Gammel tråd - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 49 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 963

Tråd: Gammel tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen helt foreløpige intrykk av den nye projektoren. Har ikke målt eller kalibrert enda men her er inntrykkene etter en time med Getgray, DVE og noen få filmklipp, og ja jeg er av den pirkete typen :-)

Fargeuniformitet grei nok men ikke helt perfekt på grå bilder (ser så langt ikke noe på film innhold).

Lysuniformitet ser greit ut, litt mindre lys i hjørnene og nederst på bilde (sikkert pga lens stift). Ett mindre felt er en en tanke mørkere (kan skimtes på grå bilder) 15 cm diameter men dette kan og være malingen min på "lerretet". Har ikke testet med hvitt ark enda.

Ingen døde eller stuck piksler sett til nå.

Konvergens ser greit ut uten at jeg har fått brukt ett helt optimalt testbilde enda.

Irisen "knirker" litt (kan høre den hvis en har lav lav volum, men det har vi nesten aldri....) den er sen og jeg klarer ikke se at den jobber. (Mye mindre synlig enn Z2000 etter det jeg husker), ser heller ikke kjempe forskjell med eller uten...

Sortnivået med iris er bra, men ikke fantastisk og ikke like bra som HD1 og i alle fall ikke HD100 verken med eller uten iris (subjektivt). Men til å leve med for oss, og det er jo plass til filter der.... Lysstyrken er i alle fall plenty synes jeg.

Rimelig bra detaljer i sort nivået.

Grei skarphet men husker HD100 som skarpere (har ikke lekt med skarphet kontrollene som det er en haug av (vertikalt/horisontalt/thin line etc), kanskje på nivå med HD1. Ikke noe issue i alle fall.

Fargene kan velges alt fra rimelig korrekt i x.v.Colour modus (der iris ikke kan aktiveres) til ganske så oversaturert (men det ser greit ut ala HD1/100) i HD modus til mellomløsninger. Gleder meg likevel til å få kalibert opp ett korrekt fargemodus der irisen virker. Det er kjekt med en projektor der en faktisk har kontrollene som trengs og de virker fløyelsmykt...

Dvs den svarer til forventingne eller er hakket bedre.

Det jeg ikke er helt fornøyd med er raske panoreringer. Seine er helt flotte og flyter perfekt. Kilden er innstilt på 24fps (verifisert at den får det inn) den er still inn manuelt på "2-2 pulldown" som etter sigende skal være de som gir korrekt gjengivelse av 24fps materale. Likevel så oppleves "raske" panoreringer både horisontalt og vertikalt som om de "hakker/hopper" litt mer en det jeg kan huske både fra VW60, Z2000, og HD100. Åshild sier hun ikke ser det, men jeg det gjør altså jeg. En liten sak som jeg får se om det går an å justere seg ut fra, hvis ikke er det ikke verre en at lever vi meget godt med :-)

Newcomer Carlos_007 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit å få PJ'n i hus tenker jeg :-) Lurer litt på å kjøpe meg denne jeg også (TW2000) , hvor nærme må du før du ser anntydning til hønsenettting eller tilsvarende??? Jeg havner på en 3,5-3m sitteavstand til et 106" lerret ser du !! ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Carlos_007
    Greit å få PJ'n i hus tenker jeg :-) Lurer litt på å kjøpe meg denne jeg også (TW2000) , hvor nærme må du før du ser anntydning til hønsenettting eller tilsvarende??? Jeg havner på en 3,5-3m sitteavstand til et 106" lerret ser du !! ;-)
    Det går helt fint, du må rimelig nære for å se screendoor, en meter eller halvannen så ser ikke jeg noe antydning engang med mitt 2.22 bredde på lerretet..

PJ kan anbefales!

Henning

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit ;-) takk for svar !!!
    Flott kino du har foresten... :-)
    Hva syns du om støyen (vifta og iris i auto) Kjører du på øko modus ??

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit ;-) takk for svar !!!
    Flott kino du har foresten... :-)
    Hva syns du om støyen (vifta og iris i auto) Kjører du på øko modus ??
    Øko modus er plenty lys nok for meg. Vifta ingen problem. Auto irisen lager lyd, men ikke noe jeg har hørt når jeg har sett film til nå. Men vi spiller vel kanskje litt høyrere enn gjennomsnittet, om ikke ekstem høyt.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen tvil om at TW2000 har løftet kinoen deres til et nytt, mye høyere nivå. Nå står endelig bildet i samsvar med lyden :-D

Når det gjelder TW2000, synes jeg den så virkelig bra ut, og omtrent som ventet ut fra hva andre har sagt om den. Veldig bra sortnivå, bra bildedynamikk, naturlige farger og et fungerende CMS.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Nå står endelig bildet i samsvar med lyden :-D
    Nå håper jeg potensialet på lyd siden er hakket større enn på bilde siden... Selv om det er mange tweakingsmuligheter på Epsonen...

Men den er og blir bra og det er gøy å se film!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og jeg tror nok høytalerne er de siste vi kjøper, mens projektoren nok blir skiftet ut om noen år... Men vi skal nyte bildet hver dag i mellomtiden :- )

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre at du er fornøyd med Epsonen !! For da var nemmelig min i hus ;-)
    Jippi!!! Nå må jeg bare få ferdig rommet!! :-) Jeg får kansje spørre deg om innstillinger etter du har fått fiklet litt med din !!?? ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre at du er fornøyd med Epsonen !! For da var nemmelig min i hus ;-)
    Jippi!!! Nå må jeg bare få ferdig rommet!! :-) Jeg får kansje spørre deg om innstillinger etter du har fått fiklet litt med din !!?? ;-)

Det er bare å spørre!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg virkelig spent på når jeg blir invitert over på demo her?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chessboxer
    Nå begynner det å nærme seg. Litt innspilling og litt instilling så er vi der...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå håper jeg potensialet på lyd siden er hakket større enn på bilde siden... Selv om det er mange tweakingsmuligheter på Epsonen...
    Joa, det kan så være Uansett er det hele mye mer balansert nå enn da du hadde Sanyoen

Det samme gjelder vel for deg også, Øystein

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joa, det kan så være Uansett er det hele mye mer balansert nå enn da du hadde Sanyoen
    Sannt nok....

Det samme gjelder vel for deg også, Øystein

Helt enig vi vil se og høre....

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Sannt nok....

Helt enig vi vil se og høre....
    Jeg er veldig klar for en ny demo.
    Stølen

Newcomer Ammatør sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Noen helt foreløpige intrykk av den nye projektoren. Har ikke målt eller kalibrert enda men her er inntrykkene etter en time med Getgray, DVE og noen få filmklipp, og ja jeg er av den pirkete typen :-)

Fargeuniformitet grei nok men ikke helt perfekt på grå bilder (ser så langt ikke noe på film innhold).

Lysuniformitet ser greit ut, litt mindre lys i hjørnene og nederst på bilde (sikkert pga lens stift). Ett mindre felt er en en tanke mørkere (kan skimtes på grå bilder) 15 cm diameter men dette kan og være malingen min på "lerretet". Har ikke testet med hvitt ark enda.

Ingen døde eller stuck piksler sett til nå.

Konvergens ser greit ut uten at jeg har fått brukt ett helt optimalt testbilde enda.

Irisen "knirker" litt (kan høre den hvis en har lav lav volum, men det har vi nesten aldri....) den er sen og jeg klarer ikke se at den jobber. (Mye mindre synlig enn Z2000 etter det jeg husker), ser heller ikke kjempe forskjell med eller uten...

Sortnivået med iris er bra, men ikke fantastisk og ikke like bra som HD1 og i alle fall ikke HD100 verken med eller uten iris (subjektivt). Men til å leve med for oss, og det er jo plass til filter der.... Lysstyrken er i alle fall plenty synes jeg.

Rimelig bra detaljer i sort nivået.

Grei skarphet men husker HD100 som skarpere (har ikke lekt med skarphet kontrollene som det er en haug av (vertikalt/horisontalt/thin line etc), kanskje på nivå med HD1. Ikke noe issue i alle fall.

Fargene kan velges alt fra rimelig korrekt i x.v.Colour modus (der iris ikke kan aktiveres) til ganske så oversaturert (men det ser greit ut ala HD1/100) i HD modus til mellomløsninger. Gleder meg likevel til å få kalibert opp ett korrekt fargemodus der irisen virker. Det er kjekt med en projektor der en faktisk har kontrollene som trengs og de virker fløyelsmykt...

Dvs den svarer til forventingne eller er hakket bedre.

Det jeg ikke er helt fornøyd med er raske panoreringer. Seine er helt flotte og flyter perfekt. Kilden er innstilt på 24fps (verifisert at den får det inn) den er still inn manuelt på "2-2 pulldown" som etter sigende skal være de som gir korrekt gjengivelse av 24fps materale. Likevel så oppleves "raske" panoreringer både horisontalt og vertikalt som om de "hakker/hopper" litt mer en det jeg kan huske både fra VW60, Z2000, og HD100. Åshild sier hun ikke ser det, men jeg det gjør altså jeg. En liten sak som jeg får se om det går an å justere seg ut fra, hvis ikke er det ikke verre en at lever vi meget godt med :-)

Haloen Henning, mulig jeg ikkke har fått med hele intrykket, men spør anyway, er W2000 vert kronene ekstra vs z 2000 jeg kan jo ikke ta importøens lakai for god fisk ?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ammatør
    Haloen Henning, mulig jeg ikkke har fått med hele intrykket, men spør anyway, er W2000 vert kronene ekstra vs z 2000 jeg kan jo ikke ta importøens lakai for god fisk ?
    Det synes jeg mhp sortninvå (ca 4000:1 native kontra 1700:1) og korrekte farger og innebygget fungerende CMS. Det jeg husker Sanyoen som bedre på er mellom raske panoreringer.

Jeg vurderte begge, kjøpte TW2000 usett og har ikke angret på det. Har du muligheten til å se begge før du kjøper er selvsagt det alltid det beste så får du sett med dine øyne.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Jeg er veldig klar for en ny demo.
    Stølen
    Det blir det over påske!!! Vi har jo ett lite prosjekt hos deg også!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt nattlig sub tweaking og måling. Bassen med de to JL ene begynner etter hvert å sitte i rommet vårt. Det er selvsagt store forskjeller i responsen i rommet, men på første rad som nå er blitt sweetspot så har er den på plass. Fortsatt en liten kul rundt 20 hz, men den vil jeg ha der.... Det er en liten dipp ved delefrekvensen på 80hz men dybden av den varierer veldig med mindre endringer av plassering av måle mic så for nå er dette et kompromiss jeg lever meget godt med :-)

Kurvene er med 2 subber med og uten uten den innebygde romkorigernignen i subben (ARO). Jeg kommer ikke til å koble opp Behringeren....

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter noen timer med kalibrering begynner TW2000 å nerme seg...

Artig er det med en full CMS. Som en ser fra kurvene så er den mørke enden av gråsklaen ikke helt på plass men grei nok. Fargerommet er spot on, men grønnt og blått har en dE på 5,8 og 4,7 respektive. Klarer ikke å dra opp intensiteten helt så langt opp som den skulle være på disse to fargene desverre. Det er mulig jeg finner en vei utenom etterhvert, men det får bli etter påske, for nå vil vi se film....

Side 30 av 49 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •