Gammel tråd - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 36 av 49 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 963

Tråd: Gammel tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Å øke tyngden på gulvet løser neppe problemet, da egen resonansen vil få lavere frekvens muligens
    Hadde ikke tenkt til det, mer at for å komme til bjelken så må jeg inn fra oven, og det er ikke aktuelt før seriøs oppussing av stuen skal gjøres :-)

Newcomer Carlos_007 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare takke for at jeg fikk komme å se og ikke minst høre på den flotte kinoen deres! Må si jeg ble mektig imponert, både av tomten, kinoen og de hyggelige meneskene!! ;-) Glemmer aldri synet av center høytaleren!!! Det var enorme greier, he he :-) Og må si kinoen var finere i virkeligheten enn på bildene på profilen, men jeg gleder meg til Aktos bilder og reportasje i neste utgave av Hjemmekino.no!!! ;-)
    Håper du vil ta turen til min lille kino når bleieskift arbeiderene har blit litt varmere i trøya ??? ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Carlos_007
    Må bare takke for at jeg fikk komme å se og ikke minst høre på den flotte kinoen deres! Må si jeg ble mektig imponert, både av tomten, kinoen og de hyggelige meneskene!! ;-) Glemmer aldri synet av center høytaleren!!! Det var enorme greier, he he :-) Og må si kinoen var finere i virkeligheten enn på bildene på profilen, men jeg gleder meg til Aktos bilder og reportasje i neste utgave av Hjemmekino.no!!! ;-)
    Håper du vil ta turen til min lille kino når bleieskift arbeiderene har blit litt varmere i trøya ??? ;-)
    Takker for besøket det var hyggelig å treffe likesinnede :-)

Gleder meg til å se både kinoen og kjøkkenviften deres! Du får bare si fra når dere er klare !

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for invitasjonen til kinoen i går. Det var stor-gøy!:-D

Selv om jeg var forberedt på at senteren var stor, så ble jeg overrasket over hvor STOR den var! Mein gott...

Jeg er jo selv glad i lyden fra B&W og skulle gjerne hatt slike i mitt oppsett, men jeg vet at min W hadde flådd meg levende med blikk og tunge, så jeg avventer. Du er heldig med at interessen for kino hjemme er så felles, makaløst. Prøvde du noen gang 801'ere oppe i stua før du monterte dem i kinoen? Tenker da på hvordan de ville oppleves med litt mer luft rundt seg. Lydmessig ga de enormt mye i sweetspot, men kjente at holografien (som jeg er en sucker for) manglet litt i forhold til det som jeg har som "referanse". Nå skal jeg ikke påberope meg gull-ører, snarere tvert om. Alltid blir jeg litt skremt av andres høyttalere når jeg hører dem for første gang, men etter en liten stund med lytting så pleier mye å falle på plass, det gjelder å sound'en inn i nervesystemet.

Bassresponsen var også en av de tingene jeg var spent på. Og det svingte godt på 2. rad, ingen tvil om det, nesten så det ble litt mindre morro i sweetspot etterpå . Håper XTZ snart kommer med målemic'en jeg har bestillt, så jeg får målt mitt rom, for etter å ha opplevd dine sub'er med tålig rett kurver, da vet jeg nokså bestemt at jeg har noen topper som gir mye for mye.

Kinoen imponerte på mange måter, og jeg har sansen for kinoer med godt gjennomførte stil. Noen tanker ble med på veien hjem til mitt kinoprosjekt, nok en batcave på Nordjæren.

Kjekt å møte dere andre også og få koblet et ansikt til nickene. Ser frem til å møte dere en gang til om det skulle passe.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Takk for invitasjonen til kinoen i går. Det var stor-gøy!:-D

Selv om jeg var forberedt på at senteren var stor, så ble jeg overrasket over hvor STOR den var! Mein gott...

Jeg er jo selv glad i lyden fra B&W og skulle gjerne hatt slike i mitt oppsett, men jeg vet at min W hadde flådd meg levende med blikk og tunge, så jeg avventer. Du er heldig med at interessen for kino hjemme er så felles, makaløst. Prøvde du noen gang 801'ere oppe i stua før du monterte dem i kinoen? Tenker da på hvordan de ville oppleves med litt mer luft rundt seg. Lydmessig ga de enormt mye i sweetspot, men kjente at holografien (som jeg er en sucker for) manglet litt i forhold til det som jeg har som "referanse". Nå skal jeg ikke påberope meg gull-ører, snarere tvert om. Alltid blir jeg litt skremt av andres høyttalere når jeg hører dem for første gang, men etter en liten stund med lytting så pleier mye å falle på plass, det gjelder å sound'en inn i nervesystemet.

Bassresponsen var også en av de tingene jeg var spent på. Og det svingte godt på 2. rad, ingen tvil om det, nesten så det ble litt mindre morro i sweetspot etterpå . Håper XTZ snart kommer med målemic'en jeg har bestillt, så jeg får målt mitt rom, for etter å ha opplevd dine sub'er med tålig rett kurver, da vet jeg nokså bestemt at jeg har noen topper som gir mye for mye.

Kinoen imponerte på mange måter, og jeg har sansen for kinoer med godt gjennomførte stil. Noen tanker ble med på veien hjem til mitt kinoprosjekt, nok en batcave på Nordjæren.

Kjekt å møte dere andre også og få koblet et ansikt til nickene. Ser frem til å møte dere en gang til om det skulle passe.
    Hyggelig at du tok turen innom. Ser fram til at du får xtz utstyret så får vi ta en runde med det opp mot REW med måle mic. Alltid artig å måle og lære. Werdenskrigens erfaringer ser jo lovende ut.

Mhp perspektiv og spesiellt dybde i lydbildet så er det nok mye å hente med mer luft rundt høytalerne men det er ikke så mange alternativer hos oss i dette rommet så det blir ett kompromiss, med få cm både til bak og side vegg... Det er vel derfor sal II ønsket er der i bakgrunnen... Har ikke prøvet 802 ene i stuen vår men har hørt dem mange ganger med mer ideell plassering og vet at det gjør susen.

Satt meg ned i midtsetet etter dere hadde gått og ser at det langt fra var i midten... Nå er det teip bit på teppet slik at en kan sitte i sweetsoot uten å lene seg ett stykke over armlenet....

Når er batcaven din ferdig?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Perspektiv, bredde og holografi har mer med vinkling og til stor del forsterkervalg å gjøre.
    Oberon er for øvrig (etter min erfaring) litt "uggen" på holografi og separasjon...

Hvor mye luft det er rundt høyttalerne spiller mindre rolle, bare dempingen er god nok.

Hvordan er høyttalerne vinklet nå?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Når er batcaven din ferdig?
    ops:

Ulempen er at rommet fungerer, men ser ut som :evil:, dog: Når lyset går av og filmen snurrer på lerretet, da glemmer jeg fort at jeg heller burde arbeide...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Perspektiv, bredde og holografi har mer med vinkling og til stor del forsterkervalg å gjøre.
    Oberon er for øvrig (etter min erfaring) litt "uggen" på holografi og separasjon...

Hvor mye luft det er rundt høyttalerne spiller mindre rolle, bare dempingen er god nok.

Hvordan er høyttalerne vinklet nå?
    Har hørt dem med Oberon under mer ideelle forutsetninger så det er nok ikke der største utfordringer er, selv om det selvsagt finnes forsterkere som gjør det bedre enn Oberon.

Min erfaring er at luft rundt høytalerne (minimum 50 cm bak og på siden helst nærmere en meter) er viktig men det varierer sikkert fra rom til rom.

Har lekt meg med vinkling, nå står de med 15 grader eller så, har hatt større og mindre vinkling. Bredden i lydbildet påvikes så langt mer enn dybden av vinklingen :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er forresten link til montasje av den viften jeg snakket ørlite om i går: http://avforum.no/forum/av-rom-konst...tml#post905019

Det er endel tanker og planlegging av ventilasjon i begynnelsen av tråden ca her:http://avforum.no/forum/av-rom-konst...tml#post764888

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Her er forresten link til montasje av den viften jeg snakket ørlite om i går: http://avforum.no/forum/av-rom-konst...tml#post905019

Det er endel tanker og planlegging av ventilasjon i begynnelsen av tråden ca her:http://avforum.no/forum/av-rom-konst...tml#post764888
    Takker!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter nå endelig og leser litt fra kinoen i oljebyen :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gleder jeg meg til også :-D

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Emmm, etter og lest over så føler en kansje at en burde forbedre center kanalen enda mere :-O he he
    En stykk RC-62 virker liten i forhold :-/

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Emmm, etter og lest over så føler en kansje at en burde forbedre center kanalen enda mere :-O he he

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm ingen ting i vår postkasse i dag...

Skal bli spennende å se hvor mye som ble sensurert ;-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En stykk RC-62 virker liten i forhold :-/
    Den er litt pinglete, men jeg tror ikke taket tåler en til over lerretet....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bladet kommet ut ?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Bladet kommet ut ?
    Kan jo tyde på det :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Kan jo tyde på det :-)
    Hva heter bladet ?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjemmekino... ? :shock:

Side 36 av 49 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •