Crusade's heimekino - VP30 og OPPO DV-981 med SDI påvei, ND2 linse ankommet. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 52 av 52
    Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ikke noe å tenke på! gå for 2:35:1 så fort du har tjans! Og ja Zu er konge!

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Råfett oppsett du har nå Cruzade 2.35:1 er konge.

Men jeg kjenner jeg er veldig bekymret for at den malte maskeringen kommer til å klistre når den rulles opp Når en henger bilder på vegger som er malt med latex så klistrer de seg til veggen etter en stund uansett hvor lenge det har tørket. Utrolig kjedelig om det skjer med med det flotte lerret ditt.
    Ja, er litt bekymret eg og her men trur det går bra. Fekk anbefalt å male av leverandøren av lerret, men fekk ikkje anbefaling av maling da.. hrm..

Uansett, no er det gjort og den er rullet opp no. Siden det er vannbasert, så satser eg på at de ikkje vil klistre..? Var faktisk litt meir bekymra for at det vil drysse av etter ei tids bruk. Me finn ut av det, hehe... Om det klistrer, så er det å bestille nytt ferdigmasker lerret fra seymoreav.com (trur eg det var som leverer tilsvarende smx) og heller montere det sjølv i boksen. Blir kjipt, da det ryker ein del penger, men... må ha maskering.. Det ser ihvertfall sinnsykt mykje bedre ut no med maskering enn uten.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde vel være mulig å lime en tynn sort filt eller noe slikt til det malte feltet hvis det skulle bli problemer.
    Men la oss krysse fingrene for at det går bra. :-D :-D

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Maling gjekk bra.. ingen klistring og det blei meget pent, om ein ikkje går heilt opp i lerretet..;-)

Var ikkje heilt fornøyd med svartnivået på film, så begynte å lure på om smx ikkje duker i rom med kvite vegger... men det ser ut til å løse seg no.

Har lekte eg meg litt meir med instillinger, samt fekk gjort lysblendinga enda bedre. Det var eit par gliper rundt eit vindu her. Har og ND2 filter påvei, så får me sjå om det er behov for.

Er forresten vanskelig å stille inn med prismasonic linse. Alt må være perfekt sentrert og i vater ser det ut til.:-P Har fått mitt ganske bra, men for å få det optimalt må bilde ein del høgere på vegg, eller projektor senkes ein del. Skal sjå litt film no, så ser me kordan det blir. Som det er no tvinger eg bilde ein 30cm ned, noke som gir ein litt bua nedre kant i bildet..

Det skal ikke være enkelt..

Autolink er montert ihvertfall, og det fungerte veldig greit.;-)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ai.. Da blei det eit impulskjøp idag..

Kjøpte pent brukt DVDO iscan VP30 med SDI kort og ABT102 precision de-interliser kort.

Er mulig denne havner på avtorget om det ikkje blir full klaff. No fekk eg den til under halv norsk pris, så prismessig bør den holde seg ok for min del. Kjem nok til å leke meg med denne i høst ihvertfall:-)

Fant og ut at eg "måtte" ha dvdspiller med SDI, så modifisert Oppo DV-981 er og påvei. siste rest av feriepengene fekk bein å gå på der.:-P

Hadde egentlig tenkt å lese meg skikkelig opp på Crystalio, DVDO, VatangeHD og Optoma HD3000 før eg bestemte meg for noke.. men så virket dette som et så godt kjøp at eg der og da ikkje motsto kjøpellysta.;-)

Den mangler ein del på prosessering av HD materiale, men no er heller ikkje oppsettet mitt 1080p klart, men 720p.. og mesteparten av det eg kjem til å sjå blir nok fremdeles SD. Med denne så kan det jo hende DVD kan begynne å sjå ganske så HD ut, og da blir det nok heller kjøpt DVDer på billigsalg ei stund framover enn meir hd materiale. Ein får jo 2-3 dvder for prisen av ein hd-dvd om ein ikkje kjøper heilt ferske nyheter. Narvesen hadde her hos oss pent brukt leiedvder til 150,- for 4 stk. Det er ganske så uslåelig pris på dvder som var utleienyheter for kun 3-4 uker siden.:-D

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var litt bekymret for at VP30 skulle gjere ein dårlig jobb på 720p signalet eg får fra HD-DVD spilleren min, men ser ut til at den gjer samme jobben på denne som VP50.:-) Da er det kun støyreduksjon som mangler her, trur eg skal overleve uten det. Blir spanande å få det i hus!

Ref. AVS Forum - HD-DVD and Blu-ray, is a lens useless with these formats
    "Both the VP30 and VP50 offer full aspect ratio control on any input signal, whether SD or HD. The main difference between them is that the VP50 fully deinterlaces 1080i signals, while the VP30 "field scales" them. They both treat SD or 720p signals the same."

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter spent på tilbakemelding ang prosessor. Er helt enig med deg ang dvd kontra de nye formatene. Kjøper selv utleie filmer til 79, og da blir det litt i overkant forskjell på å kjøpe nye til 180-190 (dvdstrax) f.eks. Det blir vel å fortsette å kjøpe dvd og leie bl ray f.eks (når jeg får en spiller da :-) )

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kom det 5 "nye" dvder i hus idag. 79,- som du nevner.:-)

Eragon, Borat, Sentinel, Under Hekken(sett før, men ekornet der er genial så må ha den) og ein til eg ikkje husker navnet på no.

Fekk og ND2 filter i posten i dag. Trur nok det kjem til å bli montert fast, bildet blir mørkere og er fremdeles veldig skarpt og pent i lyse scener.. Var tideligere plaget av at teksten blei for kvit og lyste så mykje at det gjekk ut over bildet. Med ND2 er det akkurat passe.:-)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crusade
    ..Under Hekken(sett før, men ekornet der er genial så må ha den)
    Du mener vel Over Hekken (filmen orginale navn er "Over the Hedge") kul film

Sitat Opprinnelig postet av crusade
    ..Fekk og ND2 filter i posten i dag. Trur nok det kjem til å bli montert fast, bildet blir mørkere men er fremdeles veldig skarpt og pent i lyse scener.. Var tideligere plaget av at teksten blei for kvit og lyste så mykje at det gjekk ut over bildet. Med ND2 er det akkurat passe.:-)
    Så bra at det fungerte for deg. Langt bedre enn å gå for grått lerret IMHO

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grått lerret er bedre spør du meg men, ND filteret drepte all farge og dynamikk hos meg.. Interessangt å høre at det fungerer så bra for andre da

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Whoracle; Eg vurderte å male smx lerretet grått, med risiko for å få det ujevnt og tette igjen hullene som tross alt er der for å få skikkelig lyd. Sånn sett så er nd2 filteret bedre hos meg.:-)

Skal teste meir med andre filmer, har kun sett Eragon så langt med dette på plass.

Counterpointer; Jepp, dei kom seg over hekken og ikkje under ja..hehe..eg som rotet litt der. Fushed Away var den siste animasjonsfilmen eg ikkje kom på, med rotter og undergrunnsverden etc.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja.. da ser det ut til at nd2 linsa ikkje blir brukt likevel. Det blei litt for mørkt, ihvertfall på filmane me har testet på så langt.

Får dvdo iscan vp30 i hus ein av dei neste dagene(posten fekk den inn til fortolling 3.august, sendte den videre 13.august!!!), kanskje det er mulig å få til noke bra med denne kombinert med nd2.. skal teste litt fram o g tilbake ihvertfall.

Byttet og ut kabler til frontene, 3.4mm Supra Pluss byttet ut med Zu Libtec. Synes det gav forbedrniger i lyden, uten at eg heilt kan sette fingern på kor. Glemte å ta ein lytterunde samme dag eg byttet, så går på hukommelsen og den er ikkje all verden.:-)

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •