Pogwaqs studentanlegg (oppdatert 13. april 2007, ny subwoofer) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 103
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har du testet noe mer eller?

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye Høyttalere!

Tips til kabling og demping (spikes/føtter/heller) mottas med takk.
    Holfi Dempeføtter fungerer veldig bra.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Ja, det var det som umiddelbart falt meg inn. Hadde riktignok ikke ventet å se såpass markant forskjell.
    Ikke undervurder Arcam-watten

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg synes det er herlig at du satser såpass mye på lyd og bilde. jeg har gjort det samme og det er godt å se at andre også har disponert lån og stipend "fornuftig" :lol:

jeg regner med du bor på bjølsen/sogn/kringsjå/anker/siloen eller noe i den dur og har hybel gjennom samskipnaden. jeg vet hvordan en slik hybel ser ut. viktigst... jeg vet hvordan en slik hybel føles.

dette står det respekt av. stå på pogwaq! :wink:

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er student jeg og! : Har stått overfor valget mellom knekkebrød+nytt utstyr opptil flere ganger

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge leve latskapen; jeg har ikke testet noe mer systematisk, bare fått ryddet opp litt, og justert spikesene, sett en film og hørt en masse musikk. Noen observasjoner:

- Høyttalerne låter klart mer frampå enn mine tidligere, og det er litt uvant, men ikke i negativ forstand. Det eneste er innspillinger med mye høyfrekvent elektrisk gitar, da kan det bli småslitsomt på høye volum over lengre tid. Mulig jeg skal teste mer med kabler snart; Supra Ply 3.4 er en mulighet, da prisen er lav nok til at man kan prøve og feile litt.
    - Lydbildet er på mange innspillinger langt mer oppløst. Morsomt å legge merke til lyder man knapt har hørt før. Trompeten på Vangelis - Le Single Bleu er høres helt fantastisk ut, og det er på en dårlig remastret CD basert på et lavbudsjettopptak fra 1973.
    - Skulle ikke tro det, men forskjellen på film var nesten større enn musikk (sier kanskje noe om kvaliteten på de fleste innspillingene mine :P ), til tross for at jeg bruker samme senter som før. Så nettopp Matchstick Men, og lydbildet var langt mer behagelig enn tidligere, virket mye mer luftig. Det er iallefall ingen tvil om at C1000 skal byttes ut med CC800S etterhvert.
    - Romlebass er ikke tilstede overhodet. Daliene hadde en tendens til å bli ubehagelige i midbassen på enkelte plater (for eksempel Opeth - Damnation), men her er det stramt og fint.
    - Basstrykket er omtrentlig det samme som før. Rommet spiser opp litt av lyden her, men det får jeg bare leve med inntil videre. Det hadde uansett vært uaktuelt å ha noen større høyttalere her.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen er skikkelige studenter før de bare har studielånet å leve på. 8)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre at du er fornøyd, og jeg har virkelig respekt for studenter med stramme budsjett som spiser knekkebrød og sild for å kunne få råd til hifi utstyr :lol:

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg også.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    januar blir en bra hifi-måned :lol: lønn fra to jobber, stipend og lån, samt av en eller annen merkelig grunn får jeg feriepenger utbetalt i januar(!).
    får jeg solgt laptopen min i tillegg blir det enda litt mer klirring i pungen. :wink:

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av keysersoze
    januar blir en bra hifi-måned :lol: lønn fra to jobber, stipend og lån, samt av en eller annen merkelig grunn får jeg feriepenger utbetalt i januar(!).
    får jeg solgt laptopen min i tillegg blir det enda litt mer klirring i pungen. :wink:
    Da står vel ny dvd-spiller for tur?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Sitat Opprinnelig postet av keysersoze
    Da står vel ny dvd-spiller for tur?
    det kan du ta deg f**n på! 8) er nok tilbøyelig til å kjøpe med en benq7800 i samme slengen. da blir det 1024x576 progressive signaler som farer over lerret. vet du/dere om nfs underground ii støtter 576p?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ai, lovende. Tror nok deler av mitt lån gå med til en ny senter iallefall, om det blir mer avhenger litt av om jeg blir garantert jobb i sommer.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mye kobling og stressing og løfting av 60 kilogram TV har jeg fått eksperimentert fra meg fra idag. Jeg har kommet fram til at Vincent + JMlab funker brillefint. Mer behagelig og tilbaketrukken lyd enn med bare Arcam + JMlab, som jeg ser på som et pluss, samt at lyden er like oppløst og litt fyldigere nedover. SP996 blir nok stående, og det skal heller ikke utelukkes at det kommer en til etterhvert.

Jeg byttet også ut skolissene mellom CD og receiver med et par Wireworld Atlantis. Syk forskjell! :shock: Jeg har alltid vært rimelig skeptisk til effekten av kabler, men det ser ut til at jeg må gå til anskaffelse av et par slike.

For å si det sånn, jeg begynner å bli skikkelig fornøyd med anlegget!

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Woohoo! Cobalt CC800S på vei! Håper ikke TVen protesterer, liten overgang fra senter på 3 kilo til en på 12.

Liten digresjon: Jeg var innom HFK for å kikke på projektorer igår, men de hadde absolutt ingen av de til +/- 10k igjen, så ble lytterunde på subwoofere isteden. Eneste som egentlig imponerte noe særlig var B&W 600 (skjønt den dyreste jeg hørte var Suite 1.2), og selv ikke den leverte helt det jeg så etter...blir vel en SVS etterhvert da. Kan forøvrig også nevne at selger stakk av (!) midt under lyttingen, og jeg fant ham aldri igjen. Litt annerledes på Hifihuset, fyren tilbud seg faktisk å stikke innom med høyttaleren i kveld:

Oppdateringer (og kanskje bilder, har ikke hatt noen oppe på en stund) følger.

Ble forresten ikke Wireworld, men en QED til halve prisen. Hører jeg ikke forskjell bruker jeg ikke mer penger.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny senterhøyttaler. Noen spesiell grunn til at valget falt på nettopp den?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var vel det logiske valget, jeg var kjedelig nok til å velge en i samme serie. Design er viktig. :P

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var vel det logiske valget, jeg var kjedelig nok til å velge en i samme serie. Design er viktig.
    Designet er en ting, det andre er at det er et pluss med lik klang i center som i frontene..

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åh, jeg trodde det var ut nå. :lol: