Gammel tråd - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 49 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 963

Tråd: Gammel tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Pakk den ut fort
    Gleder meg til lytteinntrykk også Hva er den "sveiva" på pidestallen...eller er det bare bildet som lurer meg på noen måte?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri vært særlig fan av emballasje...

Noe nytt på "bildesiden"?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er den på plass! Det tok tid, men var gøy....

Bildene ble vel så som så men det var ikke poenget, ryggen verker, det tyngste var å få på plass 50 kg pedestal under 93 kilo senter, det krevde 4 personer, takk svoger og svigemor...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lytteintrykk.

Her er det ikke mye mer enn å sette den på plass og kjøre den innebyggede kalibreringen i subben og justert nivå. Har ikke kjørt ny Audussey, målt opp avstander, justert fase etc.

Men gitt dette er den Mye mer "definert" enn plus 2 en og starter og stopper på ett sett som SVS en ikke kan følge med på, spiller minst like høyt, og den går dyypt. Dvs førsteintrykket er :-)

Ser at vi har en utfordring med at projektoren rister ganske så mye som ikke har vært like tydelig før.... Merker også at vi har noen løse detajer som må festes bedre....

Det blir mer leking i morgen kveld da skal REW frem og jeg får se om jeg tar en Audussey runde (det er bare noen dager til 802D ene kommer å da er det påan igjen så vi får se om jeg gidder det, det er artigere å se film...)

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer igjen, skal si oppgraderingsspøkelset er i aktivitet sør for Boknafjorden om dagen... :-)

Kan du definere hva du mener med at den starter opp på ett sett som SVS ikke kan følge med på?

Og ja.. Hva med en sitrapp på den HTM1D-saken?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette virker spennende!
    Vurderer to suber etterhvert i kinoen, og det er jo utrolig lett å helle
    til SVS her inne, men det kunne vært interessant og tenkt anderledes også! (Vær snille nå, og ikke lag dette til noen SVS kontra...respekter tråden!)
    Kan jeg spørre hva du ga for de Henning?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ratata
    Gratulerer igjen, skal si oppgraderingsspøkelset er i aktivitet sør for Boknafjorden om dagen... :-)

Kan du definere hva du mener med at den starter opp på ett sett som SVS ikke kan følge med på?

Og ja.. Hva med en sitrapp på den HTM1D-saken?
    Definisjon i anslaget og evnen tll å stoppe uten "overheng" er definitivt bedre en Pluss/2 en jeg har hatt og kost meg med... Det er oppleves også lettere å høre nanser i de dype tonene enn jeg har opplevd før.

Når det gjelder senteren står den til forventningene og vel så det, den spiller uanstrengt og oppløst, men hører virkelig hva man har gjort og ikke gjort under inspilling. Har hørt litt på multikanals SACD og oppløsingen i vokal er på et annet nivå en før, men strengt tatt så bør det vel være det....

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Dette virker spennende!
    Vurderer to suber etterhvert i kinoen, og det er jo utrolig lett å helle
    til SVS her inne, men det kunne vært interessant og tenkt anderledes også! (Vær snille nå, og ikke lag dette til noen SVS kontra...respekter tråden!)
    Kan jeg spørre hva du ga for de Henning?
    Jeg er både SVS og JL fan så det er ingen grunn til å kjøre noe debatt her.

PB13 var med helt på oppløpsiden og jeg er sikker på at vi hadde blitt like fornøyd med lyden i dem. Det som var avgjørende var først og fremst to ting, størrelse (BB 13 er så dyp at det hadde blitt enda mer voldsomt enn det frotntrekken allerede er), ønsket en lukket boks (dvs slippe pustelyd fra porter en gang for alle).

Nå koster de nye 13 tommerene til SVS halvparten av JL ene (men JL ene ser også ut som de koster dobbelt så mye som nesten alt annet) (JL ene koster 30k per stk). SVS PB13 ene kan også levere høyrere lydtrykk under 18hz enn JL ene men akkurat det betyr ikke alverden for oss.... En JL gir spiller høyere en to DD18 på 18 hz så den er ikke noen pingle den heller.

Erfaringene fra US sier at JL ene meget bra track record på holdbarhet mens SVS har hatt en del problemer med forsterkerne på de nye PB13 (men som de helt sikkert får/har fått orden på).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres unektelig bra ut! Det var jo en litt annen pris enn jeg hadde forestilt meg på disse...herregud, dere har hatt litt av en oppgradering for å si det forsiktig!!

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponerende, Henning...
    Rett og slett imponerende!!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye risting i projektoren er det snakk om? Er det tydelige bevegelser på lerretet ?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Hvor mye risting i projektoren er det snakk om? Er det tydelige bevegelser på lerretet ?
    På return of the phonix styrten så er det nok en cm eller 2 opp og ned på bildet (blir litt uskarpt) tenker jeg. Lerretet står stille men det skrangler litt i vinuene bak (høres ikke på vanlig materiale men når subben kjørte egen kalibrering kunne en høre det.)

Men gøy er det likevel, og tankene er allerede på hvordan skal en forsterke bjelkene projektoren er festet i....

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På return of the phonix styrten så er det nok en cm eller 2 opp og ned på bildet (blir litt uskarpt) tenker jeg. Lerretet står stille men det skrangler litt i vinuene bak (høres ikke på vanlig materiale men når subben kjørte egen kalibrering kunne en høre det.)

Men gøy er det likevel, og tankene er allerede på hvordan skal en forsterke bjelkene projektoren er festet i....
    Har du tenkt i litt enklere baner ? Eksempelvis å "dempe" takfestet ?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Har du tenkt i litt enklere baner ? Eksempelvis å "dempe" takfestet ?
    Gjerne det, noen som har ideer som kan funke. Dagens takfeste er en mdf plate som er skrudd dirrekte i gulv bjelkene. Det er sikkert mulig å legge mellom noen form for dempe materiale for å ta noe av det...

Som sagt ideer er velkomne!

Problemet er vel ikke kjempe stort, det er vel etpar tre klipp som får det til å skje men litt irriterende er det jo....

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Gjerne det, noen som har ideer som kan funke. Dagens takfeste er en mdf plate som er skrudd dirrekte i gulv bjelkene. Det er sikkert mulig å legge mellom noen form for dempe materiale for å ta noe av det...

Problemet er vel ikke kjempe stort, det er vel etpar tre klipp som får det til å skje men litt irriterende er det jo....
    Kanskje denne dingsen kan brukes?

Clas Ohlson Internettbutikk

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Du kan jo bare "oppgradere" til et par slike istedenfor

-15385-jpg

Nei, for å være litt mer seriøs, så kan det kanskje være en ide å montere en eller annen form for skumplate/sitteunderlag mellom festet ditt og tak, for å redusere fast-til-fast-kontakt mest mulig. Avhenger selvsagt av hvordan du har montert, kanskje du legger opp et bilde av hvordan festet er?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er i de baner jeg har tenkt også...

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert å bare forsterke taket akkurat der prosjektoren er (mellom 2 bjelker) med ca. 40mm mdf? Skal vel minke sjansen for fleksing regner jeg med?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ratata

Clas Ohlson Internettbutikk
    Takker, så på denne jeg også. Skal kjøpe og prøve. enten blir det bedre eller så blir det verre...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Har du vurdert å bare forsterke taket akkurat der prosjektoren er (mellom 2 bjelker) med ca. 40mm mdf? Skal vel minke sjansen for fleksing regner jeg med?
    Plan 2, men mulig jeg satser på U bjelker i jern på begge sider av bjelkene hvis vi kommer dit.

Side 23 av 49 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •