Hjemme hos Daniel. Tester Piega Coax 70.2 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 112 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 2234
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei. Jeg har både lyngdorf og oberon 6.1.
    Jeg brukte lyngdorfen til å drive frontene mine før. (BW 604 De kjenner du sikkert godt)
    Denne forstekeren spiller rett og slett nydelig syntes jeg. Den gjorde at jeg hører MYE mere på musikk enn før. Problemet med den har litt lite krefter. Jeg liker å kunne guffe på litt i ny og ned og da følte jeg at den kom til kort. Jeg vurderte å kjøpe meg en til så jeg kunne bi-ampe for jeg likte lyden i den så godt. Jeg gjorde et forsøk der jeg koblet lyngdorfen bare til mellomtone\ diskant for å se hvor høyt jeg kunne spille da. Det var snakk om kanskje 1-2 Db og hjalp ikke meg så mye.
    Så jeg handlet meg et par oberon 6.1 og da ble det andre boller. Disse kan drive høytalerene MYYYYE hardere med mye bedre kontroll. Lydkvaliteten er så lik at jeg har problemer med å skille noe forskjell. Men siden det andre er på plass så er disse blokkene ypperlige for meg. Anbefales!
    Nå bruker jeg lyngdorfen på centerene og der gjør den en fantastisk jobb.
    Hvis du vil ha en god pris på MA blokker så ring til JFS sound systems i drammen. Jeg trur ikke det er mange som gir så god pris som han!
    Lykke til i ditt forstreker valg.

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oberon 6.1 har en veiledende pris på kr. 17.995,- (par) på JFS-Sond i Drammen. På TonArt i Trondheim står disse med veiledende pris på kr. 13 995,- (pr.par).

Til info ;-)

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    Hei. Jeg har både lyngdorf og oberon 6.1.
    Jeg brukte lyngdorfen til å drive frontene mine før. (BW 604 De kjenner du sikkert godt)
    Denne forstekeren spiller rett og slett nydelig syntes jeg. Den gjorde at jeg hører MYE mere på musikk enn før. Problemet med den har litt lite krefter. Jeg liker å kunne guffe på litt i ny og ned og da følte jeg at den kom til kort. Jeg vurderte å kjøpe meg en til så jeg kunne bi-ampe for jeg likte lyden i den så godt. Jeg gjorde et forsøk der jeg koblet lyngdorfen bare til mellomtone\ diskant for å se hvor høyt jeg kunne spille da. Det var snakk om kanskje 1-2 Db og hjalp ikke meg så mye.
    Så jeg handlet meg et par oberon 6.1 og da ble det andre boller. Disse kan drive høytalerene MYYYYE hardere med mye bedre kontroll. Lydkvaliteten er så lik at jeg har problemer med å skille noe forskjell. Men siden det andre er på plass så er disse blokkene ypperlige for meg. Anbefales!
    Nå bruker jeg lyngdorfen på centerene og der gjør den en fantastisk jobb.
    Hvis du vil ha en god pris på MA blokker så ring til JFS sound systems i drammen. Jeg trur ikke det er mange som gir så god pris som han!
    Lykke til i ditt forstreker valg.
    Hei. Takk for nyttig info. Fikk en PM av Snickers isen ang det med at lyngdorfen ikke er noe særlig strømsterk. Men mine 804 er nok ikke like tungdrevne som 604S3 er. Tingen er at jeg kan få 2 stk av lyngdorfene til 17800kr. Dessuten tror jeg kunne klart meg med 3 stk Oberon 4.1 siden 804 ikke krever så mye. Men det er det med pris da. 3 stk 4.1 koster jo 22500kr. Synd de har gått opp i pris. Hørte Oberon 6.1 hos Gorm på mine N804. skal si det låt bra. Får se hva det blir til. Blir jo gal av dette Må få lånt meg noen slike Oberon blokker, og testet de hjemme hos meg.
    Takk for svar Biffig.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Globe
    Oberon 6.1 har en veiledende pris på kr. 17.995,- (par) på JFS-Sond i Drammen. På TonArt i Trondheim står disse med veiledende pris på kr. 13 995,- (pr.par).

Til info ;-)
    Hei Globen. Er vel sikkert ikke alle som har tatt inn nye parti av blokkene. Regner med at de selger ut resten til den gamle prisen før nye kommer inn. Er jo bare en teori da. Får vel ta en ringerunde.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På web'en til Stereofil i Oslo ligger de også til "gamle" priser: 11.995,- og 13.995,- for 4.1 og 6.1. Det er kanskje mulig å skaffe de til den prisen før den blir satt opp...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    På web'en til Stereofil i Oslo ligger de også til "gamle" priser: 11.995,- og 13.995,- for 4.1 og 6.1. Det er kanskje mulig å skaffe de til den prisen før den blir satt opp...
    Takk for tipset du. Skal ringe dit i morgen.

Newcomer Nølle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv N804 , Oberon 6.1 og Denon 3806.
    Er meget godt fornøyd med denne kombinasjonen. Anbefales !

Kjøpte 2 stk. Oberon 6.1 i desember for 12K, vurderte også den gang å kjøpe en til centeren, men bestemte meg for å vente. ( Jeg angrer nå ). I dag bestilte jeg denne, og må betale kr. 7900.-Dette er etter som jeg forstår også under veil. pris.

Etter som jeg forsto var det nå noen ukers leveringstid da MA må vente på komponenter fra leverandør.

Mvh
    Vidar

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Nølle
    Jeg har selv N804 , Oberon 6.1 og Denon 3806.
    Er meget godt fornøyd med denne kombinasjonen. Anbefales !

Kjøpte 2 stk. Oberon 6.1 i desember for 12K, vurderte også den gang å kjøpe en til centeren, men bestemte meg for å vente. ( Jeg angrer nå ). I dag bestilte jeg denne, og må betale kr. 7900.-Dette er etter som jeg forstår også under veil. pris.

Etter som jeg forsto var det nå noen ukers leveringstid da MA må vente på komponenter fra leverandør.

Mvh
    Vidar
    Hei hei. Flott frontrekke Er det HTM2D du har? Har hørt kombinasjonen før (804 og 6.1) Synes det spilte meget bra. Tror faktisk de kostet 14K for paret og ble satt opp nylig til 18K. Hvis du ikke kjøpte de brukt da. Får se hva det blir til. Regner med at det holder med 4.1. Siden jeg trenger 3 stk så punger jeg ikke ut 27k for 6.1 Synes det blir litt stiv pris. Man får mye for 27k. Både nytt og brukt.

Newcomer Nølle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei !
    Det er " desverre " bare den gamle HTM2 som jeg har som center, har for bare en time siden vist kona bilde av din center og front rekke ( har lagt inn søknad om å kjøpe en større center ). Hun syntes den var stor, men skulle tenke på det. Lot selvfølgelig være å si om det var HTM 2D eller HTM 3 så slipper hun å henge seg opp i prisen. Har mest lyst på HTM 2D, da drømmen er 802D som fronter. Problemet er i tilleg til prisen at kona synes de er stygge. Så jeg får smøre meg med tålmodighet, det kunne jo skje et mirakel og hun forandret mening.

Mine Oberon 6.1 kjøpte jeg nye hos Solberg Hifi i Sarpsborg, det er også der jeg i dag har bestilt en til.

Du skal ha skryt av hjemmekinoen din, skulle selv ønske at jeg hadde en dedikert kino, men jeg for heller se hvor langt jeg kan dra det i stuen.

mvh
    Vidar

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Nølle
    Hei !
    Det er " desverre " bare den gamle HTM2 som jeg har som center, har for bare en time siden vist kona bilde av din center og front rekke ( har lagt inn søknad om å kjøpe en større center ). Hun syntes den var stor, men skulle tenke på det. Lot selvfølgelig være å si om det var HTM 2D eller HTM 3 så slipper hun å henge seg opp i prisen. Har mest lyst på HTM 2D, da drømmen er 802D som fronter. Problemet er i tilleg til prisen at kona synes de er stygge. Så jeg får smøre meg med tålmodighet, det kunne jo skje et mirakel og hun forandret mening.

Mine Oberon 6.1 kjøpte jeg nye hos Solberg Hifi i Sarpsborg, det er også der jeg i dag har bestilt en til.

Du skal ha skryt av hjemmekinoen din, skulle selv ønske at jeg hadde en dedikert kino, men jeg for heller se hvor langt jeg kan dra det i stuen.

mvh
    Vidar
    HTM2 funker vel bra den Men kan annbefale HTM3S da. En god match til N804. Du får vel være ekstra snill med kona en tid fremover, for da blir det nok ny center på deg. HTM3S er vel prsktisk talt en liggende 804. En stor sak. Men HTM2D er faktisk mye større. Mye bedre diskant har den også. Du har vel ikke noen bilder av utstyret ditt? Prøvde å søke på forumet men fant ingen profil. Da har du iallefall nok effekt når ny center kommer i hus Takk for skryt av kinoen min.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    HTM2 funker vel bra den Men kan annbefale HTM3S da. En god match til N804. Du får vel være ekstra snill med kona en tid fremover, for da blir det nok ny center på deg. HTM3S er vel prsktisk talt en liggende 804. En stor sak. Men HTM2D er faktisk mye større. Mye bedre diskant har den også. Du har vel ikke noen bilder av utstyret ditt? Prøvde å søke på forumet men fant ingen profil. Da har du iallefall nok effekt når ny center kommer i hus Takk for skryt av kinoen min.
    Hehe gutta sliter med å bestemme seg for 3 stk MA 6.1
    Er klar for flere innkjøp på høyttaler fronten... HTM2D og bakhøyttalere skal det kanskje bli etterhvert... har som dere sikkert vet 5 stk av disse MA 6.1 blokkene... Venter venter og venter på nye Denons surround pre...
    Venter også på JLaudio's fathom... Mulig jeg bestiller denne, evt vente til hjemmekino tester disse med demo for interesserte og kanskje samle opp bestillinger for å sparke audiocom **** slik at de kan få ut fingeren...
    Hmm vet ikke helt hva slags bakhøyttalere jeg skal satse på... spørs om jeg med tiden får stort nok hjemmekinorom til å ha gulvstående 803D eller 800D i front og 8002D bak.. Lov å drømme.. eller jeg satser på Bakhøyttalere til å ha på veggen i 800 serien.. er det noe futt i disse ? Blir MA 6.1 for heftig for disse tro ?

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD M25 vil være en fremragende match for dine høytalere. NAD'en har en svært behagelig diskant. Omtrent som Lyngdorf'en, bare mer detaljert, og med mer "gnist" og dynamikk i hele lydbildet. (har hatt begge, kjører M25 nå)
    I tillegg er stereoperspektivet enormt. Jeg bruker i tillegg 2 av de 7 kanalene til å bi-ampe frontene også, og det gir faktisk vesentlig bedre lyd selv om NAD'en er kraftig når du bare bruker 1 kanal per høytaler også.

Den er nok noe av det aller beste du får dersom du slenger 25k på bordet, og da har du strålende lydkvalitet i alle kanaler også, og i tillegg bi-amping av frontene dersom du kjører kun 5.1

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    NAD M25 vil være en fremragende match for dine høytalere. NAD'en har en svært behagelig diskant. Omtrent som Lyngdorf'en, bare mer detaljert, og med mer "gnist" og dynamikk i hele lydbildet. (har hatt begge, kjører M25 nå)
    I tillegg er stereoperspektivet enormt. Jeg bruker i tillegg 2 av de 7 kanalene til å bi-ampe frontene også, og det gir faktisk vesentlig bedre lyd selv om NAD'en er kraftig når du bare bruker 1 kanal per høytaler også.

Den er nok noe av det aller beste du får dersom du slenger 25k på bordet, og da har du strålende lydkvalitet i alle kanaler også, og i tillegg bi-amping av frontene dersom du kjører kun 5.1
    Kan jo være et alternativ det ja. Flott se på er den også. Blir den veldig varm?
    Jeg får den faktisk for 22500kr. Skal ta en tur innom HFK å prøvelytte
    Takk for tips

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er relativt kostbare fronter du har. Jeg ville tenkt meg om to ganger før jeg kastet meg over et multikanals sluttrinn til dem. Ikke at det gjør noe å putte flere kanaler i en forsterker, men her snakker vi 257VA trafo pr kanal. Man skal langt ned i pris før man finner så små trafoer selv i 100-watts stereoforsterkere, og dette er vesentlig for at forsterkeren skal levere transienter uten dynamisk kompresjon. Husk også at ved 4 ohms impedans (høyttalerne dine ligger rundt 3 nedover i bassen) så skal man teoretisk doble effekten. Man skal da altså ha 340W ut av en 257VA andel av en trafo. Med andre ord er jeg redd for at du ikke får nok effekt dersom du skal bruke de fleste kanalene i denne forsterkeren.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Det er relativt kostbare fronter du har. Jeg ville tenkt meg om to ganger før jeg kastet meg over et multikanals sluttrinn til dem. Ikke at det gjør noe å putte flere kanaler i en forsterker, men her snakker vi 257VA trafo pr kanal. Man skal langt ned i pris før man finner så små trafoer selv i 100-watts stereoforsterkere, og dette er vesentlig for at forsterkeren skal levere transienter uten dynamisk kompresjon. Husk også at ved 4 ohms impedans (høyttalerne dine ligger rundt 3 nedover i bassen) så skal man teoretisk doble effekten. Man skal da altså ha 340W ut av en 257VA andel av en trafo. Med andre ord er jeg redd for at du ikke får nok effekt dersom du skal bruke de fleste kanalene i denne forsterkeren.
    Spørs jo hva som er målet da:
    De 4-5 siste DB'ene, eller best mulig lyd opp til maksgrensen?
    Både jeg, samt ALLE tester jeg har lest av M25 mener denne er sensasjonelt bra til prisen. Multikanal uten kompromiss i forhold til stereo (i prisklassen)

Uansett så ser jeg ikke logikken. I stereo har man da vitterlig bare 2 kanaler som skal gi effekt. Eventuelt enda bedre: 4 kanaler med bi-amping.

NAD M25 gir helt fantastisk lyd på mine B&W 802D i hvertfall, og effekt er i hvertfall ikke noe problem som jeg kan høre. For første gang hører jeg bass som minner om en godt kalibrert SVS, men nå fra fronthøytalerne, så helt på trynet kan det ikke være!

Uansett så er M25 stabil ned til 2 ohm, så litt impedanse variasjoner skal ikke være så farlig.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Kan jo være et alternativ det ja. Flott se på er den også. Blir den veldig varm?
    Jeg får den faktisk for 22500kr. Skal ta en tur innom HFK å prøvelytte
    Takk for tips
    Den har 3 kjempevifter under dersom det skulle bli for varmt, så det er i hvertfall ikke noe problem. Jeg har imidlertid ALDRI hørt viftene enda. Dette skyldes både at NAD'en har et kretsløp som slår av viftene i stille partier, og at jeg nok ikke er den som prøver å spille elementene ut på gulvet til enhver tid.

Du kommer også til å få vesentlig forbedring i surround, og dette skal du IKKE kimse av. Jeg opplevde en betydelig bedre sammenheng og dynamikk samt et mye mer behagelig lydbilde som utvidet seg mange meter i alle dimensjoner.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hei. Takk for alle svar. Jeg får se hva det blir til. Fikk et godt tilbud på MA 6.1 i dag. Tenker for harde livet nå. Må jo dessuten kvitte meg med et par Rotel forsterkere først. Har tenkt litt på 3 stk Vincent SP-T100 også. Har hatt et par Vincent SP991 på 604S3, syntes det spilte meget bra. Spesielt mellomtone/dikant området. Muligens SP-T100 kunne være en god match til N804. Er ikke så kjent med de nye Nad produktene, men snickers`n har jo et godt poeng da. Det med at 1800VA fordelt på 7 kanaler. Hadde jeg gått for denne så blir nok alle kanalene brukt. Men først og fremst er det jo frontrekka som trenger mest strøm.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får velge det du vil, men jeg har aldri lest eller opplevd noenting om at NAD'en har vært for svak sammenlignet med noe som helst.

Men det hjelper jo ikke å høre slik fra noen andre uansett, lyd må jo bare oppleves!

Lykke til med valget hva du nå velger!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Du får velge det du vil, men jeg har aldri lest eller opplevd noenting om at NAD'en har vært for svak sammenlignet med noe som helst.

Men det hjelper jo ikke å høre slik fra noen andre uansett, lyd må jo bare oppleves!

Lykke til med valget hva du nå velger!
    Jo takk for det Får se hva det blir til. Hadde jo vært morro å prøvd ut Nad`n da.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komme hit på demo kanskje ;P

802D er jo ikke akkurat noen puslehøytalere de heller

Side 6 av 112 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •