Pogwaqs studentanlegg (oppdatert 13. april 2007, ny subwoofer) - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6
Viser resultater 101 til 103 av 103
    Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis du har mulighet for å dele rommet i to vil nok det forenkle jobben til subben. Du skriver du har noe dipper .. Dette vil nok hjelpe en del hvis du f.eks kjøper en Behringer FBQ

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dele rommet i to? Hva mener du? En Behringer hadde forsåvidt også vært en mulighet, får kikke litt på sånt. Hadde en receiver med romkorreksjon kunnet ha noe vettugt å komme med her, eller jobber sånne høyere i registeret? Problemområdet er vel hovedsakelig 50-100 Hz.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når jeg skrev dele rommet i to, så mente jeg at det kanksje hadde vært en idé å putte opp et forheng eller lignende slik at bassen har en mindre arael å jobbe på. Det er lettere sagt en gjort, det var mest for spøkens skyld. Selvom det hadde hjulpet tror jeg =)
    Jeg har ikke så mye peil på romkorreksjon i receiver, jeg trodde de nesten bare (?) satte riktig levels for hver kanal slik at man fikk et balansert lydbilde?

En slik Behringer ville vært å foretrekke siden du har problemer på visse frekvenser. Det er en del her på forumet som har hatt virkelig glede av en slik FBQ, men husker ikke helt hvem det er. Lurer på om det ikke var "andre weirdens..."(et eller annet :S) du får søke litt rundt å sjekke om det er verdt invisteringen.

Men hvis du skaffer deg en lydtrykksmåler og kjører noen måler med "RoomEQ" (slik at du ser frekvensgangen din; hvor dippene/toppene dine befinner seg) så kan du se hvor ille problemet er

Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •