Hjemme hos Daniel. Tester Piega Coax 70.2 - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 112 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 2234
    Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Grattis så mye. Nå begynner vel LACK-hylla å bli overfylt snart? :-)

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Globe
    Grattis så mye. Nå begynner vel LACK-hylla å bli overfylt snart? :-)
    Takk for det Nå er det faktisk ikke plass til mere utstyr i hylla

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så meget, tror ikke jeg har vært innom denne tråden før, ikke vet jeg hvorfor, kinoen din ser UTROLIG bra ut, skikkelig gjennomført, jeg er søkkimponert.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Gratulerer så meget, tror ikke jeg har vært innom denne tråden før, ikke vet jeg hvorfor, kinoen din ser UTROLIG bra ut, skikkelig gjennomført, jeg er søkkimponert.
    Takk for det Vetteman. Slike komentarer blir man glad for

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Ny CD spiller

Da ble akkurat min gamle Vincent CDS3 hentet. Hva skal inn nå? Har tittet litt på Lyngdorf CD1. Er det noen som har erfaring med denne?
    Har også tittet litt på Marantz SA15. Ulempen er jo at den kun kommer i sølv. Siden jeg har alt i sort så hadde det jo vært en fordel. Men det er vel lyden som teller mest.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyngdorf CD1 ble testet i en blind sammenligningstest i fidelity mellom ulike cd-spillere i ulike prisklasser. Der kom den dårligst ut av alle, selv om prisen viste seg å være lavest også.

Samtlige synes Marantz ga mest god lyd, især når man tenker på prisen (rundt 30k)

Med i denne testen var også Classe spillere, mcintosh osv osv

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Lyngdorf CD1 ble testet i en blind sammenligningstest i fidelity mellom ulike cd-spillere i ulike prisklasser. Der kom den dårligst ut av alle, selv om prisen viste seg å være lavest også.

Samtlige synes Marantz ga mest god lyd, især når man tenker på prisen (rundt 30k)

Med i denne testen var også Classe spillere, mcintosh osv osv
    Har tittet litt på SA15 til Marantz. Liker denne godt. Men synde den kommer bare i sølv. Har resten av komponentene i sort. Men skal høre med MRMyagi om han kan ta turen innom med sin Marantz. Mulig jeg blir overbevist og glemmer fargen

Har du noe erfaring med Thule?

Denne foreksempel: Hjemmekino - DVD-spiller | Hi-Fi Klubben: THULE Spirit DVA150 Digit II DVD-spiller

Takker for alle svar

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Er det noen som har kjennskap til denne?
    THULE Spirit DVA150 Digit II

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Var da så heldig at Mrmyagi skulle utenlands denne helgen, for da fikk jeg låne Marantz cd spilleren hans for testing. Driver å tester ut denne sammen med Lyngdorf cd1 som jeg har lånt av HFK. Har vel egentlig bestemt meg for at det blir en av disse. Men hvem???? Forskjellene er da meget marginale lydmessig. Faktisk Lyngdorfen litt bedre mellomtone på spor med gitarspilling (klassisk). Og noen spor på div plater har Marantz`n bedre driv i bassen. Men meget små forskjeller. Utseendemessig har Marantz`n klart fordel. Meget flott å se på. Virkelig kvalitetsfølelse når produktet stå i stereohylla. Men så kommer det til fargen da. Lyngdorfen får du i sort, og siden jeg har alt annet i sort vil jo det matche best. Synes absolutt CD1 er flott å se på den også.

Men hvem Skal jeg velge?
    Noen forslag fra AVfolket.
    Noen som har testet disse opp mot hverandre før?
    Noen som ahr lest tester av Lyngdorfen?

Takker for alle svar

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du surroundreceiveren som pre?

I såfall ville jeg gått for Marantzen. Med dette mener jeg at jeg vil tro Marantzen vil kunne følge opp andre oppgraderinger i anlegget uten å bli det svake ledd. Når resten av utstyret blir mer og mer gjennomsiktig vil fordelene ved gode kilder komme mer og mer frem. Jeg er sikker på at forskjellene mellom disse to cd-spillerne ville vært ganske store (ikke nødvendigvis i form av at en er bedre enn den andre) dersom de hadde vært testet i et dedikert high-end stereoanlegg f.eks. Men da er spørsmålet på andre siden... dersom Lyngdorfen dekker ditt behov i dag, og du ikke har planer om å bytte ut resten av utstyret i nær fremtid, så er det vel naturlig å velge den billigste av de to.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Etter mye prøvelytting falt cd spiller valget på Marantz SA15. Hadde en Lyngdorf CD-1 og en slik Marantz spiller hjemme til test i noen dager. Vil si disse er ganske like lydmessig. På noen plater skilte Lyngdorfen seg litt ut. Noe bedre på mellomtone og diskant enn Marantz`n. Og motsatt på andre plater var SA15 noe bedre. Så ganske like synes jeg.
    Men da det kommer til utseende og kvalitetsfølelse er det jo klart man velger Marantz`n. Synes finish`n er eksemplarisk på denne spilleren. Oser kvalitet.
    Og ikke minst at jeg fikk spilleren til en meget hyggelig pris gjorde valget enklere. All takk til Lars (MRmyagi) som var så snill å låne Marantz`n sin til meg Gleder meg til å få min egen i hus.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel oppdatere litt jeg også. Er vel ikke den raskeste til å gjøre det. Har fått nytt lerret og ny sub i hus. Byttet ut det gamle Lissau plano med et Adeo greyvision lerret. Synes faktisk bilde ble noe bedre. Spes sortnivået. Grunnen til bytte var faktisk selve rammen til Adeo, da den vinkler inn 45 Grader. Slipper gjennskinn fra ramma. Nok en gang skulle MRMyagi bytte ut noe. Denne gangen ble det SVS pb12 plus/2, og den havnet hos meg. Vesentlig bedre trykk enn den single pb12. Å fy å dybt det går. Så kan vel si at jeg er meget glad om dagen. Får se hva fremtiden bringer. Er jo mye snakk om HD om dagen. Skal vel ikke se bortifra at det kommer en ny PJ snart

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    ... Skal vel ikke se bortifra at det kommer en ny PJ snart
    Har MrMyagi en han skal kvitte seg med?... :razz:
    Neida... Gratulerer med oppgraderinger så langt!
    Har du to subber nå, eller er Plus'en ute allerede?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis!! Husker du nevnte dette med at gjenskinnet fra ramma irriterte deg forrige gang jeg var innom. Og har man først begynt å irritere seg, ja så går det ikke lang tid for man må gjøre noe ;-)

Jeg må innrømme prestasjonsangsten begynner å stige her nå med tanke på visitasen fra deg og MrMyagi til helga.....hmmmm...hva rekker jeg å bytte ut i løpet av en uke...HD-PJ...bedre signalkilde.....frontrekka kanskje...hmmmm.... :-D Nei, det får bli som det blir :-)

Ser frem til å treffe dere, og gleder meg til messa!!

Grattis igjen!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Har MrMyagi en han skal kvitte seg med?... :razz:
    Neida... Gratulerer med oppgraderinger så langt!
    Har du to subber nå, eller er Plus'en ute allerede?
    Han har vel fått den nye Sanyo HD pj nå. Tviler vel på om jeg får kjøpt den. Men det hadde vært stas Har bare en sub nå. Skal si det holder ja. Plus/2 er s#%!# så rå

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis!! Husker du nevnte dette med at gjenskinnet fra ramma irriterte deg forrige gang jeg var innom. Og har man først begynt å irritere seg, ja så går det ikke lang tid for man må gjøre noe ;-)

Jeg må innrømme prestasjonsangsten begynner å stige her nå med tanke på visitasen fra deg og MrMyagi til helga.....hmmmm...hva rekker jeg å bytte ut i løpet av en uke...HD-PJ...bedre signalkilde.....frontrekka kanskje...hmmmm.... :-D Nei, det får bli som det blir :-)

Ser frem til å treffe dere, og gleder meg til messa!!

Grattis igjen!
    Gjenskinnet har irritert meg mye ja. Fikk fnatt og handlet nytt. Det som var pluss var jo at bilde ble faktisk noe bedre.
    Vi ser fram til visit hos deg til helgen. Har blitt noe rot med hotellet, men satser på at det løser seg. Du får ha kaffen klar da

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjenskinnet har irritert meg mye ja. Fikk fnatt og handlet nytt. Det som var pluss var jo at bilde ble faktisk noe bedre.
    Vi ser fram til visit hos deg til helgen. Har blitt noe rot med hotellet, men satser på at det løser seg. Du får ha kaffen klar da

Klar!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han har vel fått den nye Sanyo HD pj nå. Tviler vel på om jeg får kjøpt den. Men det hadde vært stas Har bare en sub nå. Skal si det holder ja. Plus/2 er s#%!# så rå
    Skulle faktisk innom MRMyagi i kveld å titte på den nye Sanyo PLV-Z200 HD projektoren hans. Men det ble litt sent. Så popper vel innom en av de nærmeste dagene å for en smakebit av det nye vidunderet

Presentation Data : Sanyo PLV-Z2000

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Klar!
    Følger det kake med kaffen?

Har du fått lånt elektrostatene av Frode da?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg baker selvfølgelig....:-)

Elektrostatene har ikke kommet. Frode skal ringe meg i løpet av uka. Regner med å få de inn på torsdag, sammen med Doge rørforsterker (Doge 6130R).

Side 9 av 112 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •