twelve's "surround"-oppsett: Ut med B&W, Samsung OG Rotel.. Hva blir igjen? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 44
    Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I dag kom det jaggu en kompis på besøk...

Litt komisk hvor små både AX2AS og C272 blir i forhold til Rotel RB-1090!!
    Har drevet og fundert litt på 2xRotel RB-1070 i det siste, så var innom Tonart og lufta litt ideer..
    Uansett hadde de ikke 1070 inne, men jeg ble derimot lurt til å låne med meg 1090 over helga..

Og jeg har bare en ting å si, herre jemini!! FOR EN FORSKJELL!
    Det er jo helt latterlig!
    Jeg ler litt inni meg selv når jeg tenker på at jeg sto å lytta på HFK på disse B&W 604 S3 med Nad C372 og 2x150w.

Trodde ærlig talt at jeg hadde nok effekt med det oppsettet som jeg hadde, men den gang ei.. Snakk om at 604'ene våkna til liv da!
    Dette var en forandring jeg ikke hadde forventa i hele tatt, snakk om å bli tatt på senga..

Så nå blir vel det store spørsmålet hva man skal ta seg til. Hva tenker folket rundt 2x1070 vs. 1090?
    Brokobling av 1070 er vel kanskje ikke så smart på 604, men tenker å eventuelt fremdeles kjøre bi-wiring da? (Venstre effektkanal kjører subber og høyre tar diskant/mellomtone?)

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av twelve
    I dag kom det jaggu en kompis på besøk...

Litt komisk hvor små både AX2AS og C272 blir i forhold til Rotel RB-1090!!
    Har drevet og fundert litt på 2xRotel RB-1070 i det siste, så var innom Tonart og lufta litt ideer..
    Uansett hadde de ikke 1070 inne, men jeg ble derimot lurt til å låne med meg 1090 over helga..

Og jeg har bare en ting å si, herre jemini!! FOR EN FORSKJELL!
    Det er jo helt latterlig!
    Jeg ler litt inni meg selv når jeg tenker på at jeg sto å lytta på HFK på disse B&W 604 S3 med Nad C372 og 2x150w.

Trodde ærlig talt at jeg hadde nok effekt med det oppsettet som jeg hadde, men den gang ei.. Snakk om at 604'ene våkna til liv da!
    Dette var en forandring jeg ikke hadde forventa i hele tatt, snakk om å bli tatt på senga..

Så nå blir vel det store spørsmålet hva man skal ta seg til. Hva tenker folket rundt 2x1070 vs. 1090?
    Brokobling av 1070 er vel kanskje ikke så smart på 604, men tenker å eventuelt fremdeles kjøre bi-wiring da? (Venstre effektkanal kjører subber og høyre tar diskant/mellomtone?)
    Hva med 2 stk Parasound NewClassic 2125 eller 1 2250? Spiller meget tøft på B&W.
    Globe her på AVF har akkurat byttet ut sin 1090 med en 2250. Koster 14K veil. Er absolutt verdt en test.
    Power consuption på 1000 Watt. Kraftig sak til å være oppgitt til 2x250wW i 8ohm

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mskjold
    Anbefaler at du også tester ut RB-1080 før du evt bestemmer deg for amp. Hadde RB-1080 på BW 604 S3 en god stund og RB-1080 hadde god kontroll på høytalerene. Mellomlegget kan du bruke på noe annet snacks i anlegget.
    1080 sier du, den er vel oppgitt til 2x200w?
    Kjører jo tross alt med 2xNad C272 nå, som i teorien skal gi 2x300w?
    Med tanke på den forskjellen som jeg opplever fra de 2x272 opp til 1090, så veit jeg ikke om jeg er så sugen på å gå noe NED i effekt..?

Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Hva med 2 stk Parasound NewClassic 2125 eller 1 2250? Spiller meget tøft på B&W.
    Globe her på AVF har akkurat byttet ut sin 1090 med en 2250. Koster 14K veil. Er absolutt verdt en test.
    Power consuption på 1000 Watt. Kraftig sak til å være oppgitt til 2x250wW i 8ohm
    Hmm.. Spekulere spekulere. Merker jeg ble veldig rådvill nå, hadde som sagt alltid trodd at disse Nad'ene var "nok" Og 2x1080 begynner kanskje å bli overkill også? Hvertfall for kontoen!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Med tanke på den forskjellen som jeg opplever fra de 2x272 opp til 1090, så veit jeg ikke om jeg er så sugen på å gå noe NED i effekt..?

Hmm.. Spekulere spekulere. Merker jeg ble veldig rådvill nå, hadde som sagt alltid trodd at disse Nad'ene var "nok" Og 2x1080 begynner kanskje å bli overkill også? Hvertfall for kontoen!
    Er ikke meningen å villlede deg, men 2 stk 1080 er bortkastet penger. Men kun for den ene da
    Holder massevis med en.

Newcomer mskjold sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke NAD C272, men anbefaler allikevell å teste en RB-1080 før du bestemmer deg. Watt er ikke alt.

Selvfølgelig om penger ikke spiller noen rolle så er det jo bare å klemme til med RB-1090. Uten at jeg er sikker på om du vil merke noe annet en marginale forskjeller.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Lydsignaturen er nok så lik på 1080 og 1090. Har hatt begge på trådstarters HT.
    1090 er jo 2 stk 1080.
    Men enig med mskjold her. Prøv ut 1080 om du har muligheten. Det er en topp forsterker.
    Men ikke glem PS da. NC 2250 har også noe mer futt enn 1080.
    Men begge disse holder i massevis.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Globe har også hatt både 1080 og 1090 på 604S3.
    Han pr dags dato en NC 2250. Kanskje han kan bidra med litt med sin erfaring i denne tråden.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Globe har også hatt både 1080 og 1090 på 604S3.
    Han pr dags dato en NC 2250. Kanskje han kan bidra med litt med sin erfaring i denne tråden.
    Hmm ja spørs om jeg må dra han inn hit også gitt..

Lydsignaturen er nok så lik på 1080 og 1090. Har hatt begge på trådstarters HT.
    1090 er jo 2 stk 1080.
    Men enig med mskjold her. Prøv ut 1080 om du har muligheten. Det er en topp forsterker.
    Men ikke glem PS da. NC 2250 har også noe mer futt enn 1080.
    Men begge disse holder i massevis.
    NC'en er ikke glemt, var litt og titta på bilder av den i sted..

Sitat Opprinnelig postet av mskjold
    Kjenner ikke NAD C272, men anbefaler allikevell å teste en RB-1080 før du bestemmer deg. Watt er ikke alt.

Selvfølgelig om penger ikke spiller noen rolle så er det jo bare å klemme til med RB-1090. Uten at jeg er sikker på om du vil merke noe annet en marginale forskjeller.
    Får vel tusle nedpå Tonart og høre om de har 1080 inne.
    Du/dere sier watt er ikke alt, men når 1090 med sine 2x380w leverer ett så enormt mye mer fyldig lybilde og ikke minst vanvittig mye mer bass enn C272'ene sine 2x300w, så blir jeg ærlig talt litt spekulativ til hva 1080 med 2x200w klarer.. Men er jo mulig jeg er litt hjernevaska her. Det beste hadde jo såklart vært om Tonart har en 1080 stående

Og merk; Dette kommer fra en som for ett drøyt år siden hadde elkjøp-anlegg til en totalkostnad av 6000,- og ikke brydde seg om kabeltyper eller noe som helst..

Har en kompis som synes jeg har blitt sinnsyk for lenge siden ang hifi og stereo, og han bare fnyser av det meste jeg sier Til og med han hørte forskjellen på forsterkerne, og syntes det hørtes ut som helt andre høyttalere..

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro du merker forskjell fra nad til rotel ja, ikke bare når det gjelder strøm, men en helt annen type lyd som kommer ut. I mitt tilfelle da jeg hoppet av nad karusellen for ca 2 år siden så merket jeg at nå var ikke musikken i høytalerne lengre, men sto i stua mi og spilte. Så det er sikkert ikke bare strømmen som avgjør, men også lyd filosofien til de to merkene.

Tror jeg henger meg på resten av gjengen som sier prøv Parasound, har en teori om at de fleste høytalere har godt av å bli testet en eller annen gang på skikkelige amerikanske muskler

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Vil tro du merker forskjell fra nad til rotel ja, ikke bare når det gjelder strøm, men en helt annen type lyd som kommer ut. I mitt tilfelle da jeg hoppet av nad karusellen for ca 2 år siden så merket jeg at nå var ikke musikken i høytalerne lengre, men sto i stua mi og spilte. Så det er sikkert ikke bare strømmen som avgjør, men også lyd filosofien til de to merkene.

Tror jeg henger meg på resten av gjengen som sier prøv Parasound, har en teori om at de fleste høytalere har godt av å bli testet en eller annen gang på skikkelige amerikanske muskler
    Kan si Parasound har en varm og fyldig lyd. Spes godt driv i bassen og nedre mellomtone. Dette synes jeg bidrar til å løfte lydbilde. NC ligger jo også i samme pris klasse som bla Rotel.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mitt tilfelle ville jeg valgt Parasound før Rotel, men det er og blir en smakssak.

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halla folkens...her hagler det med innspill ser jeg...det er BRA!!

Jeg har nå fått lyttet endel til Parasound NC 2250.....og selv etter at placeboeffekten har lagt seg kan jeg si meg strålende fornøyd med denne.

Jeg synes at noe av den "plagsomme" harde diskanten 604 gir fra seg ved pådrag har blitt redusert etter at PS fikk gi sin effekt. Den er der fortsatt med ved hard pådrag, men jeg mener å høre et noe mer varmt lydbilde fra PS enn hva Rotel bidro med. Da jeg skiftet fra 1080 til 1090 Rotel, var ikke forskjellen i lydbildet så veldig mye å snakke om, der var vel placeboefekten mer dominerende...1090', e diger :-)

Du må mer enn gjerne ta deg en tur for å lytte på mitt oppsett, og du kan også få låne med deg min nyervervede NC2250 om du ønsker å lytte på ditt eget oppsett! - anytime -

JEG ville (og har) valgt PS :-)

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da er 1090'en pakket bort og klar for hjemreise.. :cry:

Sitat Opprinnelig postet av Globe
    Da jeg skiftet fra 1080 til 1090 Rotel, var ikke forskjellen i lydbildet så veldig mye å snakke om, der var vel placeboefekten mer dominerende...1090', e diger :-)

Du må mer enn gjerne ta deg en tur for å lytte på mitt oppsett, og du kan også få låne med deg min nyervervede NC2250 om du ønsker å lytte på ditt eget oppsett! - anytime -
    MEN, mulig jeg må ta deg på ordet der Globe! Dvs svinge innom hos deg og lytte litt på den NC'en, du har vel fremdeles 604S3? Litt vanskelig å henge med på oppgraderingskarusselen din

Og ikke minst, utveksle litt meninger om både 1070, 1080 og 1090
    Når er du hjemme??

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da er 1090'en pakket bort og klar for hjemreise.. :cry:

MEN, mulig jeg må ta deg på ordet der Globe! Dvs svinge innom hos deg og lytte litt på den NC'en, du har vel fremdeles 604S3? Litt vanskelig å henge med på oppgraderingskarusselen din

Og ikke minst, utveksle litt meninger om både 1070, 1080 og 1090
    Når er du hjemme??

Heisann.........du sender 1090 tilbake?? Ja ja....hva skal jeg si......ta deg en tur du.....her står 604s3 koblet opp i mot Parasound NC-2250. Fikk også inn en NC-2125 i dag, skal biampes opp i mot senterkanalen! :-) Jeg er hjemme f.eks. lørdag og søndag, regner med at Logitech Transporter kommer hit på fredag eller lørdag DET blir OGSÅ stas ..... så har du tid så sett gjerne av tid til helga...så kan vi ta en lyttesession!!

PS. Jeg mangler sub! Plus/2 er solgt og levert. 2 stk. SVS Tuber skal inn.....om ikke lenge ;-)

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden Globe driver å river kjøkkenet for tiden (eller var det pusse opp? ), så rakk jeg aldri å stikke innom for en liten demo. Resultatet står nå i stua..

Dette er DIN feil Globe, hører du!

Forøvrig har jeg lånt ett par Energy stativ-høyttalere av en kompis, som jeg nå har plassert bak. Skal teste litt plassering og forskjellig, finne ut om det er noe poeng å investere i bak-høyttalere i denne møkkastua!

Stikk gjerne innom kino-profilen'en min Bedre bilder kommer når finner en kar med kamera.. Spørs om jeg må kjøpe ett selv snart

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer, bestandig morsomt med oppgraderinger.

Skal ikke mangle på strøm nå ihvertfall.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Grattis Dette blir jo bare velstand

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he..er nå i oppbyggingsfasen av kjøkkenet he he...ferdig neste helg!

Grattis så mye!! Detta blir storveis!! Gi oss noen inntrykk når du har lyttet litt!! :-)

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel RB-1090 leverer strøm i hvertfall, det er det ingen tvil om.
    Har dog aldri følt at stereoanlegget har "passet inn" på stua etter at jeg flytta inn hit, og har savna lyden som var i den gamle kjellerstua..

Er vel ikke til å stikke under en stol at jeg har ei litt vanskelig stue, og at ht-plasseringen min er langt fra optimal..
    Legger ved noen bilder for illustrasjon;

Nå har jeg derimot irritert meg grønn over dette i snart ett år, spesielt siden jeg aldri har testa ut noe annet siden jeg flytta inn hit..
    Så med nyinnkjøpt Dire Straits-cd i hånden, begynte jeg å slenge rundt på sofaer i kveld..

Resultatet kan bivånes her;

Ht'ene har nå fått en rett vegg bak seg, og to-seteren står der tv'en sto før..
    Har ikke tenkt igjennom så mye plassering av hverken elektronikk eller tre-seter enda, men en ting er hvertfall sikkert:
    Enten så er det veldig mye placebo-effekt inn i bildet her, eller så har dette veldig mye for seg.. :-?

Må vel teste litt mer utover kvelden før man avgjør noe.
    Trenger vel uansett nye av-møbler om dette skal gjennomføres..

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok bare over ei uke før jeg klarte å rote i land noen bilder.
    Er ikke helt fornøyd med åssen de ble, mulig jeg må prøve i dagslys i morra istedet..

Nye bilder kan uansett beskues her; http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/twelve

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •