Gammel tråd - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 49 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 963

Tråd: Gammel tråd

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Åshild du får trøste deg med at DU, får toppscore av alle gutta. I kategorien drømme dame. Skal hilse å si fra min bedre halvdel å si at. Hun kunne tenke seg kinoen deres. :-D

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Henning. Dette må være gøy, jeg tipper at du sover dårlig og er litt svett i henda når du er på jobb og tenker på alle de fine lekene som står hjemme å venter.
    jeg tipper at jeg ikke er alene om ønsket om at du oppdaterer profilen din med nye bilder av koserommet

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HenningHG
    Åshild du får trøste deg med at DU, får toppscore av alle gutta. I kategorien drømme dame.
    Hun får toppscore fra meg også...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkt noe mer på forsterkning og/eller demping av projektoropphenget ?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Gratulerer Henning. Dette må være gøy, jeg tipper at du sover dårlig og er litt svett i henda når du er på jobb og tenker på alle de fine lekene som står hjemme å venter.
    jeg tipper at jeg ikke er alene om ønsket om at du oppdaterer profilen din med nye bilder av koserommet
    Litt tanker har det vel vært, men det er litt hektisk på jobb og med to små som sover varierende på morgenen så tar det på å tweake og lytte til langt på natt...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så hvordan synes vi det låter... (nå er jeg jo altid skeptisk til folk som har investert endel kroner i utstyr og så skal være objektiv og kritisk til kjøpet sitt etter på... så dere får ta det med en klype salt :- )

Jeg synes faktisk det låter ganske så bra, faktisk overraskenede bra, det har det gjort fra første tone. Noen timer innspilling og litt justering av plassering (ikke så mye å gå på her i sal 1...), faktisk overraskende mye bedre enn 801 ene som jeg synes låt og låter meget bra. Jeg/vi har i de siste ukene brukt kinoen til å høre mer musikk for å få ett ferskt musikalske referanse punkt. Og både standard CD og SACD både i stereo og multikanal er et stort løft. For multikanal så er det gull verd med tre fronter som er så like konstruksjonsmessig som dette.

Det er overraskende mye mer detaljer både i topp og ikke minst bunn. Integreringen med den ene JL en er også mye bedre og anslagene og bass transienter er av det beste jeg har hørt :-) Introen til dejavu er en altomsluttende opplevelse der det føles som JL en tar fysisk tak i setene med en kjempe hånd og vugger deg inn i synth bassen....

Detaljeringen i ett lydspor som for eksempel Bourne Ultimatum med hele spekteret av forskjelllige perkusjons instrumenter er nesten så stor at det en blir distanser, en hører på detaljene i musikk scoren i stedet for å følge med på dialog og film....

Malurt så langt er vel at jeg synes midbassen (på 802D ene) ble litt fet etter noen timer innspilling (de blir jo stående for nært sidevegg men også bakvegg i denne salen), men ikke kjørt romkorrigering enda og tidligere erfaring er at den temmes fint av den, det gjorde den i alle fall med 801 ene.

Så så langt meget forøyd... Så var det bare å få den projektoren opp i taket da, var lovt levert i morgen, men ikke fått noe tracking nummer fra posten enda så det lover ikke helt bra :-(

Den som venter på noe godt venter ikke for gjeves...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Tenkt noe mer på forsterkning og/eller demping av projektoropphenget ?
    Nei har ikke landet, men gummi oppheng er en plan, bly for å øke massen til bjelken og få resonansen på en lavere frekvens. Jeg har en del kilo bly som kan støpes om og skrus på bærebjelkene.. Vi får se...

Synes jeg så antyding til at det var litt bevegelse i bildet hos deg også når mellomtonene jobbet for fullt i går ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Nei har ikke landet, men gummi oppheng er en plan, bly for å øke massen til bjelken og få resonansen på en lavere frekven. Jeg har en del kilo bly som kan støpes om og skrus på bærebjelkene.. Vi får se...

Synes jeg så antyding til at det var litt bevegelse i bildet hos deg også når mellomtonene jobbet for fullt i går ;-)
    Vi i klubben gleder oss vanvittig til et møte i neste uke for å lytte og se på "varene". Gratulerer til dere begge!
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Vi i klubben gleder oss vanvittig til et møte i neste uke for å lytte og se på "varene". Gratulerer til dere begge!
    Stølen
    Venter fortsatt på projektoren desverre... Men det skal bli kjekt å kjøre en liten demo runde....

Vi har jo ett lite prosjekt hos deg også å fintune litt på sub og Audyssey i Onkyo'en din. Jeg hadde en tur til AK i forrige uke og jeg synes resultatet der i alle fall ble ett løft når en bare fikk fintunet litt mikrofon plasseringer etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å hellige jul for en frontrekke dette kommer til å bli :-D

Gratulerer til dere begge! Blir knall bra når alt er på plass!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm sitter i stuen over kinoen med min far som ser på film nede. Kan faktisk merke på ristingen i sofaen at JL F113 har en helt annen punch en den gamle plus/2 har. Det er en attack i skuddene der nede som får sofaen til å nærmest hoppe bortover gulvet her, øksehugg i stedet for mer en myk stor klubbe...

Nesten så en må ned å se filmen igjen....

Dolby True HD sporet på "the brave one" er ekstremt bra (også her fra stuen... men selvsagt bedre i kinoen!) både mhp dynamikk i skudd, bass og fantastisk musikk av Sarah McLachlan.... Anbefales!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    meget lekker kino! greit nobelman har noe større anlegg osv men hva hjelper det når han ikke har kino rom? ikke er størrelsen på skjermen hans noe å skryte av heller

så jeg hiver meg på flere av de andre kommentarene her inne, er ikke bare utstyret som teller i en kino det er også rommet

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm sitter i stuen over kinoen med min far som ser på film nede. Kan faktisk merke på ristingen i sofaen at JL F113 har en helt annen punch en den gamle plus/2 har. Det er en attack i skuddene der nede som får sofaen til å nærmest hoppe bortover gulvet her, øksehugg i stedet for mer en myk stor klubbe...
    Det var ikke vanskelig å høre at bassen var av ypperste klasse hos dere.
    Hagleskudd og torden i Rattouille vitnet om en stram og fin bass med enorm punch

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GrEmLiNgS
    meget lekker kino! greit nobelman har noe større anlegg osv men hva hjelper det når han ikke har kino rom? ikke er størrelsen på skjermen hans noe å skryte av heller

så jeg hiver meg på flere av de andre kommentarene her inne, er ikke bare utstyret som teller i en kino det er også rommet
    Takker for rosende ord, men vi kommer nok aldri opp i nobelmans klasse, han har en fantastisk lyd og ett fantastisk room og en bar som er bare i verdensklasse.

Nå er det vel langtifra det som betyr så mye for oss det viktigste er å kose seg med det en har, nyte film og musikk og det gjør vi :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Det var ikke vanskelig å høre at bassen var av ypperste klasse hos dere.
    Hagleskudd og torden i Rattouille vitnet om en stram og fin bass med enorm punch
    Fo å si det slik at "The brave one" soundtracket og skuddene som avfyr i pur hevngalskap er ganske mange hakk råere. Gøy også i stuen over...

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer, litt sent riktignok, med en grom frontrekke

Hadde ikke vært trist med noen bilder av hele herligheten

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var endelig frontrekken komplett, 140 kilo JL F113 tvillingen er pustet og peset inn i rommet og satt opp. ARO kalibrering er gjort og de har fått jobbet litt med noen minutter med Pulse pulsen for å løsne litt....

Åshild som satt i stuen synes det var i overkant mye løsning av elementer der sofaen ristet seg ut på gulvet...

Vel vel, tror det skal bli greit etterhvert det hele :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres rått ut Har dere fått PJ'en enda?

Newcomer Composite sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja dette er gromt henning!!
    Skikkelig fin kino du har:-D

Hilsen Bjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Dette høres rått ut Har dere fått PJ'en enda?
    Det er litt små rått ja :-)

Desverre ikke.. men fikk endelig sett og lekt litt med kalibrering av en TW2000 her i Stavanger i går og det så lovende ut. I V.X modus så har den med de mest korrekte fargene jeg har målt (helt spot on HD fargerom og med en gråskala som lå rimelig riktig out of the box). Synn bare at Epson har valgt å ikke ha muligeten til å bruke auto irisen i denne modusen av en eller annen merkelig grunn? Vel da hadde det jo blitt mindre arbeid på oss som liker å tweake litt. Det gode var vel at jeg ikke så noen dag og natt forskjell på filmateriale med autoiris på eller av...

For å si det slik vi begynner å bli utolmodige og den vi har i taket nå skulle vært i taket til ny eier allerede, men han somler litt med DIY lerret så han har ikke satt foten ned enda...

Side 28 av 49 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •