Flatengs hjemmekino... K2 solgt, Klipsch på plass! - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 152
    Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du har sikkert skrevet det tidligere i tråden din, men hva skal ta over for 1092?

Fortsatt fornøyd med nye prosessoren?

A.

Active Flateng sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Paddington
    Kom med opplevelsen av 1570 da
    Lurer på en sånn selv.
    Er fornøyd med 1570. Et klart hakk opp fra Denon 3808 og Marantz 8002. Den gjør en meget god jobb med prosesseringen av film lyd, også er den heller ikke dum på musikk. Men vet at Rotel kommer med en større prosessor mot slutten av året 1580, så blir spennende og se hva den kan by på. Det blir vel den som er arvtageren etter 1098 tenker jeg.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Du har sikkert skrevet det tidligere i tråden din, men hva skal ta over for 1092?

Fortsatt fornøyd med nye prosessoren?

A.
    Beholder nok en 1092 til subbene, men jeg vurderer 2 stk McIntosh 275 til toppene. Men det er lagt litt på is nå om dagen, har noen andre oppsusingsplaner som koster noen kr.
    1570 se svar på innlegg over.

Newcomer kmell sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rotel Rsp 1570

Hører Rotelen er kommentert såvist her. Har lenge sett etter en prosessor i den prisklassen som kan overta for min etter hvert tilårskomne Parasound. Har brukt prosessor i blu-ray spilleren og 5.1 inn til forsterkeren. Rotelen sliter visst med noen småbugs, kan dere som har kjøpt vidunderet fortelle litt?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kmell
    Hører Rotelen er kommentert såvist her. Har lenge sett etter en prosessor i den prisklassen som kan overta for min etter hvert tilårskomne Parasound. Har brukt prosessor i blu-ray spilleren og 5.1 inn til forsterkeren. Rotelen sliter visst med noen småbugs, kan dere som har kjøpt vidunderet fortelle litt?
    Ble testet i siste Hjemmekino utgave om det er av interesse.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kmell
    Rotelen sliter visst med noen småbugs, kan dere som har kjøpt vidunderet fortelle litt?
    Har akkurat fått min Rotel 1570 (sammen med Rotel 1575) og så langt er erfaringene mine veldig gode. Nå har jeg ikke noe særlig HiFi/Hjemmekino før, så er kanskje ikke rette personen til å vurdere.
    Brukervennligheten er det så der med. Menyene er begrenset og for å få OSD menyen opp måtte jeg bruke et tips fra et annet forum om å ta ut batteriene til fjernkontrollen og sette de inn igjen. Dersom jeg bruker Harmony one remote til logitech fungerer alt så meget bedre.

UPDATE: Fant ut av problemet beskrevet under ved å gå inn på menyen Video/HDMI og endre fra default 480p.

Sliter med et problem som kanskje noen andre har løst.
    Har Xbox360 koblet til med komponent (har den første versjonen som ikke har HDMI ut), men får bare 480P på bilde. Forsterkeren har HDMI ut til projektoren EPSON TW-5000.

Xbox360 rapporterer at den er i 720P modus, mens projektoren rapporterer at bilde er 480P. Ifølge dokumentasjonen til Rotel, så forstår jeg det slik at den skal kunne motta 720P på komponent og sende dette videre til 720P på HDMI ut. Noen ide?
    (ser ikke ut til å være HDMI kabel til min versjon av Xbox360, den de har krever at du allerede har HDMI utgang (hjelper bare med om du vil splitte optisk lyd ut)).

mvh
    Dagfinn

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAr du prøvd og sette HDMI/video til 720p på rotelen? Har selv gammel 360 og kan prøve dette selv senere i dag.

Jeg har ingen problemer med å få opp OSD på skjermen uansett hvilken oppløsning jeg bruker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk det tilslutt gjennom HDMI/Video menyen. La inn en oppdatering på den originale posten min, men ser nå at det ikke var helt opplagt hva den refererte til.

Hadde forventet at Rotelen selv automatisk så hvilket format signalet kom inn på komponent og sendte tilsvarende ut via HDMI, men det er ikke noe stort problem.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Branntiløp i kinoen i kveld=((((((

Opplevde noe litt skremende i kveld. Hadde akkurat sett ferdig en film og skulle skru av annlegget. Da jeg skulle gå ut så hørte jeg en summe lyd som jeg ikke likte. Fant ut etterhvert at det kom fra motoren til lerret. Et par sekunder senere så jeg at røyk veltet ut fra åpningen i taket. Løp som fy opp for å skru av sikringen til stua. Løp ned igjen og så at røykutviklingen ga seg.. Puh... Ser heldigvis ut til at det har godt bra, men lerretet skal ned og ut av huset mitt ASAP i morra. Skal nok også ta en liten tlf til de som jeg kjøpe Dreamscreen lerret mitt av gitt...:evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Auda, kjenner igjen den følelsen der. Har selv opplevd noe lignende og det setter en liten støkk i deg. :-?
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra det gikk bra. Det kunne jo godt så mye verre. Var det en elektrisk brann mener du?

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde heller ikke vært i tvil om å få skvipet ut av huset så fort som det. Man kan leve i troen på at det ikke ville begynt å brenne, at motoren tok kvelden sammen med litt røyk, men brann spøker man ikke med.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff, jeg grøsser hver gang jeg hører om brann i elektriske apparater, det er jo så utrolig uforutsigbart. :evil:

Enda godt at det gikk bra

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lerret er innbygget i taket så det er ikke bare bare og ta det ut. Men ut skal det. Ser heller ikke veldig godt opp der, for å se om det hadde gitt seg evt ulmet. Lå på sofaen i natt med brannslukknings apparatet klart, sov ikke spesielt godt i natt for å si det slik..

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til tross for at slike opplevelser setter en støkk i en må man bare se det positive i det; det gikk bra! Men jeg husker når en forsterker begynte å lukte svidd før den begynte å små-røyke hos en kompis, det er en pokker så uhyggelig opplevelse.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm..... er dette en kjent sak med elektriske lerrett? Har ett selv, og nå ble jeg skeptisk.
    Noen ide om hva som forårsaket dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Hmmm..... er dette en kjent sak med elektriske lerrett? Har ett selv, og nå ble jeg skeptisk.
    Neida, du kan "trygt" kjøpe elektrisk lerret Man slutter ikke å kjøre bil selv om det er hundre dødsulykker i året her i landet.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får jeg nytt Lerret av AVshop som jeg kjøpte lerret min av. Vil også takke AVshop for rask og god kundebehandlig. Nytt lerret kan hentes ut fra lageret

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det gamle lerretet ute og borte vekk. Tok det med ut og testet det. motoren kortslutter og står bare og jobber. Tok ca 15 sek så startet det å ryke igjen.. Tok vel ca 2 min før flammene slo opp, men da gikk også sikringen.
    Ser ut til at jeg har hatt griseflaks=)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vanskelig valg skal tas.. Selge JBL K2 og senter?????

For en tid tilbake så snublet jeg over noen godt bevarte Kappa 9.2i som jeg kjøpte. Tenkte jeg skulle bruke de hvis jeg noen gang skulle selge K2a.. Og nå står det Kappa og spiller i stua, og vanskelig valg skal tas.. Påsken skal brukes til testing. Justerte grovt inn Kappa`ne i kveld, og måtte jaggu skru opp senteren med 5 db fra SK1000... Det ga meg noen tanker.. Nå skal det testes noen uker, så skal det taes en besluttning. Selge JBL K2??? Eller beholde??? Får se :-D

Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •