Gammel tråd - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 40 av 49 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 963

Tråd: Gammel tråd

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Men jeg er også helt sikker på at Classe ikke er det rette til den jobben heller, etter det jeg har hørt av Classe og 802D.
    Ja jeg har observert det samme ved flere anledninger. Classè effektforsterkere og B&W sine D modeller lyder ikke bra sammen.
    Derimot har jeg hørt B&W 800D serien med Classe driverk og processor og Krell effektforsterker og det låt meget bra.
    Litt merkelig at B&W og Classè er en så dårlig match mtp. at begge merkene hører til under samme firma.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Det samme går igjen i Kvinesdal og Lista. På Lista er det en butikk som heter Tronken og en restaurant som heter 8th Avenue.
    Lyngdal og Kvinesdal har vel størst prosentandel av personer som heter Stanley i hele Norge. I Kvinesdal er det ekstra ille. Vet om personer som heter Clint Klungeland, Kevin Kvinen etc. Stor andel av folket har to fornavn: Per-Stanley, Lars-Steven etc. Da lyngdal ble by for noen år siden, ville ordføreren i Kvinesdal at bygda skulle få status som landsby og at lensmannen skulle bli kalt sheriff etc.
    Jeg har ofte sagt at Lyndal ligger 10 år tilbake i tid, og Kvinesdal 10-15 år etter Lyngdal. Nå har Lyngdal blomstret voldsomt og er på vei til å bli en bra by å bo i. Vi har tilogmed fått øl i butikkene.
    Beklager avsporelsen, synes bare det er litt morsom fakta.
    Stavanger tar jeg gjerne turen til igjen, Har flere kamerater der borte som jeg ikke har truffet på mange, mange år.
    Det er en fasinerende del av landet. Min slekt kommer fra Sokendal (Hauge i dalane) og Kvinesdal og Lyngdal har vi vært i mange ganger :-) Og ja slekten har en stor kontigent i US hos oss også.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Har jo hørt Oberon 6.1 i kun ett oppsett sammenlignet med EC og McIntosh, men fikk aldri hørt dem på mine egne 802D. Det gikk ikke kun på forskjeller i klang, som jeg skjønner at vil være opp til hver enkelt mtp hvilken farging man liker/ikke liker.
    Forskjellene gikk på ting som et mye mindre og trangere lydbilde, med dårligere holografi og vesentlig mindre luft mellom utøvere. Det låt rett og slett flatere, trangere, mindre engasjerende og naturlig. Dette er parametre som jeg ikke kan forstå at kan gå på smak og behag. Her vil alle foretrekke det ene fremfor det andre. På egne ben holdt det jo greit, men de falt helt igjennom når de ble sammenlignet direkte med tyngre skyts fra vellydene konkurrenter (riktignok til 2-3 ganger prisen)
    Men det kan jo selvfølgelig ha dreid seg om total mismatch mot ht/pre, så jeg tar ikke denne testen så høytidelig. Men jeg ble i hvertfall helt sikker på at ICE ikke var den rette til jobben for mine 802D etter det jeg hørte. Men jeg er også helt sikker på at Classe ikke er det rette til den jobben heller, etter det jeg har hørt av Classe og 802D. Skulle vært meget interessant å hørt Oberon 6.1 på 802D sammenlignet med det jeg endte opp med til slutt. Bare for å høre om det inntrykket jeg fikk i den første sammenligningen stemte, eller kun slo uheldig ut for Oberon blokkene.
    Jeg er nok i den grøften der jeg synes den lydmessige forskjellen mellom effektforsterkere som drives uten klipping er rimelig beskjeden, spesielt hvis man ikke er i rør verden der og liker å høre på 2 ordens forvrengning (som jo helt riktog ofte låter flott). Plassering, rom, romkorreksjon, dempemateriale, er faktorer som etter min erfaring er viktigere. Derfor har jeg heller ikke vært så veldig interessert i å bruke største delen av budsjettet på effektforsterkere.

Det jeg har lest av erfaringer med 802D og ICE er mye positivt også da fra ører som har hørt det meste. Det finnns sikkert bedre matcher men ikke i nærheten av den prisen. Derfor så er andre prioriteringer mhp oppgradering som er viktigere.

Den viktigste av alle hadde vært å få musikk utgivelser på BR (Med HD lyd)slik at en kan ta ut den oppløsningen som faktisk finns i utstyret :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en interesant artikkel om forsterker matching.

Stereophile: Heavy Load: How Loudspeakers Torture Amplifiers

Utfordringen med 802D og i enda større grad HTM1D er at de er ekstremt krevende for forsterkere hvis en ser på fase vinkel og og impedans samtidig, dvs den lasten forsterkeren ser.

Lav inpedans og med stor faseforskyving i frekvensområder med mye energi er ren tortur for klasse AB og A forsterkere. Klasse D forsterkere handterer dette bedre, detaljene rund denne forklaringen må nok Snikers-Is mannen ta :-) Jeg har lest litt om det men det begynner å bli en stund siden....

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan igjen!

Da vi var på den eminente visningen hos deg, da snakket vi et par minutter om ventilasjon, eller kanskje heller mangel på sådan. Et fenomen de fleste dedikerte rom ofte har underestimert.

Har du gjort noe videre med dine tanker om mer friskluft i rommet?

Ser frem til å invitere på retur-visitt når jeg er oppe og går igjen med rommet!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Heisan igjen!

Da vi var på den eminente visningen hos deg, da snakket vi et par minutter om ventilasjon, eller kanskje heller mangel på sådan. Et fenomen de fleste dedikerte rom ofte har underestimert.

Har du gjort noe videre med dine tanker om mer friskluft i rommet?

Ser frem til å invitere på retur-visitt når jeg er oppe og går igjen med rommet!
    Jeg er defintitivt klar for retur visitt.

Her har det gått i akustikk i det siste. Vurderer forskjellige løsninger på å redusere 1. refleksjon som ikke er optimal med avstanden vi har til sidevegg. (Noe hekkan med så smalt rom....) Var hos Hellnob og likte det jeg så og hørte der og vurderer å kjøpe inn samme type paneler som han har. Har også ett par andre alternativer vi vurderer. Lander nok i overskuelig fremtid.

Når det gjelder ventilasjon er vi nok ikke i mål. Det er jo ikke noe problem så lenge det ikke nærmer seg full brakke. Men når det er det så er behovet stort som du opplevde. Hvis jeg ikke husker feil så er behovet 10 liter per sekund per person? Dvs det skal ett ganske stort aggregat til for å få nok luftmed 9 personer i rommet. Har sett på noen løsninger fra Villavent som jeg synes blir dyre (tror vi skal klare oss uten varmeveksler som disse har). Flexit har noen rene vifte agreat som ikke er så dyre, men som ikke er idell for veggplassering som hos oss. Hos deg der du kan gjemme det vekk i en skrå kan det kanskje være tingen.

I mellomtiden har jeg letet litt i rote skuffen og fant en kanalvifte som jeg har satt inn i kanalen mellom kino og bakromm for å få mer gjennomtrekk, men den bråker for mye til at den kan brukes til annet en lydspor med mye og jevnt trykk....

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, disse standard kanal- og ventilviftene er ikke dugende med tanke på den støy de lager. Selv Flexit og Villavent sine aggregater gir et svakt bakgrunnsus, men er mer overkommelig og en tilvenner seg bakgrunnstøyen når den er lav nok. Det finnes selvsagt endel forsjellige lydpotter og dempekanaler, men straks en skal gjøre jobben skikkelig, da stiger prisen tilsvarende.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden er jo dødere enn min egen, Henning. Waschera? :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja Wascher: To små barn, to jobbber, hekisk...

Ellers så er det vel litt på gang, vår kjære TW2000 vurderes solgt, og inspirasjonen fra deg Hellnoob på akustikk plater har resultert i ett prosjekt som er innkjøpt men ikke endelig montert ena. Venter på litt syndig sy erfaring før platene monteres permanent.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syndig syerfaring?

Hva har du tenkt på som erstatter for TW2000?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Syndig syerfaring?

Hva har du tenkt på som erstatter for TW2000?
    Ble ett lite bytte der mellom S og K men gjerne syndig for meg...

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en kjempeflott kino. Jeg har ikke fulgt med fra starten, men slik den fremstår nå, så er den en klar 5-er kandidat på minhjemmekino, mener jeg. :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for kommentar Roffe.

Nå har vi dratt til en omdreining også på bilde siden. JVC HD750 er på plass i kinoen om en ikke endelig montert i taket eller ferdig kalibrert.

Førsteintrykket er :-D

En lyskanon (dratt ned irisen maks og sitter fortsatt og kimser av lyset, men den roer seg sikkert 20 30% når pæren bare har fått noen timer...) med ett svartniva som er absolutt til å leve med, lenge, lenge....

Det skal bli gøy å tweake den til perfeksjon, slik som vår TW2000 en er blitt i det fine året vi hadde sammen med den! Håper den nye eieren blir nøgd :-D

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med nytt leketøy, Henning !
    K10'en min dukker nok snart opp, så da skal vi nok få satt opp HD750n din perfekt, tenker jeg

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Grattis med nytt leketøy, Henning !
    K10'en min dukker nok snart opp, så da skal vi nok få satt opp HD750n din perfekt, tenker jeg
    Det er og blir gøy...

Fruen er i Oslo på møte i dag og henter takoppheng hos AV shop før hun reiser hjem... Snill som hun alltid er :-D

Det gamle hjemmelagde harmoniserte ikke helt med det nye takmonsteret....

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, grattis Henning, dette blir nok riktig så bra - spesielt etter Ak har utført litt "magi" på den...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Ja, grattis Henning, dette blir nok riktig så bra - spesielt etter Ak har utført litt "magi" på den...
    Det blir det, og jeg skal lære meg de fleste triksene i ludo på denne fra AK...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD 750 har fått kjørt seg litt men ikke så mye som ønskelig, hektisk på jobb og influensa har slått til. Ingen kalibrering gjort enda men likevel i THX modus så er det en fryd å se film.

Flotte panoreringer, lysstyrke, ett sort nivå som er fantastisk. Mørke scener er en fryd å se og de lyse hopper ut av skjermen. Og vesentlig bedre skal det blir etter kalibrering dette er kjekt om enn litt dyrt…

Har fått takfeste (Chef) i hus, men den er fortsatt ikke montert i taket dessverre, litt mikk makk gjenstår.

Maget fornøyde eiere her som dere skjønner, denne skal henge i taket leeeeenge.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    HD 750 har fått kjørt seg litt men ikke så mye som ønskelig, hektisk på jobb og influensa har slått til. Ingen kalibrering gjort enda men likevel i THX modus så er det en fryd å se film.

Flotte panoreringer, lysstyrke, ett sort nivå som er fantastisk. Mørke scener er en fryd å se og de lyse hopper ut av skjermen. Og vesentlig bedre skal det blir etter kalibrering dette er kjekt om enn litt dyrt…

Har fått takfeste (Chef) i hus, men den er fortsatt ikke montert i taket dessverre, litt mikk makk gjenstår.

Maget fornøyde eiere her som dere skjønner, denne skal henge i taket leeeeenge.
    Endelig er den i taket
    Jeg misunner deg din nye projektor, men du får ikke maksimalt godt bilde før du går for et grått lerret... Hvilken tidshorisont snakker vi om?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grått lerret sa du.... Trengs det???

Da vil det jo blir svartere enn svart :-D

Side 40 av 49 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •