Gammel tråd - Side 47

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 47 av 49 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 SisteSiste
Viser resultater 921 til 940 av 963

Tråd: Gammel tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da er Focal Domene på vei fra østlandet. Har fått sporingsnummeret fra gutta i HiFi huset. Har jeg flaks så kommer de i morgen:-D

Dvs det kan bli en kjekk kveld i morgen, gleder meg til å sjekke ut effekten av høyde høytalere. Hadde i min hjemmekino ungdom en Yamaha med front precense høytalere og det gav en subtil effekt som bidro positivt til filmopplevelsen.

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Jeg vil tro at hvis en har noe innkommende støy på korte avstander at det heller ikke skader med balansert kobling. Både at pluss og minus delta er basis for signal er bra men også at en vanligvis har 4-5 Volt sving i stedet for 2 Volt (dvs eventuell støy vil undertrykkes enda mer).

Oppsettet vårt er nå i alle fall helt dørgende tyst i alle fall.

Men det jeg synes er mest kjekt med XLR er koblingene er så mye mer "skikkelige" enn RCA koblinger. Som sagt tidligere så er dette koblinger som er ment å brukes.
    Nå er vel ikke PR-SC5507 ordentlig balansert, men har "line level" signal på XLR utgangene. Men hvis det funker og høres bra ut i ditt oppsett så er det vel bare å sette seg tilbake og nyte Fravær av støy er etter min erfaring en av fordelene med en dedikert pre i stedet for en reciever, uavhengig om den er balansert eller ikke.

Uansett, gratulerer med ny pre. Hadde sikkert blitt denne og ikke rotel på meg også hvis jeg hadde hatt tålmodighet til å vente på at den var å få tak i.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tldng
    Nå er vel ikke PR-SC5507 ordentlig balansert, men har "line level" signal på XLR utgangene. Men hvis det funker og høres bra ut i ditt oppsett så er det vel bare å sette seg tilbake og nyte Fravær av støy er etter min erfaring en av fordelene med en dedikert pre i stedet for en reciever, uavhengig om den er balansert eller ikke.

Uansett, gratulerer med ny pre. Hadde sikkert blitt denne og ikke rotel på meg også hvis jeg hadde hatt tålmodighet til å vente på at den var å få tak i.
    Jeg er ikke helt sikker på om den er full balansert (hva nå det egentlig betyr med dagens dac er (de er vel push pull balansert konfigurert eller tar jeg feil? (her er det kanskje noen som kan forklare)) eller ikke. Har ikke sett noen som har bekreftet eller avkreftet det. Jeg ser at Denon pre en er regnet som fullbalanser men jeg skulle likt å sett krets designene og forskjellene på de to.

Uansett så er det likevel resultatet som teller (og bare å gå fra RCA til XLR koblinger føles godt...) og her er det i alle fall dørgende tyst mens det før var en dimmer som strålte inn når lyset var på :-D

Dvs så langt kan den anbefales. Når alt er oppe å går skal jeg skrive litt mer om intrykkene og plusser og minuser slik vi ser det.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan synes du at 1570'en er å sette opp med tanke på at du må gjøre alle innstillinger selv?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Focal domene i hus :-D

De ser veldig forseggjorte ut og er overraskende tunge i forhold til størrelsen. Dvs førsteintrykket over forventning :-D

Så er det bare å begynne å skru og koble :-D

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Focal domene i hus :-D

De ser veldig forseggjorte ut og er overraskende tunge i forhold til størrelsen. Dvs førsteintrykket over forventning :-D

Forsiktig med set-skruene på sidene inn i festet - de er skjøre.... Bare ett lite tips 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Forsiktig med set-skruene på sidene inn i festet - de er skjøre.... Bare ett lite tips 8)
    Takker for tips. Skal ikke dra til for gud og fedreland selv om de skal henge i taket....

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og knipe av et par bilder som en poster 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Og knipe av et par bilder som en poster 8)
    Her er i alle fall ett bilde av Focal domene før de ble hengt opp.... Etter de var hengt opp så var det så mørkt at det ikke mulig å få få tatt noen fornuftige bilder uten å rigge mye utstyr så det for bli en annen gang. Kunne vist spart oss å tenke design, med vanlig belysning i kinoen (dvs for inn og utmasj, så er det bare så vidt en klarer å skimte dem.... Med lyset av for film er det ikke mulig å se dem.

Men flotte var de uansett og tipset om å være forsiktig med set skruen var godt, tror likevel jeg klarte strippe ett sett med gjenger...

Skitt au.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Erfarinnger og intrykk Onkyo 5507 så langt

Litt om hvor vi kommer fra: Vi har lenge hatt en Denon 4306 som helt klart har vært utdatert og ikke helt har stått i stil etter hvert som resten av anlegget har utviklet seg. Men den hang med fordi vi var rimelig godt fornøyd med den. Den låt bra (i mine ører bedre enn 08 serien til denon, men har ikke hørt 09 serien så der vet jeg ikke) og hadde alle features som trengtes når den ble kjøpt. Den startet ut med å drive bakkanaler og har vært gjennom forskjellige effektforsterkere (Elektrocompaniet, Nad, etc) men etter hvert er det kommet til sammen 7 Midgard Oberon 6.1 og Denonen har det siste året fungert som en prosessor, dvs effektdelen har "vilt".

Som mange her med et kobbel av effektforsterkere så har vi lenge sett etter en prosesor som kunne overta. Problemet har vært at det ikke har vært så mange kandidater som vi vurderte som aktuelle. Den nærmeste har vel vært Denon sin store pre, men jeg liker ikke å kjøpe så dyre produkter når det er snakk om komponenter der utviklingen går så kjapt som det gjør på lyd og bilde prosessering. Nye lydformater, nye post prosseseringsalgoritmer, nye romkorrigeringssystemer etc. Å betale 60 -70 -80 k for noe som har så kort levetid er bare ikke aktuelt (Betaler derimot ”gjerne” det for eksempel høytalere og effektforsterkere der teknologiutviklingen er litt roligere.)

Det finnes jo andre produsenter som har hatt rurround prosessorer som CARY, Rotel og Nad etc men de har ikke appellert til oss. Liker ikke å kjøpe digitale produkter av ”mindre” produsenter som ikke har tilgang til siste brikkesett eller ressurser nok til å utvikle GUI etc (her har andre sikkert andre prioriteringer). Etter det jeg har lest på diverse forum så må man være virkelig entusiast for å lide seg gjennom barnesykdommene på enkelte av disse. Videre er det ofte også vanskelig å få oppdatert firmware, noe som var et absolutt krav for ett nykjøp hos oss. Der har Denon vært flinke men dette ble mye enklere med siste generasjon av Onkyo recivere og prosessor.

Vi har også vært inne på tanker om noe høy end modul basert, men det jeg ser av dette så er det ikke så fremtidssikkert som en skulle håpe likevel (sikkert bus arkitektur på digital delen som sikkert ikke er lett å gjøre fleksibel nok…). Meridian som ligger en gammel HiFi freak om hjertet har vært vurdert opp gjennom tidene men manglende HDMI handtering har gjort det uaktuelt. Nå har de jo en fiks med sin HDMI switch til 20k (!) men hører rykter om at det ikke er helt rett frem med handshaker i alle kombinasjoner av utstyr og at ikke nødvendigvis firmware oppgraderinger løser alle problemer.

En annen kandidat som har vært vurdert er Z11 fra Yamaha, men igjen innholder boksen mye vi ikke trenger samt at den er meget dyr. Når prisen gikk fra 5000 til 2000 dollar (street price) uten at det har skjedd noe med prisene i Europa var det spikeren i kista for den (ikke har den XLR heller)…

Dvs når Onkyoen kom med det innholdet den har nå og til 15k så var ikke valget så veldig vanskelig egentlig.

Det var en lang innledning så til inntrykkene av selve boksen.

Positivt overasket over opplevd bygge kvalitet, chassiset virker solid, 14 kilo bidrar vel også til det. Ellers så er boksen stooor, 10 cm dypere enn Denonen (øyemål). Grei feeling i knapper og volum kontroll (men litt kjip følelse (dvs ikke oljedempet…) i vippeluken i front men hvem bryr seg). Den har ett bakstykke som har det meste av inn og utganger (enig med at det kanskje er i overkant på analog inngang side, vi bruker 5 HDMI innganger og en analog inn til Ipod (har ikke dock)) men når de nå er der så sjenerer de ikke meg. Ikke heller størrelsen er noe problem for oss men der har sikkert andre andre preferanser.

Oppkoblig gikk greit, synes fortsatt at klikket når Neuric XLR pluggene setter seg er kjekt…. (litt barnslig ja). Kjøpte ett sett med 9 XLR kabler og ett oppsett med 6-7 HDMI kabler fra Blue Jeans cables og de balanserte fungerte flott. HDMI kablene synes jeg var hakket for stive (selv om mange er mye stivere) men greit nok (det var den typen som skulle være mest føyelig men likevel). Billig utgavene til Clas og biltema fungerer fleksibilitetsmessig bedre. Kjøpte også ett skjøtestykke fra Blue Jeans cables og brukte skjøtesykket til å koble opp mot vegg kabelen til projektoren (som er litt lang når jeg har dratt racket ut av skapet (ja det er tungt men har jul…)). Det var derfor med litt spenning om det ville være bilde når det hele var koblet opp. Til min store lettelse var det (det er variasjon på utgangsignaler på reciver men denne har tydeligvis greit nok signal til vårt behov 1080P60 7 meter trekk (litt gammel kabel (vanskelig å bytte…)) også gjennom en midlertidig skjøt.

GUI er stort løft fra vår forrige Denon, ser flott ut og er greit å manøvrere i, men har en magefølelse av at Denon sitt siste er enda litt mer raffinert i utseende. Oppløsningen på GUI en er kun i SD, (vet ikke hva Denon har) hadde trodd at det var HD. Betyr ikke all verden uansett.

Kjekt også å ha GUI overlay av volum kontroll som virker i alle HD formater samt mulighet til å gjennom overlay se hvilke signaler (lyd og bilde) som kommer inn hvilken prosessering som er valgt. En stor forbedring og viktig for oss som har boksene i ett annet rom.

Audyssey setup er gjort to ganger, en kjapp runde når den ble montert opp 7.2 og en runde til etter at høyde høytalerne er satt opp 9.2. Virker som Audsssey har utviklet seg siden 4306. Resultatet av dette er definitivt bedre enn 4306. Liker også Audyssey dynamic EQ. Litt mer bass og mer liv i bakkanaler når en spiller under referanse nivå (vi ligger vanligvis mellom -10 og -5 db under)

Når det gjelder lytteintrykk kommer jeg tilbake til det. Men synes det låter meget bra både på stereo og på film. Et løft fra Denonen. Men mer inntrykk kommer på dette etter hvert. Må leke litt med forskjellige surround modus og annet knask og ha tid til å se og høre oss gjennom noen av de kuttene både på musikk og film som vi har hørt mange ganger før for å ha et bedre sammenlikningsgrunnlag. Har sett 4 filmer i 7 kanaler O i 9 så langt men dette har vært nye filmer og de låt meget bra. Men som sagt noen oldies goldies må frem for å få litt mer perspektiv på lydkvalitet.

Kort oppsmmert så langt:

Plusser
    + Forholdsvis rimelig priset
    + Låter meget bra
    + Audussey romkorrigering fungerer mye bedre enn på vår gamle Denon
    + Adussey dynamic EQ når en lytter under referanse nivå.
    + 100% støyfri i vårt setup som har hatt støy med andre produkter
    + Nok HDMI innganger
    + 2 HDMI utganger som kan være aktive samtidig (greit å ha når vi fra tid til annet har shotouts mellom projektorer…)
    + XLR koblinger ut
    + 2 sub utganger som kan korrigeres individuelt
    + Rimelig enkel å sette opp
    + Solid og skikkelig byggekvalitet
    + Blir ikke spesielt varm
    + Kan kjøre romkorrigering og prosessering med alle type inngangssignaler in (opp til 192 kHz i 7 kanaler)

Minuser
    - GUI kun i 576 oppløsning
    - GUI ikke like raffinert som Denon sitt nye
    - Ikke innebygget trådløst nett
    - Ikke 11.2 ut (dvs mulighet til å kjøre DSX bredde og høyde samtidig)
    - Tror ikke en kan slå av alt lys i front (betyr ikke noe for oss).

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Hvordan synes du at 1570'en er å sette opp med tanke på at du må gjøre alle innstillinger selv?
    Nå har kanskje ikke dette så mye å gjøre i denne tråden, men etter 47 sider så er det vel litt takhøyde
    Med tanke på at det kun er i løpet av de siste få årene det har kommet produkter hvor autooppsett faktisk fungerer, så synes jeg det er helt greit å ta i bruk gamle kunster med målebånd og dB måler. Personlig synes jeg uansett det er greit å kontrollmåle nivå med en ordentlig dB måler på utstyr med autooppsett. Det hender man får seg noen overraskelser

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har kanskje ikke dette så mye å gjøre i denne tråden, men etter 47 sider så er det vel litt takhøyde
    Med tanke på at det kun er i løpet av de siste få årene det har kommet produkter hvor autooppsett faktisk fungerer, så synes jeg det er helt greit å ta i bruk gamle kunster med målebånd og dB måler. Personlig synes jeg uansett det er greit å kontrollmåle nivå med en ordentlig dB måler på utstyr med autooppsett. Det hender man får seg noen overraskelser
    Her er takhøyden stor og jeg følger deg 100% mhp manuell sjekk i etterkant. Har laser måler og db måler for sjekk. Men jeg må si at dette audussey systemet i vårt rom treffer 100% hver gang mhp avstander og nivåer.

I forhold til den Gamle Denonen så ser jeg at stegene på avstand sim registeres på Onkyoen er 15 cm mens de på de gamle Denonen var 2 cm. Om det i praksis har noe metyding er vel en annen sak...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått testet noe mer? Hva synes du om precense-kanalene?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meridian som ligger en gammel HiFi freak om hjertet har vært vurdert opp gjennom tidene men manglende HDMI handtering har gjort det uaktuelt. Nå har de jo en fiks med sin HDMI switch til 20k (!) men hører rykter om at det ikke er helt rett frem med handshaker i alle kombinasjoner av utstyr og at ikke nødvendigvis firmware oppgraderinger løser alle problemer.
    Liten korrigering. HD621 er ikke bare en HDMI switch, den behandler også lyden, koder den til et annet format og splitter ut video. Den har også egen software og styres via et GUI fra PC. Handshake issues kan en risikere å møte på med samtlige produkter på markedet om man er uheldig, HDMI-standarden er et eneste stort ormebol. Som regel løser det seg med firmware og HD621 hadde en video-issue (EDID) som iflg. eiere ble løst i firmware v1.0.5. Meridian sine prosessorer blir en del brukt av custombransjen, det pleier å være et godt tegn på at produktene fungerer.

Gratulerer med ny prosessor. XLR ut og en pris på kun 15k gjør den nok svært interessant for veldig mange.

Regner med at du kjøpte de dyreste HDMI-kablene (basert på Belden) fra Bluejeans siden du nevner stivhet, eller er det snakk om de billigere variantene?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Liten korrigering. HD621 er ikke bare en HDMI switch, den behandler også lyden, koder den til et annet format og splitter ut video. Den har også egen software og styres via et GUI fra PC. Handshake issues kan en risikere å møte på med samtlige produkter på markedet om man er uheldig, HDMI-standarden er et eneste stort ormebol. Som regel løser det seg med firmware og HD621 hadde en video-issue (EDID) som iflg. eiere ble løst i firmware v1.0.5. Meridian sine prosessorer blir en del brukt av custombransjen, det pleier å være et godt tegn på at produktene fungerer.

Gratulerer med ny prosessor. XLR ut og en pris på kun 15k gjør den nok svært interessant for veldig mange.

Regner med at du kjøpte de dyreste HDMI-kablene (basert på Belden) fra Bluejeans siden du nevner stivhet, eller er det snakk om de billigere variantene?
    Jeg vet at det ikke "kun" er en ren switch. Litt buffering, splitting ut av bilde og lip synk i tillegg til up eller nedsampling. Den tar vel "bare" LPCM inn hvis jeg ikke husker feil (uten at jeg tror det betyr så mye).

Firmware kan vel også oppdateres i felt men helt så enkelt som automatisk update over nettet er det vel ikke som det er på de nye Denon og Onkyoene. Som sagt så kjenner jeg i alle fall en eier som sliter og det er med helt standard og kjente merker som er koblet til.

Når det gjelder handshake på HDMI så er det noe mange sliter med som du sier, men jeg har en fornemmelse om at litt større produsenene har sjekket ut med litt fler kombainasjoner før de slipper ett produkt og i tillegg får raskt tilbakemelding fra mamge kunder om probel som eventuellt og forhåpentligvis løser problemet (Så langt har det ikke vært noen prob med Onkyoen (de har vel releaset sin 3 firmware så langt), men den gamle Denonen snakket aldri med LG kombi spilleren annet en med lyd i to kanaler....)

Når det er sagt så er det ikke tivl om at Meridian sitt konsept er meget bra, men så koster det også mye og er litt mindre brukervennlig enn mye annet. Og det er vel fordi som du sier at det er beregnet på costom install makedet der kunden ikke konfigurerer noe men kun trykker på snurr film knappen.

HDMI kablene jeg kjøpte var de billigste og som skulle være mest føyelige. Ikke det at de er kjempe stive men stivere enn jeg hadde trodd. Kontakter og alt ellers ser meget forsegjort ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Har du fått testet noe mer? Hva synes du om precense-kanalene?
    Fikk bare koblet det opp i går kjørt audussey og sjekket at alt virket. Noe det gjorde. Fra det lille jeg har hørt er effekten av høyde kanalene en subtil men velkommen effekt som knytter lyden i større grad til det visuelle som skjer på lerretet. Dvs de gjør det de skal :-D

Det er ørten lyd modus å velge mellom med høyde kanaler inne. Dolby PLz høyde, Audussey DSX høyde , THX ultra 2 cinema med Audussey DSX Høyde med Dolby PLz høyde etc etc. Noen som har en samlet oversikt design mål(dvs hva de prøver å få til med lyden) og over plusser og minuser med de forskjellige formatene?

Ja jeg vet at svaret er i egne ører men det er så mange kombinasjoner....

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk bare koblet det opp i går kjørt audussey og sjekket at alt virket. Noe det gjorde. Fra det lille jeg har hørt er effekten av høyde kanalene en subtil men velkommen effekt som knytter lyden i større grad til det visuelle som skjer på lerretet. Dvs de gjør det de skal :-D
    Mye samme som min erfaring. Høydekanalene "høres" ikke som enkeltkanaler men er absolutt med og gir noe ekstra bredde og høyde på lydbildet i front. Trodde i utgangspunktet at det var relativt lite som ble formidlet, men fikk en overraskelse da jeg satte på en konsert og gikk bort til lerretet. Det var overraskende mye lyd fra hver høydeht.

Det er ørten lyd modus å velge mellom med høyde kanaler inne. Dolby PLz høyde, Audussey DSX høyde , THX ultra 2 cinema med Audussey DSX Høyde med Dolby PLz høyde etc etc. Noen som har en samlet oversikt design mål(dvs hva de prøver å få til med lyden) og over plusser og minuser med de forskjellige formatene?

Ja jeg vet at svaret er i egne ører men det er så mange kombinasjoner....
    For meg blir det for mange kombinasjoner, og jeg tror våre menyer og valgmuligheter er nokså like (NR3007). Det er mulighet å velge en preferert modus pr kilde når en først har funnet den som passer best. Ettersom jeg bruker min BR spiller til film, BR/DVD konsert, MultiCh SACD og DVD Audio, da har jeg funnet ut at samme modus ikke passer alle medier. Da blir det å sitte og rullere mellom alle valgene og håpe at en husker hvilket som er best for det en holder på med.

Mitt ønske er å kunne sette en preferanse pr modus (Movie/Music/...) i tillegg til kilden. Mest kunne jeg tenke meg en meny der jeg kunne krysse av hvilke modus som skal være tilgjengelig og kutte ut resten. Der (også) synes jeg Onkyo er for tynn i sitt menysystem. Skulle gjerne hatt en finger inn i Onkyos developtment team og kunne gitt konstruktive tilbakemeldinger.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet at det ikke "kun" er en ren switch. Litt buffering, splitting ut av bilde og lip synk i tillegg til up eller nedsampling. Den tar vel "bare" LPCM inn hvis jeg ikke husker feil (uten at jeg tror det betyr så mye).
    Og apodizing-filter. Det er korrekt at den ikke tar bitstream. Skal man utnytte BD-formatet fullt ut, så er det uansett optimalt å la BD-avspilleren dekode.

Firmware kan vel også oppdateres i felt men helt så enkelt som automatisk update over nettet er det vel ikke som det er på de nye Denon og Onkyoene. Som sagt så kjenner jeg i alle fall en eier som sliter og det er med helt standard og kjente merker som er koblet til.
    Firmware går ikke automatisk over nettet, nei. Så man må manuelt laste ned filen og kjøre update fra PC software. Det er nok litt tungvindt ift. løsningene til Denon & Co.

Meridian forumet er en flott informasjonskilde med mange dyktige folk. Der står det også en del tips om hvordan å sette opp produktene korrekt. Om han du kjenner ikke har besøkt forumet og sliter med helt standard produkter, så bør han definitivt ta en tur dit inn. Ut i fra hva jeg har sett der inne virker ikke slike problemer å være vanlige.

Når det gjelder handshake på HDMI så er det noe mange sliter med som du sier, men jeg har en fornemmelse om at litt større produsenene har sjekket ut med litt fler kombainasjoner før de slipper ett produkt og i tillegg får raskt tilbakemelding fra mamge kunder om probel som eventuellt og forhåpentligvis løser problemet
    Mitt inntrykk er blandet. Har opplevd og hørt om flere med problemer med receivere fra de store produsentene, og ikke alle er flinke til å følge opp med produktutvikling etter at produktet er lansert. Var på et demo holdt av Pioneer, og de indirekte bekreftet på et spørsmål fra en deltager at fokus i bransjen var som oftest på utvikling av nye produkter. Men dette varierer nok en del fra produsent til produsent. Også blant de mindre aktørene. Fordelen med produkter fra for eks. Meridian er at de kontinuerlig oppdateres, og som regel er fremtidsikre. Nå er det faktisk flere som kjører full HD lyd m/HDMI over eldre 500-serie prosessor fra 90-tallet. Da settes den høye prisen litt mer i perspektiv.

Det sagt, mitt inntrykk er at det ikke lenger er så mye handshake problemer som det var kun for et par år siden. Og godt er det.

Når det er sagt så er det ikke tivl om at Meridian sitt konsept er meget bra, men så koster det også mye og er litt mindre brukervennlig enn mye annet. Og det er vel fordi som du sier at det er beregnet på costom install makedet der kunden ikke konfigurerer noe men kun trykker på snurr film knappen.
    Ja, Meridian er mer brukervennlig enn det meste når det først er satt opp, men konfiguereringen er ikke like plug`n`play som mange konkurrenter med moderne GUI og OSD.

HDMI kablene jeg kjøpte var de billigste og som skulle være mest føyelige. Ikke det at de er kjempe stive men stivere enn jeg hadde trodd. Kontakter og alt ellers ser meget forsegjort ut.
    Ok. Jeg kjøpte Belden-versjonen for det lengste strekket. Det var som å legge opp en hageslange, og den anbefales definitivt ikke på kortere strekk.

Jeg vet ikke om du allerede har skrevet det, men jeg er frekk nok til å spørre likevel. Bruker du romkorreksjon også når du lytter på musikk?

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Skulle gjerne hatt en finger inn i Onkyos developtment team og kunne gitt konstruktive tilbakemeldinger.
    Still deg i køen, jeg har allerede sendt ett par mailer til Onkyo support vedr det samme, men sjansen for at dette blir fulgt opp er vell ca lik null er jeg redd. Der har produkt fra f.eks. Emotiva en stor fordel, der følger produsent opp innspill som kommer inn.

Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Firmware går ikke automatisk over nettet, nei. Så man må manuelt laste ned filen og kjøre update fra PC software. Det er nok litt tungvindt ift. løsningene til Denon & Co.
    Er dette annerledes på 5507 enn på andre Onkyo produkt? Både 1007, 3007 og 5007 har mulighet for FW oppdatering direkte via nett.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Er dette annerledes på 5507 enn på andre Onkyo produkt? Både 1007, 3007 og 5007 har mulighet for FW oppdatering direkte via nett.
    Vet ikke, jeg snakket om Meridian som er avhengig av PC.

Side 47 av 49 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •