Flatengs hjemmekino... K2 solgt, Klipsch på plass! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 152
    Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Virkelig et fett anlegg!
    Ser skikkelig strøkent ut det racket ditt også, det blir noe spesielt når det er skreddersydd til det som skal stå i det.

Active Flateng sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Virkelig et fett anlegg!
    Ser skikkelig strøkent ut det racket ditt også, det blir noe spesielt når det er skreddersydd til det som skal stå i det.
    Ja racket blei bra det, tungt som f... da siden den er i massiv eik. Har fått god hjelp av en kompis til skjæring og fresing. Takk Tommy!! Har laget det sånn at jeg kan flytte på hyllene. Drømmer jo om McIntosh blokker med tiden.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra! Låter helt sikker supert også :-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flateng
    ... Drømmer jo om McIntosh blokker med tiden.
    Da kan du endelig spille Vazelina med "blååååålyyyys" så høyt du bare vil...

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Makan altså, da er vi tre fra Hadeland her.
    Noen andre?
    Vi burde jo ha hatt en runde rundt, omjeg ikke husker feil var det en tråd om folk fra Hadeland for en god stund siden.

Utrolig tøft å se at noen har virkelige prestisje horn i kinoen. K2 burde skremme vannet av folk i den settingen.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig hatt tid til å pusle litt med kinoen igjen. Har hvert litt kaos med ny jobb og mye mas og tjas.

Ja Hadelands folk presser seg fram over alt:-D

Da har det endelig ordnet seg med kabel til projektoren hos meg. Da håper jeg at det ikke tar så lang tid før kinostua mi er 100% ferdig. I den grad noe kan få blitt 100% ferdig:-?

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flateng
    Ja jeg kjører 2 stk RB 1092 til K2, som jeg biamper horisontalt.
    Hva er horisontal biamping?

Har du også hørt ei Klipsch-frontrekke, så du kunne ha sammenlignet med K2?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Maastricht
    Hva er horisontal biamping?

Har du også hørt ei Klipsch-frontrekke, så du kunne ha sammenlignet med K2?
    Med horisontal biamping mener jeg at en forsterker driver en høytaller. En utgang på bassen og den andre på toppen.

Nei jeg har ikke hørt Klipsch front rekke selv, så det blir vanskelig meg å sammenligne.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nye dingser

Da har det kommet noe nytt i hus. Jungsong Magic strømrenser og stabilisator. Skal bli spennende å høre om dette vil hjelpe noe på lyden, eller om det bare er noe tullball.. Marantz docking har også kommet i hus..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å hærregud..

K2 er jo bare helt konge da. Kunne tenkt meg de selv en gang.. Kan jeg spørre noen spm., hva tror du er forskjellen på Array 1400 og K2? Hvor mye forskjell er det egentlig på disse? Hadde vært rått og hørt de på samme utstyr og hørt etter hvor store forskjellene var. Hva er fordelene med horn kontra vanlige elementer?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geva1
    Å hærregud..

K2 er jo bare helt konge da. Kunne tenkt meg de selv en gang.. Kan jeg spørre noen spm., hva tror du er forskjellen på Array 1400 og K2? Hvor mye forskjell er det egentlig på disse? Hadde vært rått og hørt de på samme utstyr og hørt etter hvor store forskjellene var. Hva er fordelene med horn kontra vanlige elementer?
    Jeg har så vidt bare hørt Array 1400 så jeg kan ikke kommentere forskjellene helt. K2 er nok enda mer dynamisk. Mener å ha hørt at elementene/hornene er bedre i K2 enn i Array. De som sitter i Array er nedskalert fra K2 serien. Tror at hornene har et litt mer snevert sprednings mønster enn vanlige elementer.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny receiver underveis

Min nåværende receiver er solgt og blir hentet i løpet av uka. Blir med tungt hjerte å se 1098 forsvinne ut av stua mi.. Snufs snufs. Men en ny receiver føltes påtvunget. Jeg savner HDMI switching, og en receiver som tar de nye lydformatene. At ikke Rotel kan se å få ut den berømte fingeren av et enda mer berømt sted, og komme med en oppdatert verson av 1098.. Jeg vil ha en 1099 nå!!!!! Grrr... Men men... I mellomtiden så får jeg prøve noe nytt på receiver fronten. Vurderte den nye Yamaha RXV(?) 1800, og de fra Onkyo. Men valget falt på denne..... Denon 3808 Hjemmekino - receiver | Hi-Fi Klubben: DENON AVR-3808 Hjemmekinoreceiver

Skal hente denne på fredag, må si det skal litt godt å få noe nytt i hus som jeg kan trykke på..:razz:

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DA er 1098 blitt hentet, og jeg er uten lyd i stua miops: Den vil nok bli savnet må jeg si. Skal hente 3808 i morgen, så jeg får håpe at den kan erstatte 1098 på en god måte fram til 1099 kommer..

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1098 har nok noen ekstra finesser og justeringsmuligheter, men i og med at teknologien i Denonen er såpass mye nyere er det ikke sikkert savnet blir alt for stort...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Savnet er der, men 3808 er ikke så mye dårligere enn at jeg klarer å leve med det. Den har som du sier nyere elektronikk, særlig HDMI og romkorreksjon var noe jeg savnet. Men jeg savner skjermen på 1098`n, og lydbildet. Synes ikke 3808 er like god her. Når audessey romkoreksjon er i bruk så syntes jeg at lydbildet blir for lyst. Lyd bildet blir bedre med denne funksjone av syntes nå jeg. Men jeg har ikke lekt meg så mye med 3808 enda, så mulig det kan bli bedre. Alt i alt så er jeg fornøyd med min nye 3808. Venter noe jæ€%&/# på 1099...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forskjell på K2 og Array 1400

Geva 1, du lurte på forskjellen mellom disse høytalerne. Jeg har hørt veldig mye på begge to, men med litt forskjellig elektronikk. Elektronikken på K2 høytalerne jeg har hørt på er bedre og så står de i et bedre rom, men jeg klarer likevel å danne meg et bilde av forskjellen.

De to er helt klart brødre. Array etterligner K2 i alle ting, men når ikke helt opp til storebror. K2 er så dynamisk at det er skummelt. Den er så oppløst, luftig og detaljert at det føles som om musikken svever. Array har ikke fullt så mye dynamikk, men likevel er den helt rå. Har hørt både B&W 800D og 802D på Classe utstyr. For å si det mildt, så er dynamikken på JBL i en helt annen klasse enn B&W. Det betyr da at Array har fantastisk dyanmikk.

Jeg føler at Array kanskje har en litt tørrere og mykere lyd enn K2. Grunnen til dette er et K2 er så oppløst og luftig at du hører enhver detalje i musikken. Med samme utstyr på Array som K2 kan Array bli nesten like oppløst og detaljert, men den når selvfølgelig ikke helt opp. Man får hva man betaler for.

15 tommerne i bassen på K2 er skumle, for de kan trøkke noe helt sykt. På array er det 14 tommer som også er stort, men de har ikke like stor tyngde som 15 tommerne på K2.

Romvirkningen er fantastisk på begge høytalerne. Siden begge har horn, farges musikken lite av rommet siden lyden ikke spres utover og treffer veggene før den når øret. Man får et bredere lydbilde på K2 enn på Array siden hornet er horisontalt lagt på K2 i forhold til på Array hvor det er vertikalt lagt.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye høytallere er handlet.
    Skal hente meg noen brukte kappa 9.2i nå til lørdag. Skal bli spennende å få de i min stue. For håpe at ikke nedturen fra K2 blir alt for stor.. huff nerver i høyspenn:???:

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heftig med 9.2

Sikkla litt på de som lå på torget jeg også.

Gratulerer!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det blei de på meg. Er så sjelden slike ht er til salg så jeg syntes de fortjente å komme hjem til meg..:-D

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ekstremt sjeldent ja.

Jeg venter fortsatt på at et par svarte skal dukke opp.

...venta et par år nå faktisk...

Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •