Endelig er min hjemmekino på vei!

Jeg er en gutt på 19 år, liker god lyd, har Rockford Fosgate Power anlegg i bilen min. Men nå skal vi vell snakke om hjemmekino her kanskje :-D

Til jul fikk jeg et par Focal Chorus 826V + en Yamaha RX-V659 Receiever av min kjære mor, det var starten på min hjemmekino. Alt er kjøpt hos fantastiske HiFi Huset i Bærum ved Andre.

For dere som ikke kjenner Focal Chorus 826V kan jeg fortelle at det er en høyttaler med
1x 1" Diskant, laget av en blanding av Alu og Magnesium.
1x 6,5" Mellomtone av Polyglass.
2x 6,5" Bassere av Polyglass.

De spiller meget godt. Klart og høyt uten den plagsomme "hylende" diskanten i ørene. De har grei bass, men den går ikke veldig dypt så en sub kommer etterhvert, men bassen er grei nok til at sub ikke er første prioritet. Høyttalerene har en elegant pianolakk finish i midten, mens det er mokka farget tverrstripet tre på sidene. Grillen har en "V" form og "spisser" seg ut mot midten. Veldig sexy :-D (Legger ved Focal's eget bilde av høyttaleren)

Forsterkeren er som sagt en Yamaha RX-V659, denne yter 7x100W RMS i 8 ohm. Jeg har kobblet den ned i 6 ohm så nå yter det litt mer. Den har finish i børstet stål. Masse forskjellige instillinger og lydprogrammer. For de som er interessert kan dere besøke: Yamaha Online - Yamaha Elektronik Europa GmbH
Hvis dere trykker på linken kommer dere rett til siden hvor det står om min Receiver, her står alt om hva den gjør og kan! :-D
Legger ved et bilde fra Yamaha sine sider.

Planene nå fremover er litt uklare, jeg vurderer enten en prosjektor; Hitachi PJ-TX300 Cine Master eller en LCD TV; Samsung LE40S71B. Er veldig usikker, noen som kan komme med anbefaliger?

Når den visuelle delen er på plass kommer det en Focal Chorus SW 800V sub, deretter en Focal Chorus CC 800V center, så et par Focal Chorus 807V bakhøyttalere.

Det kommer bilder etter hvert når jeg får tatt noen :-D

Håper dere liker planene mine og kommer med hyggelige innspill og forslag til TV - VS - prosjektor. Vil gjerne ha forslag til andre produkter i TV/Prosjektor kategorien, maks 15 000,-

Hilsen Anders