Hjemme hos Daniel. Tester Piega Coax 70.2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 112 1 2 3 4 5 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 2234
    Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Hjemme hos Daniel. Tester Piega Coax 70.2

Hei. Vurderer å kjøpe nye høyttalere. Er det noen som vet om det er stor forskjell på disse to utenom at 703 her et ekstra basselement?
    Skal eventuelt brukes sammen med Rotel RB-1080. Eller kom med forslag om et sluttrinn i samme prisklasse

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    703 har også en annen mellomtone.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    703 har en mye bedre mellomtone, denne alene er grunn nok til å å gå for 703 istede for 704

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    704 kom bedre ut i test i What Hi-Fi enn 703... Om det har noe og si;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    704 kom bedre ut i test i What Hi-Fi enn 703... Om det har noe og si;-)
    Du har ingen link til denne testen?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mentor 6

Hva med Dali Mentor 6 ?. De har fått kjempetester. Har vært og hørt Mentor 2, synes den spilte bedre en B&W 805S.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Jeg kan varmt anbefale 703. Ikke foran 704 for disse har jeg ikke hørt. Men som nevnt så har 703 en helt nydelig mellomtone i tillegg til den ekstra bassen. Jeg vurderte steget opp til 804S men gikk for 703 og er som sagt meget fornøyd med disse.

PS: Den ekstra bassen har kanskje ikke alt i verden og si da du uansett ikke får noe særlig basstrykk men bare en god gjengivelse av disse høytalerene.

Dessuten låter Rotel godt sammen med 703, men se også etter Electrocompaniet sin AW120 + evt forforsterker, jeg synes dette er en utrolig god match.

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En liten ting til...

Om du bare er ute etter å forbedre lyden på musikk i stereo så gjør du framskritt med 703. Men for en skikkelig forbedring på kino-opplevelsen må du nok hive ut centeren din.. Jeg skal hive ut min å kjøpe nautilus snart...

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg testet for noen år siden CDM7 mot CDM9. Dette er forgjengerene til 704 og 703. Her viste det seg at mellomtonen i den største høyttaleren var av et helt annet kaliber enn hos den minste. Absolutt verd prisen det kostet å gå opp en størrelse. Regner med at det er omtrent de samme forskjellene på den nye serien også.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ikke prisen er noe issue her så er det helt klart best å gå for 703. De er bedre enn 704 på nesten alle områder. Det eneste som vel er likt er diskanten, mens mellomtonen som det sies her er den største forskjellen. En ekstra bass er da heller ikke å forakte da 704 er relativt slank i bassen.
    En annen ting som skal sies er at 703 krever vesentlig mer pulver enn 704 for å yte optimalt. 704 er en lettdrevet høyttaler i forhold.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Du har ingen link til denne testen?
    Nei dessverre. What Hi-Fi har lite av sine artikler på nett og har ikke bladet da det ble testet, men det står bakerst i Buying guide sidene. Dette står skrevet:

B&W 704 - Offers detail and clarity that is unrivalled at this price, but could time better. 5 av 5 stjerner

B&W 703 - Teetering on the brink of greatness but cant quite muster overall coherence. 4 av 5 stjerner

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer selv å kjøpe 703, for å bruke i ett hjemmekino oppsett med Pioneer AX4ASi.

Er det mulig å bi-ampe disse?

Hvilken senter høytaller passer best sammen med disse?

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    703/704 kan bi-wires/bi-ampes.

Når det gjelder senter så er jo HTM7 den som matcher i 700-serien. Hvis du vil ha samme design så blir det den. Ellers bør kanskje HTM4S vurderes - har dog ikke hørt den.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Nei dessverre. What Hi-Fi har lite av sine artikler på nett og har ikke bladet da det ble testet, men det står bakerst i Buying guide sidene. Dette står skrevet:

B&W 704 - Offers detail and clarity that is unrivalled at this price, but could time better. 5 av 5 stjerner

B&W 703 - Teetering on the brink of greatness but cant quite muster overall coherence. 4 av 5 stjerner
    Karakter blir gitt utifra prisklasse, så du kan ikke si at 704 er bedre enn 703 utifra de karakterene. Det er f.eks høyttalere som koster over 50k som har fått lavere karakter enn 704, men de er ikke dårligere av den grunn.

Vil si at 704 bare har et fortrinn, nemlig at de ikke blir så fort skarpe og lyse. Men det handler nok først og fremst om stående bølger og harde overflater. Tror ikke 703 egentlig er lysere i klangen, men med tydeligere mellomtone kan resultatet bli det.

Ville også ha sjekket ut Dali Mentor 6. Noen som sammnelignet den mot 703?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Re:

Takk for svar folkens. Tenkte først på 704 sammen med HTM7 siden de har samme mellomtone. Men har kommet fram til at jeg skal gå for 703. Har selv hørt på HTM7 kontra LCR600, og kan trygt si at HTM7 er en mye bedre senter. Bedre dybde i lydbilde. Stemmer og detaljer kommer bedre frem.
    Så konklusjonen er at 703 og HTM7 er bedre enn 704 og HTM7. Grunnen til det er at jeg hører mye på musikk, så det er en viktig prioritet. Tror 703 kan gjøre en bra jobb der.
    Regner med at 703 skal bli drevet av en Rotel-RB1080. Eller noen andre forslag

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile :)

Noen formening om 703 kontra Electra 926?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Da var frontrekka med LCR600 og 604 solgt. Kun noen Rotel forsterkere som gjenstår Tenker hardt på 703. Men JM lab Electra 926 da? Er det en bra konkurent?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Da var frontrekka med LCR600 og 604 solgt. Kun noen Rotel forsterkere som gjenstår Tenker hardt på 703. Men JM lab Electra 926 da? Er det en bra konkurent?
    Det blir litt smak og behag. Jeg har hatt både 926 og CDM9NT som er forgjengeren til 703. Likte personlig B&W best, men her burde du teste dem opp mot hverandre. Vurderer du 926 ville jeg absolutt først sjekket ut den nye Chorus V serien fra JMlab
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Det blir litt smak og behag. Jeg har hatt både 926 og CDM9NT som er forgjengeren til 703. Likte personlig B&W best, men her burde du teste dem opp mot hverandre. Vurderer du 926 ville jeg absolutt først sjekket ut den nye Chorus V serien fra JMlab
    Var å tittet på den på lørdag, Fikk ikke hørt på den. Synes heller ikke den var noe særlig å se på. Kammerat av meg (MR myagi) her på forumet har 926, og jeg er meget imponert over lyden. Fikk en meget god pris av Andre på HIFIhuset på både 926 og CC901.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Ville også ha sjekket ut Dali Mentor 6. Noen som sammnelignet den mot 703?
    Var og hørte på både Dali Mentor 6 og 2 i går, hovedsaklig på Mentor 6, men ble jo selvfølgelig nysgjerrig på hvordan Mentor 6 var i forhold til Mentor 2.Men til poenget, jeg hørte også Mentor 6 opp mot B&W 704 (ble veldig usikker nå i farten faktisk, men mener det var 704 og ikke 703), og må si at Mentor 6 helt klart var mere komplett. De kunne minne veldig om hverandre, men synes lydbildet fikk en større bredde med Mentor 6. Hvor den hovedsaklig hadde mer å "gi" i mellomtonen og bassen. Jeg ble veldig imponet over Mentor 6, og hadde jeg vært deg, hadde jeg absolutt hørt på den før jeg hadde bestemt meg. Hadde det stått mellom Dali Mentor 6 og B&W 704 (som jeg mener det var) hadde iallfall ikke jeg vært i tvil. Det er helt tydelig at Dali har laget en veldig god høyttaler her. Hørte den opp mot Dali Ikon 7 også, bare for å høre om prisforskjellen kunne forsvares. Og personlig vil jeg helt klart påstå det, var tydelig at Mentor var en høyttaler som var utviklet med helt andre komponenter (dyrere). Og det virket som det satt et tykt teppe forran Ikon sammenlignet med lyden i Mentor. Pluss at det var en mye mer tyngde i bassen i Mentor. Så til alle som skal ha nye høyttalere i denne priskategorien, vil jeg anbefale å høre på den.

Side 1 av 112 1 2 3 4 5 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •