Gammel tråd - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 49 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 963

Tråd: Gammel tråd

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Her har du jammen hatt en bratt lærekurve, Henning. Imponerende !

Den siste gråskala kurven din ser veldig bra ut. Jeg tipper du kan få bort deler av duppen på 90-100% ved å sette ned kontrasten littegranne.

Så håper jeg AK kan ta turen om ikke så alt for lenge med sin super probe og verifisere mine målinger og lære meg ett par triks for å komme helt i mål med Z4 en!!!
    Naturligvis ! Ser frem til å kikke litt mer på HFCR programmet i bruk.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tips AK, skal prøve å justere den ned ett knepp. Ser i at noe er ikke helt som det skal i toppen både på gråskala kurven, og gamma bildet og også på skjermen når en viser test bilder (ikke så lett så se på vanlig bilde materiell derimot) men dette er en start på tweekingen. Jeg skal få klemt ut det som er mulig ut av Z4 før den selges og ny projektor henger i taket.

Jeg ringer deg så finner vi en kveld det passer å stikke innom å leke litt. Jeg synes forøvrfig programmet er fantastisk bra for prisen... Spesiellt de kontinuerlige målingene både av RGB level er bra. Man kan også se CIE diagrammet live når en endrer for eksempel HUE kult og gjør at det er lettere å komme i mål "raskt".

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For andre som er i samme situasjon som meg og er interessert i å lære mer om å kalibrere med probe så har jeg laget en tråd her der en kan diskutere erfaringer tips og triks.

http://avforum.no/forum/kalibrering-...m-du-tror.html

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ringer deg så finner vi en kveld det passer å stikke innom å leke litt. Jeg synes forøvrfig programmet er fantastisk bra for prisen... Spesiellt de kontinuerlige målingene både av RGB level er bra. Man kan også se CIE diagrammet live når en endrer for eksempel HUE kult og gjør at det er lettere å komme i mål "raskt".
    Bare å ringe.

Jeg trodde ikke excel var raskt nok til å gjøre kontinuerlige målinger, men det er tydelig qat HFCR kan det

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten oppdatering på kalibreringsfronten som er morsomt og litt adictive. Bildet er blitt mye bedre og sjelden har jeg lært like mye nytt på kort tid som sagt anbefales på det sterkeste til alle. Inngangssummen er under 2000 kroner for det som trengs av utstyr. Jeg tror alle entusiaster som har holdt på med dette en stund har brukt maaaasse penger på utstyr som gir mye mindre impact for the money.... Hører jeg noen som har kjøpt dyre digaital (eller andre) kabler???

Eneste nedsiden er vel at fruen synes det er litt i det addictiveste laget når far i heimen kalibrerer til klokken 4 om natte og leser alt han kan komme over på nettet om lys, farger, målinger, prober, programvare etc...

Men er snart ute av henget.... Så dere andre som er interesert er herved advart...

Newcomer ashild sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo fint du har sunne interesser :-D

Og så lenge litt kalibrering og tweaking kan stagge det verste ha-begjæret og sørge for litt tålmodighet på projektorfronten er det til å leve med. Tror vi venter til over jul med nyinvesteringer- har tro på Sonyen når det gjelder value for money i alle fall :-) Men vi får ta en kveld hos Stølen så kanskje han får overbevist meg om JVCens fortreffeligheter.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ashild
    Det er jo fint du har sunne interesser :-D

Og så lenge litt kalibrering og tweaking kan stagge det verste ha-begjæret og sørge for litt tålmodighet på projektorfronten er det til å leve med. Tror vi venter til over jul med nyinvesteringer- har tro på Sonyen når det gjelder value for money i alle fall :-) Men vi får ta en kveld hos Stølen så kanskje han får overbevist meg om JVCens fortreffeligheter.
    Vi får satse på at Stølens hule er klar for en liten visning hos Stølen, det er i alle fall en fantastisk kino og ett fantastisk bilde...

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestilt meg en Pantone fra Pixmania. Takk for gode tips, Henning! Det blir interessant å se hva jeg kan få ut av PJen min. Jeg ser på Pantonen som min visuelle Radioshack :-)

Spørsmålet blir bare om ak er villig til å låne bort (dvs. stille opp med) referanseproben sin for eventuell probekalibrering... hint, hint :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for film visning i går (tøffer film skal man lete lenge etter), vi gleder oss til de forestående oppgraderingene...
    Det er mulig at du ikke har den "beste" hjemmekinoen i Stavanger, men den tittelen har din kjære trolig tatt for lengst! We bow before thee Åshild!

Godt nytt år til dere alle!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cherly
    Takk for film visning i går (tøffer film skal man lete lenge etter), vi gleder oss til de forestående oppgraderingene...
    Det er mulig at du ikke har den "beste" hjemmekinoen i Stavanger, men den tittelen har din kjære trolig tatt for lengst! We bow before thee Åshild!

Godt nytt år til dere alle!
    "Shoot them up" er den beste guttefilmen på lenge ja....

Å er uten tvil beste kone i Stavanger og i mine øyne universet, det blir spennende med justeringene vi skal gjøre... Things can only get better :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett par JL Audio F113 på vei inn, blir kjekt. Det har vært ett godt år for JL subbene i USA:

2007 “Product of the Year” – Home Theater & Sound, Fathom f113
    2007 “Subwoofer of the Year” The Perfect Vision, Fathom f113
    2007 The Perfect Vision Editors Choice Award: JL AUDIO Fathom f112
    2007 Editors Choice Award - The Absoulte Sound F112 & F113
    2007 Product of the Year (Subwoofers) - The Absolute Sound F112 & F113
    2007 Golden Ear Award - Robert Harley - The Absolute Sound F113
    2007 Joint Loudspeaker of the Year RUNNER UP - Stereophile F113
    2007 Class A List (Subwoofers) - Stereophile F113

JL Audio: Products

Og ja jeg synes også de låter bra...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så blir det spennende hva resten av oppgraderingene blir....

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Ett par JL Audio F113 på vei inn, blir kjekt.
    Det blir nok moro det!
    Gratulerer med nok en oppgradering, og det høres ut som du/dere har flere på lur også?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Det blir nok moro det!
    Gratulerer med nok en oppgradering, og det høres ut som du/dere har flere på lur også?
    Det er nok det.... Ser ut som det blir en litt kostbar vinter det her :-)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til å se hvordan tingene blir hos deg, Henning Snart kan du ta bort "IKKE" i trådnavnet ?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Gleder meg til å se hvordan tingene blir hos deg, Henning Snart kan du ta bort "IKKE" i trådnavnet ?
    Eller kanskje ett helt nytt trådnavn...

Vi tok det litt humoristisk og startet uten ikke og sjelden har jeg sett så mye harme på kort tid:-)

Det er noen som tar dette mer alvorlig enn andre her inne tydligvis ;-D

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg snart må flytte til Stavanger. Som min søster sier jeg må gjøre. Ikke bare har dere Lyse. Men derer Har en sammlig av kinoer som er helt utrolige. kinoen din blir jo bare bedre å bedre. TO! F113 :shock:

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HenningHG
    Jeg tror jeg snart må flytte til Stavanger. Som min søster sier jeg må gjøre. Ikke bare har dere Lyse. Men derer Har en sammlig av kinoer som er helt utrolige. kinoen din blir jo bare bedre å bedre. TO! F113 :shock:
    Som østlending så kan jeg ikke si annet enn at Stavanger er ett fint sted å bo! Og ikke bare på grunn av fine hjemme kinoer (som det er mange av også som ikke er profilert på forumet). Du får høre på din søster:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Som østlending så kan jeg ikke si annet enn at Stavanger er ett fint sted å bo! Og ikke bare på grunn av fine hjemme kinoer (som det er mange av også som ikke er profilert på forumet). Du får høre på din søster:-)
    Har handlet litt utstyr for sub kalibrering i påvente av våre nye F113 tvillinger (Som desverre ikke kommer før om 6 uker). M-audio solo lydkort en Berhinger måle mic og diverse kabler. Skal bli spennende å se om romresponsen er som det var tenkt. Har forsøkt å ha dimensjonene i rommet slik at de ikke går opp i hverandre slik at ikke topper og bunner i de tre dimensjonene treffer hverandre. Vi får se... Etter mine bergeninger skal jeg ha en topp rundt 28 hz basert på lengden på rommet, tror jeg hører den, skal bli interessant å se hvordan den måler...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at romresponsen ser rimelig ut som forventet, en god topp på ca 28 hz som forventet.

Kjekt og litt addicctive å leke med REW programmet men det er også lærereikt å se hvor store forskjeller det er prå repons forskjellige steder i ett rom bare flytte mikrofonen en havl meter så kunne det være +/- ganske så mange desibel.

Toppen ve d28 hz er oppmot 10/12 DB på annen rad, og mer enn de på tredje. På første rad er bassresponsen så god som helt flat (kunn en liten stigning mot 20 hz) kjekt at det lønner seg å tenke på dimensjoner når en lager rom... Det er heller ingen store null, det var en dipp rundt delefrekvensen som etter litt tweaking med fasen på SVS en er blitt mye mindre om enn ikke helt borte så her må en jobbe litt mer men det blir etter at de kommende oppgraderingene er på plass... Jeg vet ikke om det kommer av at SVS en begynner å rulle av før 80 Hz. Noen som har erfaringer?

Har også en PEQ fra Berhinger liggende men den ligger en så lenge da jeg er fornøyd med responsen på første rad både lydmessig og kurve messig. Det er raden vi ser HD materiale og hører på musikk, og hvis inspillingen er litt tamm bassmessig så er det jo bare å flytte seg bakover i radenen...

Side 15 av 49 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •