Gammel tråd - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 49 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 963

Tråd: Gammel tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Dersom du er Henning`s kone så vil vi gjerne hilse på deg på førstkommende torsdag kl.20.00. Da kommer Nobleman,Kjelli,Rolf Hult,Ole H.Ree,Tor Jan,Kjetil og Stølen på besøk for å ta en titt.Jeg kan love deg en god diskusjon og sikkert en hel del å plukke med med på veien.Beklageligvis er Bjørn H. i Las Vegas på CES ellers møter hele klubben opp. Vi besitter flere flotte kinoer,og faglig sterke folk. Vi gleder oss!
    Stølen
    Da har Stavanger med omegn sin defintitive hjemmekino mafia vært en tur i vår lille hule. Noen frafall desverre men sånn er det. Det var kjekt å ha dere på besøk, håper dere tar turen igjen og kan hjelpe med oppsett og tweaking. Gleder meg til å se deres huler og hente inspirasjon, og ja jeg ser fra at bekkjentskapet kan bli dyrt langs noen akser, men kanskje det kan føre til store besparelser langs andre.

Morsomt er det i alle fall å møte likesinnede, det er god tereapi.

Kjekt var det i alle fall å ha dere på besøk og dere er velkomne igjen!

Henning

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Takker for at vi fikk komme til dere en tur. Dette var skikkelig KINO! Med de stolene og designet på rommet kom virkelig kinofølelsen frem hos undertegnede. Kjekt å få inspirasjon.

Vi snakkes garantert ved annen anledning.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolf Hult
    Takker for at vi fikk komme en tur! Dette var skikkelig KINO! Med de stolene og designet på rommet kom virkelig kinofølelsen frem hos undertegnede. Kjekt å få inspirasjon.

Vi snakkes garantert ved annen anledning.
    Hyggelig med besøk, gleder meg både til å se den ferdige kinoen din når den er klar og å teste baren...

Henning

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Det er flere og flere som tar steget videre for større opplevelser, og det er ekstra moro å følge med på den utviklingen.

Men, man kan ikke defineres som "Kino hjemme" eller "Hjemmekino" UTEN sub
    Flageborg, som du ser jeg gir meg (du har selvsagt rett, noe som du sikkert har litt erfaring med fra før...) Selv om jeg ikke har fått justert meg helt inn så er det blitt enda mer kino nå når buksbeina flagrer.... Det er også kjekt å kunne dra på uten å være veldig redd for å drepe 801 ene (har ikke bånnet elementene på dem noen gang) men etter å ha hørt "Darla" Cenen fra Nemo på over 110 db på SVS ene så er jeg enig med deg at det er en ny og rystende opplevelse.... Morsomt er det også.

Råd mhp integreringen av 801 ene er velkomne, rommet mitt er jo slik at like bra bass kan ikke alle få med 9 seter spredd ut over halve rommet. Så det blir uansett et komromiss. Kanskje er den nye prosessoren fra SVS og Audussey redningen?

Newcomer ashild sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg beklager,men den "sporten" vi driver er kostnadsdrivende for alle våre koner også.Trøsten din er at han har kjøpt så mye utstyr at grunnlaget for den videre utviklingen ikke trenger å bli så dyr. Jeg er helt sikker på at vi kan bidra til at han får en billigere hverdag fremover i form av tips og utnyttelsesformer han ikke bruker idag.Vi ses på torsdag.
    Stølen
    Hei igjen,

og takk for koselig besøk i går. Min kjære mann har tilbrakt dagen i kinoen i kjelleren og kommer innimellom opp til resten av familien med store lykkelige glis og dype kommentarer om lyden. Det kommer endel ideer om oppgraderinger også for å perfeksjonere ytterligere, så jeg er litt usikker på om den billigere hverdagen kommer til å inntreffe så veldig snart, til tross for alle gode tips og diskusjoner i går :-D

Kjekt var det uansett!

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ashild
    ... så jeg er litt usikker på om den billigere hverdagen kommer til å inntreffe så veldig snart, til tross for alle gode tips og diskusjoner i går :-D
    ..men her snakker vi om andre rom (og ting) enn "det aller helligste" i kjelleren...:wink:

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    ..men her snakker vi om andre rom (og ting) enn "det aller helligste" i kjelleren...:wink:
    Hehe, intensjonen/lovnaden var vel faktisk at utgiftsnivået i forhold til "hobbyen" i kjelleren skulle ha potensiale til å gå ned etter besøk fra Stavangers finest, men når vi nå realitetsbehandler litt (og ser litt på stjernene i blikket hos min mann) blir vel konsekvensen at vi må spare på alt annet for endelig å nå lyd-og bilde nirvanaet!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av ashild
    Hei igjen,

og takk for koselig besøk i går. Min kjære mann har tilbrakt dagen i kinoen i kjelleren og kommer innimellom opp til resten av familien med store lykkelige glis og dype kommentarer om lyden. Det kommer endel ideer om oppgraderinger også for å perfeksjonere ytterligere, så jeg er litt usikker på om den billigere hverdagen kommer til å inntreffe så veldig snart, til tross for alle gode tips og diskusjoner i går :-D

Kjekt var det uansett!
    Jeg trivdes veldig godt i går. Kinoen var veldig flott og dere var veldig hyggelige mennesker som vi gleder oss til å ha mange koselige kinostunder med.Du får sende Henning ned til meg så skal jeg vise han hvordan han kan få en større utnyttelse av det fine kinorommet. Du må gjerne bli med han slik at han ikke helt tar av.Henning er velkommen i klubben vår.Takk for igår!
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått SVS PB12-pluss/2 en i hus og tweaket litt mer. Kjører deling på 80 hz har målt litt, men har ikke så mye å gå på mhp justering av plassering desverre. Jeg har satt inn to plugger med subsonic filter på 16 Hz, har ikke lekt meg med andre justeringer enda. Med tre rader og 9 seter så blir det jo forskjelling frekvensgang avhengig av hvilket sete man sitter i, kan ikke se at Adusseyen til Denon klarer å lure fysikkens lover den heller men slik er det vel (Eneste løsning er vel å kjøpe en SVS til, noe min kjære Å sikkert synes er en kjempe ide... (selv om hun sa at det så litt usymmetrisk ut med "bare" en sub)).

I forhold til auto kalibreringen til Denon som jeg har sjekket med DB målernet til Radio Shack så hevet jeg bass nivået med 1.5 db. Jeg ser på frekvens sweapen fra AVIA at frekvenskurven varierer ca 10 db opp og ned avhengig av frekvens, men litt forskjellig på de forskjellige plassene. Slik oppsettet er nå er det mest trøkk og nøytral bass i mine øyne på første rad (min foretrukne rad for HD materiell, litt mindre bass på mitterste rad, og bakerste rad er for bass "junkies" dvs at det er litt for alle).

Nyttårsplanen mhp bilder har tatt litt tid, jeg skal prøve å få lånt meg et kamara og aller helst en kjenning som kan ta bilder i løpet av ikke alt for lang tid, slik at SVS en og Midgardene.

Midgardene er forøvrig en meget god match til 801 matrixene, mellomtonen er blitt ekstremt detaljert uten at den har antyding til å låte "skarpt" noe som har skjedd med andre forsterkere jeg har prøvd. Det er en fryd å dra på på når "Rebecca Del Rio" drar på i "Club Silecio" senen på Mulholland Drive. Den som ikke får ståpels av den cenen har ikke pels...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Har nå fått SVS PB12-pluss/2 en i hus og tweaket litt mer. Kjører deling på 80 hz har målt litt, men har ikke så mye å gå på mhp justering av plassering desverre. Jeg har satt inn to plugger med subsonic filter på 16 Hz, har ikke lekt meg med andre justeringer enda. Med tre rader og 9 seter så blir det jo forskjelling frekvensgang avhengig av hvilket sete man sitter i, kan ikke se at Adusseyen til Denon klarer å lure fysikkens lover den heller men slik er det vel (Eneste løsning er vel å kjøpe en SVS til, noe min kjære Å sikkert synes er en kjempe ide... (selv om hun sa at det så litt usymmetrisk ut med "bare" en sub)).

I forhold til auto kalibreringen til Denon som jeg har sjekket med DB målernet til Radio Shack så hevet jeg bass nivået med 1.5 db. Jeg ser på frekvens sweapen fra AVIA at frekvenskurven varierer ca 10 db opp og ned avhengig av frekvens, men litt forskjellig på de forskjellige plassene. Slik oppsettet er nå er det mest trøkk og nøytral bass i mine øyne på første rad (min foretrukne rad for HD materiell, litt mindre bass på mitterste rad, og bakerste rad er for bass "junkies" dvs at det er litt for alle).

Nyttårsplanen mhp bilder har tatt litt tid, jeg skal prøve å få lånt meg et kamara og aller helst en kjenning som kan ta bilder i løpet av ikke alt for lang tid, slik at SVS en og Midgardene.

Midgardene er forøvrig en meget god match til 801 matrixene, mellomtonen er blitt ekstremt detaljert uten at den har antyding til å låte "skarpt" noe som har skjedd med andre forsterkere jeg har prøvd. Det er en fryd å dra på på når "Rebecca Del Rio" drar på i "Club Silecio" senen på Mulholland Drive. Den som ikke får ståpels av den cenen har ikke pels...
    Det er godt at du er på beina igjen.Vi snakkes utover i uka.
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt at du er på beina igjen.Vi snakkes utover i uka.
    Stølen
    Godt å være på beina. Morsomt å se din hule, fantastisk kino du har med et fantastisk bilde. Det er noe med CRT som ikke finns med noen annen teknologi, gøy var det å se hvor godt et HD bilde kan bli med tilnærmet uendelig kontrast.

Henning

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det lagt inn litt nye bilder, det er fortsatt på amatør stadiet med et kompakt kamera, men Fujifilm, F30 er så bra som omtalen sier. Min mor er heldig som får dette i bursdags presang.... Det kan nok hende at jeg kan få låne det.

Når det gjelder bildene så yter de nå kinoen litt bedre rettferdighet, jeg steller fortsatt å få lyrt en kamerat som har kamera utstyr som koster like mye som kinoen og med peiling til å ta "proff" bilder.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har du vært flink, bildene begynner faktisk å gjenspeile virkeligheten :-)

Bare synd de ikke fanger opp den lydmessige forskjellen etter nylig oppgradering med SVS PB12 samt de tre Midgard Oberon 6.1 som din kjære fru nå har sponset etter harde forhandlinger. (hvis dette fortsetter vil jeg snart åpne en diskusjon om tittelen i kinoprofilen ("Hennings hjemmekino") - kanskje den kan bli Åshilds arbeidsrom i stedet .-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Meget bra bilder ja, og måten du har plassert motiv i bilde skaper også god stemning.
    Stjernehimmel kom meget godt frem i bildene...nesten som å ta "live" bilde ute om natten dette.

Gratulerer med nye oppgraderinger!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått æren av å oppleve Noble mannens kino live og jeg må si at det var en av vendepunktene i livet. (Hvis det er noen som forsatt skjønner humoren i titelen denne tråden så kan jeg i alle fall være rimelig klar på at selv om vår hule er ok så er Noblemannen i et annet univers mhp kvalite både på lyd og bilde (Nei jeg tror ikke jeg har den beste kinoen i stavanger men tenkte at det kunne skape litt debatt og det har det jo gjort.... : - )).

Alt med hensyn både på lyd og bilde blir ikke det samme etter dette. Det å oppleve lyd med dybdevirkning og perspektiv mellom hovedkanaler og sidekanaler og mellom sidekanaler og senter er noe jeg aldrig har hørt noe som ligner på en gang, fantastisk. I tillegg Rubyen med et bilde med farger som faktisk er fargene objektene har i virkeligheten uten noen somhelst filter og som en liten prikk over i en rumperistere som masserer inn kanonkule skuddene i hele kroppen gjorde dette til en sjelsettende opplevelse Hans. Inponerende er bare forbokstaven. Og når du i tilleggg har kabler til diskantene i høytalerne som koster mer enn hele kinoen min (og hvis en tar med kablene til bassene så er det vel kino med drømme oppgraderinger) så kan vi vel ikke si annet enn at dette er kino for de virkelig viderekommende.

Gleder meg til å ta turen igjen, for dette ga en dyr mersmak (dvs det er ikke sikkert at Åshild liker inspirasjonen det gav...)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Noble kino setter standarden ja, og du vil garantert sette lista høyere etter en demo i det oppsettet!

PS! Send kona ut til Noble for en demo, og prioriteringene i heimen snus på hodet! hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolf Hult
    Noble kino setter standarden ja, og du vil garantert sette lista høyere etter en demo i det oppsettet!

PS! Send kona ut til Noble for en demo, og prioriteringene i heimen snus på hodet! hehe

Jeg skal se om jeg kan få lurt henne med neste gang... Hun er ikke så verst skal jeg si, hun har nå akseptert min langtidsplan mhp oppgraderinger (3 - 7 års perspektiv (ja 802D og HTM1D ene er i planen)) og hvis lykken står meg bi også nytt større rom til kinoen når vi bygger på huset en gang. 7 X 5 meter med rom i rom og 280 til taket kan blir bra (men dette er nok eventuelt mot slutten av planperioden...)

Det var i alle fall kjekt å se hva det er mulig å få til på lyd og bilde siden hvis ressursene er ubegrenset og smaken er meget god.

Vi snakkes Rolf

PS Kjekt å bli tatt inn i varmen i gjengen!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen i gjenget skal du være! Nå er vi kun 4mann med crt igjen i gjengen da, men vi holder fortsatt stand.

Nærmer seg tid for å by gjengen hjem til meg også snart, må bare bli ferdig med byggingen her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med en sinnsykt feit hjemmekino!

Her tror jeg det står en del arbeid bak ja

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kansje ikke den beste, Men en fantastisk fin kino! som jeg er dypt imponert over innsatsen. Som har utifra bildene. Har blidt en imponerende kino. Med enormt potensialet for videre oppgradering. Til å bli en av landets beste kinoer. Som med alt her i verden er grunlaget viktigst når man skal gjøre noe stort.

Side 5 av 49 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •