel. I tillegg har jeg et PCIe 1x Intel Pro/1000 PT nettverkskort. Alt fra intel med andre ord. Årsaken til dette er at Intel er av de aller beste når det gjelder å støtte open source med drivere. Mao fungerer Intel stort sett alltid knirkefritt i Linux. Og nettverskkortene til Intel sparker balle i alle tilfeller!
    Nyeste Fidelity er selvfølgelig på plass (Det beste hi-fi bladet i norge, med Hjemmekino på en god andreplass!)
    marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_1778-jpg

Her ser vi innmaten i Debian-serveren
    marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_1779-jpg

Her ser vi baksiden av EVGA 8800GT grafikkortet. Dere ser to DVI-porter. EVGA-kortet sitter i en såkalt PCI-express 16x port.
    marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_1780-jpg

Og her ser vi CPUen, eller CPU-kjøleren for å være helt korrekt (Også en Intel Core 2 Duo E8400)
    marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_1781-jpg

Her er et bilde av kort-slotene.
    Fra høyre: PCI-express 1x, PCI-express 16x, PCI, PCI-express 16x, PCI.
    PCI er den gamle standarden og PCI-express den moderne.
    marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_1782-jpg

Hele greia, med power supply i bakgrunnen (et 550w PSU fra Corsair) og en S-ATA DVD-brenner. S-ATA kjennetegnes ved de tynne (røde) kablene du kan se. I tillegg datt nyeste Rambo (blu-ray) ned i postkassa her om dagen
    Kortet som alt sitter i, dvs både CPU og grafikkort kalles et hovedkort. Dvs det digre. Dette er av typen ATX, mens m-ATX (som satt i Debian-serveren) er mindre (derav navnet mini-ATX, eller var det micro??)
    Hovedkort kjøper jeg alltid fra produsenten Asus, siden de alltid leverer stabile gode kort med gode egenskaper. Skal jeg kun ha noe som er stabilt, og mye BIOS-funksjonalitet ikke er så viktig kjøper jeg Intel-hovedkort. Stabilitet går alltid foran ytelse for meg, men med Asus får du stortsett begge deler.

Her har vi bilde av S-ATA kablene som brukes til harddisker og optiske drev

OK. Her har vi mine to eminente Western Digital Raptor 10000rpm 74gb S-ATA harddisker. Disse kjøres i RAID0 for tilnærmet teoretisk dobling i lese og skrivehastighet. Dette skjer ved at filene deles i mange små deler (stripes) som skrives parallellt til hver harddisk, slik at man ender opp med halvparten av filen på hver disk. Dette medfører imidlertid at om en disk går tapt så mistes alle dataene. Lagre derfor ALDRI noe du ikke kan miste eller ikke har backup av i en slik konfigurasjon. Uansett sparker Raptor-disker i RAID0 skikkelig. Disse brukes kun til operativsystem (Vista x64 Ultimate) og spill.

Vi er jo trossalt på et avforum - ergo må det litt A/V innhold til også
    Her har vi enheten som får æren av å fungere som DAC/lydkort i pc-oppsettet mitt. En E-MU 0404 USB. Det sitter faktisk eksakt samme DAC i denne som i Slimdevices Transporter.. Men lyden er vesentlig bedre fra Transporter likevel.

Og her en hodetelefonforsterker av den seriøse typen for å drive mine tungdrevne Sennheiser hodetelefoner - Lehmann Audio Black Cube Linear

Vi må da også ha litt RAM (Random Access Memory). Her ser du på 4 stk 1gb brikker av typen Low Latency DDR2 800mhz (PC6400) RAM fra Kingston. Disse har noen kjøleplater for å fordele varmen noe bedre enn uten.

OK. Dette monsteret er en gedigen og svært stillegående CPU (prosessor) kjøler fra Scythe. Den innehar en 1200rpms 120mm vifte. Den brukes vanligvis i pcen min, men jeg gidder ikke å sette den på før jeg har kabinett....

Her har vi CPUen den hadde æren av å kjøle før jeg nå faktisk nedgraderte noe for å få ned strømtrekket med over 100w, og dermed også betraktelig mindre varme og en PSU som ikke lenger holder på å dø av overbelastning. Jeg har prøvd mange stillegående PSUer men PCen min blir rett og slett alltid så tungdreven mtp effekt at de må gire opp vifta til de høres ut som støvsugere. CPUen er en Core 2 Quad Xtreme QX6700. Det var den første fire-kjerners CPUen Intel kom med for normale forbrukere. Den er utrolig varm og fikk faktisk den digre Scythe kjøleren til å bli skikkelig varm.

Sjekk hvor gedigen Scythe kjøleren er!

Baksiden, dvs siden som skal ned mot CPU-sokkelen (Socket 775 er det som gjelder for Intels brikker nå) på hovedkortet

Og her har vi den utrolig bråkete originalkjøleren for QX6700. Den spinner maksimalt på 5000 rpm, og på grunn av varmeutviklingen på den utrolig lille CPUen (faktisk over 130W - og enda mer når jeg overklokket) kjørte den stort sett på max bare jeg tenkte å gjøre noe som helst.

Men den skal ha for å være den mest forseggjorte originalkjøleren jeg har sett. Med kobberkjerne for å lede den ekstreme varmen vekk mer effektivt

Her kan dere se sammenligningen

Hva ser vi så her??? Jo det er et EVGA 8800 Ultra Superclocked kort. Det var det desidert raskeste kortet på markedet for noen måneder siden, og er et fabrikkoverklokket kort med den allerede raskeste chipen på markedet på det tidspunktet det ble kjøpt (ett år siden). Imidlertid slurper det strøm og utvikler utrolig mengder med varme. Dermed ble en liten nedgradering foretatt til det utrolig rimelige 8800gt med nesten samme ytelse men med ca 100w mindre forbruk og varmeutvikling når det går. Bare det at det krever 2xekstra PCI-express strømtilkoblinger i tillegg til strømmen det får fra 16x sloten sier sitt.

Ekstra kjøleribbe på baksiden for å bli kvitt varme

En utrolig stillegående kjøler faktisk - selv om den er diger!

En sniktitt opp skjørtet

Her har vi diverse drikkevarer som står hendig til. Kaffe og vann - samt Pepsi Max i kjøleskapet

Her er det ene av mine to headset. Dette bruker samboern for tiden - hun må jo også få god lyd: Sennheiser HD250 linear II. Selv er jeg en "sucker" for digre heldekkende klokker.

Og her er de jeg bruker - og som Rambo har stjålet for øyeblikket: Sennheiser HD650

En universal printer, med separerte blekkpatroner, scanner, CD-plate skriver og scanner, samt minnekortlesere er kjekt å ha:

Her har vi en ekstern USB Western Digital 750gb harddisk. Denne settes kun i for å ta en sikkerhetskopi av all data på filserverens 750gb disk, samt det jeg vil ta vare på på Spill-diskene mine på Raptorene. Til å gjøre dette bruker jeg kopierings/synkroniseringsverktøyet Robocopy som medfølger i vista. Selvfølgelig er dette kommandolinjebasert - noe som jeg har en stor forkjærlighet for. Debian serveren er også utelukkende kommandolinjestyrt via SSH, og har ikke tastatur eller skjerm. Brannmuren er imidlertid styrt av et meget kraftig og brukervennlig web-grensesnitt.

Tastaturet mitt er fra Microsoft og er av den ergonomiske typen. Dvs splittet på midten og mye høyere foran enn bak. Utrolig deilig, men totalt uvant for de fleste

Og min eminente mus. Toppmodellen fra Razer - Lachesis med 4000dpi. Det er latterlig høyt og overhodet ikke nødvendig. Det som imidlertid er helt nødvendig er mer enn 125hz usb-refreshrate i Vista når jeg spiller - og her stiller Razer knallsterkt med sine 1000hz (trenger ikke på langt nær så mye, så jeg har den på 500)
    Musmatten er en stor type fra Qpad. Dette er svært slitesterke og gode saker i forhold til mange andre gamer-matter som kun holder i noen måneder.

Og her ser vi den patetiske 20" LCD-skjermen som jeg er svært misfornøyd med, men som jeg ikke får ut fingeren og får byttet ut, fordi den egentlig er bra nok.
    Her sitter jeg i Desktopen på pcen som går i friluft, mens jeg kjører en remote SSH sesjon mot Debian serveren ved hjelp av gratisprogrammet putty

Hehe, dette var alt. Totalt meningsløst på et avforum, men jeg tok da med litt lyd i hvertfall

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye da marsboer!

Ser du har det noe mer rotete enn meg, jeg bruker skuffene til alt rotet.

Har selv Lian Li kabinett, som jeg har støydempet, men er noe plaget med vibrasjoner fra diskene, har vel 7 disker i den, så det ikke rart. Synes de gamle Lian Li kabinettene var bedre enn nyere årgang, alu blir dumt å jobbe med når alt er alu. Måtte fjerne en plate som skulle avlaste den øvre delen av kabinettet for å i det hele tatt få plass til psuen, så det er ikke ukjent med problemene med Lian Li. Men de ser vannvittig bra ut

Har bedre erfaring med Silverstone, som jeg bruker til HTPC. Har sjefskabinettet som er relativt stort til å være en HTPC men er fortsatt ganske trangt å jobbe i.

Du har altså en pc som fungerer som brannmur? Og på bildene har du delene av den andre pcen på skrivebordet og serveren nede til høyre?
    Jeg trodde jeg hadde mange pcer, men neida.. :P

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det er jo "litt" mer ryddig til vanlig.
    Jeg skal sette brannmuren og serveren i boden i kjelleren, må bare strekke noen lange TP-kabler først. Da blir det rent ryddig. Vanligvis er jeg et ordensmenneske, men akkurat nå har det stort sett gått bare i PC-mekking og konfigurering de siste dagene - med kaoset som resultat

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Takker så mye marsboer for at du vil dele dine løsninger med oss andre på forumet.

Jeg har selv store tanker om å få til en slags server opplegg i mitt hjemmenett, så her var det mange snacksie løsninger som jeg kanskje kommer til å kopiere på på mitt oppsett.

Jeg trenger ikke å tenke så mye på stillegående ting da jeg har en bod vegg i vegg med minpc pult.

selv har jeg fått en forkjærlighet på chieftec kabinett, disse er det god plass i og letvint å skifte ting i.

Ellers er det ikke den verste pulten jeg har sett...he he

Lykke til.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte selvfølgelig et chieftec kabinett som erstatning for LianLi jeg også. De er laga i hardbarka stål og leverer alltid de tingene jeg er ute etter, unntatt viftefiltre og vifter i kabinettene..

Chieftec er bankers - da vet jeg at jeg får noe som fungerer og er solid og praktisk

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk endelig mine nye høyttalerkabler i dag. De er rett og slett syyykt lekre!

marsboer.net » Arkiv » Nye høyttalerkabler!

Side 14 av 74 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •