Gammel tråd - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 39 av 49 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 963

Tråd: Gammel tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Mulighetene ligger nok vel så mye i Adobe Photoshop.....

Var litt nysjerrig på hvilken brennvidde det var brukt på det ene bildet over rommet, men jeg får ikke opp noe data her. Fjernet? Er det noen andre som ser?
    Her er du nok langt utenfor mitt kompetanse område. Men Atle vet nok :-)

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastiske bilder av en fantastisk kino...!

Gratulerer så mye med mange flotte komponenter i en meget gjenomført kino!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Fantastiske bilder av en fantastisk kino...!

Gratulerer så mye med mange flotte komponenter i en meget gjenomført kino!
    Takker

Morsomt å se fler Mossinger her :-)

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De bildene er så mye bedre på dataen enn i bladet.
    Kjempefine bilder av en helt drøy kino. Eller: knall bilde a ein heilt drøye skjino?:-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotte bilder. Det er ingen tvil om at Akto er en flink fotograf, blir nesten litt sjøsyk av det øverste bilde
    Tør jeg spørre om du har planer om forsterker(e) som yter dine B&W rettferdighet?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Det var virkelig flåtte bilder dette ja. Er det slik at Akto sender dere bildene etter at nytt magasin er i butikkhyllene?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolf Hult
    Det var virkelig flåtte bilder dette ja. Er det slik at Akto sender dere bildene etter at nytt magasin er i butikkhyllene?
    Jeg tror det er mulig ja :-) Dvs at det er vel ikke lenge til at profilen din får ett lite løft tenker jeg :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Flotte bilder. Det er ingen tvil om at Akto er en flink fotograf, blir nesten litt sjøsyk av det øverste bilde
    Tør jeg spørre om du har planer om forsterker(e) som yter dine B&W rettferdighet?
    Mest konkrete planer er nye akustikk plater for 1, refleksjon på vegg (viktigere enn forskjellene mellom forsterkere i mine ører.) Det blir kanskje en ny prosessor etterhvert.

Midgardene er ikke på listen over utskiftnings kandidater :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    De bildene er så mye bedre på dataen enn i bladet.
    Kjempefine bilder av en helt drøy kino. Eller: knall bilde a ein heilt drøye skjino?:-D
    Vært på Stavanger tur?

Jeg må vel si meg enig det blad eksemplaret vi fikk hadde ikke vært helt heldig i sin ferd gjennom trykkeriet og alt som skulle være svart var gusje grønt....

Men hva gjør vel det når råmaterialet er så bra som dette :-)

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du hørt ICE på 802D?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Vært på Stavanger tur?

Jeg må vel si meg enig det blad eksemplaret vi fikk hadde ikke vært helt heldig i sin ferd gjennom trykkeriet og alt som skulle være svart var gusje grønt....

Men hva gjør vel det når råmaterialet er så bra som dette :-)
    Kommer fra Lyngdal og der ferierer omtrent hele Stavanger og Sandes om sommeren, så er godt kjent med dialekten. Kunne forresten godt tenkt meg en Stavangertur igjen, har ikke vært der på ca 10 år.

Angående bildene så ser jeg at de fleste bildene ser bra ut i bladet men blir helt fantastiske når man får originalene på skjermen her.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer fra Lyngdal og der ferierer omtrent hele Stavanger og Sandes om sommeren, så er godt kjent med dialekten. Kunne forresten godt tenkt meg en Stavangertur igjen, har ikke vært der på ca 10 år.

Angående bildene så ser jeg at de fleste bildene ser bra ut i bladet men blir helt fantastiske når man får originalene på skjermen her.
    Da skjønner jeg, regner med at du har en stor del av slekten i US...

Stavanger kan anbefales, det er skjedd litt de siste ti årene men Stockholm er det ikke helt...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du hørt ICE på 802D?
    Jeg vet ikke hva wotg har, men jeg har hørt dem med litt forskjellig av forsterkerier i høyere prisklasse, ingen har gitt meg akutt ønske om å bytte. Det finnes mye bra der ute men priset inn i himmelen slik at return på investert krone blir alt for liten i forhold til Midgardene. Får mer godlyf for pengene med litt sykt overpriset skumgummi...

Ser også at en av redaktørene i Stereophile hat hatt god suksess med ICE blokker og hadde det lenge på sine 802D er, selv om han for tiden kjører Classe blokker.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skjønner jeg, regner med at du har en stor del av slekten i US...

Stavanger kan anbefales, det er skjedd litt de siste ti årene men Stockholm er det ikke helt...
    Min far jobbet for min morfar i Chicago og der møtte han min mor. Min bror ble født der og ja, jeg har endel slekt der.

Var endel i Stavanger før, spesielt på utestedet Beverly da en kamerat jobbet der. Tar gjerne en tur dit igjen, nydelig by.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min far jobbet for min morfar i Chicago og der møtte han min mor. Min bror ble født der og ja, jeg har endel slekt der.

Var endel i Stavanger før, spesielt på utestedet Beverly da en kamerat jobbet der. Tar gjerne en tur dit igjen, nydelig by.
    Det er vel ikke helt uvanlig story i Lyngdal tenker jeg. Sier dere tronken der også?

Beverly er still going strong alle dager i året inklusive julaften... Morsomt sted men leeenge siden jeg har vært på byen.

Du får ta deg en runde på game tomter :-)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke helt uvanlig story i Lyngdal tenker jeg. Sier dere tronken der også?

Beverly er still going strong alle dager i året inklusive julaften... Morsomt sted men leeenge siden jeg har vært på byen.

Du får ta deg en runde på game tomter :-)
    Det samme går igjen i Kvinesdal og Lista. På Lista er det en butikk som heter Tronken og en restaurant som heter 8th Avenue.
    Lyngdal og Kvinesdal har vel størst prosentandel av personer som heter Stanley i hele Norge. I Kvinesdal er det ekstra ille. Vet om personer som heter Clint Klungeland, Kevin Kvinen etc. Stor andel av folket har to fornavn: Per-Stanley, Lars-Steven etc. Da lyngdal ble by for noen år siden, ville ordføreren i Kvinesdal at bygda skulle få status som landsby og at lensmannen skulle bli kalt sheriff etc.
    Jeg har ofte sagt at Lyndal ligger 10 år tilbake i tid, og Kvinesdal 10-15 år etter Lyngdal. Nå har Lyngdal blomstret voldsomt og er på vei til å bli en bra by å bo i. Vi har tilogmed fått øl i butikkene.
    Beklager avsporelsen, synes bare det er litt morsom fakta.
    Stavanger tar jeg gjerne turen til igjen, Har flere kamerater der borte som jeg ikke har truffet på mange, mange år.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke hva wotg har, men jeg har hørt dem med litt forskjellig av forsterkerier i høyere prisklasse, ingen har gitt meg akutt ønske om å bytte. Det finnes mye bra der ute men priset inn i himmelen slik at return på investert krone blir alt for liten i forhold til Midgardene. Får mer godlyf for pengene med litt sykt overpriset skumgummi...
    Jeg har også hørt og lest at 802D skal være en meget god match med ICE - derfor spørsmålet til wotg.....serru...

Kunne faktisk tenkt meg å høre Chapter på 802D eller 800D en gang, tror det kunne blitt heftig.

BTW. Sagt det før, men kinoen din er utrolig flott og meget gjennomført. Bildene til Akto gjør ikke skam på den heller for å si det sånn.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du hørt ICE på 802D?
    nei ikke 802D, men modellen under. jeg synes det låt litt tamt og uengasjerende, var i stort rom så det kan jo ha spillt noe inn på opplevelsen, men jeg har hørt klasse D blokker på flere oppsett og har liksom ikke blitt helt overbevist.
    Dette dreier seg sikkert mye om hva slags sound man selv liker osv. så for noen er sikkert klasse D sounden det de leter etter.
    med en så kompetent høyttaler som 802D så er det jo ikke utenkelig at det er en god del mer å hente ved å eksperimentere litt med forskjellige effektforsterkere.
    Jeg hørte for en stund siden Ayre MXR monoblokkene og er overbevist om at MXR og 802d hadde vært en killer kombinasjon.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei ikke 802D, men modellen under. jeg synes det låt litt tamt og uengasjerende, var i stort rom så det kan jo ha spillt noe inn på opplevelsen, men jeg har hørt klasse D blokker på flere oppsett og har liksom ikke blitt helt overbevist. Dette dreier seg sikkert mye om hva slags sound man selv liker osv. så for noen er sikkert klasse D sounden det de leter etter.
    Hvordan tolker du det hvis jeg sier jeg ikke liker klasse A/B sounden?

Ikke ta alt under en kam. Det meste jeg har hørt av Krell, Mark Levinson og Classe m.f. i prisklassen under 150k låt ganske tamt etter å ha hørt Chapter - som ligger under katogorien klasse D. Ikke misforstå - jeg har hørt flere særdeles gode klasse A/B konstruksjoner, men favorittene (burmester, MBL etc) ligger gjerne i utopiske prisklasser. Naturligvis handler alt om matching og integrering, men det gjør det også med klasse D.

Folk har jo forskjellig smak. Men som du egentlig er litt inne på - det er utrolig vanskelig å bedømme et oppsett man kanskje ikke kjenner så godt - i et rom man ikke kjenner.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jo hørt Oberon 6.1 i kun ett oppsett sammenlignet med EC og McIntosh, men fikk aldri hørt dem på mine egne 802D. Det gikk ikke kun på forskjeller i klang, som jeg skjønner at vil være opp til hver enkelt mtp hvilken farging man liker/ikke liker.
    Forskjellene gikk på ting som et mye mindre og trangere lydbilde, med dårligere holografi og vesentlig mindre luft mellom utøvere. Det låt rett og slett flatere, trangere, mindre engasjerende og naturlig. Dette er parametre som jeg ikke kan forstå at kan gå på smak og behag. Her vil alle foretrekke det ene fremfor det andre. På egne ben holdt det jo greit, men de falt helt igjennom når de ble sammenlignet direkte med tyngre skyts fra vellydene konkurrenter (riktignok til 2-3 ganger prisen)
    Men det kan jo selvfølgelig ha dreid seg om total mismatch mot ht/pre, så jeg tar ikke denne testen så høytidelig. Men jeg ble i hvertfall helt sikker på at ICE ikke var den rette til jobben for mine 802D etter det jeg hørte. Men jeg er også helt sikker på at Classe ikke er det rette til den jobben heller, etter det jeg har hørt av Classe og 802D. Skulle vært meget interessant å hørt Oberon 6.1 på 802D sammenlignet med det jeg endte opp med til slutt. Bare for å høre om det inntrykket jeg fikk i den første sammenligningen stemte, eller kun slo uheldig ut for Oberon blokkene.

Side 39 av 49 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •