Gammel tråd - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 49 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 963

Tråd: Gammel tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi
    Problemene dukker jo ikke opp før du går over "maxvolum" på suben:???:
    De skal vistnok ikke gå an å "bunne" disse elementene men de vil klippe og vrenge ved overbelastning.
    Det som er sikkert er at alle suber sliter når de går over sin grense.
    Men meningen er jo at det skal være gøy opp dit
    Det hadde forøvrig vært gøy å tatt livet av f.eks 2 ultra svs`er :twisted:
    Å ta livet av to ultraer (som alle andre subber) er ikke noe problem det er bare å dra på.... Fler har klart å ta sikringene og forsterkerne på både Pulse og på DTS utgaven til sountracket til "War of the Worlds" i US. Det er jo desverre slik at alle subber når sin limit, det som har vært interesant og tror jeg lærerikt for sub konstruktører er at dette soundtracket stresser subber mye før andre soundtrack.

De som har testet i usa og det passer med det jeg og opplever er at en sub SVS eller JL gir seg rundt 13/14 db under referanse nivå på pulsen mens de på andre soundtracks med mye dyp bass henger med til referanse nivå. Dvs at du skal klare 6/7 db under referanse med dine to ultraer og det er ingen tvil om at et er et veldig, veldig stort lydtrykk. Men øret er ikke spesiellt sensitivt for lyd under 20 hz som den mest intense delen av Pulsen har mest energi og har en stort nok rom som er godt nok dempet så kan det hende at en opplever at det ikke er nok. Hvis en ser på amerikaske forhold er det ofte er 40/50 kvadratmeter som skal fylles med lyd ikke som hos oss i Norge 15 til 25 så kan en se behovet for å kjøpe fler subber som Ed skriver, og det er jo det han lever av :-)

Hjemme hos oss er jeg rimelig sikker på at to JL er skal være tilstrekkelig også på Pulse sountracket, selv om jeg helt sikkert ikke vil se filmen igjen.... Den var ille nok første gangen....

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger flere suber (som går dypt nok) for å takle den frekvensen OG styrken som Pulse-filmen gir. Volumet er nemlig noe så inn i gamperæva kraftig.

Dersom noen suber klarer seg gjennom denne scenen, er årsaken simpel nok; de makter ikke å gjengi de kritiske (dypeste) frekvensene. Da er det heller ikke noe problem å spille denne scenen.

Jeg tipper du må ha 2-3 SVS-suber for å kunne trekke sterkt på smilebåndet fremfor å bite negler... Dette er er simpelthen fordi subene går så lavt i frekvens.
    Dersom du tuner dem høyere, vil problemet forsvinne.

Selv opplevde jeg (selvsagt) misnøye fra subene da jeg testet scenen på referansenivå (0dB, der ÷20dB = 87dB ved 50Hz) med én PC13-Ultra og én PB12-Plus/2 tunet ved 15Hz.

Ved gjentest med en ekstra PC13-Ultra i oppsettet går denne scenen meget bra. Jeg flirer - veggene skriker...! :-)

Husk dog at oppsettet har frekvensrespons +/÷ 3dB i området 60-10Hz.
    DET sliter nok litt på elementene... og forsterkerne.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Du trenger flere suber (som går dypt nok) for å takle den frekvensen OG styrken som Pulse-filmen gir. Volumet er nemlig noe så inn i gamperæva kraftig.

Dersom noen suber klarer seg gjennom denne scenen, er årsaken simpel nok; de makter ikke å gjengi de kritiske (dypeste) frekvensene. Da er det heller ikke noe problem å spille denne scenen.

Jeg tipper du må ha 2-3 SVS-suber for å kunne trekke sterkt på smilebåndet fremfor å bite negler... Dette er er simpelthen fordi subene går så lavt i frekvens. Dersom du tuner dem høyere, vil problemet forsvinne.

Selv opplevde jeg (selvsagt) misnøye fra subene da jeg testet scenen på referansenivå (0dB, der ÷20dB = 87dB ved 50Hz) med én PC13-Ultra og én PB12-Plus/2 tunet ved 15Hz.

Ved gjentest med en ekstra PC13-Ultra i oppsettet går denne scenen meget bra. Jeg flirer - veggene skriker...! :-)

Husk dog at oppsettet har frekvensrespons +/÷ 3dB i området 60-10Hz.
    DET sliter nok litt på elementene... og forsterkerne.
    Interessant lesing RoKo!

Så du sier at det var dumt å selge SVS PB12-Plus/2 en :-) eller at vi må kjøpe en JL Audio F113 til... Vel jeg er sikker på at vi kan leve med det tvillingene kan prestere :-)

Det kunne jo vært interesant å forske på hvilket nivår en single PC13 ultra gir seg i de forskjellige tuningene? Jeg vil jo tro at hvis en tuner den høyt så vil en sikkert kunne dra den litt høyere? Da vil den jo filtere rimelig hardt under 20 hz men kanskje ikke hardt nok til at Pulsen på 16/17Hz ikke stresser den?

En SVS PB12-Plus/2 tunet i 25 hz er kanskje det sikreste, men da er jo som du sier ikke egentlig pulsen gjengitt....

Interesant lesing er det uansett, og dere som tester, ta det litt forsiktig slik at dere ikke ødelegger sub eller hus ;-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hrmf

Blir nok heller filmweekend enn, tweake weekend her. Må si at denne ventetiden både på 802D ene og TW2000 er hardt på tålmodigheten... Men kanskje ikke like hardt for min (helt klart) bedre halvdel....

Eller hva sier du Å????

Newcomer ashild sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja , jeg venter jo også. Men sjansen for litt ekstra tlc og oppmerksomhet på morsdagen er vel større nå når de ikke er kommet

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ashild
    Tja , jeg venter jo også. Men sjansen for litt ekstra tlc og oppmerksomhet på morsdagen er vel større nå når de ikke er kommet
    Det gikk vel rimelig bra til jeg begynnte å sjekke max lydtrykk i bassen på pulsen i Transformers og deverse andre filmer, eller hva sier du Å...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er 802D ene lovet og forhåpentligvis bekreftet til Stavanger i morgen, den som venter på noe godt venter ikke helt forgjeves....

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser også ut som vi endelig har fått fast fisk på TW2000 enen, som skal leveres 15. eller 16. håper og satser vi på...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir gøy for dere

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er 802d ene bekreftet i byen og eskene "befølt" av Å. Blir levert i ettermiddag, det ser ut som det blir en bra kveld...

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helt knall kinorom !

....men litt å hente på utstyrsfronten enda

Distinctive
    - Stavanger

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Da er 802d ene bekreftet i byen og eskene "befølt" av Å.
    Kinky AV-wife :-)

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Din heldiggris! :-D ... og ja med høyttalerne også selvfølgelig

Det blir verre og verre å utvikle dette rommet deres... dere er jo snart på "toppen" :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er de nye frontene i hus :-) Bestefar står litt i bakrunnen og bestrakter barnebarna som fortsatt er i yttertøyet. Han er er stolt og samtidig litt trist...

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Da er de nye frontene i hus :-) Bestefar står litt i bakrunnen og bestrakter barnebarna som fortsatt er i yttertøyet. Han er er stolt og samtidig litt trist...
    Se der se der
    Noen som har litt sommerfugler i magen regner jeg med?
    Lang innspilningstid?

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye fronter, men synes det mangler noen bilder her inne..

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert! Gratulerer! :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er litt bilder.... Og ja det låter helt greit....

Selv uinnspillt :-)

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gromt Henning. Gratulera so mykje med nye speakers. :-)

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Skal si du begynner å få heftig kino.

Innspilling og litt tweaking så skal det nok bli betraktelig bedre skal du se. 802D låter meget bra om de blir satt opp korrekt.

Klarer ikke helt å venne meg til sortfargen, med tanke på hvor fint eik er på 802D . Men sort har selvfølgelig en annen fordel.

Side 26 av 49 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •