Gammel tråd - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 49 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 963

Tråd: Gammel tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kjempefin kino, og en klar 5er fra meg. Ikke kjekt å måtte ta kampen opp mot Nobleman, da hans kino er i en egen klasse. Men hva betyr vel det ? Din kino er kanon og dermed basta. Heia Viking !:-D

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Jeg begynner å lure på om du prøver deg på en liten kapring her "homecinema" ..... Du har ikke en sjans enten du er Helgelending eller ei : - D
    neineinei...jeg har bare skjønt at du har dine knep, som din W enda ikke har gjennomskuet...

Newcomer ashild sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    ...ja, han vet tydelig når han skal bruke sine knep...:wink:
    Jada, lar meg bevisst lure hver gang faktisk. Men det er da moro også!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ashild
    Det er vel slik at du har blitt lurt med på verre ting en dette.... Jeg skal forsøke å begrense antallet innfall fremover (dvs ikke fler RC helikoptere (muligens skal jeg få avhendet det siste...) og konsentrere meg om dem som har vert varige over tid (og av de to så er jo HK den som har vært defintitivt minst kostbart....

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    neineinei...jeg har bare skjønt at du har dine knep, som din W enda ikke har gjennomskuet...

Jeg trodde det var slik stilletiende overenskomst mellom oss menn at vi ikke skal avsløre hverandres knep (for at vi skal leve i illusjonen at damene har avslørt dem for lenge siden...)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Kjempefin kino, og en klar 5er fra meg. Ikke kjekt å måtte ta kampen opp mot Nobleman, da hans kino er i en egen klasse. Men hva betyr vel det ? Din kino er kanon og dermed basta. Heia Viking !:-D
    Takk for den Alex F. Har som sagt hatt gleden å vært en kveld i Studio Nobleman og det var en fantastisk opplevelse. Og det er vel ikke tvil om at hvis jeg hadde hatt midlene så hadde jeg brukt dem på å gjenskape den lyd og bilde opplevelsen jeg opplevde der i egen heim ja. Men når det er sagt så koser vi oss i den kinoen vi har og det er vel fler som må dyrke hobbyen sin under mindre idelle forhold.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    he he, her har den yngste garde mye å lære
    For min egen del, liker min W kun å se over min skulder...og koser seg ofte av det vi diskuterer her på forumet...men delta er hun ikke så interessert i, hun mener forumet er MIN greie...

Bygging av kino, og valg av "duppeditter" står på meg, men vi har film som felles interesse, og vi bruker kinoen flere ganger i uka alle hjemme (heldigvis, hvis ikke hadde jeg funnet en annen hobby)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her ser det ut som det er ekteskapelige diskusjoner på Forumet, for jeg antar at Ashild og Henning er mere enn godt kjente. Min kone er aldri inne på forumet, og hun er heller ikke interessert i Hi Fi eller hjemmekino, dessverre. Men hun synes det er OK å få servert god lyd og stort bilde når vi leier en film.

Hun skjønner dog ikke hvorfor jeg hele tiden må bytte høyttalere og projector. "Jamen, du har jo høyttalere ??". Mitt svar er sporenstraks: "Hva skal du med ny veske og nye sko, du har jo flere par allerede ??".

Men vet egentlig ikke om det virker.:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg trodde det var slik stilletiende overenskomst mellom oss menn at vi ikke skal avsløre hverandres knep (for at vi skal leve i illusjonen at damene har avslørt dem for lenge siden...)
    Jeg har hatt gleden av å tro at min kone har latt seg lure i mange år.Det har jeg vel også til tider lykkes med,men ikke alltid. Jeg pleier å si at jeg sniker meg ned i kjelleren kamuflert som morreltre med boxer og duppeditter for så når jeg blir oppdaget så sier jeg at den er bare på test og skal leveres tilbake til den eller den.... Hvoretter hun godtar det og håpefullt tror jeg at det blir glemt,men ikke alltid.Da jeg hadde besøk av Norge Rundt så spurte programlederen etter at utstyret var pakket ned, min kone om hva hun synes om alle disse sakene som var innstallert,hvoretter hun rolig svarer at det blåser jeg igrunnen i bare han kan betale for seg. Fornuftig kone eller hva???!!!
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av ashild
    Heia Åshild jeg trodde at du var igang med fødselen nå???
    Stølen

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Heia Åshild jeg trodde at du var igang med fødselen nå???
    Stølen
    Hehe, ja det nærmer seg heldigvis nå, men det er greit å ha noe å fordrive tiden med mens en venter. Prøvde å variere litt med å være innom på barnimagen.com her en kveld og la Henning regjere grunnen alene på denne arenaen, men konklusjonen min ble vel raskt at det er morsommere på AVForum så nå er jeg innom igjen :-)

Vi snakkes :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He-he, lykke til med fødselen. Det lønner seg å venne poden til høy lyd fra dag 1. Min sønn sover igjennom alt av eksplosjoner og høy musikk, og jo oftere jeg kan sende kona ut på byen med venninner jo bedre. Da vanker det øl i venstre og fjernkontrollen i høyre.:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    He-he, lykke til med fødselen. Det lønner seg å venne poden til høy lyd fra dag 1. Min sønn sover igjennom alt av eksplosjoner og høy musikk, og jo oftere jeg kan sende kona ut på byen med venninner jo bedre. Da vanker det øl i venstre og fjernkontrollen i høyre.:-D
    Vi har satset på jevnlig lydtillvenning gjennom hele svangerskapet med mye filmtitting og bassmasasje. I det siste så er det merkbart at den lille sparker med takten i filmmusikken.... Ellers har vi et hus med kino i kjeller og soverom to etasjer opp så selv når det går ganske heftig for seg i kinoen så er det ikke noe problem med at barn våkner. Det kan derimot være vanskelig å høre babycallen men den har jo lysdioder i tillegg : - D

Ellers er det jevnlige sesjoner med vår 2,5 åring der nemo fisken og løvenes konge er favorittene, og da selvsagt med barnevennlig lydnivå!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har blitt bitt hardt av oppgraderingsspøkelset, har lyst på den nye JVC projektoren (også lyst på å kline til på de ultimate oppgraderingene fra listen på vår hjemme kino 802D HTM1D og JL audio). Har litt problemer med å overtale selv min frue (og min kjære Åshild er den ultimate forstående og interesserte eksemplaret av sorten (Det en kaller referanse dame (all endring blir nedgradering i forhold til det jeg har der) , argumenterer sterkt om at slag av utstyr gir noe inntekter, men hun er ikke overbevist (Dvs langt fra).

Er det noen som kan hjelpe meg med gode argumenter for at dette er fornuftig å bruke så mye penger på dette. Argumenter som er gode nok til å overbevise premieres med kino demo (med oppgradert utstyr....)

Gal men blid HK entusiast!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    JVC'en må vel kunne sies å kunne gi et meget bra bilde i.f.t pris. Nå er jo bilde 50% av opplevelsen på film da, og vil selvfølgelig være verdt hver krone på den oppgraderingen.

Hva med å legge inn en fin ferie i dette budsjettet...Et Cruise på love boat for deg og fruen? (må regnes som en vinn-vinn deal da?)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For eksempel en tur med dette cruset:

Home Theaters = Home Audio, Video, Equipment Resource

Det hadde vært skikkelig VINN vinn

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For eksempel en tur med dette cruset:

Home Theaters = Home Audio, Video, Equipment Resource

Det hadde vært skikkelig VINN vinn
    Kjære Henning, nå er det rett før jeg sprekker (og det er ikke fordi jeg skal føde innen en uke bare så det er klart)!! Tror ikke disse argumentene finnes - det må i såfall være i et parallellt AV univers. Og til og med i denne framskredne tilstanden av graviditet virker hjernen såpass at den smigringen blir gjennomskuet. TRY HARDER!!!

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... og sist jeg sjekket hadde vi vel forresten en OMFORENT grundig og tidfestet plan i forhold til disse oppgraderingene. Tror ikke en reforhandling nå vil være til din fordel, men hvis du vil ta sjansen så sett i gang! Grrrrrr.......

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten Rolf, den nye kinoen din ser utrolig lovende ut ! Blir spennende å se når den er helt ferdig. Hører rykter om en sneak preview for min mann og Stølen etterhvert, han får vel få lov til tross for at han tydeligvis er i ferd med å miste bakkekontakten helt her :-)

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...det er i det minste lov å prøve seg