Gammel tråd - Side 46

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 46 av 49 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 SisteSiste
Viser resultater 901 til 920 av 963

Tråd: Gammel tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Kan du sette x-over individuelt på hver kanal med denne?
    Ja!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Spennende og gratulerer med ny ONKYO.

Har du/dere prøvd andre effektforsterkere til frontene enn midgard?
    Litt forskjellig har vært brukt gjennom tidene. Nad, Elektrocompaniet, Rotel men etter vi fikk 802D så har det vært Midgard. Har derimot prøvd ut forskjellige forsterkere opp mot Midgard på 802D som ikke var våre. Vi har vel ingen planer om å skifte dagens 7 kløver ut.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Ja!
    Ok.

Vi venter spent på at du skal komme med en 10-siders testrapport.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Ok.

Vi venter spent på at du skal komme med en 10-siders testrapport.
    Det blir nok ikke 10 sider... Men når jeg har fått Focal Domene fra HiFiHuset (Håper Andre får ut fingeren og får dem i posten snart, eller at posten får ut sine fingre, de kom i alle fall ikke i dag som var håpet :-() og koblet opp Høyde kanaler så skal vi skrive noen ord :-D

Nå er det snart ned for å se første hele film....

Newcomer yel sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gir en god følelse den Onkyoen der... kan ikke si jeg har merket noe til de barne sykdommene som det har vært snakk om på feks 5007.. takk og lov.
    Blir spennende å følge dine inntrykk. Venter her på en emotiva til senter og bak.. en kompis låner denne, da det er litt lite futt i yamahaen hans..3900. Men han får vel ting på plass snart så jeg også får prøvd den på film, i fler en 2 kanaler.. Har du foressten tipps om en film sub som ikke syntes?? frua og bla bla bla... trenger evt en som går dypere en BE-20, tror jeg.. Er egentlig en noob når det gjelder film. Sliter med kalibrering også, så jeg lurer også på om du vet om noen som tar en slik jobb? Vet du forresten om man kan bruke den pro versjonen av rom korr på 5507?.. Ble mye dette...

-Y

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yel
    gir en god følelse den Onkyoen der... kan ikke si jeg har merket noe til de barne sykdommene som det har vært snakk om på feks 5007.. takk og lov.
    Blir spennende å følge dine inntrykk. Venter her på en emotiva til senter og bak.. en kompis låner denne, da det er litt lite futt i yamahaen hans..3900. Men han får vel ting på plass snart så jeg også får prøvd den på film, i fler en 2 kanaler.. Har du foressten tipps om en film sub som ikke syntes?? frua og bla bla bla... trenger evt en som går dypere en BE-20, tror jeg.. Er egentlig en noob når det gjelder film. Sliter med kalibrering også, så jeg lurer også på om du vet om noen som tar en slik jobb? Vet du forresten om man kan bruke den pro versjonen av rom korr på 5507?.. Ble mye dette...

-Y
    Usynlig sub er jo en utfordring. Hvis en skal ha en liten kasse sub som er stue venllig så kan jeg anbefale JL Audio F112 og F113. Da tviler jeg på at du kommer til å savne noe. Ellers så er vel SVS på vei med et par lukkede kasser som ikke er så store, de skulle vel også lansere en "in Wall" sub for innbygging hvis jeg ikke leste feil i CES rapporten. Dvs at det er håp :-D

Kalibrering er det fler som driver med, men det avhenger jo litt hvor du bor hvem som er nærmest... Er det bilde eller lyd du er ute etter?

Pro versjonen av Audussey er ikke mulig på Onkyoen så langt desverre. På søster modellen (som selges i US og som har samme innmat) fra Integra så er det aktivert så det er klart det mulig hvis Onkyo vil....

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen store lydmessige fordeler med XLR vs. Aux (signal) kabler annet enn skjerming?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kun ved lange kabelstrekk. XLR har både pluss, minus og jord. Pluss og minus blir sammeliknet i mottaksenden, og støy tilført i kabelen blir kansellert.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny duppedings. :-D Det eneste minuset med denne er vel at du knapt nok ser forskjell i utseende på en TX-NR807 og 5507 + de i mellom.
    Designerne til Onkyo kunne jo f.eks laget topp modellene noe mer eksklusive i formen da.

Newcomer yel sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    in wall ja... hm. SVS pb ultra måtte ut.. frua mente jeg hadde klikket, når det plutselig stod en sånn i stua... og ho truet med å ringe "hvit-frakkan".. når jeg sa det stod en til i garagen.... har solgt begge btw. Kalibrering av lyd i første omg.. og hjelp til å finne riktig ht plassering..Bor rett utenfor oslo. Mellom lillestrøm og Mister devilej..8) .. Har bare en gammel tv haug foreløpig, så den får være som den er. Men det blir vel noe bilde greier etterhvert også. Hvordan var første film?

Mvh
    -y

Newcomer yel sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Kun ved lange kabelstrekk. XLR har både pluss, minus og jord. Pluss og minus blir sammeliknet i mottaksenden, og støy tilført i kabelen blir kansellert.

Har ikke lange strekk her,men innbiller meg at det er stillere, sortere bakrund med xlr en med rca.. sikkert tull, men jeg liker å tro det.!:-?

-Y

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Totalt Off-Topic - sorry Henning...

Bor rett utenfor oslo. Mellom lillestrøm og Mister devilej..8) .. Har bare en gammel tv haug foreløpig, så den får være som den er. Men det blir vel noe bilde greier etterhvert også. Hvordan var første film?
    Hvilken side av Glomma/Øyern bor du?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Jeg vil tro at hvis en har noe innkommende støy på korte avstander at det heller ikke skader med balansert kobling. Både at pluss og minus delta er basis for signal er bra men også at en vanligvis har 4-5 Volt sving i stedet for 2 Volt (dvs eventuell støy vil undertrykkes enda mer).

Oppsettet vårt er nå i alle fall helt dørgende tyst i alle fall.

Men det jeg synes er mest kjekt med XLR er koblingene er så mye mer "skikkelige" enn RCA koblinger. Som sagt tidligere så er dette koblinger som er ment å brukes.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Gratulerer med ny duppedings. :-D Det eneste minuset med denne er vel at du knapt nok ser forskjell i utseende på en TX-NR807 og 5507 + de i mellom.
    Designerne til Onkyo kunne jo f.eks laget topp modellene noe mer eksklusive i formen da.
    Betyr lite oss, det står ute i gangen og ses på kun hver gang en film skal inn i en spiller :-D Og jeg synes vel engentlig det er bedre at de bruker utviklingspenger på innmat enn fler forskjellige bokse, men det er meg :-D

Når det er sagt så synes jeg den og de andre ser helt greie ut. Chassiet er meget dypt, sikkert 10 cm dypere enn denonen vi hadde før.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke lange strekk her,men innbiller meg at det er stillere, sortere bakrund med xlr en med rca.. sikkert tull, men jeg liker å tro det.!:-?

-Y
    Her er det mørke sort i alle fall. Men har ikke sjekket med å koble opp med RCA for å høre forskjell. Men når det fungerer så bra som dette Why Bother...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    in wall ja... hm. SVS pb ultra måtte ut.. frua mente jeg hadde klikket, når det plutselig stod en sånn i stua... og ho truet med å ringe "hvit-frakkan".. når jeg sa det stod en til i garagen.... har solgt begge btw. Kalibrering av lyd i første omg.. og hjelp til å finne riktig ht plassering..Bor rett utenfor oslo. Mellom lillestrøm og Mister devilej..8) .. Har bare en gammel tv haug foreløpig, så den får være som den er. Men det blir vel noe bilde greier etterhvert også. Hvordan var første film?

Mvh
    -y
    Jeg tror vel at det hadde blitt reaksjoner på jumbo tampax i stuen her også... Men som tidligere nevnt så finnes det flere mer stue og kone vennlige alternativer, heldigvis :-D

Tror vel "SVS patruljen" tar på seg oppdrag selv om det ikke er SVS subber :-D

Det er vel bare å sende PM til de involverte....

Newcomer yel sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Totalt Off-Topic - sorry Henning...

Hvilken side av Glomma/Øyern bor du?

Flateby...

-Y

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Pro versjonen av Audussey er ikke mulig på Onkyoen så langt desverre. På søster modellen (som selges i US og som har samme innmat) fra Integra så er det aktivert så det er klart det mulig hvis Onkyo vil....
    Det ser ut som kanskje PRO Audussey kan komme på Onkyo'en likevel. Da er det bare å bli venner med noen med et pro installer kit....

:-D

AVS Forum - View Single Post - PR-SC5507, check this new Prepro out

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Da jeg vurderer focal dome til surround, kan du kjøpe de parvis eller må
    en kjøpe de pakkene m/sub jeg ser de annonserer på hifi h. ?

Imponerende flott kino du har, ingenting og utsette på komponentene
    ihvertfall

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av carradona
    Hei.
    Da jeg vurderer focal dome til surround, kan du kjøpe de parvis eller må
    en kjøpe de pakkene m/sub jeg ser de annonserer på hifi h. ?

Imponerende flott kino du har, ingenting og utsette på komponentene
    ihvertfall
    Focal dome kan kjøpes som par uten sub. Settet heter Focal Dome 2.0. HiFI huset men også andre kan skaffe dem (Elkjøp i enkelte butikker etter sigende men ikke her i byen).

Har ikke fått våre fra HiHi huset enda, desverre (begynner å bli utålmodig nå... :-D) så intrykk er litt vanskelig å gi. Men de som har dem virker nøgde og de ser fine ut på bilder i alle fall.

Side 46 av 49 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •