marsboers stereo (nye bilder #1465) - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 74 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 1478
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Denne helgen kan jeg ikke, da får vi besøk :-(

Men neste helg ser lysere ut tror jeg. Skal si ifra asap hvis jeg kan !

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva? Ryker 802D ut??

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal inn for 802D ?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden tørr jeg nesten ikke se på, her spøker det!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det ikke snakk om å nedgradere litt da Marsboer? Uansett spennende å følge med

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Hva? Ryker 802D ut??
    Har vi andre mistet noe her? Jeg finner ikke noe som sier at marsboer skal bytte sin 802D.

Eller har du fått litt inside info Anfield ?

EDIT: Glem det, jeg så annonsen akkurat nå. Litt trist at du må selge disse fantastiske høyttaler

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg vist det kunne du fått kjøpt mine PSB'er Marsboer..:-D
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jasså, dere lurer fælt - men det er ikke noe mystisk. For det første må jeg ikke selge dem, men jeg føler det er det lureste på dette tidspunktet.

Det skyldes hovedsaklig det at jeg ikke har et eget rom til denne hobbyen og fremdeles bruker stua. Dette har gått fint til nå fordi jeg har hatt mulighet å herje akkurat som jeg vil, dvs at stua er innredet for å gi anlegget best mulige vilkår. Men nå går det som sagt mot andre tider med unge og greier, og første indikasjon på at dette var at vi nå skulle ha inn et spisebord som må stå i en del av stuen. Dette spiser ganske mye plass noe som medfører at anlegget må "komprimeres" og flyttes til en plass jeg vet ikke fungerer, uansett hvordan jeg vrir og vrenger på ulike plasseringsmuligheter o.l. Det er da for meg helt uaktuelt å sitte på et slikt anlegg hvor høytalerne ikke kan få den plassen og plasseringen de trenger for å spille optimalt. Siden jeg ikke ser noe lys i enden av tunnellen før om tidligst et par år, og da kun teoretisk, synes jeg det eneste fornuftige er å selge disse til noen som kan få mer glede av disse enn jeg. Hadde jeg hatt et eget rom hadde saken vært helt annerledes. Jeg er av typen som blir kvalm når jeg ser såkalte high-end oppsett på hifisentralen hvor man faktisk har plassert spisebordet MELLOM høytalerne sine og blir fornøyd med det. Dette er ikke et kompromiss jeg er villig til å inngå

Det blir imidlertid noe nytt også, men da noe jeg ikke trenger å ha dårlig samvittighet for å plassere litt ugunstig. Det er forøvrig ingen tvil om at erstatteren også blir B&W, f.eks B&W DM683. Ikke det at denne ikke også trenger all den omtanke mtp plassering o.l den kan få, men det er noe helt annet å gi en høytaler til 10k mindre optimale betingelser enn en til 100k.

Forøvrig så medfører nok dette at elektronikken også skal tilpasses dette, siden det blir litt søkt med elektronikk en den prisklassen på noen billige høytalere, men Transporteren skal definitivt forbli pga brukervennlighet, DAC-mulighetene og Inguz romkorreksjon. Mulig at jeg beholder AW400 også, dersom jeg føler behovet for mengder med krefter. Men de tar jo også mye plass og gjør oppsettet betydelig bredere. Dessverre for meg hadde ikke jeg noen planer om å bli familiefar på mange år da jeg kjøpte utstyret - men planer er jo til for å endres

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg føler meg triss i sinnet - at du skal måtte selge dem. Og mer og mer takknemelig for min hule på 40m2 hvor jeg vet at jeg kan putte inn hva jeg vil, uten at kona synes de dominerer - eller behøver å flytte dem p.g.a andre ting som skal stå der..

Som du sier bedre at noen andre får utnytte dem fult ut.. Ekte hifi-patriot det er du!

Intermediate KimSan sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fulgt tråden din omtrent fra starten av, og dette er en av drømme-oppsettene mine. Du har gjort en utrolig bra jobb, ser det ut som. -Derfor tar jeg spesiellt to ting tungt; At du skal selge anlegget, og at jeg ikke har råd til å kjøpe det...

-Samtidig tilsier det meg at du ikke vil overleve lenge på et anlegg til 10k

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det er nok korrekt. Blir nok en del høyere prisklasse enn 10k da, men likevel noe som kan tilby litt morro, uten at jeg trenger å dedikere hver eneste kvadratmeter av stua til formålet for å ha god samvittighet mtp utstyret

Spørs om ikke morrofaktoren blir større enn ytelsene på musikk i det neste oppsettet. Det frigjøres jo mildt sagt litt kapital nå, så jeg kan stort sett velge og vrake blant det meste. Har forøvrig ikke noen fastsatte planer enda, men vi får se, vi får se. Det morsomme blir jo nå å få best mulig lyd ut av et ikke-optimalt oppsett - så jeg gir meg ikke

Men det blir ikke mer high-end før jeg har et eget rom, noe som kanskje aldri skjer, og da spørs det om interessen er like stor da.
    Mitt største problem er om jeg skal beholde mine AW400 eller ikke. Jeg tror utsiktene for å få et salg til den prisen jeg vil ha er noe mørke, siden disse på en måte har havnet i ingenmannsland mellom NEMO og de "rimeligere" effekttrinnene.

Uansett så gjør to feite strømsterke EC monoblokker seg på hvilke som helst høytalere, også på et par high-end høytalere om f.eks 5 år - og også om det så skulle være CV (ikke aktuelt forøvrig ), men det blir en økonomisk ubalanse i anlegget jeg vanskelig kan leve med... Det eneste som er verre og leve med er at de går på billigsalg, noe jeg ikke kan godta

Det fine er at man får så mye "gratis" med forsterkeri som AW400. Det spiller musikk om de så er koblet rett på gulvplankene. Noe jeg har behov for fremover :-D

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Surt det der Marsboer Men godt å se at du er menneskelig selvom du har ett av AVforums råeste oppsett; Så selger du uten tvil pga av familieliv Det er jo en selvfølge men en vet aldri

Nekter du å gå fra B&W?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Nekter du å gå fra B&W?
    Selvfølgelig! Elsker jo lyden fra mine 802D, og da gjelder det jo å minimere tapet

Jeg hører mye på klassisk o.l og der er B&W meget bra i forhold til det lille andre jeg har hørt

Nå har jeg forøvrig bestilt meg et par slike (type EC selvfølgelig):
    ELTEK AS
    slik at jeg får testet AW400 på det nye jeg får etterhvert, som nok ikke kommer til å være velsignet med balanserte utganger.
    Jeg tror faktisk jeg skal trekke salget av AW400 inntil jeg har testet hvor stort savnet etter et skikkelig effekttrinn blir. Så får vi heller ta en revurdering om en stund. EC gjør noe magisk med lyden fra B&W uansett prisklasse, så det er ingenting å tape

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lyttet til AW400 ett par ganger, og hver gang har diskanten blitt totalt forvrengt på høyt volum.. Dette var på noen store høyttalere, type 2x12 + mellomtone og diskant som visst nokk kostet 40 000,- - Aldri hørt om merket though.

Har du hørt om dette Marsboer? Eller tror du det var tilfelle med den komboen jeg lyttet til?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Jeg har lyttet til AW400 ett par ganger, og hver gang har diskanten blitt totalt forvrengt på høyt volum.. Dette var på noen store høyttalere, type 2x12 + mellomtone og diskant som visst nokk kostet 40 000,- - Aldri hørt om merket though.

Har du hørt om dette Marsboer? Eller tror du det var tilfelle med den komboen jeg lyttet til?
    Diskanten var også noe Fidelity klaget over i en test de hadde for et par-tre år siden så vidt jeg har fått med meg. Dette var en tilbakemelding de tok svært seriøst hos de nye eierne. Mine AW400 er av den helt nye generasjonen som kom ut høsten 2007, dvs rykende ferske fra fabrikk. Disse har blant annet andre utgangstransistorer enn de litt eldre AW400.

Men for å ta det viktigste så har jeg aldri hørt problemer med anstrengthet på høyt volum. Snarer tvert i mot. De pøser på med krefter så brutalt at mine basselementer på 802D nok ville gitt seg lenge før forsterkene.

AW400 har et noe rufsete rykte pga den eldre versjonen, men den nyeste versjonen synes jeg er det bestlydende av alle EC's effekttrinn. Når jeg kjøpte effekttrinn sist så hørte jeg på absolutt alle EC trinn helt opp til NEMO, og jeg skulle ha de som låt best. AW400 sto ikke tilbake for NEMO i det hele tatt. Men testa ikke på digre høytalere som kanskje er meget vanskelige å drive på høyt volum. Med mine 802D har jeg aldri merket noen stressymptomer fra uansett volum i hvertfall (men så er ikke de så ille å drive heller)

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de av dere som eventuelt hadde tenkt dere oppover på en demo fremover, så håper jeg at dere har forståelse for at det ikke blir noe.

Utstyret forsvinner langt fortere enn jeg hadde forventet i disse prisklassene. Det er heldigvis fordelen med å kjøpe utstyr som appelerer til veldig mange.

Foreløpig er EC 4.8 og Black Magic kablene solgt. I tillegg er det flere interesserte på høytalerne, men de trenger naturligvis litt betenkningstid.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gikk fort gitt Da blir det vel ikke lenge før vi ser noe nytt her da ?

Forresten, muligens litt frekt, men er det gratulasjoner som er på sin plass når det gjelder familiefronten ?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Det gikk fort gitt Da blir det vel ikke lenge før vi ser noe nytt her da ?

Forresten, muligens litt frekt, men er det gratulasjoner som er på sin plass når det gjelder familiefronten ?
    Hehe, gratulasjoner er ok, men det er ikke før i juni det skjer
    Spisebord imidlertid - skjer om få dager... :twisted:

Spørs om jeg ikke skal trappe ned avforum litt også kanskje. Bruker alt for mye tid her... Men nå ser jeg faktisk frem til å begynne på nytt med kalibrering o.l. Jeg synes det er noe av det morsomste med denne hobbyen :-D
    Skulle ønske jeg hadde en projektor også.. Ikke bare for å se film - men for å lære å kalibrere den

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig ironisk å skrive i avforum at man bør trappe ned avforum... omtrent som å si at man burde slanka seg litt med en feit burger i hånda

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da gratulerer jeg Angående nedtrapping, så er det enkelt å si det, lett å prøve. Umulig å klare

Side 11 av 74 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •