Oppgradering: Nytt utstyr i hus!!!! BRYSTON - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 52
    Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gratulerer med en vanvittig høyttaler, den spiller helt utrolig hvis den blir matchet med riktig(og skikkelig) elektronikk. Hørste første gangen MS5 på Tact 2175 integrert + 2175 effekt. Spilte litt kjedelig etter min smak. Har hørt dem en gang ved en seinere anledning på en integrert Classé, det er noe av det beste jeg har hørt noen gang. Så bruk god tid på plassering og riktig elektronikk, så får du belønning for strevet(og kronene).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    flotte høyt. du har bestilt, men er de ikke noe store å ha i leilighet? med dd 18 og ms5 vil jeg tro du dreper naboene hehe. Gratulerer med konge oppsett.

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Ja her gjeng det unna i svingane gitt! Svært godt utstyr du he planlagt, og det ser ut som du he kontroll på korleis å få det til å bli WAF også. Good job! Einaste eg ikkje får til å passe inn i oppsettet ditt, er faktisk racket

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

MS5 & DD18 ja, det blir vel ikke så mye WAF over det anlegget ditt noe lenger...hehehe. Hvordan skal du få plass til alt dette?

Newcomer roberthegvik sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt en ny leilighet som blir ferdig i slutten av april...
    Den har en takhøyde på faktisk over 5 meter!!! Og er rundt 100kvm.
    Bare stuen er ca 40-45 kvm, så tror nok dette blir helt rått i den nye leiligheten.
    MS5 er altfor store til min stue nå, så det kan jo se litt dumt ut, hehe.
    DD18 står faktisk ubrukt enda i boden... Det er mer enn nok bass i ms5.
    Sånn går det når man ligger 3-4 mnd foran skjema.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roberthegvik
    Jeg har kjøpt en ny leilighet som blir ferdig i slutten av april...
    Den har en takhøyde på faktisk over 5 meter!!! Og er rundt 100kvm.
    Bare stuen er ca 40-45 kvm, så tror nok dette blir helt rått i den nye leiligheten.
    MS5 er altfor store til min stue nå, så det kan jo se litt dumt ut, hehe.
    DD18 står faktisk ubrukt enda i boden... Det er mer enn nok bass i ms5.
    Sånn går det når man ligger 3-4 mnd foran skjema.

Blir kanskje litt smør på flesk med sub til de htène, hvertfall til musikk. Utrolig bra ht pakke du har innvestert i.
    Hørte på MS4 selv, forelsket meg med en gang. herlig lyd og stereobildet en bare må elske. Regner med MS5 er par hakk bedre?

A.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk du hørt på DD15 før den ble byttet ut?

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dd15

Ja.... DD15 er en kongesub, men fikk tak i dd18 til en rimelig penge. Derfor ble det bytte. Ikke så stor forskjell egentlig, men dd18 spiller med litt bedre kontroll og punch samt at den gir noe mere headroom. Spiller visstnok også ca. 3db høyere ifølge div kilder. Har ikke prøvd det selv egentlig, disse subben kan rive hus.... Bruker subben til å supplere med bass fra 40hz og nedover, funker helt konge.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da er det snart innflytting og flere bilder kommer

Da er det innkjøpt endel utstyr etter en masse runder med prøvelytting...
    Valget falt til slutt på Hegel P4A forforsterker med McIntosh MC-402 effektforsterker, kjører da med Tara Labs Air1 XLR balansert... Dette låter helt fantastisk på Euphonia MS5, vurderer også å selge Velodyne DD18, ikke helt sikker på det enda. Venter nok med den avgjørelsen til jeg flytter. Det jeg mangler nå, er en skikkelig signalkilde, er litt sugen på McIntosh cd spiller. Har også vært inne på tanken av Slimdevices Transporter, er det noen synspunkter på den, forresten?! Synes den ser meget bra ut, med meget bra Dac´er innebygd...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra utstyrliste! DD-18 og MC-402 er heftige saker. Hva med et bilde eller 2? :-D

Slimdevices Transporter bør du definitivt vurdere seriøst. Selv har jeg falt helt pladask for harddiskbasert musikkavspilling. Hører på mye mer forskjellig musikk nå enn tidligere....

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HåkonN er slettes ikke den eneste som vil ha noen bilder av denne galskapen! hehe. høres ut som om det blir et meget pent og vellydende oppsett. Så her har du mine dypeste gratulasjoner!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder kommer etterhvert når jeg får satt det opp skikkelig i den nye leiligheten...
    Slimdevices transporter er et meget spennende produkt som jeg er meget intr i å få tak og prøve.
    Er det noen som vet om det går an å bruke den som forforsterker?? Og om det vil funke bra med Mcintoshen?
    Hadde vært utrolig deilig å kontrollere hele cd samlingen i skikkelig high-end lyd fra sofan!

Legger ved noen bilder som er noen uker gammelt nå, her tester jeg DD18 vs DD15 og diverse effektforsterkere, bla Classé, midgard 6.1 og McIntosh.
    Denon forsterkeren er nå solgt...

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye med kjempeflott oppsett

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende oppsett du har fått i land Robert. Desto mer spennende blir det sikkert å få det til å spille som du vil i den nye stua di. Lykke til med det,
    Vil du fortelle litt om veien frem til Hegel P4A som forforsterker?
    Burwen BobCat!

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal handle meg en SD Transporter når de får den inn på lager på nettbutikkene rundt omkring. Den kommer til å spille sammen med NAD M3 på B&W 802D.

Tilbakemeldingene rundt omkring tyder på at denne er verdt hver eneste krone lydmessig sammenlignet med konkurrentene i sin prisklasse og tildels også langt over!

Men tiden vil vise, typisk at det skulle være leveringsproblemer nå. Den nye ladningen med Transportere blir utsatt mer for hver dag som går virker det som. Kan det være overtakelsen fra Logitechs side som skaper forsinkelsene?

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WOW... Litt av et oppsett du har marsboer, Jeg er meget sugen på en transporter, men venter med å kjøpe til det er mulig å få prøve først... Kan jo kjøpe på nett, da har du jo 14 dager returrett. Det er jo en mulighet. Skal di kjøre Transporteren igjennom en PC eller direkte fra en Nas-enhet?

Det ble Hegel først og fremst for at den ga et veldig nøytralt og oppløst lydbilde, samtidig at den var en veldig god match til Mcintoshen. Det virker som om den bare slipper lyden rett igjennom uten noen som helst farging av lyden... Avventer konklusjonen litt da utstyret trenger en del innspilling. Føreløpig så er jeg meget fornøyd, overgangen fra hjemmekino til stereo er ENORM.... I positiv forstand, of course.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice. Hvordan syntes du Classè gjorde seg vs. McIntosh?

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Nice. Hvordan syntes du Classè gjorde seg vs. McIntosh?
    Classe CA-2200 er en meget bra effektforsterker med et fantastisk nøytralt og balansert lydbilde, som også er ekstremt veloppløst. Trodde jeg hadde funnet den perfekte match til Daliene, men etterhvert så følte jeg at det var noe som manglet... Jeg savnet litt trøkk og engasjement, det hele ble liksom litt for tørt og nøytralt.
    Helt til jeg fikk prøve MC-402 på hjemlån, skal si det ble fart på sakene da gitt... Alt som jeg savnet hos Classe, fikk jeg hos McIntosh.
    Men jeg må også nevne at det er rimelig stor forskjell på Classe og McIntosh. Mens Classe serverer lyden på sølvfat og alt er så og si perfekt, fikk jeg nesten ubegrenset med krefter, og samtidig å komme enda et steg nærmere dynamikken og nærværet man bare opplever på konsert med McIntoshen.

Min konklusjon er at musikaliteten og engasjementet er tilbake igjen med McIntosh bak spakene.
    Forsterkeren spiller så engasjerende uanstrengt og virkelighetsnært, uansett musikk, man tenker ikke på at du sitter å hører på hi-fi. Men musikk. Og bare det.
    DETTE ER BRA.... Fullkommen harmoni både i sjel og sinn...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roberthegvik
    Classe CA-2200 er en meget bra effektforsterker med et fantastisk nøytralt og balansert lydbilde, som også er ekstremt veloppløst. Trodde jeg hadde funnet den perfekte match til Daliene, men etterhvert så følte jeg at det var noe som manglet... Jeg savnet litt trøkk og engasjement, det hele ble liksom litt for tørt og nøytralt.
    Helt til jeg fikk prøve MC-402 på hjemlån, skal si det ble fart på sakene da gitt... Alt som jeg savnet hos Classe, fikk jeg hos McIntosh.
    Men jeg må også nevne at det er rimelig stor forskjell på Classe og McIntosh. Mens Classe serverer lyden på sølvfat og alt er så og si perfekt, fikk jeg nesten ubegrenset med krefter, og samtidig å komme enda et steg nærmere dynamikken og nærværet man bare opplever på konsert med McIntoshen.

Min konklusjon er at musikaliteten og engasjementet er tilbake igjen med McIntosh bak spakene.
    Forsterkeren spiller så engasjerende uanstrengt og virkelighetsnært, uansett musikk, man tenker ikke på at du sitter å hører på hi-fi. Men musikk. Og bare det.
    DETTE ER BRA.... Fullkommen harmoni både i sjel og sinn...
    Takk for god og forståelig forklaring. Har hørt litt på Classè selv, og det er helt klart veloppløst som du sier. Skal defintivt prøvd å få lånt med en MC-402 en gang og bli litt mer kjent med lydsignaturen til McIntosh. Kvalitet koster... :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dali

Hei Robert,

jeg bor i trondheim, så det er vel ikke mulig å komme innom og høre litt på daliene og dd18? Jeg har selv jbl array 1400 og har alltid hatt lyst til å høre hvordan MS5 låter i forhold. Og så er jeg på utkikk etter sub, det blir da velodyne dd eller svs. Har ikke hørt noen av dem og er svært interessert i å kunne høre på en dd sub

Mvh

Stian.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •