Gammel tråd - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 35 av 49 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 ... SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 963

Tråd: Gammel tråd

Newcomer ashild sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av sommer1976
    hehe dere er snåle, ment godt jeg ville sikkert smisket med madammen, men Henning du kjører på via forum på nettet ha en fin fin kveld
    Henning er desverre midlertidig forhindret fra å svare

Ha en fin kveld du også!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ashild

Ha en fin kveld du også!

trøst deg med det Henning, jeg hadde fått bank jeg også god bedring

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har vel ikke sendt han ut med en maglite for å male, vel? :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Du har vel ikke sendt han ut med en maglite for å male, vel? :twisted:
    Bare for info nå er det ferdig malt og det ble fint.... Noen som har noen billige batterier å avse :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var US PS3 en koblet opp (ja jeg kan bekrefte at 40 GB modellene fra US har fortsatt universal strømfornyning (puh.. det var litt spennende å slå på…)), oppdatert og racet ferdig ommøblert for denne gang… Jeg lever uten varige men… Å er blid og fornøyd igjen (Nordnorsk temperament gir alltid ett piff i hverdagen (som i alle fall ikke jeg ville hvert for uten…)).

Fikk kikket litt på Hitman US import med DTS-MA lyd og må bare si at det var lydsporet sitt (hvor i h… hadde jeg sett agent 47 før… (Timothy Olyphant) lå og tenkte på det i natt, men klarte ikke finne det før jeg måtte på nettet i dag, og ja jeg så han sist i en film som også hadde fantastisk DTS-MA lyd…)….

Både musikkscore og effekter er ekstrem høy klasse. Med ett basstrykk og definisjon i dype toner som er på demo nivå (både i musikken der det ligger basstoner helt nede mot det ikke hørbare dypet og skudd eksplosjoner som river i kropp og stol…).

Skikkelig gøy….

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Henning]Da var US PS3 en koblet opp (ja jeg kan bekrefte at 40 GB modellene fra US har fortsatt universal strømfornyning (puh.. det var litt spennende å slå på…)), oppdatert og racet ferdig ommøblert for denne gang… Jeg lever uten varige men…

jeg er dypt imponert hadde min tvil i om at du levde...
    er us modellen bedre enn den norske? hva er egentlig grunnen til at du har kjøpt den?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=sommer1976]
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Da var US PS3 en koblet opp (ja jeg kan bekrefte at 40 GB modellene fra US har fortsatt universal strømfornyning (puh.. det var litt spennende å slå på…)), oppdatert og racet ferdig ommøblert for denne gang… Jeg lever uten varige men…

jeg er dypt imponert hadde min tvil i om at du levde...
    er us modellen bedre enn den norske? hva er egentlig grunnen til at du har kjøpt den?
    Det har gått bra....

US modellen er for å kunne spille US BR som vi hadde en liten stabel av... Ikke forskjell i lyd eller bilde i forhold til den norske :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Henning]

Det har gått bra....

US modellen er for å kunne spille US BR som vi hadde en liten stabel av... Ikke forskjell i lyd eller bilde i forhold til den norske :-)
    da skjønner jeg jeg er i markedet til å kjøpe med br spiller, har vurdert flere, men er veldig usikker på om det er bedre lyd og bilde på disse kontra min ps3, har du noe formening vedrørende det?
    har hørt det kommer mye bra spillere iløpet av sommer/ høst så jeg burde sikkert vente litt

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=sommer1976]

da skjønner jeg jeg er i markedet til å kjøpe med br spiller, har vurdert flere, men er veldig usikker på om det er bedre lyd og bilde på disse kontra min ps3, har du noe formening vedrørende det?
    har hørt det kommer mye bra spillere iløpet av sommer/ høst så jeg burde sikkert vente litt
    Jeg tror ikke det er så mye å hente annet enn mer ventetid på start av film...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Henning]

Jeg tror ikke det er så mye å hente annet enn mer ventetid på start av film...
    om jeg må vente 40 sek eller 10 sek spiller strengt tatt ikke noe rolle... er virkelig ps3 så bra at det er lite å hente om en kjøper spiller til 12-13k, i såfall må ps3 være det beste kjøpet jeg noensinne har gjort jeg har forsåvidt ikke noe å utsette på den, men jeg klarer liksom ikke slå meg helt i ro med at jeg bruker spillmaskin til hjemmekino hehe, hode spiller meg ett puss der

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=sommer1976]

om jeg må vente 40 sek eller 10 sek spiller strengt tatt ikke noe rolle... er virkelig ps3 så bra at det er lite å hente om en kjøper spiller til 12-13k, i såfall må ps3 være det beste kjøpet jeg noensinne har gjort jeg har forsåvidt ikke noe å utsette på den, men jeg klarer liksom ikke slå meg helt i ro med at jeg bruker spillmaskin til hjemmekino hehe, hode spiller meg ett puss der
    Så langt har ikke jeg sett og hørt at det er vesentlig å hente nei. Ser også at fler av editorene i UltimateAV (Stereophiles søster tidskrift) fortsatt har PS3 som BR spiller så er jeg rimelig trygg på at det ikke er mye å hente :-)

Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mektig imponert over deres hjemmekino !!!

Lurte litt på hvordan den stjernehimmelen deres er laget? Antar det er et byggesett og en del DIY...?

Sugen på en selv nå som enden er nær i kinorommet mitt :-( ,for det er bygging som er gøy :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JR
    Mektig imponert over deres hjemmekino !!!

Lurte litt på hvordan den stjernehimmelen deres er laget? Antar det er et byggesett og en del DIY...?

Sugen på en selv nå som enden er nær i kinorommet mitt :-( ,for det er bygging som er gøy :-D
    Takker for det!

Settet er kjøpt på Clas Ohlson og kostet ca 1500 for ett sett. Vi har brukt 2 sett for å få "nok" stjerner. Effekten er verd det det koster...

BYgging er gøy ja men enda morsommere når det blir ferdig :-)

Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for det!

Settet er kjøpt på Clas Ohlson og kostet ca 1500 for ett sett. Vi har brukt 2 sett for å få "nok" stjerner. Effekten er verd det det koster...

BYgging er gøy ja men enda morsommere når det blir ferdig :-)
    Joda, blir nok heftig når ting er ferdig. Dette er jo min første dedikerte kino så jeg kan nok ha startet på noe jeg ikke kjenner konsekvensene av ;-)

Er lysdiodene festet rett i taket (forborret), eller har dere festet de i en egen plate som ligger oppunder taket?

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JR: Rolf Hult har noen bilder av det samme i sin tråd, se denne posten her: http://avforum.no/forum/av-rom-konst...tml#post583336

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JR
    Joda, blir nok heftig når ting er ferdig. Dette er jo min første dedikerte kino så jeg kan nok ha startet på noe jeg ikke kjenner konsekvensene av ;-)

Er lysdiodene festet rett i taket (forborret), eller har dere festet de i en egen plate som ligger oppunder taket?
    Det er fiber optiske kabler, som man bå strekke på oversiden, borre gjennom takplater (eller som hos oss porøse akustikk plater der er det bare å stikke dem gjennom for hånd..) og dra dem ut. Litt jobb men blir fint....

Henning

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    JR: Rolf Hult har noen bilder av det samme i sin tråd, se denne posten her: http://avforum.no/forum/av-rom-konst...tml#post583336
    Rolf sine bilder er rimelig illustrative ja, godt tips :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    angående gulvbjelker til stua... om du gjør bjelkene stivere så vil jo bjelkene få en annen egenfrekvens, evt lime på strekkbånd av kompositt materiale, i carbonfiber f.eks.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    angående gulvbjelker til stua... om du gjør bjelkene stivere så vil jo bjelkene få en annen egenfrekvens, evt lime på strekkbånd av kompositt materiale, i carbonfiber f.eks.

God idee! Det er nok litt frem for jeg river ikke ned kino taket med det første, dvs det må gjøres ovenfra stuen og der er det litt frem i tid å skifte gulv.

Når det er sagt er det ikke noe stort problem så langt at projektoren rister litt på enkelte maks trykk spor...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God idee! Det er nok litt frem for jeg river ikke ned kino taket med det første, dvs det må gjøres ovenfra stuen og der er det litt frem i tid å skifte gulv.

Når det er sagt er det ikke noe stort problem så langt at projektoren rister litt på enkelte maks trykk spor...
    Å øke tyngden på gulvet løser neppe problemet, da egen resonansen vil få lavere frekvens muligens

Side 35 av 49 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •