Gammel tråd - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 49 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 963

Tråd: Gammel tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Artig å høre om dine erfaringer med F113. Har flere ganger vurdert å bytte ut min DD-18 mot en F113 pga størrelsen. I leilighet må man utnytte den plassen man har. Det eneste som på en måte holder meg igjen er en noe amputert DSP og mangel på fjernkontroll. Sikkert blitt nevnt før, men hva er prisen på F113 i Norge?
    30k

Har du sett noen målinger på disse 2 mot hverandre? Jeg trodde F113 falt kraftig av under 20hz med hele -6db på 17hz? 2stk. DD18 skulle vel tilsi over 100db@18hz (2m avstand på parkeringsplass). Det er ganske mye med tanke på at det er trykkammer.

Mulig jeg er litt treg, men endte du opp med å bruke ARO eller ikke?
    Ved 18Hz spiller F113 3dB høyere en DD18.
    ARO gir vel det beste resultatet. Men det kan Henning selv svare på. Følte jeg bare måtte hoppe inn å svare på noe :-)

Målinger kan du lese mye om på avs om jeg ikke tar helt feil. Lagt ut en del her på avf også. Så du finner trolig noe med et lite søk.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig å høre om dine erfaringer med F113. Har flere ganger vurdert å bytte ut min DD-18 mot en F113 pga størrelsen. I leilighet må man utnytte den plassen man har. Det eneste som på en måte holder meg igjen er en noe amputert DSP og mangel på fjernkontroll. Sikkert blitt nevnt før, men hva er prisen på F113 i Norge?

Har du sett noen målinger på disse 2 mot hverandre? Jeg trodde F113 falt kraftig av under 20hz med hele -6db på 17hz? 2stk. DD18 skulle vel tilsi over 100db@18hz (2m avstand på parkeringsplass). Det er ganske mye med tanke på at det er trykkammer.

Mulig jeg er litt treg, men endte du opp med å bruke ARO eller ikke?
    Bruker ARO helt klart, det er gode saker.

Det er kart at DD serien har en mer fleksibel EQ enn JL, men tar du hoved toppen så er mye gjort. Ser at trenden nå for de som har BEQ er er at en ikke går etter alle topper, mange filter har sine hørbare nedsider.

Når det gjelder DD18 og målinger så har en jo Craig fra AVS sine målinger har lånt ett par bilder her DD18 og F113 ved 16 18 og 25 hz med maks trykk ved 10% THD ground plane målinger (dvs uten hjelp av noe rom). JL ligger med jevnt 3 db over på de to laveste og drar fra med 6 db mer headroom enn DD18 på 25 hz. F113 selv med sitt relativt lille element og lille kasse flytter mer luft en DD18, litt over 6 liter (X maks nesten 10 cm) mens DD18 ligger vel på rundt 4.5 - 5 liter. Trykket er det ikke noe å si på men for min del er det vel måten den er artikulert på som er aha opplevelsen (jeg har ikke hørt DD18 men DD15 i annet rom og det er helt klart gode greier...). Så er spørsmålet om det er verd å bytte hvis en har en DD18 så er det jo et spørsmål om hvor mye størrelsen og de ekstra DB ene betyr for en, med minuset med ikke fjernkontroll og mindre fleksibel EQ... Hvis en ikke har en DD18 fra før så er vel spørsmålet litt anderledes. I tillegg ser JL i mine øyne mer forsegjort både utvendig og i aller største grad innvending enn DD subbene. (Ja jeg vet at det at det bør se pent ut på insiden er litt sært men det er en bieffekt av flere år som ivrig selvbygger....)

Det har også vært noen shootouts på AVS forum med blindtester der JL en sammen med SVS PB13 blir foretrukket over DD18.

Litt fra AV tråden etter at målingene av F113 var gjort (ja det var fler som synes at den kunne spille dypt og høyt til å være så liten...):

JL Audio Fathom 13" Sub - Page 14 - AVS Forum

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Bruker ARO helt klart, det er gode saker.

Det er kart at DD serien har en mer fleksibel EQ enn JL, men tar du hoved toppen så er mye gjort. Ser at trenden nå for de som har BEQ er er at en ikke går etter alle topper, mange filter har sine hørbare nedsider.
    Helt enig. Det er flere som går bananas med EQ, og resultatet er som oftest at de ender opp med flere subwoofere for å få nok headroom. Men det er greit å ha litt mer enn et filter å benytte seg av, og ikke minst at man har muligheten til å velge selv hvor det/de skal jobbe. IMO er JL Audio sitt alt for enkelt med tanke på at den ligger i en høy prisklasse. På en annen side har aldri digital-teknikk vært JL Audio sin sterkeste side.

Selv hadde jeg nok muligens klart meg med ARO. Jobber ikke for å få frekvensresponsen snorrett uansett, men kommer heller i fremtiden til å prøve å rette på det over 50hz med utbedringer av rommet og forsiktig EQ under 50hz.

Fordelen med størrelsen til F113 er også at den blir mer plasseringsvennelig. Da har en større muligheter til å finne optimal plassering, som igjen kan spare en for EQ. Det er en av grunnene til at jeg er opptatt av størrelsen.

Når det gjelder DD18 og målinger så har en jo Craig fra AVS sine målinger har lånt ett par bilder her DD18 og F113 ved 16 18 og 25 hz med maks trykk ved 10% THD ground plane målinger (dvs uten hjelp av noe rom). JL ligger med jevnt 3 db over på de to laveste og drar fra med 6 db mer headroom enn DD18 på 25 hz.
    Ok. Du hevdet at en F113 spilte høyere enn to DD-18 på 18hz. For at den skal kunne spille høyere må den klare over 6db mer, ikke 3db. Uansett ble jeg litt overrasket at den spilte *så* høyt under 20hz. DET er ganske imponerende i seg selv med tanke på at den er så liten.

F113 selv med sitt relativt lille element og lille kasse flytter mer luft en DD18, litt over 6 liter (X maks nesten 10 cm) mens DD18 ligger vel på rundt 4.5 - 5 liter. Trykket er det ikke noe å si på men for min del er det vel måten den er artikulert på som er aha opplevelsen (jeg har ikke hørt DD18 men DD15 i annet rom og det er helt klart gode greier...). Så er spørsmålet om det er verd å bytte hvis en har en DD18 så er det jo et spørsmål om hvor mye størrelsen og de ekstra DB ene betyr for en, med minuset med ikke fjernkontroll og mindre fleksibel EQ... Hvis en ikke har en DD18 fra før så er vel spørsmålet litt anderledes. I tillegg ser JL i mine øyne mer forsegjort både utvendig og i aller største grad innvending enn DD subbene. (Ja jeg vet at det at det bør se pent ut på insiden er litt sært men det er en bieffekt av flere år som ivrig selvbygger....)
    For meg er det først og fremst størrelsen som er verdt det evn. byttet. Om den er like god på musikk som DD-18, er det helt klart en spennnende kandidat. En av de bladene som jeg har funnet at stemmer best overens med mine erfaringer er Stereophile, og den fikk ikke akkurat dårlig kritikk der.

Det har også vært noen shootouts på AVS forum med blindtester der JL en sammen med SVS PB13 blir foretrukket over DD18.
    Folks påstander på internett/ulike forum tar jeg med en klype salt. Jeg har aldri blitt imponert av SVS når det kommer til integrering og musikalske kvaliteter. Allikvel er det en rekke som hevder at merket er den eneste veien til frelse. Lyd er åpenbart et subjektiv opplevelse.

Av samme grunn kunne jeg godt tenkt meg å høre på F113.

Litt fra AV tråden etter at målingene av F113 var gjort (ja det var fler som synes at den kunne spille dypt og høyt til å være så liten...):
    Den spiller ikke bare høyt, den spiller sinnsykt høyt. JL Audio elementene er helt ville når det kommer til maks lydtrykk. Det er helt klart at JL Audio presser grensene her....

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Du hevdet at en F113 spilte høyere enn to DD-18 på 18hz. For at den skal kunne spille høyere må den klare over 6db mer, ikke 3db. Uansett ble jeg litt overrasket at den spilte *så* høyt under 20hz. DET er ganske imponerende i seg selv med tanke på at den er så liten.
    .
    My bad Håkon, kortslutning og tenkte effekt dobling for å få tre DB...

To subber stablet eller samlokalisert skal gi 6db som du skriver helt korrekt. For at JL en skal få 6 db overtak over DD18 så må en opp til 25 hz. Men som som du skriver er dette uansett ganske så imponerende av ett 13" element...

Anbefaler deg å få prøve en på hjemlån og se hvordan det funker, funker det så er det jo bare å kjøpe, funker det ikke i rommet så er det jo bare å la være, eller kjøpe Velodyne sin standalone prosessor eller kanskje enda bedre vente på SVS sin Audyssey bass prosessor hvis behovet er der.

Både Stereophile og The Absolute sound har vært rimelig euforiske i sin omtale av JL ene til musikk og muligheten til integrering med høytalere og det er jo ett godt tegn...

Når det gjelder SVS så er det vel et generasjonssifte til den nye Ultra 13 serien som som er ett løft i forhold til tidligere modeller, men som sagt de er rimelig store...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte bare kjøre en liten lytterunde I går kveld med kjente og kjære og noen nye lydspor. BR utgaven av ”Black Hawk Down”, der ”Irene” scenen som alle har sagt at er så heftig bass messig men som jeg med min PB pluss/2 aldri har fått den store aha opplevelsen av. Med ny sub ble en fysisk opplevelse i det helikopter rotorene snurrer forbi (ikke veldig forskjellig fra opplevelsen en får i kroppen av når en går om bord i ett stort helikopter som går på "tomgang").

På HD DVD utgaven av "Bourne Ultimatum" var det helt klart ett helt annet nivå på detaljer i senter og dybde enn det jeg noen gang har hørt før, kjempe, og HDM1D integrerer nok bedre med sine besteforeldre enn HTM7 det er noe med direkte blodsbånd (Men gitt forskjellen i pris så er vel det slik det bør være!)…

Hørte også litt på det ukomprimerte sporet på BR utgaven av ”Rattataoille”, FOR ETT LYDSPOR både mhp dynamikk (lynnedslag og bestemor med hagle (som ikke står Open Range skuddene langt etter (Dette er definitivt ikke unge vennlig med litt nivå på anlegget…) og oppløsning, i alt fra stemmer, små rotteskritt til musikk etc, til surroundeffekt for eksempel når rottene flykter i kloakken så er akkurat så klamt og klaustrofobisk som det man innbiller seg at det er i ett kloakk rør. Dette er definitivt ett av de bedre lydsporene jeg har hørt, hvis ikke det beste.

Det bekrefter også min tidligere erfaring at senter kanalen er veldig viktig og ikke stedet man bør skippe i kino oppsett (Selv om sikkert de fleste synes at HDM1D er så dra den litt langt…)

Så var det å sette på den heller gyselige filmen ”Pulse” som for tiden er den store ”sub killeren”. Mange diskusjoner om dette på AVS der en har kjørt den som test på bla DD18, SVS PB13 og JL F113 og alle roper om hjelp i server scenen (etter at en åpner døren).

Her er en youtube film av en SVS PB13 som klager:

YouTube - SV Sound PB13

Og ja den ene JL en vi har lånt klagde også når en dro på etter at døren blir åpnet, noe av samme type(U)lyden som SVS en på filmen.

I motsetning til det en del av de som fikk de tidlige eksemplarene av PB13 i USA så er det ikke rapportert at går sikringer eller forsterkere fløyten på DD eller JL ene. I senere sammenelikningene av JL, SVS PB 13 og DD18 gjort i US så gir DD18 seg først, så PB 13 tett fulgt (en db eller to etter) JL F113. Vi snakker om rimelig høyt her men ikke ekstremt høyt i forhold til det nivået en lytter på andre lydspor (dvs godt under THX referanse nivå).

Nå er det jo en del eiere av Ultra PB og PC13 på forumet, har dere prøvd og fått den til å be om nåde enda? NB dette på eget ansvar…

I følge er JL sine foreløpige undersøkelser så er det protection kretsløpet i JL en som slår til og lager den hørbare lyden. Pulsen er en nesten ren sinus tone med meget høyt nivå på 16 hz noe som protection kretsløp oppfatter som at noe galt er på gang og trekker ned effekt. Dvs det er ikke elementet i JL en som når sitt maks utslag (selv om det beveger seg ganske så mye…).

Ed Mullen i SVS har også blitt spurt om hva årsaken er hos på SVS en men ikke svart direkte på hva som skjer men sier hvis en hører ulyden så er hans råd SKRU NED volumet og vil høre Pulsen på høyere lydnivå: KJØP FLERE SUBBER!

Råd som sikkert er fornuftig for JL eiere også (derfor skal vi ha to :- )

Når dette er sagt hvis en holder seg under nivået der protection kretsløpet slår til så er lyden av pulsen er helt annerledes og mye dypere og artikulert på JL en enn den var på PB plus/2 en vi har hatt (der mye av effekten forsvant i port ”plystring” hos oss). Projektoren rister heller ikke (frekvensen er tydeligvis godt under resonans frekvensen til bjelkene i taket til kinoen :-)

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda en JL???

Har dere tenkt å starte eget firma som spesialiserer seg på "knusing" av nyrestein?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende lesning!

Må neste få hørt på en Fathom i nærmeste fremtid... :-)

SVS sine 13" tåler mye mer enn de gamle 12". Dog har jeg ennå ikke fått dem av "hektene"... ;-)
    Skal teste det ut med én og to PC13-Ultraer om kort tid.
    Én PC12-Ultra alene kan relativt raskt bunne, men flere i samme oppsett går bra.

Uansett merke - jeg anbefaler de som ønsker muligheten for full fres om å sette flere suber på innkjøpslisten. :-P

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Spennende lesning!

Må neste få hørt på en Fathom i nærmeste fremtid... :-)

SVS sine 13" tåler mye mer enn de gamle 12". Dog har jeg ennå ikke fått dem av "hektene"... ;-)
    Skal teste det ut med én og to PC13-Ultraer om kort tid.
    Én PC12-Ultra alene kan relativt raskt bunne, men flere i samme oppsett går bra.

Uansett merke - jeg anbefaler de som ønsker muligheten for full fres om å sette flere suber på innkjøpslisten. :-P

Har du prøvd Pulse scenen på PC13 ultraen? Det jeg har lest fra US er at den nye PB13 ultraen ikke liker "Pulse" pulsen men det kan selv om det kan hende at PC utgaven liker den bedre? Det er vel ikke helt sannsynlig men "artig" å prøve hvis du tør :-) PS dra forsiktig opp i nivå start på -20 fra refereanse nivå (Gå gradivis oppover) etter at "døren er åpnet" i filmen vis du ligger på maks før døren åpner dette så tror jeg det er fare for at sikringen sliter for nivået blir vesentlig høyere etter.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe...

PC12-Ultra makter garantert ikke den scenen i den tuningen jeg har valgt, men derimot sammen med PB12-Plus/2 gikk det bra med stooort trykk.

Disse sammen med PC13-Ultra er sinnsykt festlig, og når den siste PC13-Ultra er på plass skal jeg selvsagt kjøre "extended" test med diverse konfigurasjoner.

Kommer i den anledning ganske sikker til å kjøre en kalibreringsseanse her hjemme. Da skal vi vise hvordan man kalibrerer fire suber i et oppsett ... :-)

Men nok om det. Jeg skal teste ut scenen med de tre jeg har, og evt. KUN PC13-Ultra alene. Måletall kommer! :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Enda en JL???

Har dere tenkt å starte eget firma som spesialiserer seg på "knusing" av nyrestein?
    To har vært planen hele tiden, for visuell symetri (ja litt jålete er det...) men mest for å få ett størst mulig "lytte vindu" i bassen... Det er viktig for oss som har tre rader. Selv om siste rad er ett lost case for korrekt bass så er det jo ett sted å sette de som er ekstrem bass junkier....

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men nok om det. Jeg skal teste ut scenen med de tre jeg har, og evt. KUN PC13-Ultra alene. Måletall kommer! :-)
    Det blir interessant lesning!

Du har ett fantastisk bass oppsett må jeg si, men som fruen sier blir en først hekta så blir dette nesten en livsstil :-)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...men som fruen sier blir en først hekta så blir dette nesten en livsstil :-)
    Nesten, sa du?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nesten, sa du?
    Jeg tror ikke Åshild sier nesten....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir en spennende dag Henning og Åshild Merkelig følelse..er nesten litt spennt selv! Bilder så fort dere kan da
    Ååhh...jeg er misunnelig....

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Dette blir en spennende dag Henning og Åshild Merkelig følelse..er nesten litt spennt selv! Bilder så fort dere kan da
    Ååhh...jeg er misunnelig....
    Har ikke fått endelig bekreftet at de kommer i dag enda desverre... :-(

Kan hende de ikke blir levert før mandag tirsdag til uken. Vi får se venter tilbakemelding fra HFK nå.

Hvis de kommmer så skal vi få tatt noen bilder både av esker og høytalere :-)

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd Pulse scenen på PC13 ultraen? Det jeg har lest fra US er at den nye PB13 ultraen ikke liker "Pulse" pulsen men det kan selv om det kan hende at PC utgaven liker den bedre? Det er vel ikke helt sannsynlig men "artig" å prøve hvis du tør :-) PS dra forsiktig opp i nivå start på -20 fra refereanse nivå (Gå gradivis oppover) etter at "døren er åpnet" i filmen vis du ligger på maks før døren åpner dette så tror jeg det er fare for at sikringen sliter for nivået blir vesentlig høyere etter.
    Jeg har også lest mye rart, bl.a Se og Hør!
    Mine 2 ultraer liker Pulse så godt at de vil ha en koseklem etter testing og det er ikke trøst de vil ha....
    Det som høres i mitt rom er vegger som rister, dører som nesten sprekker og gulvet over har en slaglengde på ca2cm. Det durer faktisk greit i 2etg også.
    Gøy kan man kanskje kalle det:twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi
    Mine 2 ultraer liker Pulse så godt at de vil ha en koseklem etter testing og det er ikke trøst de vil ha....
    Det som høres i mitt rom er vegger som rister, dører som nesten sprekker og gulvet over har en slaglengde på ca2cm. Det durer faktisk greit i 2etg også.
    Da spiller du ikke høyt nok:-) Pulse problemene til SVS (og alle andre) er behørig kommentert av konstruktøren Ed Mullen i SVS :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått endelig bekreftet at de kommer i dag enda desverre... :-(

Kan hende de ikke blir levert før mandag tirsdag til uken. Vi får se venter tilbakemelding fra HFK nå.

Hvis de kommmer så skal vi få tatt noen bilder både av esker og høytalere :-)
    Mistankene slo desverre til ikke levering av 802D før mandag/tirsdag til uken...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi
    Da spiller du ikke høyt nok:-) Pulse problemene til SVS (og alle andre) er behørig kommentert av konstruktøren Ed Mullen i SVS :-)
    Her er Ed's kommentarer hvis du er interessert...

Official SVS Ultra 13 thread - Page 46 - AVS Forum

Sitat Opprinnelig postet av Ed Mullen
    Phew - just waded through several pages of Pulse discussion.

We have the DVD, and we torture our subwoofers in ways customers haven't even imagined yet. Yes, we can induce audible artifacts on any number of bassy scenes if we push the subwoofer hard enough - as others have pointed out, all subwoofers have limits.

At the risk of sounding glib (and upsetting RMK again), my advice remains the same - if you discover a scene which drives the subwoofer into audible distress you have four options: 1) accept it and risk eventually damaging the subwoofer, 2) turn down the master volume until it goes away, 3) run the subwoofer cooler by lowering the subwoofer channel level, 4) add more subwoofer capacity until you can play that scene at your preferred playback level without experiencing audible artifacts.

There is a good reason that scene sounds "right" on Jesse's IB - an enormous combined Vd with all the woofers operating in a completely linear fashion. Add enough PB13U subs, and you'll "get there" too - it just isn't cheap. Hence the appeal of DIY and IB subwoofers.

SVS will probably never design a subwoofer which sounds completely benign despite all attempts to overdrive it on a given scene. That would require very heavy-handed limiters and would hurt performance more than help in most cases. We rely on the owner to be part of the equation, and if the subwoofer starts to complain, we hope (expect) they will turn it down. Instead, it seems exactly the opposite is happening lately.

This woofer (being underhung) stays very clean/linear up to its limits and then goes non-linear fairly abruptly; it's the nature of this topology. What you are hearing is suspension and motor noise resulting from non-linear behavior. The woofer can't be "bottomed" but it can be driven into audible distress.

The amp is underrated at 750 watts; it actually makes considerably more depending on the measurement methodology, but we prefer a conservative rating. The amp power level is an excellent match for the woofer in this application, but it does have sufficient power to overload the woofer under certain rare conditions. Adding more power would only exacerabate or expand the number of scenarios where the woofer can be overloaded.

Any claims of clipping under a given drive condition should be verified by actually measuring the amplifier output waveform. I'm not saying the amp platform can't be clipped, only that definitively concluding an audible artifact is the result of clipping without actually verifying same may be misleading if in fact that turns out not to be the case.

While the fundamental of that scene is clearly centered in the 17-19 Hz region, Keith's waterfall chart does show deeper content, albeit at a lower magnitude. Whether or not it contributes to woofer motion/output is debatable, but Craig's claim should not be arbitrarily dismissed out of hand.

"What We Do In Life, Echoes In Eternity"

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemene dukker jo ikke opp før du går over "maxvolum" på suben:???:
    De skal vistnok ikke gå an å "bunne" disse elementene men de vil klippe og vrenge ved overbelastning.
    Det som er sikkert er at alle suber sliter når de går over sin grense.
    Men meningen er jo at det skal være gøy opp dit
    Det hadde forøvrig vært gøy å tatt livet av f.eks 2 ultra svs`er :twisted:

Side 25 av 49 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •