Hjemme hos Daniel. Tester Piega Coax 70.2 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 112 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 2234
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Det er relativt kostbare fronter du har. Jeg ville tenkt meg om to ganger før jeg kastet meg over et multikanals sluttrinn til dem. Ikke at det gjør noe å putte flere kanaler i en forsterker, men her snakker vi 257VA trafo pr kanal. Man skal langt ned i pris før man finner så små trafoer selv i 100-watts stereoforsterkere, og dette er vesentlig for at forsterkeren skal levere transienter uten dynamisk kompresjon. Husk også at ved 4 ohms impedans (høyttalerne dine ligger rundt 3 nedover i bassen) så skal man teoretisk doble effekten. Man skal da altså ha 340W ut av en 257VA andel av en trafo. Med andre ord er jeg redd for at du ikke får nok effekt dersom du skal bruke de fleste kanalene i denne forsterkeren.
    Eller se det på en annen måte: Til stereo har 900 VA pr. kanal som er svært bra! Hjemmekino blir også bra da de 4 bak kanalene ikke vil trekke mye effekt. Har lest svært positive omtaler av M25 og tror dette kan være et bra alternativ.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Komme hit på demo kanskje ;P

802D er jo ikke akkurat noen puslehøytalere de heller
    Det hadde jo vært morro 802D er en snasen HT. Hvor holder du til da?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Gammelnok
    Eller se det på en annen måte: Til stereo har 900 VA pr. kanal som er svært bra! Hjemmekino blir også bra da de 4 bak kanalene ikke vil trekke mye effekt. Har lest svært positive omtaler av M25 og tror dette kan være et bra alternativ.
    Kan nok stemme det. Men jeg har en senter som krever sitt også. Er en liggende 804S

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gammelnok
    Det er i og for seg ikke et dårlig poeng, men hvorfor ikke da velge et stereo sluttrinn?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Det er i og for seg ikke et dårlig poeng, men hvorfor ikke da velge et stereo sluttrinn?
    For å få en enkel løsning som fungere utmerket til både stereo og hjemmekino.
    1800VA / 7 = 257 VA er ikke noe godt argument for ikke å velge NAD M25. Ja frontene er krevende, men det er i stereo. Til kino er senter som krever mest effekt, men HTM3S krever mindre enn Nautilus 804.

PS.
    Har selv 804S med stereo forsterker, HTMS3 med Oberon 6.1, NAD forsterkere til bakhøytalere og receiver.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Fikk lånt med meg en SDA 2175 i dag. Skal si det ble andre boller. Har hørt igjennom to-tre låter en del ganger med Rotel 1080, og deretter med Lyngdorf`n. Så koblet jeg Rotel`n tilbake, og den kornete diskanten kom tilbake. Som sagt ble diskanten og mellomtonen noe helt annet. Stemmer og instrumenter kom tydligere frem. Alt ble mye klarere. Rart et sluttrinn kan ha så mye å si. I bassområdet så synes jeg ikke det er noen markant forskjell. Litt vannskelig å forklare, men jeg synes det ble mye bedre enn med Rotel`n. Lyngdorf`n gikk heller ikke tom for krefter etter en runde med noen heftige bassplater. Føler kanskje at Rotel passer mye bedre med 600 serien fra B&W. Kan ikke si jeg hørte kornete diskan og tilbakelent mellomtone med mine 604S3. Får teste ut noen dager til før jeg bestemmer meg. Regner med at det blir to stk SDA 2175 på meg. En til frontene og en til senteren.
    Tenker det blir en Rotel RB 1070 og 1080 til salgs om kort tid.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går fremover her også ser jeg

Hadde SDA2175 en liten stund, jeg også. Nå har jeg NAD M25 som klarer å kombinere et mer dynamisk og åpent lydbilde med den silkemyke diskanten i Lyngdorf'en. Og jeg har 7 kanaler med god lyd

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Det går fremover her også ser jeg

Hadde SDA2175 en liten stund, jeg også. Nå har jeg NAD M25 som klarer å kombinere et mer dynamisk og åpent lydbilde med den silkemyke diskanten i Lyngdorf'en. Og jeg har 7 kanaler med god lyd
    Det er bra det En flott sak den Nad`n. Det viktigste for meg er frontrekka. Denon 3806 tar seg av det bak.
    Var meget overasket at det ble så mye bedre, den kuttet heller ikke når jeg dro på litt. Får dessuten bra pris på to stk SDA 2175. Så det blir et par sånne Lyngdorf forsterkere på meg om ikke lenge.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyngdorffen står selv på min liste over framtidige effektforsterkere, så knall å høre at det funker så bra. Hørte om noe en gang om at de kutta ganske tidlig på et par B&W 604 troooor jeg, du har ikke opplevd noe til det du?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Lyngdorffen står selv på min liste over framtidige effektforsterkere, så knall å høre at det funker så bra. Hørte om noe en gang om at de kutta ganske tidlig på et par B&W 604 troooor jeg, du har ikke opplevd noe til det du?
    Har hørt at den ikke er kraftig nok til 604S3. Men det er nok pulver i den til N804. Har spilt mye forskjellig musikk i kveld, Div testplater med mye bass o.l Fungerer utmerket.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut! 604 er farlige høytalere... :-P Den ser rimelig pen ut i svart, gjør den ikke?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Høres bra ut! 604 er farlige høytalere... :-P Den ser rimelig pen ut i svart, gjør den ikke?
    Det er en meget flott HT. Spiller utrolig godt til prisen. Veldig bra mellomtone har den også. Krever sitt av effekt da. Helt enig med deg her. Den er finest i sort. Nå synes jeg at alle HT skal være sorte da. Men det er min smak.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Det er en meget flott HT. Spiller utrolig godt til prisen. Veldig bra mellomtone har den også. Krever sitt av effekt da. Helt enig med deg her. Den er finest i sort. Nå synes jeg at alle HT skal være sorte da. Men det er min smak.
    Takk for svaret på det, men mente effektforsterkeren egentlig da. :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Takk for svaret på det, men mente effektforsterkeren egentlig da. :-D
    Å ja. Det er jo smak å behag det da. Skal selv ha den i sort

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Da ble det bestilt nye effektforsterkere i dag. Etter lang testing med en hjemlånt forsterker så falt valget på Lyngdorf SDA 2175. Skal ha en på senteren og en til frontene. Gleder meg enormt til disse kommer i hus. Mulig det blir en nr 3 før sommeren, så blir det en på hver HT i frontrekka.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer!
    Regner med det blir noen nye bilder snart da?
    Har selv en MA 6.1 til hver av de tre kanalene i front, og merket god forskjell på film når den siste (til senter) var på plass. Gode kraftreserver er "kjekt å ha"...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Gratulerer!
    Regner med det blir noen nye bilder snart da?
    Har selv en MA 6.1 til hver av de tre kanalene i front, og merket god forskjell på film når den siste (til senter) var på plass. Gode kraftreserver er "kjekt å ha"...
    Takk takk. Det kommer vel noen nye bilder når forsterkerne har kommet i hus. Satser på slutten av neste uke. Gleder meg som fy

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Hva er det med HFK og leveringstider? Bestilte 2 stk Lyngdorf sluttrinn for 3 uker siden. Kan ikke fatte at det kan ta så lang tid å få disse fra Danmark til Norge. Ringer å maser på HFK og føler meg til bry. De har aldri svar på noen ting når det kommer til leveringstid. Skulle få bekreftelse på mail, men nei da. Bekreftelsen kommer aldri. Samme skjedde når jeg bestilte en HTM3S. Tok nesten 9 uker. Er det andre som opplever dette med HFK ?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig

Etter uker med venting som kom det 2 stk lyngdorf SDA 2175 på fredag. Fredag den 13 av alle ting. Nye bilder kommer l løpet av morgen dagen. Må jo vise frem de nye trinnene. Dette var en stor opptur. Kan si det ble andre boller på musikkfronten. Hele lydbilde løfet seg noen hakk. For å ikke snakke om diskanten da. Kommer vel flere inntrykk i løpet av uka. Må få noen timer på stompen med aktiv lytting først.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så da er det bare en myte at det er en ulykkesdag da... det handles godlyd jevnt nedpå Kløfta og det begynner vel å bli (for å være moderat) grei lyd nå eller hva? :-D Og vi venter som alltid på bilder ja. :-D

Side 7 av 112 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •