Crusade's heimekino - VP30 og OPPO DV-981 med SDI påvei, ND2 linse ankommet.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 52
    Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Crusade's heimekino - VP30 og OPPO DV-981 med SDI påvei, ND2 linse ankommet.

Update: sjekk siste post for bilder og siste nytt-
    ---------------------------------

Da skjer det litt hos oss for tida, og har gjort det ei god stund no. Tenkte det var på tide å starte ein tråd her for om mulig få litt innspel og forslag på endringer.

Flytter inn i ny leilighet om 6 veker, og i den sammenheng er det snakk om prioriteringer og nyinnkjøp.

Sitt for tida med optoma HD70 projector som skal byttes ut, samt ein gammel 26" lcd tv som blir for liten. Lerretet blir og feil for den nye leiligheten, da det vil skygge for plassering av høyttalerne.

Det er med andre ord snakk om ein del penger som må investeres.

Det blir kombinert stue/heimekino, med lyse vegger. Stua er 8x4m, med dør inn på eine kortsida. Dette gir ca. 3meter igjen ved sida av døra til lerret,tv og høyttalere. På motsatt kortside er det store vinduer(skisse kjem).

Kino/tvstoler er tenkt plassert ca. 3m foran skjerm/lerret, og andre halvdel av stue blir sofakrok ved vindu. Det er kun vindu på kortvegg ved sofakroken.

Har sett meg ut dette,

Lerret; Har idag 106" dynagrey, manuellt lerret. Dette passer neppe inn. Har sett på et SMX AT(audio transparent) lerret, slik at høyttalerne kan plasseres lydmessig optimalt bak og lerret kan strekkes ut maksimalt. Det er plass til 275cm bredt, så det blir nok noke rundt dette.

Projektor; med så stort lerret duger HD70 neppe. HD81 passer bra da takhøyden er 2.70m. HD81LB/LV som ryktes kjem vil nok passe enda bedre med 2000AL, automatisk anamorph linse etc. Tar oppgradering der til sommer/høsten om prisen ikkje blir ekstrem.

Høyttalere; Har idag fronthøyttalere som me er veldig fornøyd med. Zu Druid, litt store og kanskje ikkje alle liker utseende, men på musikk og film er dei perfekt.

Zu Method sub er påvei i posten, samt Zu senter er under utvikling av ZuAudio så det kjem seinere..

Bak er det M&K CS-209 gulvhøyttalere. Disse sender lyden både opp, til sidene og fram. Kan derfor plasseres tett bak stolene uten at det ødelegger surroundbildet. Når dei må stå midt i rommet, så trur eg dette er eineste brukbare løysinga da dei kan gjemmes bak/inntil stolene? Disse fungerer bra no, blir spanande å sjå kordan dei ser ut og spele i stua når me flytter inn der.

TV; me har some nevnt over 26" slitt LCD.. her blir det bytte, men ka?

Har tenkt på 46-50" slik at me kan få med oss litt fra sofa som blir 6-8meter unna... 46" LCD ligger på fra 25k, mens plasma er det jo litt forskjellig fra 13-50K. Sony har og ein utmerket 55" SXRD bakprojektsjonstv til 25k som slår det meste av lcd,plasma. Reint utseendemessig trur eg det bilr bedre med flatskjerm på vegg, så da blir det ikkje sxrd tven.

Me kjem til å klare oss med 26" tv, HD70 og det me har no utover våren.. Ser oss ikkje råd til å oppgradere noke enda. Det er dyrt nok å kjøpe ny leilighet. Rekner med me ender opp med lån på 2,5 mill for leiligheten.. Ehrm.. Bra me er i jobb begge to..

TV, projektor og nytt lerret kjem, men da nærmare sommeren. Er med andre ord godt med tid til tips og innspel. Så, eg setter stor pris på tips og synspunkt her. Alt fra innspel på tv,projektor til endringer i plassering av sofa og høyttalere. Skal få tegnet skisse av kordan ting blir sjåandes ut.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zu er jo dritlekre høyttalere. Subben med 2x15" burde spille greit.

For uinvidde:

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fekk Arcam AVR350 i hus idag..WOW.. Match made in heaven for Druid.

Ekstremt glad eg byttet Pioneer VSX-AX4Si-S til denne.. Her er det full klaff, ante ikkje at den kunne være så markant forskjell.. AX4 er jo ein bra reciever, og det hørtes ganske så bra ut der og.. men Arcam får fram godsakene.

Stemmer, nyanser høres langt bedre og meir naturlig. Bassen meir fast,stram. Dette er ikkje ting som hørtes feil ut på AX4, men det høres bare enda meir riktig ut med arcam på plass.

No har eg solgt AX4, så eg får ikkje testet skikkelig, men trur nok ikkje hukommelsen lurer meg.. Uansett, eg kan godt la meg lure.. hehe.. Er ihvertfall fornøyd og det er det som betyr noke..

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med en kanongod receiver, crusade...:-D

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker.

Da er suben videresendt fra Oslo.. har den nok i slutten av uka rekner eg med. (skulle hatt den for 2 uker siden, men blei forsinkelser)

Har ein liten bunke med hd-dvd filmer ligende og vente.. Klarte ikkje holde meg idag, så da gjekk Wolf Creek i spilleren. Ok grøsser/thriller.

Ellers blir det gjennsyn med eit par gamle filmer...Sahara, Swordfish, 2fast2furious, the thing, u571, tomb raider.. Er greit når det er så lenge siden ein har sett dei, at det blir litt underholdning. Når ein da i tillegg får hd-bilde og godlyd med rikelig bass, så trur eg nok det blir ein del fine timer neste helg..

Off AV topic: 3 uker til flytting til ny leilighet. Ting begynner å komme i orden no. Jobber litt for å finne eit kjøleskap som passer.. Blei lagt opp til side-by-side og 92cm åpning i eit hjørne.. men tenkte ikkje på at det går dårlig med slikt kjøleskap når ikkj ebegge dørene kan åpnes skikkelig. :P Blir nok E522 fra fisher and paykel, 79cm bredt, ei dør.. så da åpner me den innover i rommet, og har litt å gå på på sidene.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Optoma HD81-LV projektoren er komme til landet no.. kanskje feriepengene til sommeren må settes til sides slik at ein slik kan komme i hus.

Hadde gjort seg med 12000 i kontrast og 2500 ansi lumens samt anamorphic linse..

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det mye snacksy utstyr . Gratulerer med valget av Arcam. 350en er et funn for prisen kontra konkurentene.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk. Jepp, storkoser oss med Arcam..

Da er det og bestillt 40" Samsung 40M71 lcdtv fra komplett, så da ryker 26" me har no inn på soverommet.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hrm.. sliter litt med å bestemme meg for lerret.

Skal ha 2.35:1 linse, men lurer på å gå for 16:9 lerret og så la det vær kvitt rundt når 2.35:1 og CIH brukes.. bare for å ha muligheten for ekstra stor 16:9 når det passer seg..

Men.. er vel da avhengig av elektrisk zoom for å ikkje slite meg ut, eller?

Kan få 93" 16:9 og 120" 2.35:1 med 2.35:1 lerret....ved å gå for maks 16:9 lerret får ein presset inn 150cm i høyden.. husker ikkje i farten kor mange " det blir.. men er ein god del større..

Leste ein plass at med prismasonic anamorphic linse så er ikkje det problem med lerret uten maskering, da det ikkje blir lysspill utenom bildet som sendes.. I heilt sort maskert rom er nok dette tilfelle, men som hos meg med kvite vegger, så vil det kanskje bli såpass med lysreflekser at det kvite ikkje blir svart.. slik at eg bør gå for 2.35:1 lerret for å få det svart rundt filmen?

Tanker?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da blir det 270x190 lerret.. ingen maskering enda.. tar det etter litt.

Har bestillt SMX lerret og får det montert i eit One chassis fra svenske Bjurab.
    Herligheten kjem på 500USD + 4600,- SEK + porto og moms.

Da får eg riktig størrelse, samt elektrisk chassis med autolink. Det må da være ein bra deal?:-D

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    minhjemmekino er oppdatert med bilder, sjekk link i signatur :-)

Mangler kun lerret og projektor no(kjem snart) så er eg i mål for 2007... noke meir må bli til neste år.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lerret endelig påvei med fedex.

Blir ingen maskering med det første, men kjem til å enten maskere det til 16:9 eller 2.35:1.. Må sjekke litt om det blir behov for 126" 16:9, eller om det bilr stort nok med 120" CIH og 2.35:1.

Bilder er under er fra SMXscreen.com og bjurab, standard demobilder, ikkje mitt oppsett. :-D

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er M20 som Counterpointer solgte meg komme på posten. Skal heim og montere no etter jobb.. blir ein fin dag dette.:-)

Prismasonic linse skal monteres og heile stasen skal opp i stuetaket. Håper eg klarer å finne leteng boksen som sender hdmi over cat5, kjøpte den for 5 månder siden, så litt usikker på kor den er no etter flytting. Har 2xcat5 i stuetak, så må convertere hdmi og bruke hdmi-dvi overgang.

Så skal HD-A1 pakkes ut igjen, og ein del filmer som har vært spart ei stund testes ut.

Satser på å få kjøpt eit laken på jysk :P så me har noke å teste det ut på i kveld.. Hrm.. kanskje dumt å ofre nye Hd-DVD filmer når lerret blir kvitt laken. jaja.. me får sjå.hehe

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har ikke fått susa meg inn på denne tråden enda- Sløvt av meg. :???: Må si at jeg faktisk savner M20.
    Håper dere vil kose dere med ultralekkert bilde med HD kilde på den.

mvh

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crusade
    Leste ein plass at med prismasonic anamorphic linse så er ikkje det problem med lerret uten maskering, da det ikkje blir lysspill utenom bildet som sendes.. I heilt sort maskert rom er nok dette tilfelle, men som hos meg med kvite vegger, så vil det kanskje bli såpass med lysreflekser at det kvite ikkje blir svart.. slik at eg bør gå for 2.35:1 lerret for å få det svart rundt filmen?
    Maskering er viktig uansett.. Det er en årsak til at de aller fleste maleri har en ramme rundt seg, rammen fremhever bildet. Jeg har selv en 2.35 duk (nedmaskert 16:9 duk), og merker veldig godt at når jeg ser på 16:9 materiale m/sorte partier på sidene så merker jeg veldig godt at jeg ikke har maskering på de sidene..

Har forsøkt med manuell maskering, og det fungere veldig bra, men det er både tungvindt og relativt stygt..

Lykke til med M20'ern! (Det er forøvrig meg Counterpointer kjøpte Model Two av i sin tin.. )

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare nevne at projectiondesign har sluttet å bruke Action navnet. M20 heter kun det enn så lenge.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips begge to. Har fikset signaturen, og skal nok få laget maskering med matt sort spraymaling rekner eg med.. :-)

Lerret har ankomme Sverige, er montert i chassis og klart for videresending til meg.:-D Det gjekk superraskt! Må bare få betalt varene, så går dei i posten.

$560 for lerret med fedex
    6750 Svenske kroner for chassis, montering og porto.

Ca. 9000,- pluss mva og fortollingsgebyr blir det ca. 11500,-. Det er jo ein ok pris for custom elektrisk autolink Smx AT lerret. :-) Så gjennstår det å sjå om alt fungerer som det skal og at eg får maskeringa til å sjå profesjonell nok ut.:-P Får det kanskje til å bli 120" 2.35:1, blir spennende!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med helt rått lerrett. Håper det vil fungere etter forventningene.

Litt mere småplukk. Du får velge om du vil gjøre noe med det. Men projectiondesign sriver firmanavnet konsekvent med liten p ikke stor

Lurer veldig på hvordan det blir seende ut med M20 og 1500FE. Glerder meg til bilder av det.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det bør jo være korrekt da..:-)

Ser forresten at det er litt bølger i smx duken.. hrm.. fekk beskjed mo at dei ikkje fekk den heilt rett, og det er litt i venstre nedre hjørne.

Får maskere litt, slik at den værste biten blir i nedre maskering/maling.. Spennende å sjå kordan det blir til slutt.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SMX er påvei fra sverige idag håper eg, ferdig montert i chassis.

Har og fått 8x3m med sceneMoltno fra sceneteknikk.no. Reknet med dette skulle være 100% lystett, noke den dessverre ikkje var. Må legge det dobbelt for å stoppe alt av lys, så har inne ny bestilling på enda 6x3m.

Har så kjøpt inn 20m med den minste rundtstokken som var mulig å få tak i, så blir det lån av symaskin fra nabo og eit par timer handarbeid. Skal sy til stykker som passer forran kvart vindu, sy til lomme for avstivende rundstokk oppe og nede og feste de i overkant av vindushjørner med "øyeskrue" eller ka det no heite.:-) Det blir da enkelt å hekte de av, rulle de sammen og stue vekk i et skap når dei ikkje er i bruk.

Da bør resultatet bli ei dagligstue med 100% lyskontroll! (Bilder kjem, har rotet vekk kamera så må ta ein leiterunde på det)

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •