marsboers stereo (nye bilder #1465) - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 74 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 1478
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    'Ripper' litt opp igjen her, jeg...

Satt og leste en lang tråd på HFS om digital romkorreksjon vs akistikktiltak, og vet du var meget fornøyd med systemet du brukte. Hva var det, og brukte du det helt til det siste eller gikk du lei etter en stund?
    Spør nå, for nå har jeg brukt MASSE tid på rommet mitt, og en hel del penger på tiltak som BURDE ha fungert, men som ikke gjør det. Er klar for å trykke knapper og høre magi nå!

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte Inguz romkorreksjons plugin med Transporter. Selve korreksjonsfilene ble produsert med programmet DRC - men det er bare snakk om å følge guidene på Inguz sidene.

Uansett - romkorreksjonen forble til siste slutt. Forbedringen er så dramatisk at vi snakker om kanskje 40 prosent forbedring av noe som allerede var meget bra. Til og med en dauhørt bestemor kunne hørt forskjellen. Da innså jeg plutselig hvor lite en mikroskopisk endring vha kabler betyr i forhold til romkorreksjon hvor man bruker egne skreddersydde targetkurver for å matche egen smak.

Men eventyret er ikke over enda :-D
    Nå skal romkorreksjonen få bryne seg på en mye mindre gunstig posisjon med høytalere til en tiendedel av prisen (men 90 prosent av ytelsen minst)!
    I tillegg får den også jobbe med sub-integrasjon på musikk.
    Jeg gleder meg til tiden fremover - blir morsomt å begynne på nytt med kalibrering og morro!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Weee!

Hva gjorde du med target som fungerte? Minnes at du slet med overload en stund...?

Så var det bare å finne en 5.1 løsning som gjør det samme. hjelper ikke med superdupermusikk og middels film..

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde først å booste bassen med en liten festkul i bassen i et område jeg allerede måtte korrigere mye. Dette ble for mye for høytalerne. Derfor kjørte jeg spik flat bass noe som fungerte særdeles bra mtp musikk i forhold til andre "flate" løsninger jeg har hørt før. Med flat bass kommer alle detaljer i bassen frem, men morrofaktoren blir noe lavere.

Det jeg endte opp med til slutt var en helt flat kurve med kraftig avrulling fra 20hz og ned for å skåne høytalerne for noe de likevel ikke klarer å gjengi. I tillegg dempet jeg med 3 db fra 7khz og oppover for så å dempe enda mer i de øverste frekvensene. Dette ga et særdeles naturlig superdetaljert lydbilde helt uten slitsomme kanter men likevel med et fantastisk attack på f.eks strengeinstrumenter og stemmenyanser.

7khz oppfattet jeg som grensen for slitsom diskant, mens 1 db økning rundt 6khz ga skikkelig attack på f.eks gitarstrenger uten å fremprovosere slitsomme s-er på symbaler og kvinnestemmer.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert! Takk for innspill! greit å vite om det skal noen triks til før det sitter.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da var det på tide med en liten oppdatering her.

Som nevnt tidligere ble jeg pga spisebord og det faktum at jeg ikke lenger hadde totaldominans i stuen mtp anlegget nødt til å plassere anlegget på en mindre gunstig plass. Dette medførte at 802D låt som søppel i forhold til den i forhold svært optimale plasseringen de hadde før - noe som igjen medførte salg av denne perlen.

Nå er imidlertid nye komponenter kjøpt inn, i tillegg til at noe er beholdt. Det fine med disse komponentene er at de krever mindre plass, samt at jeg ikke har like dårlig samvittighet dersom jeg ikke klarer å gi dem de aller beste arbeidsbetingelser.
    Nå blir fokus å få skviset mest mulig ytelse og morro ut av et billigere og mer ugunstig plassert anlegg. Anlegget er nå et "freakshow" mtp på komponenters prisklasser o.l, men det får så være. Det viktigste er at det låter rått og at eiergleden er på topp!

Høytalere (i sort selvfølgelig):
    B&W DM683 front
    B&W HTM61 senter
    B&W DM685 bak
    SVS PC13 Ultra

Elektronikk:
    Transporteren er selvfølgelig beholdt
    EC AW400 er også beholdt
    Yamaha RX-V1800 (i sort)
    Sony Playstation 3

Jeg har nå hatt dette kjørende siden torsdag og har allerede målt og kalibrert mtp subintegrasjon og høytalerplassering. Jeg har sett mange filmer og hørt på mye musikk så jeg har dannet meg et godt inntrykk av hvordan den lydmessige tilværelsen vil bli fremover. Om en måneds tid, etter at høytalerne har satt seg lydmessig vil jeg også kjøre inn Inguz romkorreksjon på Transporteren for å se om dette fungerer like bra som i det forrige oppsettet.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Ja, da var det på tide med en liten oppdatering her.

Som nevnt tidligere ble jeg pga spisebord og det faktum at jeg ikke lenger hadde totaldominans i stuen mtp anlegget nødt til å plassere anlegget på en mindre gunstig plass. Dette medførte at 802D låt som søppel i forhold til den i forhold svært optimale plasseringen de hadde før - noe som igjen medførte salg av denne perlen.

Nå er imidlertid nye komponenter kjøpt inn, i tillegg til at noe er beholdt. Det fine med disse komponentene er at de krever mindre plass, samt at jeg ikke har like dårlig samvittighet dersom jeg ikke klarer å gi dem de aller beste arbeidsbetingelser.
    Nå blir fokus å få skviset mest mulig ytelse og morro ut av et billigere og mer ugunstig plassert anlegg. Anlegget er nå et "freakshow" mtp på komponenters prisklasser o.l, men det får så være. Det viktigste er at det låter rått og at eiergleden er på topp!

Høytalere (i sort selvfølgelig):
    B&W DM683 front
    B&W HTM61 senter
    B&W DM685 bak
    SVS PC13 Ultra

Elektronikk:
    Transporteren er selvfølgelig beholdt
    EC AW400 er også beholdt
    Yamaha RX-V1800 (i sort)
    Sony Playstation 3

Jeg har nå hatt dette kjørende siden torsdag og har allerede målt og kalibrert mtp subintegrasjon og høytalerplassering. Jeg har sett mange filmer og hørt på mye musikk så jeg har dannet meg et godt inntrykk av hvordan den lydmessige tilværelsen vil bli fremover. Om en måneds tid, etter at høytalerne har satt seg lydmessig vil jeg også kjøre inn Inguz romkorreksjon på Transporteren for å se om dette fungerer like bra som i det forrige oppsettet.

Aaah! Helt rått! Fikk en ny opplevelse av å se på film eller? Ekstremt sjalu på den PC13

Gratulerer med ett kanon oppsett! Dette må være en konge erstattning...

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVSen ny?? kan ikke huske du hadde den tidligere.

Vi må selvfølgelig ha bilder

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har mye å si om anlegget prestasjoner, men jeg kommer til å drøye rapporten noen dager bare for å ikke gå i den vante fellen om å si for mye for raskt.

Men jeg kan på nåværende tidspunkt si at jeg har hatt negative og positive stunder samt at PC13 Ultraen er et helt ekstraordinært produkt, også i forhold til f.eks PB12 Plus/2 som jeg hadde før.

En mye mer detaljert beskrivelse av mine initielle inntrykk kommer om en stund.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vær grei da! Fortell littegranne i alle fall? Bittelitt? Værsåsnillmedsukkerpå?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeje, nå har jeg testet ytterligere og føler at ting har satt seg litt..
    På tide med en liten beskrivelse av lyden!

Yamaha RX-V1800:
    Denne kjøpte jeg på bakgrunn av at den skulle spille engasjerende, samtidig som det virket som om Yamaha sleit med minst bugs av samtlige HD-receiver leverandører. Jeg har også så vidt testet Denon AVR2808. Yamahaen overrasket meg virkelig. Den får denonen til å høres ut som en veik kylling i forhold, og da snakker vi når man kun bruker receiverne som pre. Forskjellene blir enda større når man tar i bruk effekttrinnene. Yamahaen spiller tungt, røft og med massivt mye hår på brystkassa! Akkurat slik jeg liker lyden. Den er også meget snill i øvre mellomtone noe som jeg selv mener kler all musikk. Man kan liksom skru opp og opp uten at lyden blir slitsom, bare tøft!
    Den har også virket helt smertefritt. Den er en lek og jobbe med og jeg har enda ikke funnet et eneste problemområde eller irritasjonsmoment.
    Nå som jeg ikke kan oppnå lydmessig perfeksjon passet Yamahaen perfekt inn i mest morro for penga kategorien, men den gjør seg absolutt ikke bort på seriøs musikklytting heller.

B&W DM685:
    Dette er de største stativhøytalerne i B&W's nye DM-serie og jeg bruker dem som bakhøytalere. Jeg hadde dem imidlertid fremme mens jeg ventet på frontene. De sto bare slengt oppå hver sin EC-monoblokk og jeg hadde forventet rimelig spak lyd i forhold til 802D som de erstattet direkte. Stor var overraskelsen imidlertid når det viste seg at klangbalansen er så godt som helt identisk som toppserien. Dvs perfekt i mine ører, totalt uten gnagingen i diskanten/øvre mellomtone som alt for ofte kjennetegner høytalere i denne prisklassen. Jeg har aldri hørt noen stativhøytalere spille så hårete og kraftig som disse på et sett EC AW400 monoblokker. Det er sant som det sies.... også stativ høytalere kan spille med skikkelig hår på brystkassa når de kobles opp mot seriøs elektronikk. Det var faktisk så bra at jeg vurderte å la være å ha DM683 foran og i stedet gå for 685 også i front. I etterkant er jeg glad for at jeg ikke gjorde dette. Jeg fikk SVS PC13 Ultra i hus før 683, så jeg eksperimenterte litt med å bruke 685 sammen med suben, og selv om jeg ikke brukte all verdens energi på dette så må jeg si at sub-integrasjonen på musikk ble mer sømløs med den mye større 683.

HTM61:
    Dette er en senter som er mye større og tyngre i virkeligheten enn den ser ut på bildene. Det er rett og slett en seriøs høytaler! Førsteinntrykket etter oppkobling var imidlertid elendig. Jeg trodde seriøst diskanten var defekt. Det hørtes ut som om det satt en sokk i høytaleren. Etter en times spilling var ting merkbart bedre og nå spiller den slik den skal gjøre. Jeg har faktisk aldri hørt større forskjell på en uinnspillt og mer innspilt høytaler. Den gjengir dialog klokkeklart og har foreløpig ikke vist antydning til stress. Denne har jo også B&W's berømte kantløse FST mellomtone, noe som høres!
    Et kvalitetstegn med denne var at jeg faktisk presterte å se nesten en hel film uten at frontene var på! Likevel oppfattet jeg lyden foran med bredde, dybde og presisjon. Det var bare bakgrunnsmusikken som var så merkelig lav... Selvfølgelig ble ting mye bedre når jeg fikk på frontene, men jeg ble likevel imponert over at senteren lurte meg nesten hele filmen, og at jeg kun oppdaget at frontene ikke var på når jeg plutselig la merke til at monoblokkene ikke lyste....

DM683, SVS PC13 Ultra og totalinntrykkene kommer senere... nå er det senga!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du snart våken igjen? ..

Spennende dette!

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om du har gått 100 000 ned i prisklasse, er vi fortsatt interessert i å se det velvalgte oppsettet ditt i ny formasjon

Bilder

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gøy lesing. Alltid spennende å foreta nedgraderinger som den du nå har gjorte, og virkelig morsomt når man får det til uten å miste lyttegleden i anlegget. Nå har jo billigseriene til B&W tatt et virkelig langt steg oppover med 683/684 serien, så de leverer varene i en helt annen liga enn 603/604 klarte.
    Gøy å lese om opplevelsene dine med RX-V1800. Dette er akkurat det samme som jeg opplevde når jeg testet denne mot 3808. Jeg vet ikke hva Denon gjør på film, men det mangler liksom endel sprut i senene, og dette får receiverene deres til å virke trauste.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kalibrering av EM-U 0404

Jeg har akkurat kjøpt meg et EMU 0404 USB lydkort men jeg finner ikke helt hvordan jeg skal kalibrere denne. Jeg burde vel koble min Main Out til Mic/Hi-Z/Line inngangen A eller B, ikke sant?
    Har du mulighet til å sende meg din kalibreringsfil, slik at jeg verifisere min når jeg er ferdig?
    Mic'en er ikke noe problem, der fant jeg en kalibrering fil på HomeTheaterShack.
    Takk!

Ellers: hvordan går det med hjemmekinoen din nå?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Jerome

Jeg kjører min E-MU ukalibrert av den enkle grunn at den har så godt som snorrett frekvensgang gjennom hele det hørbare spekter.

Kalibreringsfilene for lydkort er mer tiltenkt de tilfeller hvor ekstrem nøyaktighet er påkrevet, eller på dårlige lydkort med store frekvensavvik.

De +-1db det er snakk om her spiller ingen rolle i den forbindelsen vi bruker lydkortet i.

Forøvrig har jeg vært svært inaktiv på avforum en stund nå, men anlegget brukes meget aktivt for å si det slik!
    Skal se om jeg ikke kan komme sterkere tilbake senere med bilder og anna snacks!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører min E-MU ukalibrert av den enkle grunn at den har så godt som snorrett frekvensgang gjennom hele det hørbare spekter.

Kalibreringsfilene for lydkort er mer tiltenkt de tilfeller hvor ekstrem nøyaktighet er påkrevet, eller på dårlige lydkort med store frekvensavvik.

De +-1db det er snakk om her spiller ingen rolle i den forbindelsen vi bruker lydkortet i.
    Jeg kjørte et par målinger uten Kalibreringsfil så fant jeg en kabel som gjorde kalibreringen enkelt. Og det stemmer vel at EM-U kortet har svært lav frekvensavvik mellom 8Hz-20KHz. Utafor er del en del avvik men der hører jeg ikke noe så jeg bryr meg ikke så mye

Ellers jobber jeg med å få Inguz og DRC installert på min PC. Ser spennende ut!

Forøvrig har jeg vært svært inaktiv på avforum en stund nå, men anlegget brukes meget aktivt for å si det slik!
    Skal se om jeg ikke kan komme sterkere tilbake senere med bilder og anna snacks!
    Tror at det er flere som venter på et par bilder fra din side, ja :-P

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden jeg har skrevet noe her nå, men det er på ingen måte slik at interessen har falmet! Jeg har faktisk aldri vært ivrigere på film enn nå. Jeg må innrømme at HD-lyd og bilde har gitt filmtittingen et vanvittig boost. Ikke bare blu-ray, men også DVD-filmer. Har handlet filmer som en gal i det siste!

Det har imidlertid skjedd en endring siden sist:
    Senterhøytaleren har blitt solgt, og det kommer heller ikke til å komme noen erstatter i dagens anlegg!
    Den funket greit i form av at den bidro med fyldig og kraftig lyd med tydelig tale, men den viste vesentlige mangler på oppløsning og dynamikk. Dvs at lyden ble tam og med lite fres i toppen. Ovenfor nevnte jeg at den kom seg betraktelig etter første lytt, men den ble aldri helt kvitt "sokken" fra diskanten og opp. Jeg var bare ikke klar over dette før jeg prøvde med phantom senter og overlot senterjobben til DM683, rett og slett fordi jeg følte det var alt for lite sprut fra senteren. Vel, jeg må bare si at jeg fikk bakoversveis over hvor mye bedre det låt. Et helt annet nivå av dynamikk og endelig fikk stemmene skikkelig rasp og størrelse. Det var også deilig at hele fronten nå ble en helhetlig scene med seriøst stereoperspektiv slik som på musikk. Helheten i surround ble også mye mer sømløs med bare fire høytalere. Jeg vil faktisk gå så langt som å anbefale folk som vurderer HTM61 og bryr seg mer om lyden enn om matchende utseende å se andre steder etter senterhøytaler. Lyden er veldig bra fra bass opp til mellomtone, men fra øvre mellomtone og oppover til diskanten mangler det rett og slett nivå og dynamikk!

Er ikke sikkert dere husker det, men jeg kjørte også uten senterhøyttaler forrige gang jeg hadde surround, nettopp fordi jeg aldri fikk senterhøyttaleren til å bidra med noe positivt i forhold til phantomsenter. Det er samme opplevelsen denne gangen også, bare betydelig mye bedre. Det er en helt annen opplevelse å se film med lyden fra DM683 når de tar seg av senterjobben.
    Det kan jo også handle om prioriteringer da. For min del er selve lydkvaliteten, dvs dynamikk, evne til å få frem små detaljer og ikke minst evnen til å virkelig få frem nyanser og raspet i stemmer det aller viktigste med senterlyden. Jeg kan leve med at lyden ikke kommer helt fra senter om jeg ikke sitter helt i midten bare lyden er knall. Jeg kan imidlertid ikke leve med motsatt situasjon.

For min del blir en senter først aktuelt dersom den faktisk gjør senterjobben BEDRE rent kvalitetsmessig enn de to frontene. Forankring av senterlyden er en god nr 2 på prioriteringslista, og vil aldri komme foran selve kvaliteten på lyden. Jeg har ennå til gode å oppleve dette hjemme dessverre, men jeg er selvfølgelig alltid på utkikk.
    Jeg ser imidlertid virkelig behovet for en senterhøytaler dersom man ikke får plassert fronthøytalerne "perfekt" eller sliter med å få frem god holografi. Da blir det sjanseløst siden man aldri vil få lyden helt bra uten senteren.

Mine DM683 kjører som nevnt på AW400 og jeg er fremdeles lettere sjokkert over hvor bra de låter til å koste rett under 10k. Det eneste de mangler i forhold til skikkelige high-end høytalere er luftigheten som gjør stereoperspektivet til en 360 graders opplevelse, samt at selve rominformasjonen og den siste rest av oppløsning ikke er like god. Det er f.eks ikke så lett å høre små variasjoner i stemmebåndene som på 802D.
    Holografien med DM683 på EC blokkene er faktisk 95% på høyde med 802D. Dvs at de har en fortreffelig presisjon i plasseringen av instrumenter, sangere o.l i HELE lydbildet. Dvs i bredde og dybde. Dersom noen skulle ha problemer med å få frem dette på disse høytalerne er det definitivt plassering, rom eller elektronikken som er problemet!

For meg er det naturlig å sammenligne med da jeg eide Ikon 6, som var en av markedets beste høytalere i denne prisklassen for et par år siden. Sammenligningen blir jo selvfølgelig noe urettferdig siden jeg da kjørte med Denon AVR2807 inn i NAD M25 effekttrinn. Som noen kanskje har fått med seg misliker jeg Denon receiverne sterkt om dagen. Årsaken er at med begge Denon receiverne jeg har hatt, pluss den ene jeg har hatt hjemme til test (AVR2808 ), så har de på en magisk måte klart å drepe absolutt alt engasjement selv med effekttrinn fra "sprekere" produsenter. Stemmer låter tilbaketrukket og mangler dynamikk. Selvfølgelig var jeg glad og fornøyd dengang, men nå som jeg har prøvd langt heftigere ting og i mye større grad "vet hva jeg vil" så står det klinkende klart for meg at Denon aldri vil se sin plass i mitt rack lenger. Dette kan også være fordi jeg nettopp prioriterer området hvor Denon er svakest.
    Uansett, back to the point, DM683 er så mye bedre enn Ikon 6 dersom man har ekte naturlig og holografisk "high-end" lyd som sammenligningsgrunnlag at det nesten er morsomt at disse konkurrerer i samme prisklasse. DM683 forsvinner totalt i lydbildet, og har en meget sammenhengende og sømløs lyd med et stereoperspektiv jeg vil gå så langt som å kalle "perfekt" i prisklassen. Med Ikon 6 var det aldri noen tvil om hvor høytalerne sto, og det var utpreget klart at den hadde diskant, mellomtone og bass, og ikke greide på samme måte å samle dette til et naturlig lydbilde. Når det gjelder holografien vil jeg ikke uttale meg, siden jeg nå vet at jeg hadde mer å hente på selve plasseringen siden jeg ikke hadde høytalerne nøyaktig i en likesidet trekant som erfaringsmessig låter desidert best (selv om de var møysommelig plassert for å få best mulig lyd)
    DM683 hadde heller ikke spesielt god lyd der jeg plasserte dem først. Men dette endret seg radikalt i det jeg innså at de selvfølgelig krevde like møysommelig "kjærlighet" som enhver high-end høytaler. Dvs frem med målebåndet og justering på mm, både i bredde og vinkling innover.
    Nå skal nok også AW400 ha en stor del av æren for at det låter såpass. Disse klarer på magisk vis å trylle frem musikk av en annen verden i en helt annen grad enn noe annet effekttrinn jeg har hørt fra andre produsenter (jeg har ikke hørt så mye utstyr, så ikke bry dere så mye om dette utsagnet!)
    Jeg har imidlertid ett lite ankepunkt på DM683, kanskje ikke når jeg prøver å huske på hvilken prisklasse vi snakker, men likevel. Det er nemlig de 80 laveste hz'ene som jeg føler blir litt stresset og noe pudding i mitt rom (som sliter fryktelig i bassområdet, bare så det er sagt) Det blir rett og slett litt for mye. Her kommer PC13 Ultra inn i bildet! Dette er første høytalerkomponent jeg noensinne har vært borti som jeg finner totalt uten svakheter! Denne er betydelig strammere i fisken enn DM683, og med skikkelig tekstur og detaljering i hele sitt arbeidsområde! Den er lynkjapp med ordentlig punch også i mellombassen, noe jeg aldri fikk helt til med plus/2, selv om denne fungerte svært bra, men da med lavere delefrekvens. 80hz fungerer glitrende med pc13 ultra, mens plus/2 føltes for treg for dette og fungerte vesentlig bedre med 60hz delefrekvens.

Ellers går musikksignalet analogt fra den fremdeles eminente Transporteren, inn i Yamahaen og videre til AW400. Ikke helt optimalt siden AW400 foretrekker et balansert signal, men jeg synes slett ikke at Yamahaen ødelegger for musikken. Jeg kjører i Straight modus, siden jeg benytter sub'en i alle situasjoner (dermed utelukkes pure direct).
    Bare for å forsikre meg om at Yamahaen ikke forkludrer for mye som ren forforsterker kjørte jeg Transporteren direkte inn i AW400 (ubalansert, ikke balansert riktignok) og det var absolutt ikke snakk om noen betydelige forskjeller. Men nå skal det nevnes at jeg definitivt foretrakk å kjøre Transporteren via en god forforsterker (EC 4.8 ) da jeg kjørte rent stereooppsett. Via Yamahaen får jeg følelsen av at det skjer minimalt med signalet, mens via EC 4.8 så fikk lydbildet enda mer størrelse, fylde og pomp og prakt i mangel av bedre ord. Med andre ord så kan ikke Yamahaen erstatte en god forforsterker til musikkbruk, men den gjør i hvertfall ikke noe voldsomt galt med signalet som kommer inn. Jeg må også berømme Yamahen for det engasjement den spiller med. Oppsettet mitt spiller med skikkelig fokus og engasjement i mellomtonen, mitt viktigste område. Da kan jeg leve med (til jeg får meg eget rom en gang i fremtiden) noe mindre oppløsning og luftighet enn det ultimate en stakket stund. Men jeg må innrømme at f.eks Pioneer S-3EX frister, men det er uaktuelt før anlegget får bedre arbeidsforhold enn det har nå. Det var jo dette som var årsaken til at 802D ble solgt, så jeg må prøve å holde meg i skinnet. Jeg VET jo at det ikke kommer til å fungere optimalt i dagens situasjon (men fy flate så vanskelig det er å la være å falle for fristelsene....)

Uff, et langt innlegg, men jeg hadde jo flere måneder med posting å ta igjen

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det på tide med noen bilder:

marsboers stereo (nye bilder #1465)-anlegget-jpg

B&W DM683. En meget pen høytaler i mine øyne.
    marsboers stereo (nye bilder #1465)-venstre-ht-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-venstre-ht-blomst-jpg

Bakhøytalerne: DM685
    marsboers stereo (nye bilder #1465)-bakht-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-bakht-closeup-jpg

SVS PC Ultra (PC13)
    marsboers stereo (nye bilder #1465)-sub-1-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-logo-jpg

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Deretter har vi elektronikken

marsboers stereo (nye bilder #1465)-komponenter-jpg

Hjertet: En Yamaha RX-V1800!
    marsboers stereo (nye bilder #1465)-rx-v1800-jpg

Filmviseren: Sony Playstation 3
    marsboers stereo (nye bilder #1465)-ps3-jpg

Musikkavspilleren: Slimdevices Transporter (søren meg omtrent umulig å bli kvitt alt støv, uansett hvor mye jeg tørker og koster)
    marsboers stereo (nye bilder #1465)-transporter-jpg

TVen: En LG LCD-tv. Meget godt fornøyd med bildet på denne til tross for at den nærmer seg to år i alder.
    marsboers stereo (nye bilder #1465)-tv-jpg

Racket
    marsboers stereo (nye bilder #1465)-racket-jpg

Og selvfølgelig mine kjære monoblokker ved navn Electrocompaniet AW400 (NADA)
    marsboers stereo (nye bilder #1465)-aw400-2-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-aw400-venstre-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-aw400-yre-jpg

Helt til slutt et lite oversiktsbilde
    marsboers stereo (nye bilder #1465)-oversikt-jpg

Side 12 av 74 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •