Hjemme hos Daniel. Tester Piega Coax 70.2 - Side 98

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 98 av 112 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 94 95 96 97 98 99 100 101 102 108 ... SisteSiste
Viser resultater 1,941 til 1,960 av 2234
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ahhhh. Meeeget spent på dine tilbakemeldinger der. Den og CP-800 er en kombinasjon jeg meget godt kunne tenkt meg å teste ut selv....

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Ahhhh. Meeeget spent på dine tilbakemeldinger der. Den og CP-800 er en kombinasjon jeg meget godt kunne tenkt meg å teste ut selv....
    Det er en kombo som låter bra det. Men har selv koblet effekttrinnet direkte på min Ayon spiller som har volumkontroll. Hadde vært moro å teste ut med CP800 også, for å høre om det er forskjell. Har testet litt nå, og det låter ganske bra. Synes faktisk det låter ganske likt som det MC 452 gjorde. Kanskje noe bedre diskant på Classe`n. MEN, det er rørlyden jeg har blitt hektet på. Uansett hva jeg jeg putter på mine 802 så vinner Ayon hver gang. Ayon låter så åpent og fyldig men en så crispy varm diskant/mellomtone som ingen transistor forsterker jeg har hørt har. Selv med mine usle 60/100 watt kontra de to andre med 300 og 450 watt så har Ayon en dynamikk og punch i bassen som får en til å måpe.
    Dette skriver jeg ikke kun for at jeg har disse Ayon blokkene, men for det er fakta. 3D effekten og kanalseperasjon er også helt fantastisk. Må bare høres.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye shuguang kt88 black treasure står å gløder i kjeller`n. Sølv sokkel med Ayon logo ble meget nice

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper meg frem til nye rør til blokkene? Hvordan låter det?
    Min tråd

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det bli mer lekkert nå sier jeg bare:-P. Låter sikkert knall!!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Tipper meg frem til nye rør til blokkene? Hvordan låter det?
    Det er nye rør ja, men effektrørene er ikke det mest avgjørende i hendhold til lydsignaturen. Disse skal vist være like de andre jeg hadde, men de lyser noe mer samt blir noe varmere. Hittil er det ingen merkbar forskjell. Må la de få noen timer på baken først

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan rør låter på Martin Logan?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Noen som vet hvordan rør låter på Martin Logan?
    Det blir like forskjellig som alt annet av utstyr, helt avhengig av matchingen. Jeg har prøvd med hell og uhell, samme med Anfield som fikk det til å virke riktig så bra med Rouge hos seg. Det er i alle fall ikke noe du skal være redd for å prøve.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Det blir like forskjellig som alt annet av utstyr, helt avhengig av matchingen. Jeg har prøvd med hell og uhell, samme med Anfield som fikk det til å virke riktig så bra med Rouge hos seg. Det er i alle fall ikke noe du skal være redd for å prøve.
    Takk for svar. Tanken er Ayon på ML Montis.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du planer for å bytte høytalere nå eller? Synes du skal få deg Epicon jeg Daniel så snakker vi samme språk igjen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Har du planer for å bytte høytalere nå eller? Synes du skal få deg Epicon jeg Daniel så snakker vi samme språk igjen.
    Alltid sugen på noe nytt vet du
    Har alltid hatt sansen for ML.
    Blir nok ikke Epicon på meg. Har da mer sans for Euphonia.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Daniel ass...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    Daniel ass...

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende med Montis, men jeg er usikker på hva forskjellen er mot Ethos / Spire ut over DSP med løft i bunnen og bassystemet generelt? Med tanke på hva man sikkert kan de gamle modellene for i innfasingsperioden så er jeg ikke helt sikker på hva som er det beste kjøpet. Det er selvfølgelig spennende med noe nytt da.

[YOUTUBE]0TqYzF4h2-k[/YOUTUBE]

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Alltid sugen på noe nytt vet du
    Har alltid hatt sansen for ML.
    Blir nok ikke Epicon på meg. Har da mer sans for Euphonia.
    Det er ikke dumt vettu med å være litt på høygir der, men har kun hørt Ethos bra ML og de låt godt de altså. Tror dem brukte Copland på dem jeg på Hortenmessa, slikt blir ikke helt feil og moro er det og håper de har no utstilt i år også.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åssen er det og bruke martin logan i en hjemmekino?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Center blir jo avgjørende når det gjelder surround. Martin Logan Stage fungerte godt hos meg, men måtte opp på vegg for å få litt trykk i bassen. Alternativt kan man fint bruke en center av annet merke, noe de fleste gjør. ML har også kommet med noen flotte vegghengte høyttalere som kan komplettere et surroundoppsett.

Min tidligere kombo med Audio Research på ML Sumit var en veldig god match, da med orginalrør
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Spennende med Montis, men jeg er usikker på hva forskjellen er mot Ethos / Spire ut over DSP med løft i bunnen og bassystemet generelt? Med tanke på hva man sikkert kan de gamle modellene for i innfasingsperioden så er jeg ikke helt sikker på hva som er det beste kjøpet. Det er selvfølgelig spennende med noe nytt da.

[YOUTUBE]0TqYzF4h2-k[/YOUTUBE]
    Takk

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal overhodet ikke være redd for å forsøke rør på elektrostater fra Martin Logan. Men rør er ikke alltid rør, om du skjønner hva jeg mener. Ola var inne på det, det finnes rørforsterkere som høres ut som skrinne transistorvarianter og det finnes transistorforsterkere som låter som overfete, strømsvake rørforsterkere også. Så her gjelder det å holde tunga rett i munnen.

Jeg begynner å få god erfaring med Martin Logan nå, og har fått Ethos som ny referansehøyttaler i oppsettet mitt. Jeg har, helt siden den dagen jeg ble introdusert for Vantage i det gamle lytterommet til akto, vært hektet på den åpenheten, totale sømløse klangen og det store holografiske lydbildet. Ethos, og også Montis som du lurer på, er jo aktive i bunnen, så det er selve panelet som trengs å drives av forsterkeren. Selv bruker jeg Marantz PM KI Pearl, og det er jo ikke noe wattmonster akkurat. Men selv med sine 90 watt har den stålkontroll på panelet. Forsterkeren bør takle lave impedanser, det er viktigere enn x antall hundre watt IMO.

På Vista, som jo er passiv, fikk jeg en meget god match med McIntosh MC275, men det ble overraskende nok enda bedre med Rogue Stereo 90 koblet på. Har også testet ut Ayon Mercury med suverent resultat, selv om det nå er en stund siden.

Så, ingen fare med å teste ut rørforsterker, men det gjelder å finne klangmatchen her. Om du tenker på å kjøre Montis på dine Ayon-blokker, vel da har du i hvert fall ingenting å være redd for hverken kraftmessig eller impedansemessig. De skal klare brasene rimelig bra :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Du skal overhodet ikke være redd for å forsøke rør på elektrostater fra Martin Logan. Men rør er ikke alltid rør, om du skjønner hva jeg mener. Ola var inne på det, det finnes rørforsterkere som høres ut som skrinne transistorvarianter og det finnes transistorforsterkere som låter som overfete, strømsvake rørforsterkere også. Så her gjelder det å holde tunga rett i munnen.

Jeg begynner å få god erfaring med Martin Logan nå, og har fått Ethos som ny referansehøyttaler i oppsettet mitt. Jeg har, helt siden den dagen jeg ble introdusert for Vantage i det gamle lytterommet til akto, vært hektet på den åpenheten, totale sømløse klangen og det store holografiske lydbildet. Ethos, og også Montis som du lurer på, er jo aktive i bunnen, så det er selve panelet som trengs å drives av forsterkeren. Selv bruker jeg Marantz PM KI Pearl, og det er jo ikke noe wattmonster akkurat. Men selv med sine 90 watt har den stålkontroll på panelet. Forsterkeren bør takle lave impedanser, det er viktigere enn x antall hundre watt IMO.

På Vista, som jo er passiv, fikk jeg en meget god match med McIntosh MC275, men det ble overraskende nok enda bedre med Rogue Stereo 90 koblet på. Har også testet ut Ayon Mercury med suverent resultat, selv om det nå er en stund siden.

Så, ingen fare med å teste ut rørforsterker, men det gjelder å finne klangmatchen her. Om du tenker på å kjøre Montis på dine Ayon-blokker, vel da har du i hvert fall ingenting å være redd for hverken kraftmessig eller impedansemessig. De skal klare brasene rimelig bra :-)
    Takk for svar Rune Tanken er å bruke Ayon blokkene. Har alltid hatt lyst til å teste ut ML. Har hørt Vista flere ganger, å de spiller jo helt fantastisk. Så tror vel ikke Montis skuffer. Vi får se hva tiden bringer

Side 98 av 112 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 94 95 96 97 98 99 100 101 102 108 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •