Gammel tråd - Side 42

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 42 av 49 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 ... SisteSiste
Viser resultater 821 til 840 av 963

Tråd: Gammel tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Etter lang tid med ro mhp utstyr i vår kino (myyyye film titting og en del musikk lytting (Liker nok bedre å se film en å koble utstyr)) så er en ONKYO PR-SC5507 9.2 AV-forforsterker bestilt.

Blir spennende å se hvor stort løft den gir i forhold til vår gamle Denon 4306 (som nå legges på brukten!).

Vi har kablet ferdig til høyde høytalere i front så noe "løft" vil det uansett bli:-D Høyde høytalere er derimot ikke på plass. Vi får de hva som kommer til salgs på bruktmarkedet etterhvert.

XLR kabler fra Blu Jeans cable er også kjøpt inn (nei jeg tror ikke de gir bedre lyd enn andre XLR kabler).

Inntrykk kommer når vidunderet er på plass!

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratis, det er blitt en populær kino-pre den saken der :-D

Skal du kjøre høyde-høyttalere, så må du vel også skaffe deg noe effekt til dem også. Mer Midgard?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Gratis, det er blitt en populær kino-pre den saken der :-D

Skal du kjøre høyde-høyttalere, så må du vel også skaffe deg noe effekt til dem også. Mer Midgard?
    Siden vi har 7 stk allerede så tror jeg at den gamle Nad 216 skal få ta seg av dem når de kommer...

Når det gjelder høyde høytalere så tas tips til gode kandidater i mot med takk :-D

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forslag til høydehøytaler: Focal Dome.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med B&W Nautilus SCM1 Surround, selv om de er i feil farge?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir spennede å høre hva du synes om den! Sikler veldig på en slik, men kan bare ikke ta meg råd til en slik om dagen - gjør jeg det øker sannsynligheten for å bo alene relativt mye

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Det blir spennede å høre hva du synes om den! Sikler veldig på en slik, men kan bare ikke ta meg råd til en slik om dagen - gjør jeg det øker sannsynligheten for å bo alene relativt mye
    Det blir spennende å få den i hus ja. Men det er ikke verd det hvis ikke den bedre halvdel ikke er med...

Å er heldigvis av den meget skjeldne og definitivt fantastiske sorten som gav meg/oss denne til jul (måtte bare sjekke ut at det ikke kom noe nytt og revlujonerende på CES før vi slo til...) :-D

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet jeg ikke om du allerede har lastet ned betjeningsvilledningen, men det står nok et par ord der om at høydehøyttalerene (og bredde-) ikke skal være bipole som surround-ht ofte er, så ha det med i bakhodet før du shopper.

Et par Gallo-kuler kunne jo være et alternativ?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Nå vet jeg ikke om du allerede har lastet ned betjeningsvilledningen, men det står nok et par ord der om at høydehøyttalerene (og bredde-) ikke skal være bipole som surround-ht ofte er, så ha det med i bakhodet før du shopper.

Et par Gallo-kuler kunne jo være et alternativ?
    Takk for tips.

Bredde blir det aldri hos oss i denne salen desverre. Det får vente til Sal II (og da blir det nok ny prosessor også... (Norsk Tipping må bare ringe først...)).

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funderer litt på 5507'en selv så du må bare forberede deg på å skrive utfyllende om den.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Funderer litt på 5507'en selv så du må bare forberede deg på å skrive utfyllende om den.
    Det skal jeg :-D

Har en kompis som allerede har kjøpt (kjører 2 kanaler så langt, kino under etablering) som er meget godt fornøyd.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med mer rafinert lyd i kinoen deres så venter jeg nå bare på kinobillettene

Spennende den prosessoren, og jeg tror utvilsomt dere vil få et løft sammenlignet med den litt foreldede Denonen, selv om den også har fungert utmerket.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkuratt skummet gjennom hele tråden deres Henning og Åshild. Utrolig imponerende kino, men det beste må være tonen dere i mellom. Smilte mye mens jeg pløyde meg igjennom tråden! Keep it up!

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Det blir spennende å få den i hus ja. Men det er ikke verd det hvis ikke den bedre halvdel ikke er med...

Å er heldigvis av den meget skjeldne og definitivt fantastiske sorten som gav meg/oss denne til jul (måtte bare sjekke ut at det ikke kom noe nytt og revlujonerende på CES før vi slo til...) :-D
    Kona er nok ganske så medgjørlig - jeg gjør det mest som jeg selv ønsker, men nå om dagen er det andre ting som prioriteres med barn nr 2 nylig i hus og pusset opp for ett betydelig beløp i løpet av høsten.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Med mer rafinert lyd i kinoen deres så venter jeg nå bare på kinobillettene

Spennende den prosessoren, og jeg tror utvilsomt dere vil få et løft sammenlignet med den litt foreldede Denonen, selv om den også har fungert utmerket.
    Ja hvis billettintektene skulle dekket inn litt av utleggene så hadde det nok ikke blitt mange kunder....

Ja greit at Denonen har fått fri. Vi er og har vært meget godt nøgd med den men i tråd med at ambisjonene i oppsettet har utviklet seg så har det vel vært en kandidat for utskiftning.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Har akkuratt skummet gjennom hele tråden deres Henning og Åshild. Utrolig imponerende kino, men det beste må være tonen dere i mellom. Smilte mye mens jeg pløyde meg igjennom tråden! Keep it up!
    Takker. Fruen er enda kjekkere å ha med å gjøre i virkelligheten. Nei hun har ingen søstre....

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Kona er nok ganske så medgjørlig - jeg gjør det mest som jeg selv ønsker, men nå om dagen er det andre ting som prioriteres med barn nr 2 nylig i hus og pusset opp for ett betydelig beløp i løpet av høsten.
    Det er greit å holde prioritetene rett ja. Vi skal i gang med ett større huslig prosjekt til våren, da er det jo greit å ha den i hus før rørlegger regningen blir tre ganger så stor som forventent....

Newcomer yel sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en 5507 selv, og kan bare gratulere! Bruker den foreløpig bare som pre i 2 kanaler, med en dac in.front på cd inngangen. Du skal være klar over at den er en rimelig god sak på dette også, ikke bare en film kunstner!

Gratulerer!

-Y

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Husker det var stoor oppgradering å gå fra Denon integrert m/effekttrinn til ren Pre/pro ja.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yel
    Har en 5507 selv, og kan bare gratulere! Bruker den foreløpig bare som pre i 2 kanaler, med en dac in.front på cd inngangen. Du skal være klar over at den er en rimelig god sak på dette også, ikke bare en film kunstner!

Gratulerer!

-Y
    Takker. Høres bra ut og helt i tråd med erfaringene til min kompis som gikk fra en intergrert accuphase til Onkyo og accuphase effekt på ettpar ML elektrostater.

Side 42 av 49 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •