Crusade's heimekino - VP30 og OPPO DV-981 med SDI påvei, ND2 linse ankommet. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 52
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Håper du finner kamera Vil gjerne se bilder av oppsettet nå med både pj/linse, lerret og lysblending.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan!

Her var det mye lekkert gitt. ZU'ene var jo råflotte. Gratulerer med kanonbra prosjektor og flott receiver.

Godt at det er flere nordboere som deler samme interesse:razz:

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk:-)

No har eg hatt Zuene såpass lenge at eg kan begynne å tenkte på å pollere dei. Fekk beskjed fra leverandør av dei kan polleres med vanlig bilvoks, men måtte vente eit par månder så lakken får puste ferdig først. Det skal bli bra shine her snart..;-)

Holder og på å syr molton gardiner no, det var j*vla vanskelig.. må ringe til svigermor seinere i dag for å få hjelp til å tre tråden(har samme maskin eg har lånt her).. sinnsjukt med muligheter for å få overtråd fra snelle til nål..

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er Zu'ene jeg fik låne flyttet en liten tur til Skedsmokorset. Kolschtat skal prøve dem.

Kom i en BMW 525 som er akkurat for liten til å få plass til to esker, dermed måtte de kjøre to turer. Sånne er det med glade entusiaster...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe..:-) Dei ruver ganske bra eksene til Zuene. HAr to tomme esker som eg har litt vanskelig for å stue vekk her. Står i gangen vedkjellerbod for tida til "glede" for naboene..hehe..

No fant eg kamera mitt idag, samt at takfester for lerret kom i posten. Det betyr montering og bilder iløpet av kvelden og helga! No blir det nedelig film.:-D

Har ikkje fått sydd ferdig blendingsgardiner enda, så dei blir festet med tegnestifter rekner eg med.. veldig midlteridig. Kona hater at eg bruker ordet "midlertidig", kanskje av gode grunner.. ting som "fungerer" er ting eg av og til nedprioriterer litt.. ehrm..:P

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlig å se at noen har noe ikke "alle" andre har.

Har du planer om Zu bak også?

Planer om senter i samme farge?

Kan du si litt om ditt inntrykk av suben?

Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det bilr nok ikkje Zu bak enda, det passer ikkje heilt inn i stua pga. vindu og litt lite vegg bak. M&K funger veldig bra så dei blir nok værende til me evnt. flytter neste gang.

Senter blir nok og værende i grå, tapet bak males kanskje i ein matchende gråfarge slik at senter og sub går meir i et med veggen. Er nok med røde fronter om ikkje alt skal vise like godt.:-)

Suben er rask og kontrollert, fyller veldig bra på i bunn og den går bra djupt.. ikkje behov for noke meir her:-D. Til musikk så klarer Druidene seg veldig godt aleine, men på film trengs det litt ekstra i dei mest actionfyllte delene..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er lerret montert opp, bilder tatt og blir lagt ut snart.

M20 har dessverre veldig høyfrekvent lyd når dvi inngangen brukes. Lyden er sterkere når bildet er lyst.. får hodepine av den, så ikkje bra. Noken som har peiling på ka det kan være? Kjem og sterk "elektronikk-lukt" av den, så sterk at det er plagsomt.. trudde ikkje dette var problem når ting var brukt..

Noke som har erfaringer med dette? vil lukta gi seg etter kvart? Har vær ubrukt ein måneds tid no, så kanskje det går seg til når den kjem litt meir i bruk?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatering;

Lyden er mindre markant no, mulig det er pga. at det no er dagtid og meir lyder rundt om kring.. men kan virke som det har roa seg veldig. Ikkje plagsomt som det er no.

Lukt, stort sett gitt seg fra projektor. No er den kun "nylukt" fra lerret igjen.. det roer seg nok og med tida.

Alt i alt, ting ser bedre ut no..

Men, har oppdaga at projektor er 5-10cm skeivt montert i forhold til lerret. Dette sammen med 2.35:1 linse, gir skeivhet på eine sida av bildet. Skal prøve å justere linse og vri projektor i feste litt. Kjedelig å måtte lage nye hull i taket, igjen...

Vil unngå å bruke keystone, og det hjelper heller ikkje så veldig når skeivheten kun er på eine sida. Høyre side er heilt fin, mens venstre er bildet smalere på topp enn i bunn. Kanskje det er lerretet som er montert litt skeivt og..hrm..

Ps. Noken som har tips til stoff å bruke bak lerret? Må legge på eit svart stoff her for å unngå gjennskin fra vegg og tv/høyttalere. Noke som stoff som benyttes på støvbeskyttere på høyttalere? Kor får ein tak i dette?

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er litt av en jobb å få til bilde riktig med linse, det var en av grunnene til at jeg ikke takmonterte den, mye lettere å få justert i ettertid, og det har det blitt mye av.. Ganske viktig at du råker så rett på som overhode mulig, her er det ikke godt nok å bruke "øyemål"

Snekra meg en kryssfiner maskering som jeg har brukt 02 sort oljemaling på, det er jeg ikke heelt fornøyd med, mulig jeg kler de med lysasorberende stoff, nå veit ikke jeg hvilket stoff folk bruker til sånt, men dyrt er det sikkert..

Når det gjelder ulyder fra prosjektor så er ikke det normalt nei, kan være fargehjulet som gikk litt bananas.. PD prosjektorer er litt "random" av og til, fargehjulet hos meg starter ofte ikke opp i det hele tatt..

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Snekra meg en kryssfiner maskering som jeg har brukt 02 sort oljemaling på, det er jeg ikke heelt fornøyd med, mulig jeg kler de med lysasorberende stoff, nå veit ikke jeg hvilket stoff folk bruker til sånt, men dyrt er det sikkert..
    Det går fint å bruke "nervøs velour" fra Jysk (69 kr for en rull på fem meter med 120 cm bredde ) Jeg bruker denne selv og det har vært ypperlig, sort matt maling har gitt gjenskinn. Så det at stoffet er litt blankt har ikke påvirket.

Ellers vil alt sort stoff fungere og velour er det beste. Black fidelio som SMX bruker er vel noe av det grommeste, men det må importeres.

Moulton fra Scene teknikk brukes jo av mange med stort hell.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har faktisk masse velour fra kid liggendes her.. ser at det er en del skinn i stoffet så jeg har jo helt avblåst den muligheten.. men det fungerer? det er to sider av stoffet oxo ,en litt matt side og en blank.. antar du bruker den matte da.. er Moulton dyrt eller?

Edit: Prøvde velur og det fungerte ikke spesielt bra syntes jeg, 02 sort er fortsatt best..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da bilr det 02 sort på meg mest sannsynlig.. så blir det å finne eit sort matt stoff til å bruke bak lerretet for å hindre gjennskinn i vegg og tv.

SceneMolton koster vel 175,- pr.m for 3m bredde om eg ikkje tar feil.

Det er 99% lystett og lyddempende.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også hørt at scenemolton er "the shit" , om du er heldig Crusade så kanskje du finner under 07 akryll istedet for oljebasert, 07 akryll funker omtrent like bra som 02 olje..

Hvor kan man feks kjøpe Molton? For det er vel ikke noe som alle har på lager..

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Edit: Prøvde velur og det fungerte ikke spesielt bra syntes jeg, 02 sort er fortsatt best..
    Da er det stor forskjell på å ha "batcave" som jeg har og ditt rom. M20 og One mkIII gir omtrent like mye lys så da må det må være rommet som gjør forskjellen. Sort matt maling gir et klart merkbart gjenskinn i mørklagt rom det gjør ikke min blanke velour.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bildeoppdatering

Da endelig er lerret komme opp, tok eit skippetak og fekk malt 2.35:1 maskering på det med ein gang. Endte opp med å bruke 02 sort, vannløslig maling. Får håpe det sitter godt nok, og ikkje blir problemer når det står ubrukt lenge.:-P

No skal det få henge nede i natt og tørke skikkelig.

Neste jobb blir å ta ned projektor og flytte den 5-10cm til venstre. Den står skeivt i forhold til senter på lerret og dte gjer det vanskelig å få bildet skikkelig. CIH linsa fungerer forresten utmerket sammen med motor. Strech og pass passer perfekt til 2.35:1 lerretet bortsett fra litt skeivt bilde i venstre side, som eg rekner med er pga. at projektor ikkje står rett ovenfor lerret.. håper eg..:-)

Bildet blir no maks 264 cm bredt og 113 cm høgt, så det er eit 2.34:1 lerret ..tenkte det var greit å ha eit par centimeter å gå på om malinga blei skeiv og ein måtte inn og fikse på.. Det trengs ikkje, bortsett fra i overkant av lerret.. over øvre maskering, der blei det litt grisete på midt og høyre side.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser bra ut det her! husk at AR filmer varierer da, på en film så vil bilde komme litt ut fra venstre kant feks, og en annen film vil få en sort felt rundt hele.. osv, finn en film der AR er så stor som mulig så du ikke bommer og lager for liten maskering!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Råfett oppsett du har nå Cruzade 2.35:1 er konge.

Men jeg kjenner jeg er veldig bekymret for at den malte maskeringen kommer til å klistre når den rulles opp Når en henger bilder på vegger som er malt med latex så klistrer de seg til veggen etter en stund uansett hvor lenge det har tørket. Utrolig kjedelig om det skjer med med det flotte lerret ditt.

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert! er selv fristet og veldig usikker på en 2.35: løsning dagen jeg skaffer meg PJ. Ser helt klart fordelelene, men vil jo gjerne nyte klasikkere som Commando i sitt rette format

Må forresten kommentere Zu'ene dine også - meget tiltalende i Ferrari rødt ;D Det passer spillestilen til høyttalerene veldig godt.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •