Gammel tråd - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 49 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 963

Tråd: Gammel tråd

Newcomer ashild sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    [QUOTE=Henning] Hun er ikke så verst skal jeg si, hun har nå akseptert min langtidsplan mhp oppgraderinger (3 - 7 års perspektiv (ja 802D og HTM1D ene er i planen)) og hvis lykken står meg bi også nytt større rom til kinoen når vi bygger på huset en gang. 7 X 5 meter med rom i rom og 280 til taket kan blir bra (men dette er nok eventuelt mot slutten av planperioden...) QUOTE]

Det er definitivt riktig observert at det må være mot slutten av planperioden kjære :-) Mener også det har sneket seg inn noen items her som ikke er spesifisert i kontrakten, men som vanlig blir vi vel enige tenker jeg!! Suss fra din kone

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en utrolig høy konsentrasjon av lekre gjennomførte kinoer i stavanger regionen som mange av oss kino og hifi-nerder her på østlandet hadde gitt mye for å få oppleve.
    Deres kino er i høyeste grad en av dem. Imponerende gjennomført, og hjemmekinoer med hele 3 seterader er det langt imellom.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Det er en utrolig høy konsentrasjon av lekre gjennomførte kinoer i stavanger regionen som mange av oss kino og hifi-nerder her på østlandet hadde gitt mye for å få oppleve.
    Deres kino er i høyeste grad en av dem. Imponerende gjennomført, og hjemmekinoer med hele 3 seterader er det langt imellom.

Ja det er en del entusiaster her på vestlandet, men flere av oss er jo tilflyttet og jeg er utflyttet østfolding (Moss/Rygge) og interessen var tent lenge før jeg flyttet vestover.... Har en dunkel fortid med selvbygg høytalere hadde en onkel som jobbet på SEAS og hadde en del år ganske høyt forbruk på elementer. Husker vi lagde noen suber med transmission line prinsipp de fikk SVS en jeg har i dag til å fremstå som mikroskopiske (de var 140X80X60 store hvis jeg ikke husker feil) ... men de gikk dypt og spillte etter husken ganske bra (men nå er det alltid slik at når en bygger selv så vil en jo gjerne at det skal låte bra og det er derfor vanskelig å være helt objektiv...)

Når det gjelder tre rader så er det greit å ha plass til litt folk når gjengen samles her er vi ofte 7/8 personer og det er greit å at alle kan sitte godt.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HenningHG
    Kansje ikke den beste, Men en fantastisk fin kino! som jeg er dypt imponert over innsatsen. Som har utifra bildene. Har blidt en imponerende kino. Med enormt potensialet for videre oppgradering. Til å bli en av landets beste kinoer. Som med alt her i verden er grunlaget viktigst når man skal gjøre noe stort.
    Ja oppgraderinsspøkelseset lurer jo altid i krokene, men det er ikke akutt, må tilstsatadighet klype meg i armen mhp hvor godt B&W matrix 801 SIII låter. Jeg har hørt på en del høytalere de siste årene uten at jeg har fått lyst til å skifte, nå etter at høytalerene er spritet opp med 600 Watt Midgard Audio og avlastet litt i bunnen så er det høy gåsehud faktor i tilleg til at det låter "riktig" (det var vel ikke uten grunn at de var en av de mest brukte studio monitorene i ett tiår).

Men oppgradering er jo altid morsomt så en gang kommer det nok noe nytt men det skal lyttes mye og lenge før 801 ene pensjoneres.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=ashild]
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Hun er ikke så verst skal jeg si, hun har nå akseptert min langtidsplan mhp oppgraderinger (3 - 7 års perspektiv (ja 802D og HTM1D ene er i planen)) og hvis lykken står meg bi også nytt større rom til kinoen når vi bygger på huset en gang. 7 X 5 meter med rom i rom og 280 til taket kan blir bra (men dette er nok eventuelt mot slutten av planperioden...) QUOTE]

Det er definitivt riktig observert at det må være mot slutten av planperioden kjære :-) Mener også det har sneket seg inn noen items her som ikke er spesifisert i kontrakten, men som vanlig blir vi vel enige tenker jeg!! Suss fra din kone
    Det er vel lov å prøve seg litt....

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote=Henning]
    Sitat Opprinnelig postet av ashild
    ALT er lov så lenge dommeren (Les: W) ikke ser det...

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt godt gammeldags initiativ setter jeg da alltid pris på! Men det pleier å være et godt tips å ikke legge alt av energi inn i ett relativt smalt område, men spre det litt ut - f.eks. på kjærlig omsorg for sin fru :-) - tipper det kan ha positiv effekt!:-D

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..., men spre det litt ut - f.eks. på kjærlig omsorg for sin fru :-) - tipper det kan ha positiv effekt!:-D
    Her må du gripe sjansen Henning...:wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Henning er nok en av dem heldige her på forum som har en så snill og grei kone som også synest det egentlig er en grei hobby dette...til beste for hele familien!

Et pluss er også at hjemmekino rommet faktisk oftest blir svært populært når det kommer slekt på besøk

Noen kjøper Harley Davidson...men er DET til nytte for hele familien da...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolf Hult
    Henning er nok en av dem heldige her på forum som har en så snill og grei kone som også synest det egentlig er en grei hobby dette...til beste for hele familien!

Et pluss er også at hjemmekino rommet faktisk oftest blir svært populært når det kommer slekt på besøk

Noen kjøper Harley Davidson...men er DET til nytte for hele familien da...
    Uten tvil en av de mest sosiale hobbyene en kan ha, i alle fall når en har en familie som er film interessert, og der er det vel ikke alle som er like heldige. Ser også at hvis en deler antal timer bruk "nytelse" av utstyret på kroner brukt så er ikke regnestykket helt borti veggene, jeg har i alle fall gjort mye annet som koster mer per time enn pengene investert i kino i heimen.

Du må bare stå på Rolf og få ferdig ditt rom, det kommer til å bli et mega bra rom gleder meg til å få oppleve det.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten tvil en av de mest sosiale hobbyene en kan ha, i alle fall når en har en familie som er film interessert, og der er det vel ikke alle som er like heldige. Ser også at hvis en deler antal timer bruk "nytelse" av utstyret på kroner brukt så er ikke regnestykket helt borti veggene, jeg har i alle fall gjort mye annet som koster mer per time enn pengene investert i kino i heimen.

Du må bare stå på Rolf og få ferdig ditt rom, det kommer til å bli et mega bra rom gleder meg til å få oppleve det.
    Dæven, du har rett. Det var godt du minte meg om dette kjære, jeg hadde tydeligvis fortrengt endel men nå kom det tilbake med full kraft. Skal for en gangs skyld gi deg rett i at kinoinvesteringene faktisk er mer fornuftige enn mye annet du har foretatt deg (bortsett fra selvfølgelig valg av kona :-D )

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skjønner jeg at du er klar for nye investeringer snart... Det er jo bare noen små lapper som skal til for å få det ultimate oppsett.....

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal for en gangs skyld gi deg rett i at kinoinvesteringene faktisk er mer fornuftige enn mye annet du har foretatt deg (bortsett fra selvfølgelig valg av kona :-D )
    ...men, det er jo ikke mange ting som er dyrere enn koner, er det vel...? :wink:

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    ...men, det er jo ikke mange ting som er dyrere enn koner, er det vel...? :wink:
    Å påstå at jeg er billig er vel et strategisk feilgrep, så den fella skal jeg ikke gå i:-D . Men føler vel at kona - i dette tilfellet altså meg- er relativt vedlikeholdsfri og mindre økonomisk belastende enn endel andre fritidssysler min kjære mann har. Verditapet på meg eksisterer muligens også og kan selvfølgelig diskuteres, men kommer jo først til å spille en rolle hvis jeg skal byttes i en ny modell.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å påstå at jeg er billig er vel et strategisk feilgrep, så den fella skal jeg ikke gå i:-D . Men føler vel at kona - i dette tilfellet altså meg- er relativt vedlikeholdsfri og mindre økonomisk belastende enn endel andre fritidssysler min kjære mann har. Verditapet på meg eksisterer muligens også og kan selvfølgelig diskuteres, men kommer jo først til å spille en rolle hvis jeg skal byttes i en ny modell.
    Ja, bytte av W er nok det dyreste, så konklusjonen må jo bli at det egentlig er billig å bytte ut i kinoen... :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Et viktig moment er vel også at noen av oss er så heldige å ha selvfinansierende koner... Og sist jeg sjekket kjøpte vel min kjære (og jeg regner med at 97% av AV forums medlemmer blir misunnelige nå) inn 3 stk Midgard Oberon 6.1, før det kjøpte hun vel inn en stk Denon 4306, 1 B&W HTM7 Senter, 4 stk B&W DS6 S3 Bakkanaler, 9 reclinere og til jul fikk jeg en PS3 (som kommer om en mnd eller så).

Dvs min fru er bedre enn billig hun er faktisk en ren "inntekts" kilde... Og nei hun skal ikke byttes i noen ny modell for bedre utgave finnes ikke (og da snakker vi ikke bare om HK innkjøp...

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

luring

og der klarte du vel å skaffe deg enda mere (kone)kreditt

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et viktig moment er vel også at noen av oss er så heldige å ha selvfinansierende koner... Og sist jeg sjekket kjøpte vel min kjære (og jeg regner med at 97% av AV forums medlemmer blir misunnelige nå) inn 3 stk Midgard Oberon 6.1, før det kjøpte hun vel inn en stk Denon 4306, 1 B&W HTM7 Senter, 4 stk B&W DS6 S3 Bakkanaler, 9 reclinere og til jul fikk jeg en PS3 (som kommer om en mnd eller så).

Dvs min fru er bedre enn billig hun er faktisk en ren "inntekts" kilde... Og nei hun skal ikke byttes i noen ny modell for bedre utgave finnes ikke (og da snakker vi ikke bare om HK innkjøp...
    Av og til er du veldig søt!!:-D

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av og til er du veldig søt!!:-D
    ...ja, han vet tydelig når han skal bruke sine knep...:wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    ...ja, han vet tydelig når han skal bruke sine knep...:wink:
    Jeg begynner å lure på om du prøver deg på en liten kapring her "homecinema" ..... Du har ikke en sjans enten du er Helgelending eller ei : - D

Side 6 av 49 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •