Gammel tråd - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 49 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 963

Tråd: Gammel tråd

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg håper det er mulig å stikke innom en tur om ikke så lenge, Henning. På tide å fylle hodet med litt "hobby" igjen. Dessuten er det alltid morro å snakke "HIFI teknisk" :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg håper det er mulig å stikke innom en tur om ikke så lenge, Henning. På tide å fylle hodet med litt "hobby" igjen. Dessuten er det alltid morro å snakke "HIFI teknisk" :-D
    Du er hjertelig velkommen når som helst. Kan være kjekt å leke seg litt med REW og måle mikrofoner etc. Ikke like gøy som farge kalibrering men interessant det også. Det er bare å slå på tråden!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da begynner det å stramme seg til på oppgraderingsfronten her.

I tillegg til de to nye JL Audio F113 subbene som er bestilt (litt omtale her: JL Audio: Products)
    Her vurderte vi en periode de nye PB13 SVS subbene men de blir litt for fysisk store i vårt rom og så er det greit med tett boks sub da slipper en i alle fall port støy (men PB 13 ser definitivt ut som mye for pengene).

På hovedhøytalere kommer det også endringer. To be anounced.

På projektor fronten så har vi ikke landet helt enda, ønsker ikke å svi av enorme summer her da utviklingen fortsatt går med rasende fart og en får noe som er vesentlig bedre om ett år til halv pris. Kandidatene per nå er TW2000 (som jeg dessverre ikke har fått sett enda men prisen på den er jo hyggelig) og JVC HD1 (som må selges til priser på linje med andre europeiske land for at dens skal være interessant dvs rundt 35000) som er favoritten til nå. DLP er ikke aktuelt dessverre pga RBE.

Videre ser vi på en surround prosessor og den nye Onkyo 885 pre (når den kommer til landet) eller muligens Denons nye monster pre (som er litt i overkant av hva vi ønsker å betale for produkter der utviklingen har den farten den har..)

Det blir en interessant om enn litt kostbar vår…

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    ......

......

Meget spennende planer Henning; ....dette med frontene....er det nå du skal KLINE TIL med 802D? ;-)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er hjertelig velkommen når som helst. Kan være kjekt å leke seg litt med REW og måle mikrofoner etc. Ikke like gøy som farge kalibrering men interessant det også. Det er bare å slå på tråden!
    Gleder meg til det, Henning ! Jeg slår på tråden etterhvert
    På projektor fronten så har vi ikke landet helt enda, ønsker ikke å svi av enorme summer her da utviklingen fortsatt går med rasende fart og en får noe som er vesentlig bedre om ett år til halv pris. Kandidatene per nå er TW2000 (som jeg dessverre ikke har fått sett enda men prisen på den er jo hyggelig) og JVC HD1 (som må selges til priser på linje med andre europeiske land for at dens skal være interessant dvs rundt 35000) som er favoritten til nå. DLP er ikke aktuelt dessverre pga RBE.
    Nå som TW2000 har sunket såpass i pris, tenker jeg nok den er en "het potet"...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Da begynner det å stramme seg til på oppgraderingsfronten her.

I tillegg til de to nye JL Audio F113 subbene som er bestilt (litt omtale her: JL Audio: Products)
    Her vurderte vi en periode de nye PB13 SVS subbene men de blir litt for fysisk store i vårt rom og så er det greit med tett boks sub da slipper en i alle fall port støy (men PB 13 ser definitivt ut som mye for pengene).

Videre ser vi på en surround prosessor og den nye Onkyo 885 pre (når den kommer til landet) eller muligens Denons nye monster pre (som er litt i overkant av hva vi ønsker å betale for produkter der utviklingen har den farten den har..)

Dette blir kjempegøy,Henning! Det mest fantastiske er kona di som trøkker på med positivitet og tilstedeværelse.Hun er gullgod.Jeg prøvde meg som rabattpusher for deg,men Åshild tar kaka!!Da vi snakket sammen for et par timer siden sa du at prisen på HD 1 ville gå ned under 30.000,-. Nå ligger prisen hos AvShop på 32`.Det nærmer seg.Jeg ga mye mer enn dette for min HD1.Hele klubben gleder seg til tingene dine kommer i hus.Vi har mye å holde på med Henning.Hilsen din eldste kammerat!
    Stølen

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    9 fete reclinere. Stjernehimmel. Nye subwoofere på gang. Dette må jo bare kreve "nye" B&W 802D fra bruktmarkedet slik at du får Stavangers DEFINITIVT beste hjemmekino.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Dette blir kjempegøy,Henning! Det mest fantastiske er kona di som trøkker på med positivitet og tilstedeværelse.Hun er gullgod.Jeg prøvde meg som rabattpusher for deg,men Åshild tar kaka!!Da vi snakket sammen for et par timer siden sa du at prisen på HD 1 ville gå ned under 30.000,-. Nå ligger prisen hos AvShop på 32`.Det nærmer seg.Jeg ga mye mer enn dette for min HD1.Hele klubben gleder seg til tingene dine kommer i hus.Vi har mye å holde på med Henning.Hilsen din eldste kammerat!
    Stølen
    Ja Åshild tar alle kakene ja og vel så det...

HD1 prisen er Japan inport tror jeg, men at den skal ned til 35 i overskuelig fremtid er jeg ganske sikker på....

Det skal bli kjekt med klubbtreff når alt er installert...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Globe
    Meget spennende planer Henning; ....dette med frontene....er det nå du skal KLINE TIL med 802D? ;-)
    Tiden vil vise hva det blir, vi er i alle fall opptatt av å få en frontrekke der senter kanalen matcher det hele. Foråpentlig vis har vi landet i løpet av en uke eller to.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tiden vil vise hva det blir, vi er i alle fall opptatt av å få en frontrekke der senter kanalen matcher det hele. Foråpentlig vis har vi landet i løpet av en uke eller to.

Jeg har fulgt med presentasjonen din og denne tråden din her siden du startet disse her inne på AVF Henning.......det er litt morro hvor elegant overgang du har hatt fra JEG til VI i denne perioden :-) Hils kone og barn :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    9 fete reclinere. Stjernehimmel. Nye subwoofere på gang. Dette må jo bare kreve "nye" B&W 802D fra bruktmarkedet slik at du får Stavangers DEFINITIVT beste hjemmekino.
    Det er nok ett stykke igjen til Hans mr Nobleman sitt nivå men jeg tror vi skal bli fornøyd. Det er jo andre i distriktet også som ikke har postet bilder av sine huler som er fantastiske, dvs Stavanger er nok ikke det enkleste stedet å konkurrere....

Men det er jo ikke det det handler om heller...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fulgt med presentasjonen din og denne tråden din her siden du startet disse her inne på AVF Henning.......det er litt morro hvor elegant overgang du har hatt fra JEG til VI i denne perioden :-) Hils kone og barn :-)
    Skarp observasjon... Skal hilse :-)

Det er kjekt å ha en interessert kone når det skal gjøre kraftige løft...

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kjekt å ha en interessert kone når det skal gjøre kraftige løft...
    Har en interessert kone her også, men jeg må ty til kamerater når tunge ting skal løftes
    Blir spennende å se på hva "du" lander på.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi
    Har en interessert kone her også, men jeg må ty til kamerater når tunge ting skal løftes

LOL :-D :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi
    Blir spennende å se på hva "du" lander på.

Fine....

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hilsen din eldste kammerat!
    Stølen
    Definitivt en av mine kamerater som er yngst til sinns Stølen!!! Ditt engasmenet og interesse er en stor inspirasjon både for meg og fruen :-)

Newcomer SveinMD sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marsboer sine 802D ligg jo ute på AVtorget no! Kan jo kanskje vere ei fin nyttårsgave til familien, Henning...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SveinMD
    Marsboer sine 802D ligg jo ute på AVtorget no! Kan jo kanskje vere ei fin nyttårsgave til familien, Henning...
    Feil farge :-)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hilsen din eldste kammerat!
    Evig ung ? :-D

Hvilken farge skal du ha på høyttalerne, Henning ?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Hvilken farge skal du ha på høyttalerne, Henning ?
    I en mørke svart kino så er det ikke så mange alternativer, dvs mørke svart (og det er vel egentlig ikke en farge hvis jeg husker tilbake til barnelærdommen)

:-)

PS Fikk forøvrig referanse boken om farger til jul, den var ikke mulig å oppdrive desverre. Vi får se om den kommer inn igjen til Amazon etterhvert.

Side 16 av 49 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •