Hjemme hos Daniel. Tester Piega Coax 70.2 - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 39 av 112 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 79 89 99 109 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 2234
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er jo mye som kan skille en pris, ta feks Parasound Nc2250 og Halo A21. Er jo ikke så markante forskjeller på de to utenom utseende, ellers er lydsignaturen noenlunde lik men det er vel noen småforskjeller på diskanten etter det jeg har forstått. Så da vil det nok ikke være det store spriket i lyden og finessene mellom 3900 og Z7 til Yamaha. Eller?

En liten test av Yamaha RX-V1900 og 3900

Yamaha RX-V3900 review - whathifi.com
    Yamaha RX-V1900 review – whathifi.com

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av zantrix
    Hva med pioneer lx 81 eller noe da? Tror den også er veldig god! Synst du har en sykt rå kino, tipper du snart får besøk av et blad Lykke til med valget!
    Takk for det. Er nok et par andre kinorom som står foran meg i køen ja Pioneer blir det ikke. Blir en av de tre nevnte merkene.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Denon er ikke av det mest strømsterke på markedet. Men det er jammen ikke Yamaha heller. Med det får så være. Skal brukes til å dra tre bakkanaler likevel.
    Ok, da får den ikke så mye å jobbe med for så si det slik, men det er jo greit dem kan trekke litt strøm ut av nettet så det blir noe liv i elementene.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av devilej
    For 10 lapper ekstra bør den ha endel å skilte med for å være verd differansen, men etter å ha hatt Z11 en liten periode ble 3800 en nedtur. 3900 er derfor ikke noe alternativ for meg.
    Venter spent på noen tester av Z7
    Får vel vente på noen tester ja. Er spes musikkbiten jeg er ute etter. Så Z7 på messa i Lillestrøm. Meget flott.

Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, liker du ikke pio? Synst denon funker ganske bra jeg føler at det er ganske bra bass i dem, men kanskje det bare er meg Yamaha ser utrolig bra/pent ut synst jeg. NÅJA ikke mange kinoer vil jeg tro!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakk med Nilsolaf han har z-7 ser jeg

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lagt merke til at HFK ansatte ikke er glad i Pioneer recievere....

Personlig er jeg VELDIG fascinert over SC-LX71. Den er helt sinnsykt bra! Så jeg tror ikke LX81 vil være noe dårligere valg.

På 3900:
    Against
    Some strong competition – notably the Pioneer SC-LX81

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Har lagt merke til at HFK ansatte ikke er glad i Pioneer recievere....
    Hvorfor det?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Noen fler som har en mening?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer sine receivere er sikkert veldig bra, men når Daniel utelukker den er det vel ingen grunn til å argumentere lengere
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare ikke prat skit om pioneer's tv'er så er jeg fornøyd

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Pioneer sine receivere er sikkert veldig bra, men når Daniel utelukker den er det vel ingen grunn til å argumentere lengere
    Jeg lurte egentlig på hvorfor han hadde utelukket den.. Har aldri argumentert for eller imot Pioneer

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns du skal prøve Yamaha! Det skal nemlig jeg : ) Godt nyttår, Daniel!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synst egentlig at yamaha ser meget bra ut, synst du bør kikke nærmere på det

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Yamaha RX-V1800 og den klarer seg kjempefint som ren analog forforsterker i "pure direct" modus, hvor Transporter står for DA konverteringen.
    Den gjør seg ikke bort i forhold til den dedikerte pre-ampen EC 4.8 som jeg hadde før.

Dersom du har planer om å kjøre digitalt og bruke DAC'en i Yamahaen på musikk så er den ikke i nærheten av Transporter, men Yamahaen er glitrende på film.
    Med glitrende mener jeg et totalt sammenhengende surroundperspektiv med en kraftig følelse av skala og tyngde i lydbildet. Hissig, skrikende tynn kinolyd er ikke noe tema med Yamaha for å si det slik.

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har selv sagt at siden Onkyo er litt knotete mellom 2kanals og surround så er den utelukket. Selv ville jeg gått for den nye surround-forforsterkeren hvis Onkyo likevel er aktuell!!
    Når det gjelder Arcam C31 og Yamaha Z11 så spiller Z11 ringer rundt Arcamen, men som du sier koster Z11 flesk.
    Gulroten med Yamaha er jo presence!!!! Det alene er verdt å velge Yamaha. Ved musikk i 2kanals spiller vel Onkyo,Arcam og Yamaha bedre enn Denon, men ikke nødvendigvis i alle oppsett.
    Pioneer Susano spiller musikk bedre enn Z11! og Denon havner marginalt bak pioneeren i siste test
    Alternativet er f.eks C31 som forforsterker og beholde Denonen eller gå for en Onkyo eller Yamaha 1900/3900 til surround.

Når det gjelder effekt i de forskjellige reciever-modellene skal man ikke se seg blind på opgitt effekt! Z11 veier over 30 kg og de siste 5 som har hørt komboen Martin Logan Vista/Stage og Z11 er alle enige om at mer effekt ikke nødvendigvis trengs. Men nå er jo vi glad i ekstra effekt da.........

Er også en tanke å prøve div forforsterkere med pre-inngang? Da du sier at det er ved musikk det bremser litt?

Matching er uansett det viktigste8)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi
    Du har selv sagt at siden Onkyo er litt knotete mellom 2kanals og surround så er den utelukket. Selv ville jeg gått for den nye surround-forforsterkeren hvis Onkyo likevel er aktuell!!
    Når det gjelder Arcam C31 og Yamaha Z11 så spiller Z11 ringer rundt Arcamen, men som du sier koster Z11 flesk.
    Gulroten med Yamaha er jo presence!!!! Det alene er verdt å velge Yamaha. Ved musikk i 2kanals spiller vel Onkyo,Arcam og Yamaha bedre enn Denon, men ikke nødvendigvis i alle oppsett.
    Pioneer Susano spiller musikk bedre enn Z11! og Denon havner marginalt bak pioneeren i siste test
    Alternativet er f.eks C31 som forforsterker og beholde Denonen eller gå for en Onkyo eller Yamaha 1900/3900 til surround.

Når det gjelder effekt i de forskjellige reciever-modellene skal man ikke se seg blind på opgitt effekt! Z11 veier over 30 kg og de siste 5 som har hørt komboen Martin Logan Vista/Stage og Z11 er alle enige om at mer effekt ikke nødvendigvis trengs. Men nå er jo vi glad i ekstra effekt da.........

Er også en tanke å prøve div forforsterkere med pre-inngang? Da du sier at det er ved musikk det bremser litt?

Matching er uansett det viktigste8)
    Det var da de nye modellene til Onkyo jeg hadde tenkt på. 806,876 eller 906. Mulig oppsettet på disse på 2ch stereo er annerledes kontra de gamle. Den nye prosessoren til Onkyo hadde vært noe. Men da mangler jeg effekt til tre kanaler. Da er den utelukket.
    Har også tenkt på C31 og beholde Denon, men å erstatte 3808 for 1900/3900 er nok uaktuelt. Tror nok ikke det er mye å hente på det byttet der. Alternativet er jo å erstatte 3808 mot en Z7 og droppe C31. Begynner å skrante på plasse i Lackhylla også.
    Men hva er forskjell på 3900 og Z7? Og eventuelt Z7 og Z11?
    Om Z7 hadde noe av egenskapene på musikk som Z11 har er det vel den som er mest aktuell.

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som fjerkontrollen på Onky 876 er identisk med 875 så da er det kanskje ikke et forbedret system på 2kanals.
    En ny cd-spiller eller en slik nettverksspiller ville også forandret lyden masse!

Det burde være noen som vet forskjell på lyd-egenskaper i Z7 vs z11 hvis ikke er det en enkel mail til Yamaha-Norge.
    Lån med deg det du får tak i og prøv hjemme!
    F.eks så fikk ikke Einar til Onkyo i det hele tatt....

Du har jo nok effekt i Parasound, hvis ikke hadde en integrert sak kanskje vært spennende å prøvd? Hegel spiller morsomt!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi
    Ser ut som fjerkontrollen på Onky 876 er identisk med 875 så da er det kanskje ikke et forbedret system på 2kanals.
    En ny cd-spiller eller en slik nettverksspiller ville også forandret lyden masse!

Det burde være noen som vet forskjell på lyd-egenskaper i Z7 vs z11 hvis ikke er det en enkel mail til Yamaha-Norge.
    Lån med deg det du får tak i og prøv hjemme!
    F.eks så fikk ikke Einar til Onkyo i det hele tatt....

Du har jo nok effekt i Parasound, hvis ikke hadde en integrert sak kanskje vært spennende å prøvd? Hegel spiller morsomt!
    Da blir det vel ikke Onkyo. Ny CD spiller kunne jo ha vært noe det, men er meget fornøyd med Marantz`n. Heller ei streaming.
    Det må jo være noe som forsvarer prisforskjellen mellom 3900 og Z7. Er den bra på musikk så kunne den ha erstattet 3808.

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg driver selv å vurderer kjøp av Z7 om dagen.Hovedgrunnen til at jeg gikk for Onkyo 875 ved forrige recieverbytte var den meget gode pre-delen som sitter i denne.Den spiller meget godt i stereo kontra konkurentene i prisklassen.
    Så om jeg skal bytte til Z7 så må den fungere minst like godt som 875 som stereopre.

Jeg har ikke testet Z7 selv ennå,men jeg snakket med Andre' på Hifihuset og ifølge han så er Z7 og Z11 identiske i pre-delen,og det lover jo bra!Ifølge han så er Z7 bare en nedskalert Z11..hva nå enn det betyr.

Noen som vet hvordan Z7 presterer som pre?

Side 39 av 112 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 79 89 99 109 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •