Znakemaster's Hjemmekino - Update: Nye bilder

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Znakemaster's Hjemmekino - Update: Nye bilder

Her er liste av utstyret mitt som også kan finnes på Profilsiden min med bilder:
    AVforum.no - znakemaster's hjemmekino

Projektor: BenQ PE8720

Lerret: DreamScreen DynaGrey AutoManual 92"

Spill:
    Xbox 360 Premium med Gears Of War Faceplate
    Sony Playstation 2
    Nintendo Gamecube

Lyd: LG DVD 5.1 Home Cinema Surround

Fronthøytalere: JVC SPX 990

DVD: LG DVD Spiller 576i

Pro Design Tv Bord

Har hadd projektoren nå i straks to måneder, men nylig på tirsdag fikk jeg lerretet som jeg hadde planlagt så nå er jeg rimelig fornøyd med kinooppsettet slik som jeg har det akkurat nå. Vil bare si at det jeg har testet med projektoren til nu med lerret det viser bare hvor sinnsykt bra BenQ 8720 egentlig er og hvor mye jeg har gådd glipp av ved ikke å ha hadd Lerret før nå. Å bruke veggen som lerret til nu har bare vært en nødløsning siden jeg ikke har hadd noe lerret eller ikke har giddet å fikse noe rullegardin, men når jeg nå ser kvaliteten på ett høyt kvalitets "dreamscreen" (som etter å ha brukt veggen i to måneder faktisk er en drøm :-D ) så hvist lerretet mitt en dag blir ødelagt ville jeg ikke brukt veggen engang i nøden.

Dessverre når vi endelig fikk opp lerretet så var det så sent så det var kun småklipp som første scenen i matrix reloaded og angreps-scenen i pearl harbor blandt annet som jeg har rukket å teste.
    Til å hjelpe meg først å få opp lerretet hadde jeg en av mine godt voksne brødre. Vi plagdes en del med verktøy som ikke dugde helt, men onkelen min som jeg vil gi stor takk til han har vært snekker hele sitt liv så når han kom dit så tok det ikke mange minuttene før lerretet hang godt og stabilt på plass.

Som flere faktisk har kommentert til meg og som jeg faktisk er enig i selv så har jeg Veldig lyst til å oppgradere lyden i kinoen min, akkurat nu så er lyden i kinoen min medium minus kanskje, lyden forran er ganske bra, men lyden bak er ganske dårlig, lurer på om den DVD spilleren jeg har egentlig tåler å kjøre så store høytalere. De gir iallefall god lyd og kjører dem ikke så høyt at det skremmer noen. Dem er nu god til film og grei til musikk, men ikke noe spesielt. Dessverre at jeg ikke kan ta meg mere råd enn det jeg kan nå, vurderte nesten å søke finansiering til annlegg, men det trur jeg ikke...

Akkurat nu så er jo innkjøpslisten min ganske Klar å den ligger jo på profilen min også og den setter jeg også faktisk i prioritert rekkefølge ettersom Playstation 3 er neste investering. Så er det kinotepper og skinnstoler, men annlegg det er absolutt planlagt det også og håper absolutt at det blir noe av det etterhvert, men da blir det iallefall ikke før etter sommeren.

Iallefall så har jeg på den positive diden fådd nu i leiligheten ett skap som jeg skal modifisere med nye hyller til utstyrshylle med projektor på toppen så får jeg det gamle bordet som tar altfor mye plass ut av huset .
    Hvet ikke når det projektet er ferdig, men burde ikke ta så altfor lang tid, men håper iallefall å få nye og ikke minst Bedre bilder opp på siden så fort som mulig.

- Legg Gjerne igjen Kommentar, Znakemaster

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva Skjer Med Store Bokstaver A?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, overdriver kanskje litt med SToRe BokstAver både her og der :-D hvis det er det du mener...

edit: fikset teksten nå, var kanskje litt trøtt tidligere i dag

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fornøyd nå som du har fått lerretet da Znake ?
    Blir bra dette skal du se. Ang SkRivingen din, så er vel ikke dette noen etterlatenskaper etter en svunnen Irc tid?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk Kalibrert bilde rimelig godt i går både til farger etter DVE og kalibrert projektoren rett til lerretet, men er litt redd slik æ var før æ bestilte lerret at æ kanskje har bestilt ett som er noen cm for stort. Når æ målte bilde inntil veggen så klarte jeg fint å få 2m plus noen få cm, men med lerretet hengede 3-4 cm fremfor veggen så blir det verre så det er ikke 100 % Perfekt. det er noen små kanter på siden, men det er ikke noe som faktisk egentlig merker med tanke på størrelsen på resten av bildet.

Hvis æ ikke klarer å innstille bildet perfekt etthvert etter lerretet så blir eneste løsning hvis jeg skulle ville gjøre noe drastisk for å dekke hele bildet å stifte fast Lerretet til veggen, men da ville ikke opptrekksfunsjonen kunne brukes lenger så trur ikke jeg vil gå for den "egentlig"

DVE var faktisk meget Interessant å gå igjennom å høre på, men ettersom han ble ferdig å prate og æ sku finne selv på platen kor æ skulle gå for å komme meg frem så ble det verre, men æ kan tenkte meg at e ikke den første som har hadd det problemet. En kompis av meg sa at han hadde også kjøpt DVE, men han sa det var for slitsom for å gå igjennom :-D . Pytt Pytt, iallefall en halvtime senere med justering i sofakroken sammen med kjæresten ved siden av så ble det ganske bra, her er foresten det jeg kom frem til og bruker til film:

Cinema Mode
    Contrast: 0
    Brightness: -1
    Color: +6
    Tint: +1
    Sharpness 0

Kjører foresten via s-video kabel, men synes likevel at bildet på mange filmer vises "knivskarpt" selv om det er vanlig dvd. Kjøpte foresten en ny film billig, Venom fra "2005", var ganske grei, mange scener altfor overdrevet, men ok film til å se med dama

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fådd perfektet innstillingene på projektoren seperat til både DVDen til filmtitting og Xbox 360 til spilling. Begynte faktisk også endelig å spille Gears of War på fredag, det var dritstilig, kjøpte også Splinter Cell Double Agent med det samme og har spilt det også endel nu, begge er meget bra i sin egen stil...

Så foresten også Final Fantasy the Advent Children i går kveld på dvd, den var også meget bra, synes CGI dataanimeringer var Superb. Overall vil jeg gi den en terningkast 5 av 6 for god historiefortelling, nydelig film med nydelige scener og pene data-animerte damer, men historien han om Final Fantasy 7 og det som skjer etter det spillet så det er en fordel hvis du har spilt spillet, men du kan jo se en Video som er på DVDen om hva som skjer så passelig i spillet, men ettersom den gikk så fort igjennom og var på over 20 minutter orket jeg ikke dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå har jeg plassert utstyret i en fin og grei skap-nedredel som jeg bruker uten toppen. Har fådd DVD spilleren og Xbox 360en og projektoren tilkoblet og så at det var passelig plass til PS2 og muligens gamecube også, får se om ikke det også blir koblet opp igjen. Har foreløbig plassert PS2en og GCen i hver sin pose i ett skap på datarommet.

Nu som jeg har fådd ordnet utstyrskomoden så trenger jeg bare å få sofaen og storbordet ut av leiligheten og inn med noen stoler som ikke tar så mye plass

Planla foresten også å bruke gårdagen til å spille Gears of War på 360, men ettersom jeg begynte å rydde å ordne så ble det aldri noen spilling. :-?

Har veldig lyst å fikse bilder, men vil gjerne få ryddet opp så godt som mulig, få ut av leiligheten det som ikke skal være der osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg endelig i dag fådd ut noen MEGET pene bilder av kinoen min på profilen min,
    noen feedback hadde vært fint, Positivt og Negativt, er fullt åpen for kritikk,
    så hvis du ikke enda har gådd å sedd så stikk å se :-D

Znakemaster Cinema

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har endelig nu fådd bestilt meg Molton Kinoteppe til å dekke Vinduene mine for å skjule for lys nu for tiden. Har jo også planer om å kjøpe Teppe til å ha inne også for å dele opp rommet mellom Stuen og Kjøkkenet, men ettersom prisen på Molton så får dette vente foreløbig inntil videre, lyset var det viktigste "irritasjonsfaktoren" å bli kvitt.

Sitter også vurderer å kjøpe en ny LCD-TV til bruk bare til Gaming og diverse nedlastet divx serier og slikt for å slippe å måtte kjøpe ny Lyspære til Projektoren med det samme.

Kunne tenkt meg enten denne på grunn av den greie Prisen:
    Sony Bravia 32" V2000

Eller hvis jeg skal gå opp til 40" så blir det kanskje denne for 1080p,men da må Playstation 3 Planene vente en stund:
    Sony Bravia 40" W2000 1080p

Har hadd en Søppel Hyundai TV og 2 middel ok Samsung TVer så etter å ha sedd Kompisen min sin Sony TV og hvor bra 720p og 1080i Bildebehandling det var på den så nu Ditcher jeg Samsung og alt annet og setter min lit til Sony. :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •